تبلیغات

اگر قصد ساخت سوله دارید حتما این نکات را باید بدانید

آگاهی از نکات مهم در ساخت سوله از عوامل موثر در داشتن سوله‌‌ای با کیفیت همراه با کارایی بالا است. شاید این سوال برای هر کارفرما و متقاضی ساخت سوله پیش آمده باشد که مراحل ساخت به چه صورت است و چگونه آغاز می‌شود. داشتن برنامه‌‌ای از قبل تعیین شده و انجام زمانبندی بر روی آن می‌تواند یکی دیگر از نکات مهم در ساخت سوله باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از این نکات تا انتها با ما همراه باشید.

مراحل و نکات مهم در خرید سوله

یک مقاله به شما معرفی خواهیم کرد که در آن ۰ تا ۱۰۰ خرید سوله را توضیح داده و حتی تمامی راه هایی که یک سوله ساز میتواند از شما کلاهبرداری کند را شرح داده است. این مقاله بسیار برای شما مفید است و باید آن را با دقت بخوانید. برای دسترسی به این مقاله لطفا روی کلمه خرید سوله کلیک فرمایید.

همچنین برای دیدن قیمت های سوله های سبک نیز لطفت بر روی کلمه سوله سبک کلیک فرمایید.

نکات مهم در خرید سوله

سوله‌سازی دارای دو مرحله اداری و اجرایی است . لازم به ذکر است که ساخت سوله صنعتی، کشاورزی و … مراحل تقریبا یکسانی را طی می‌کند. در ادامه به تفکیک، مراحل و نکات مهم در ساخت سوله را بررسی می‌کنیم.

اخذ مجوز ساخت سوله

اخذ مجوز در سوله‌سازی همچون فعالیت‌های دیگر، نیاز است که این مرحله شامل مجوز ساخت و مجوز بهره برداری است. جهت اخد مجوز بهره برداری ابتدا باید ارگان یا سازمان مربوط را مشخص نمود سپس مجوز صادر می‌شود. فعالیت سوله می‌تواند در حوزه سازمان صنایع، کشاورزی، بهداشت و درمان و… باشد. آگاهی از شرایط و ضوابط منطقه‌‌ای که سوله در آنجا ساخته خواهد شد مهم است . برای مثال شهرک های صنعتی یا مناطق آزاد و شهری شرایط و قوانین مختص به خودشان را دارند. مرحله اخذ مجوز به عنوان یکی از نکات مهم در ساخت سوله باید طی شود همانند همه فعالیت هایی قبل از آغاز مراحلی را طی می‌کنند. بهتر است در این قبال از مشاورین و کارشناسان اطالعات کسب کنید.

طراحی سوله

خب این مورد هم بسیار حائز اهمیت میباشد و نیاز به یک مقاله جامع دارد که پیشنهاد ما به شما این است که روی کلمه طراحی سوله کلیک فرمایید و به مقاله اصلی مراجعه فرمایید.

طراحی سوله

انتخاب نوع سوله

در حال حاضر در کشور، شرکت‌های زیادی در زمینه ساخت سوله فعالیت دارند که قبل از انتخاب شرکت مورد نظر بهتراست به چند نکته توجه کنید. به بازدید محل کارخانه بروید و شرایط کاری آن را بررسی نمایید. چنانچه می توانید با مشتریان شرکت تماس گرفته و از میزان رضایت‌مندی آن‌ها آگاه شوید. رزومه کاری شرکت را بررسی کرده به برخورد مدیریت مجموعه دقت کنید. قرارداد سوله شرکت مورد نظر را مطالعه کرده و از مشاور حقوقی یا فنی کمک بگیرید تا در ادامه با مشکل خاصی رو به رو نشوید

خاک برداری و فونداسیون

از دیگر نکات مهم در ساخت سوله، خاک برداری و فونداسیون است . ابتدا وزن سازه سوله و دیوار‌ها معین می‌شود. مقاومت خاک با آزمایش آن تعیین می‌گردد. نوع زمین با توجه به قرارگیری در شهر یا منطقه‌‌ای که در آن واقع شده، فرق دارد و نوع فونداسیون سوله و تحمل فشارباید برای آن مشخص شود. عملیات جمع آوری موانع و مسطح سازی خاک پس از آزمایش آن انجام می‌شود. یکی از عوامل موثر در کاهش مصالح مصرفی و استحکام سازه، تراز بودن زمین است. حال زمان فونداسیون فرا رسیده که شرکت‌های سازنده سوله یا پیمان‌کاران آن را انجام می‌دهند. می‌توان گفت اجرای دقیق و صحیح فونداسیون یکی از نکات مهم ساخت سوله است زیرا در صورت عدم اجرای صحیح، سازه دچار ریزش یا کج شدن می‌شود. همزمان با اجرای سازه، عملیات کف‌سازی نیز قابل اجرا است. بهترین نوع کف سازی برای سوله، کف‌سازی بتونی است .

مراحل نصب سوله

  • مرحله حمل: پس از خریداری سوله، آن را به محل نصب می‌آورند و همان‌جا تخلیه می‌کنند.
  • نصب ستون‌ها: با استفاده از جرثقیل، ستون‌ها روی بیس فونداسیون قرار گرفته و بسته می‌شوند.
  • نصب سایر قطعات: قطعات دیگر همانند پرلین و باد بند و دیگر قطعات، روی سازه نصب می‌شوند.
  • نصب سقف: پوشش نصب سوله مطابق با نوعی که دارد و با شیوه‌های متفاوت روی پرلین بسته می‌شود.
  • دیوار کشی: دیوار کشی در مدل و اجرا متنوع است.
  • نصب درب: درب‌ها به شکل‌های مختلفی قابلیت اجرایی دارند مانند ریلی، لوالیی و کرکره‌‌ای و همچنین
    دستی یا اتوماتیک هستند.
  • نصب پنجره: پنجره‌ها به دو صورت نصب می‌شوند، روی سقف به صورت نورگیر و روی دیوار ها به صورت بازشو.
  • جرثقیل سقفی: نصب جرثقیل سقفی هنگامیکه در سوله حمل بار سنگین باشد، انجام می‌گیرد.
  • برق و تاسیسات سوله: پس از مشخص شدن میزان مصرف برق در سوله، انشعابات لازم دریافت می‌شود. نسبت به نصب تابلو برق‌های اصلی و فرعی داخل سوله اقدام شده و کابل‌های برق بین آن‌ها و نقاط انتهایی کشیده می‌شوند. پریز و قطعات اتصال نیز در نقاط انتهایی تعبیه می‌شود.
  • ژنراتور: این قطعه زمانی الزم است که شما مداوم به برق نیاز داشته باشید.
  • یو پی اس: جهت تامین برق در حین قطعی و برای نویز گیری استفاده می‌شود.
  • تاسیسات: نوع کاربری با تاسیسات مرتبط است و قسمتی از آن به سرمایش و گرمایش سوله مرتبط است. تاسیسات اضافی هنگامی که مصلرف خاص مانند سرخانه باشد، نیاز است.
  • سیستم‌ها امنیتی و نظارتی سوله: این سیستم‌ها وقتی که برق اجرا شود، نصب می‌گردد.
  • سیستم اعالم و اطفا حریق: این سیستم با دو روش نظارت و کنترل تردد اجرا می‌شود.

نکات مهم در ساخت سوله

ساخت سوله با قیمت مناسب در نوین سوله

ما سعی کردیم در این مقاله به نکات مهم در ساخت سوله اشاره کنیم. بی شک هر کارفرما برای ساخت سوله باید به این نکات توجه کند. اما مشاوره با افراد خبره و کارشناسان می‌تواند کار را برای شما راحت‌تر کند. قطعا سپردن پروژه به شرکت‌های معتبر مانند نوین سوله آسودگی خیال را برای شما فراهم می‌کند. نوین سوله با به کارگیری بروز‌ترین فناوری قادر است سازه‌‌ای مقرون به صرفه را با توجه به نکات مهم در ساخت سوله برای شما اجرا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا