اجزای چیدمان و دکوراسیونکفپوش

انواع کفپوش بالکن و تراس؛ این 9 مورد را از دست ندهید!

انتخاب کفپوش بالکن و تراس از مهم ترین اقدامات برای زیبا و کاربردی تر شدن این بخش از آپارتمان است که در اغلب مواقع نادیده گرفته میشود. برخلاف گذشته، بالکن و تراس در حال حاضر یکی از مهم ترین بخش ها در آپارتمان های بزرگ و کوچک هستند که به فضایی برای استراحت و دورهمی های دوستانه تبدیل شده اند. لذا می توان با انتخاب یکی از بهترین انواع کفپوش اعم از چوبی، پلاستیکی و سنگی، کف زمخت و سرد آن را به سطحی نرم و آرامش بخش برای پاها تبدیل کرد. در این بخش از مطالب دکونیوز به معرفی انواع کفپوش برای تراس و بالکن اشاره خواهیم کرد.

انواع کفپوش برای بالکن و تراس

معیارهای مهم در انتخاب کفپوش بالکن و تراس

بالکن و تراس از جمله بخش های بیرونی در آپارتمان ها هستند که همیشه در معرض تابش نور خورشید و بارش باران و برف و نوسانات دمایی قرار دارند. به همین دلیل باید کفپوش هایی را برای این قبیل محیط ها انتخاب کرد که بتوانند با شرایط سازگار باشند. در حالت کلی در انتخاب کفپوش برای تراس و بالکن بهتر است چند ویژگی مهم مد نظر قرار گیرد که عبارتند از:

  • مقاومت زیاد در برابر نم و رطوبت
  • مقاومت زیاد در برابر تابش مستقیم نور خورشید
  • جلوه ظاهری مناسب برای کمک به طراحی تراس و بالکن
  • قابلیت نصب آسان و سریع
  • قابلیت شستشو و عدم تاثیر منفی در صورت تماس با مواد شوینده
  • تناسب با میزان استفاده از بالکن و تراس
  • استحکام بالا برای جلوگیری از آسیب و شکستگی کفپوش در برابر وزن سنگین وسایل و افراد در حین تردد

بهترین انواع کفپوش برای پذیرایی

انواع کفپوش برای بالکن و تراس

با توجه به ویژگی های فوق، بهترین انواع کفپوش تراس و بالکن بزرگ و کوچک عبارتند از:

کفپوش چوب پلاست

یکی از مقاوم ترین متریال هایی که می توان برای کف تراس و بالکن به کار برد، کفپوش چوب پلاست است. این کفپوش ها ترکیبی از چوب و پلاستیک هستند و به دلیل استفاده از رزین و مواد وینیل کلراید و پلی اتیلن به شدت در برابر نم و رطوبت مقاومت دارند. به طوریکه می توان بعد از نصب در بالکن بدون نگرانی بابت پوسیدگی آنها را شستشو داد.
علاوه بر مقاومت در برابر نفوذ نم و رطوبت به ساختار چوب پلاست، استحکام زیاد آنها باعث میشود در حین تردد افراد یا قرار دادن وسایل سنگین بر روی آنها دچار ترک و شکستگی نشوند. چوب پلاست ها در واقع تایل هایی شبیه به موزاییک و سرامیک هستند که بر روی پایه و سازه فلزی قرار میگیرند. به همین دلیل تعمیر و ترمیم آسانی داشته و تایل ها قابلیت جا به جایی دارند.

کفپوش چوب پلاست برای بالکن

بهترین انواع کفپوش حیاط چیست؟

کفپوش سنگ برای بالکن و تراس

سنگ از مقاوم ترین و متنوع ترین متریال در صنعت ساختمان است که برای کف و نمای داخلی و خارجی استفاده میشود. برای کفپوش تراس و بالکن نیز می توان از انواع سنگ های مقاوم در برابر نم و رطوبت از قبیل گرانیت، مرمریت، تراورتن و سنگ های چینی اشاره کرد. متناسب با نمای ساختمان و سبک معماری می توان طرح و رنگ مناسب را برای سنگ مورد نظر انتخاب و اجرا کرد.

کفپوش سنگ برای بالکن و تراس

سرامیک بالکن

یکی دیگر از انواع کفپوش بالکن و تراس، سرامیک است که نسبت به سنگ قیمت مناسب تری دارد. سرامیک ها دارای تنوع بسیار بالایی از نظر رنگ و طرح و کیفیت و مقاومت هستند. لذا متناسب با شرایط بالکن و میزان تابش نور خورشید و بارندگی و غیره باید مدل مناسب را انتخاب کرد. در بالکن های بزرگ و آفتابگیر به سرامیک های مقاوم تری نیاز دارید تا دچار ترک، تغییر رنگ و از هم پاشیدگی نشوند.
در حال حاضر تنوع در سرامیک های مناسب برای تراس بسیار زیاد است و مدل های طرح دار سه بعدی و طرح چوب آن با استقبال بالایی مواجه شده اند.

100 مدل طراحی تراس و بالکن جدید را از دست ندهید!

کفپوش بالکن بتنی

اگر به دنبال کفپوش بسیار مقاوم با طول عمر بالا برای تراس و بالکن هستید و بودجه محدودی در اختیار دارید، بدون شک کفپوش بتنی می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. بتن از متریال های مقاوم در صنعت ساختمان سازی است که از سیمان، شن و ماسه تشکیل شده و کفپوش های آنها تحت فشار و پرس به صورت تایل اجرا میشوند. این پوشش ها در واقع همان کفپوش های بتنی پیاده روها هستند که در رنگ های متنوعی تولید شده و نصب آسان و سریعی دارند.

کفپوش بالکن بتنی
کفپوش بتنی بالکن و تراس از نظر نحوه ساخت و اجرا دارای تنوع بالایی هستند. به طوریکه برخی از آنها به صورت تایل های پیش ساخته ارائه شده و گاها با بتن ریزی سطحی پوشش کف بدون درز و کاملا یکدست اجرا میشود. نوع دیگری از آنها حاوی مواد پلیمری بوده و به دلیل استفاده از رزین قدرت چسبندگی بسیار بالایی داشته و به ندرت دچار پوسیدگی و از هم پاشیدگی میشوند.
با توجه به ابعاد بالکن و تراس می توانید انواع متنوع از کفپوش های بتنی را انتخاب کنید. برای جلوه بهتر محیط بالکن همچنین می توانید ترکیبی از تایل و موزاییک های بتنی را با چمن مصنوعی به کار ببرید که بسیار زیاد خواهد شد.

چمن مصنوعی برای کف بالکن و تراس

بالکن و تراس می تواند فضایی برای استراحت و خلوت کردن باشد و به همین دلیل بهتر است طبیعت را حتی به صورت مصنوعی به آن دعوت کنیم. چمن مصنوعی یکی دیگر از انواع کفپوش بالکن و تراس است که به صورت متری در ابعاد و طرح های مختلف می توانید آن را خریداری کنید. از مزایای چمن مصنوعی می توان به مقاومت بالا در برابر نور خورشید و نم و رطوبت اشاره کرد. علاوه براین، این پوشش ها مانند موکت و فرش بوده و براحتی می توان آنها را در کف بالکن پهن و در شرایط لزوم جمع آوری کرد.
از دیگر مزایای چمن مصنوعی برای کف بالکن می توان به نرمی و لطافت آنها اشاره کرد. لذا کودکان نیز می توانند بر روی آنها بنشینند و راه بروند، بدون اینکه به دست و پای آنها آسیب وارد شود.

چمن مصنوعی برای کف بالکن و تراس

کفپوش پلاستیکی بالکن

در انتخاب پوشش کف بالکن و محیط های روباز، مقاومت در برابر نم و رطوبت و تابش نور خورشید از بیشترین اهمیت برخوردار است. کفپوش پی وی سی یا پلاستیکی از جمله انتخاب های ایده آلی هستند که می توانند دوام و ماندگاری بالا و زیبایی را در کنار هم برایتان فراهم کنند. این کفپوش ها با چسب های مخصوص قابل نصب بوده و به سختی بعد از نصب از روی سطح قابل جداسازی هستند.

کفپوش پلاستیکی بالکن

نحوه تمیز کردن کفپوش پلاستیکی

موزاییک کف بالکن

موزاییک یکی از قدیمی ترین انواع کفپوش است که قیمت ارزان، مقاومت بالا و نصب سریع از ویژگی های آن به شمار می روند. تایل های موزاییک که از مواد بتنی به صورت پیش ساخته تولید میشوند، در طرح و رنگ های متنوعی عرضه میشوند. به طوریکه می توان متناسب با سبک طراحی مورد نظر رنگ و طرح مناسب را انتخاب و آن را در کف بالکن و تراس اجرا کرد.
برای زیباتر شدن کف تراس و بالکن می توان موزاییک را همراه با چمن مصنوعی استفاده کرد. قرار گرفتن چمن در فاصله بین تایل های موزاییکی جلوه بسیار جذابی به محیط میبخشد.

موزاییک کف بالکن

کفپوش چوبی برای بالکن

چوب از جذاب ترین پوشش ها برای کف است که آرامش نهفته در طبیعت را به محیط زندگی وارد می کند. اما بزرگترین عیب آن مقاومت پایین در برابر نم و رطوبت و پوسیدگی سطح در صورت تابش مستقیم نور خورشید است. به همین دلیل در دنیای تولید تجهیزات دکوراسیون، چوب مصنوعی معرفی شده است که تنوع بالایی دارد. به عنوان مثال، کفپوش ترموود برای تراس و بالکن یکی از انتخاب های جذاب و دوست داشتنی است که مقاومت آن نیز در سطح بالایی قرار دارد.
ترموود یکی از انواع چوب مصنوعی است که بعد از فرآوری به شدت در برابر نم و رطوبت و نوسانات دمایی مقاوم میشود. علاوه بر پوشش کامل کف بالکن با ترموود، می توان از زیبایی های ترکیب آن با چمن مصنوعی نیز استفاده کرد. این نوع کفپوش در رنگ های متنوای ارائه شده و می توان همزمان در کنار دیوارپوش چوبی از آنها استفاده کرد.

کلیک کنید و 30 مدل طراحی تراس با ترموود را ببینید

کفپوش چوبی برای بالکن

کفپوش گرانولی برای تراس

یکی دیگر از انواع کفپوش برای بالکن و تراس، کفپوش گرانولی است که قیمت بسیار ارزانی دارد. این کفپوش ها که از مواد بازیافتی پلاستیکی تولید میشوند، به صورت تایل اجرا شده و تنوع زیادی از نظر رنگ بندی دارند. علاوه بر بالکن و تراس، کفپوش های گرانولی در مهدکودک ها و مدارس و پارک های بازی بچه ها نیز کاربرد دارند.
تایل های گرانولی را می توان از روی سطح جدا و در مکان جدید نصب کرد. به همین دلیل گزینه ای بسیار عالی برای خانه های استیجاری به شمار می روند.

کفپوش گرانولی برای تراس

جمع بندی

با توجه به آنچه در طول متن به آن اشاره شد، از بهترین انواع کفپوش بالکن و تراس می توان به کفپوش های بتنی، چوبی، سنگ، موزاییک، سرامیک، گرانولی و پلاستیکی و چوب پلاست اشاره کرد. این پوشش ها را می توان با کمی خلاقیت به صورت ترکیبی در کنار هم به کار برد و طرح های منحصر به فردی را در فضای محدود تراس و بالکن برای استراحت اجرا کرد.

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا