تبلیغات

رایج ترین سیستم های سرمایش ساختمان

در این مقاله قصد داریم به معرفی رایج ترین سیستم های سرمایشی ساختمان و نحوه ی عملکرد هریک از آنها به طور کامل بپردازیم. بهره مندی از سیستم های تهویه مطبوع از نیازهای اساسی و ضروری تمامی سازه های ساختمانی اعم از منازل مسکونی، اماکن عمومی، مجتمع های تجاری، ساختمان های اداری و نیز مراکز و ساختمان های صنعتی می باشد. هدف استفاده از سیستم سرمایش ساختمان و تهویه مطبوع متعادل کردن دمای محیط در عین حفظ شرایط آب و هوایی مطلوب است تا دما و سرعت جریان هوا در یک محیط را کنترل کند و با فراهم آوردن راحتی و آسایش، فعالیت های روزمره ساکنین ساختمان را سهولت بخشد. با توجه به این امر و ضرورت استفاده از سیستم های سرمایشی، شرکت های بسیاری در خصوص طراحی و ساخت این سری از تجهیزات فعالیت گسترده ای دارند و سالانه دستگاه های مختلفی با کاربری و موقعیت نصب متفاوت، تولید و روانه بازار می نمایند.
چنانچه شما نیز با هدف خرید رایج ترین سیستم های سرمایشی ساختمان به بازار این محصولات مراجعه فرمایید، خواهید دید که گزینه های پیشرو متعدد بوده و در طیف وسیعی عرضه شده اند. لذا گروه فنی مهندسی دماپویا در این مقاله به تعدادی از پرفروش ترین آنها که با توجه به شرایط آب و هوایی کشور همچنین نوع و کاربری هر ساختمان اشاره داشته است. علاوه بر ظرفیت مناسب دستگاه، گارانتی اصلی با خدمات پس از فروش نیز از نکات قابل توجه هنگام خرید رایج ترین سیستم های سرمایشی ساختمان می باشد که باید مورد توجه داد. ما در این مقاله به 5 مورد از رایج ترین سیستم های سرمایشی ساختمان پرداخته ایم .

معرفی 5 مورد از رایج ترین سیستم های سرمایشی ساختمان

مجله دماپویا رایج ترین سیستم سرمایشی ساختمان را مورد ملاحظه و در اختیار شما مشتریان گرامی قرار داده است. امروزه در ساختمان ها برای تامین نیاز سرمایشی و گرمایشی از سیستم های متعددی استفاده می شود که برترین آنها را در ادامه نام برده ایم. از این رو بهترین سیستم های سرمایشی را همراه با مزایا و نوع کارکرد هرکدام معرفی نموده ایم.

کولر آبی

از رایج ترین سیستم های سرمایشی ساختمان کولر آبی می باشد. این دستگاه وسیله ای است که به وسیله تبخیر آب، هوا را خنک نگه داشته و آب داخل آن توسط الکترو پمپ به بالای پوشال انتقال داده می شود و آن را خیس نگه میدارد و نسبت زیادی از گرما را با استفاده از تبخیر آب جذب می نماید و این امر باعث خنک نگه داشتن هوای داخل کولر می باشد این هوای خنک توسط کانال کولر با رطوبت وارد محیط می شود. کولر آبی با در نظر گرفتن شرایط محیط در مدل های مختلف و ساختار خاص در مدل های معمولی، کم مصرف، سلولزی، پرتابل از ظرفیت 2500 تا ظرفیت 13000 تولید و عرضه می گردد. هزینه مناسب، مصرف برق و انرژی پایین، بازده سرمایش بالا و کاربرد آسان و راه اندازی بسیار اندک از مزایای قابل توجه کولر آبی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

داکت اسپلیت

از دیگر پرمصرف ترین و رایج ترین سیستم های سرمایشی ساختمان داکت اسپلیت ها اند. دستگاهی است که تشکیل شده از دو بخش مجزا به نام یونیت داخلی (هواساز) و یونیت خارجی ( کندانسینگ) می باشد؛ که توسط لوله مسی به یونیت داخلی متصل می گردد. داکت اسپلیت جهت افزایش بازدهی از هوای برگشت استفاده می کند این کار سبب کاهش مصرف سوخت و اکسیژن نیز می شود. یونیت داخلی گرمای محیط توسط گاز مکیده می شود و با استفاده از قطعات اساسی آن از جمله کمپرسور، کندانسور و شیر انبساط، به هوای خنک تبدیل می گردد و در نهایت هوای خنک توسط فن ها به محیط انتقال داده می شود. داکت اسپلیت از ظرفیت 18000 تا ظرفیت 90000 تولید و به بازار عرضه می شود. مزایای داکت اسپلیت شامل هزینه راه اندازی پایین، تعمیر و نگهداری کمتر و عملکرد آسان، طول عمر بالا، اشغال فضای کم در محیط داخلی و هوای پاک و تمیز به وسیله فیلتر ها، می باشد.

کولر گازی

کولر گازی ها یکی دیگر از بهترین و رایج ترین سیستم های سرمایشی ساختمان هستند. این سیستمی است که مایع مبرد را به گاز تبدیل کرده و گرمای محیط را جذب می نماید تا هوای خنک را فراهم نموده و به محیط منتقل نماید. تاریخچه اختراع کولر گازی به سال 1902 توسط ویلیس کریر بازمی گردد. این دستگاه در مدل ها و ساختار خاص از قبیل کولر گازی دیواری، کولر گازی ایستاده، کولر گازی پرتابل، کولر گازی کاستی و کولر گازی پنجره ای طراحی و تولید می کند و در ظرفیت های 9000 تا 90000 بی تی یو بر ساعت، با توجه به شرایط محیط های گوناگون روانه بازار می شود. کولرهای گازی در محیط های شرجی بسیار مناسب بوده و کاربرد فراوانی دارند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی از کولر گازی های اینورتر (کم مصرف) با بازدهی بالا، دربازار استقبال فراوانی می شود. از مزایای کولرگازی می توان به تولید صدای کم به دلیل جدا بودن موتور کولر ، تصفیه هوای محیط با استفاده از فیلتر های موجود در کولر گازی ، قابلیت سیستم گرمایش و بدون نیاز به کانال کشی و لوله کشی اشاره داشت.

اسپلیت مرکزی

علاوه بر موارد گفته شده، یکی دیگر از رایج ترین سیستم های سرمایشی ساختمان اسپلیت های مرکزی هستند. اسپلیت مرکزی توسط کشور ژاپن و در سال 1982 اختراع و تولید شده است؛ که معنای لغوی آن جریان متغیر سیال در یونیت داخلی است. این دستگاه با علامت اختصاری VRF، TIR، TRV، MULTIV شناخته می شود. اسپلیت مرکزی در مدارس، مجتمع های تجاری و هتل ها جهت سرمایش و گرمایش مورد استفاده گسترده قرار می گیرد. منبع انرژی این دستگاه از برق سه فاز یا گاز شهری تغذیه می شود و در مدل های مختلف تک فاز و سه فاز است. از جله مزایای آن، اشغال شدن فضای کم در محیط داخلی ، مجهز بودن به فناوری تزریق بخار و مبدل حرارتی پیشرفته جهت افزایش بازده، تصفیه هوای محیط با استفاده از فیلتر های اسپلیت مرکزی است.

چیلر

همچنین می توان چیلر را از دیگر رایج ترین سیستم های سرمایشی ساختمان دانست که در واقع دستگاهی می باشد که به وسیله فشرده سازی بخار، گرما از مایع را جذب نموده و آب سرد توسط یک پمپ فرستاده می شود تا گرمای نامطلوب و بیش از حد را جمع آوری کند این مایع می تواند به منظور خنک کردن هوا یا دستگاه کاربرد داشته باشد. چیلرها از توان و ظرفیت بسیار بالایی برخوردار اند که این امر آن ها را در مکان های بزرگ مانند تجاری و مسکونی قابل استفاده می سازد و در حقیقت این سیستم در دو دسته تراکمی و جذبی طراحی می شود. چیلرهای جذبی با استفاده از انرژی حرارتی و چیلرهای تراکمی با استفاده از انرژی برق، ایجاد سرمایش می نمایند. از مزایای آن میتوان کاهش میزان صدا، صرفه جویی در مصرف انرژی و برق مصرفی و استفاده جهت سرمایش محیط های بسیار بزرگ را نام برد.
همچنین شما بازدیدکنندگان عزیز می توانید با مراجعه به فروشگاه دماپویا نسبت به مشاهده و خرید سایر سیستم های سرمایشی اقدام نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا