تبلیغات

راهنمای خرید قفسه فلزی انبار منزل

خرید قفسه بندی فلزی انبار منزل یکی از مهم ترین و اصلی ترین گام ها برای نظم بخشیدن به محیط می باشد و تاثیر بسیار زیادی بر نحوه دسترسی به هر کالا و استفاده بهینه از فضای داخلی انبار دارد. تنوع در قفسه های مخصوص انبار منازل به اندازه قفسه های مخصوص محیط های صنعتی و نیمه صنعتی نمی باشد، اما چند گزینه پرکاربرد در این زمینه را باید بتوان با شناخت کامل آنها انتخاب و استفاده نمود. در ادامه راهنمای خرید قفسه فلزی مخصوص انبار منازل را ارائه خواهیم داد.

بهترین جنس قفسه بندی انبار چیست؟

در حالت کلی قفسه های مورد استفاده در انبار منازل و همچنین محیط های صنعتی را می توان به گروه های فلزی، پلاستیکی و چوبی تقسیم بندی نمود. هر یک از این گروه قفسه ها دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند و متناسب با شرایط محیط می توان از آنها استفاده نمود. اما سوال این است که در زمان خرید قفسه های انبار کدام جنس را انتخاب کنیم و به عبارت دیگر، بهترین جنس قفسه انبار کدام است؟ چرا همیشه تاکید بر روی قفسه های فلزی می باشد؟ استفاده از قفسه های پلاستیکی و چوبی چه معایبی دارند؟

به چند دلیل مهم می توان گفت، بهترین جنسی که می توان برای قفسه های مخصوص انبار خانه انتخاب نمود، قفسه های فلزی می باشند. این قفسه ها از استحکام بسیار بالایی برخوردار بوده و می توان برای مدت زمان طولانی در انبار منزل استفاده نمود. به عبارت دیگر، این قفسه ها قدرت تحمل بالایی در برابر وزن سنگین کالاها داشته و احتمال از هم پاشیدن آنها بسیار کم می باشد. اما قفسه های پلاستیکی و چوبی از چنین ویژگی برخوردار نمی باشند و این یک محدودیت و عیب در آنها به شمار می رود.

  10 روش طراحی دکوراسیون و چیدمان انبار منزل

از دیگر دلایلی که می توان به انتخاب قفسه های فلزی برای انبار منازل تاکید کرد، قابلیت شستشوی آنها می باشد. با توجه به اینکه در بسیاری از مواقع در انبار منازل ممکن است برخی از مواد غذایی نیز نگهداری شوند، لذا باید براحتی قفسه ها را ضدعفونی و شستشو داد که این قابلیت در قفسه های فلزی وجود دارد.

قفسه بندی فلزی انبار خانه

ویژگی های قفسه فلزی انبار

علاوه بر توجه به جنس قفسه های انبار، لازم است به چند فاکتور مهم  دیگر نیز توجه شود تا در نهایت بهترین گزینه انتخاب و خریداری گردد. از مهم ترین مواردی که لازم است در زمان انتخاب قفسه بندی انبار منزل به آن ها توجه داشت می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

قفسه بندی بر اساس شرایط انبار

میزان فضایی که برای انبار منازل اختصاص داده میشود متغییر بوده و متناسب با فضای کلی ساختمان تعیین میشود. با توجه به اینکه در اغلب مواقع و مخصوصا در منازل آپارتمانی با مشکل کمبود فضا برای انبار مواجه می باشیم، لذا باید قفسه هایی را انتخاب نمود که محدودیت در تعداد طبقات آنها وجود نداشته باشد. با استفاده از قفسه هایی که به صورت چند طبقه اجرا می گردند می توان بیشترین استفاده را از محیط انجام داد. به عنوان مثال، قفسه بندی مشبک یکی از گزینه های بسیار مناسب در این زمینه می باشد که محدودیتی در تعداد طبقات آنها وجود ندارد، اما قفسه های پلاستیکی با محدودیت در این زمینه مواجه می باشند.

بررسی قدرت تحمل قفسه فلزی انبار منزل

وسایل و کالاهایی که در انبار منازل نگهداری میشوند با توجه به گروه سنی افراد خانواده متفاوت است. به عنوان مثال، در خانواده هایی که جوانان حضور دارند، در بسیاری از مواقع از فضای داخلی انبار برای نگهداری وسایل ورزشی و حتی بدنسازی و ورزشی و دوچرخه های قدیمی استفاده میشود. در این شرایط بدون شک لازم است قفسه ها به اندازه کافی قدرت تحمل بالایی داشته باشند تا بتوانند وزن سنگین این وسایل را تحمل کنند. به منظور بررسی میزان قدرت تحمل قفسه ها علاوه بر دقت به جنس و متریال به کار رفته برای ساخت قفسه ها، باید به میزان ضخامت ورقه های به کار رفته در آنها نیز توجه شود.

  چطور با قفسه بندی انبار خود را بهینه کنیم؟

قابلیت تنظیم ارتفاع هر طبقه در قفسه ها

اندازه و ابعاد وسایلی که در انبار منازل نگهداری میشوند متفاوت می باشد. به عنوان مثال، برای چیدمان بهینه قفسه های انبار منزل که لوازم یدکی و پیچ و مهره و ابزارآلات باید در آنها قرار داده شود، استفاده از قفسه هایی با ارتفاع کم مناسب است. در مقابل، برای چیدمان بسته های بزرگ وسایل لازم است ارتفاع طبقات به اندازه کافی بزرگ باشد. در نتیجه، بهترین انتخاب قفسه هایی می باشد که بتوان براحتی ارتفاع هر طبقه را متناسب با اندازه و ابعاد کالا تنظیم نمود. قفسه های پیچ و مهره ای در این زمینه می توانند انتخاب مناسبی باشند، چون ارتفاع آنها را می توان براحتی تنظیم نمود و نظم خوبی را در محیط ایجاد کرد.

قابلیت شستشو قفسه های فلزی انبار منزل

یکی از مهم ترین مواردی که لازم است در خرید و انتخاب قفسه بندی فلزی انبار منزل به آن توجه کنید، قابلیت شستشوی آنها می باشد. درست که قفسه های فلزی همگی قابل شستشو می باشند، اما مهم این است که به دلیل شستشوی مکرر بدنه آنها دچار زنگ زدگی نشود. علاوه براین، در انبار منازل ممکن است برخی مواد شیمیایی خورنده نگهداری شود و باید قفسه هایی را انتخاب کنید که در صورت تماس با این گروه از مواد دچار خوردگی نشوند. علاوه بر متریال و آلیاژ به کار رفته برای ساخت قفسه های فلزی، نوع رنگ و پوششی که برای آن ها به کار می رود می تواند تاثیر بسیار زیادی بر میزان مقاومت قفسه در برابر زنگ زدگی و خوردگی داشته باشد.

  3 تا از مهمترین نکاتی که باید هنگام تعمیر اسپلیت رعایت کنید

قابلیت جا به جایی آسان قفسه بندی فلزی انبار

قابلیت جا به جایی آسان قفسه ها از دیگر مواردی می باشد که باید به آنها توجه داشت. این مسئله مخصوصا در منازل استجاری اهمیت زیادی دارد تا بتوان طبقات قفسه ها را در کمترین زمان از هم جدا و در محیط جدید مجدد به هم متصل نمود. این قفسه ها علاوه بر قدرت تحمل بالا، باید وزن ایده آلی داشته باشند تا جا به جایی و حمل و نقل آنها با مشکل مواجه نگردد.

قفسه فلزی مناسب انبار منزل

قفسه های فلزی مناسب انبار منازل کدامند؟

با توجه به مواردی که به آن اشاره شد و اهمیت قدرت تحمل بالای قفسه ها در برابر وزن سنگین کالاها، می توان گفت قفسه های فلزی مشبک یا پیچ و مهره ای یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود. این قفسه ها نه تنها ارتفاع قابل تنظیم دارند، بلکه در عمق هر طبقه نیز تنوع بالایی داشته و متناسب با نوع کالا و میزان فضای داخلی انبار می توان گزینه مناسب را انتخاب کرد. البته توجه داشته باشید که قفسه های فلزی پیچ و مهره ای در صورتی می توانند گزینه مناسبی برای انبار خانه به شمار روند که ورق های به کار رفته برای ساخت بدنه و سایر قطعات آن از ضخامت خوبی برخوردار بوده و پیچ و مهره و اتصالات گالوانیزه آن به افزایش استحکام و مقاومت قفسه کمک کنند. همچنین می توان این قفسه ها را به منظور افزایش میزان مقاومت و استحکام آنها روی زمین ثابت کرد و در صورت نیاز مجدد آنها را باز و در فضاهای دیگر نیز استفاده نمود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا