تبلیغات

متریال ترمووود چیست؟

متریال ترمووود شامل قطعات چوبی است که تحت حرارت بالا ویژگی های جدیدی پیدا می کنند و جهت استفاده در ساخت انواع بنا و نمای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرند. اعمال حرارت به این چوب ها سبب می شود تا رطوبت موجود در آنها تبخیر شود. پس از فرایند حرارت دهی، رطوبت متریال ترمووود به ۴ الی ۶ درصد می رسد. در نتیجه رنگ آن نیز پر رنگ تر شده و حالت پخته به خود می گیرد.
برای تهیه ترموود که آن را با نام چوب ترمو نیز می شناسند، معمولا از چوب های نوع زبان گنجشکی و کاج استفاده می شود. در ترموود های رهاوود، از هیچ نوع ماده شیمیایی استفاده نمی شود و فرایند ساخت صرفا با گرما دهی همراه است.

افزایش زیبایی نمای ساختمان ها به کمک ترموود لوناوود

متریال ترمووود پتانسیل بالایی برای پیاده سازی در انواع نماها دارد. از نماهای خارجی کلاسیک تا مدرن ترین و لوکس ترین نماها را می توان به کمک این متریال اجرا کرد. همخوانی با طبیعت و انتقال حس سرزندگی از مزایای ظاهری استفاده از ترموود در نمای ساختمان ها به شمار می رود. انعطاف بالای ترموود برای استفاده در انواع نماها، عاملی است که باعث شده تا بتوان از این متریال در ساختمان هایی با کاربری های گوناگون استفاده کرد.
متریال ترمووود در کنار ظاهر شیک و زیبا، ویژگی های دیگری هم دارد که آن را برای استفاده در نمای ساختمان مناسب کرده. یکی از این ویژگی ها، وزن سبک است. به طور کلی وقتی از مواد سنگین در نمای ساختمان استفاده می شود، بارهای اضافی وارد شده به ساختمان افزایش می یابد. این موضوع امنیت سازه را به خطر می اندازد. از ویژگی های مفید دیگر ترموود باید به تاب برنداشتن و مقاومت در برابر تغییر ابعاد اشاره کرد. تغییر در ابعاد متریال به کار رفته در نما، ممکن است در نتیجه تغییر دما رخ دهد. این امر ممکن است به شکست متریال یا وارد شدن فشارهای اضافی بر بخش خاصی از سازه بیانجامد. در نتیجه خطرساز خواهد بود.
ترموود لوناوود در کنار ظاهر لوکس، تاب آوری بالایی در برابر دما و همچنین فشار داشته و از این بابت کاملا ایمن است. چوب ترمو عایق صوتی قدرتمندی بوده و این امر آن را برای استفاده در محیط های شلوغ و پر سر و صدای شهری محبوب می کند. عدم نفوذ رطوبت و مقاومت در برابر انواع شرایط آب و هوایی از مزایای دیگر ترموودها به شمار می رود.
افزایش زیبایی نمای ساختمان ها به کمک ترموود لوناوود

تنوع رنگ و طرح های ترموود مجموعه رهاوود

مجموعه رهاوود نمایندگی رنگ های PNZ کشور آلمان در ایران است. این رنگ ها، رنگ های مخصوص ترموود هستند. رهاوود با استفاده از این محصول ترمووودهایی در رنگ های گوناگون عرضه می کند. در نتیجه می توان متناسب با نیاز از رنگ مورد نظر بهره مند شد.
با اعمال رنگ PNZ بر روی ترموود، به دلیل نفوذ بالای آن، محافظت بیشتری از چوب های ترمو صورت می گیرد. از سویی دیگر، با استفاده از این رنگ ها، پس از خشک شدن، ساختار متخلخلی روی چوب ترمو شکل می گیرد و اجازه تنفس به چوب داده می شود. این امر از پوسیدگی زود هنگام چوب جلوگیری می کند.
رهاوود با بهره گیری از پیشرفته ترین ماشین آلات نجاری و تکنولوژی های روز دنیا در جهت ارائه انواع طرح های ترموود فعالیت دارد. ترموودهای رها چوب در طرح های متنوعی ارائه می شوند. متناسب با هر سلیقه ای می توان از محصول مورد نظر بهره مند شد. از محصولات پرطرفدار در میان چوب های ترمو مجموعه رهاوود، ترموود های UTS و UTV را می توان نام برد. در تولید این محصولات شیارهایی تعبیه شده که به کمک آن ها قطعات چوب در کنار هم قفل می شوند. برای مشاهده محصولات متنوع تر به وبسایت رهاوود مراجعه فرمایید.
تنوع رنگ و طرح های ترموود مجموعه رهاوود

کاربرد بالای ترمووود ها در صنعت ساختمان

ترموودها را در بخش های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می دهند. استفاده در نماهای داخلی و خارجی رایج ترین کاربرد متریال ترمووود به شمار می رود. علاوه بر این مورد، در پارک ها، فضای حیاط، فضای خارجی ویلاها، پله ها و نرده ها، کفپوش و دیوارپوش، روف گاردن، قرنیز و … می توان از ترموود استفاده کرد.
متریال ترمووود در عین حال که زیبایی خیره کننده و ظاهری شیک به نمای خارجی بنا می بخشد، ویژگی های مثبت دیگری هم دارد. ترموود به دلیل وزن سبک و مقاومت بالا گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در نمای خارجی ساختمان ها محسوب می شود.

تضمین کیفیت متریال ترمووود لوناوود

ابتدا بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که تفاوت های یک ترموود باکیفیت با انواع دیگر ترموود در چه عواملی نهفته است؟ ظاهر چوب اولین و ساده ترین راهی است که برای معاینه میزان کیفیت مورد بررسی قرار می گیرد. ساختار یکدست، صاف و مقاوم ترموود های لوناوود از همان ابتدا نوید محصولی بادوام را به شما خواهد داد. در مرحله بعدی، تفاوت یک ترموود باکیفیت با انواع دیگر، در میزان تاب برداشتن آن در برابر فشار مشخص می شود. چوبی مرغوب تر به حساب می آید که به راحتی تاب برندارد و دچار تغییر ابعاد نشود.
سبک بودن در عین مقاومت بالا عامل مهم دیگری است که ترمووود لوناوود به کاربران ارائه می دهد. سایر ویژگی های یک چوب ترموی باکیفیت، در بلند مدت خود را نمایان می سازند. از جمله این ویژگی ها می توان به مقاومت در برابر لانه سازی حشرات و رشد قارچ ها، دوام در برابر انواع شرایط آب و هوایی، عایق بودن نسبت به صدا، ضد حریق بودن و مقاومت در برابر آتش سوزی اشاره کرد. با توجه به این که شاید نتوان در نگاه اول به دارا بودن یا نبودن این ویژگی ها پی برد، بهتر است فروش ترمووود و خرید را از فروشگاهی معتبر و خوشنام انجام دهید. با این روش خیالتان از بابت کیفیت محصول خریداری شده راحت خواهد بود. لوناوود با ارائه مرغوب ترین انواع متریال ترمووود به خریداران عزیز، کیفیت تمامی محصولات خود را تضمین می کند. با مراجعه به وبسایت رهاوود می توانید باکیفیت ترین انواع ترمووود را خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا