طراحی فضاهای بیرونی

50 مدل آبنمای خانگی و هرآنچه که باید برای خرید آبنما بدانید

آبنمای خانگی یکی از راه های دوستی دوباره با طبیعت می باشد که صدای سرازیر شدن آب در آن روح و جان دوباره ای را به زندگی مدرن می بخشد. خرید آبنمای خانگی مانند هر یک از وسایل مورد نیاز در طراحی دکوراسیون داخلی نیاز به در نظر گرفتن چند نکته مهم دارد. در ادامه هر آنچه که باید برای انتخاب آبنمای خانگی بدانید و … مدل حوض آبنمای زیبا و کاربردی را ارائه می دهیم. با مجله طراحی دکوراسیون دکونیوز همراه باشید.

آبنمای خانگی

دقت به شکل و ابعاد آبنمای خانگی

با توجه به اینکه آبنمای خانگی را در کجا و چه محیطی می خواهید استفاده کنید باید ابعاد و شکل و اندازه خاصی را برای آن در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، حوض آبنما و آبنمای خانگی که در خانه های کوچک استفاده می شوند، باید دارای ابعاد کوچکی باشند تا فضای زیادی را اشغال نکنند.

یکی از راه های انتخاب آبنمای خانگی مناسب برای محیط های کوچک، آبنماهای دیواری می باشند. این آبنماها بخاطر نصب شدن روی دیوار فضای کمی را اشغال می کنند و علاوه بر این، زیبایی آنها در حد مطلوبی می باشد. استفاده از این مدل آبنما در کنار دیوار سبز جلوه فوق العاده زیبایی در محیط ایجاد خواهد کرد.

انتخاب آبنمای خانگی

از صدای آبنما غافل نشوید

پمپاژ آب در آبنماهای خانگی توسط موتورهای کوچکی انجام میشود و به چرخش موتور در برخی از مواقع ممکن است صدای آزاردهنده ای داشته باشد. صدای موتور اگر از اندازه طبیعی بیشتر باشد، نه تنها باعث میشود تا از صدای سرازیر شدن آب لذت نبرید، بلکه طول عمر دستگاه را کاهش می دهد.

قبل از خرید حوض آبنما و آبنماهای خانگی حتما آن را تست کنید و صدای آن را بررسی نمایید.

پیشنهاد می کنیم پرطرفدارترین مدل آلاچیق چوبی و نکات مهم در خرید آلاچیق را بخوانید

آبنمای خانگی ایستاده

انتخاب آبنمای خانگی با وزن استاندارد

یکی از ویژگی های بسیار مهمی که قبل از خرید آبنمای خانگی باید به آن توجه داشته باشید، وزن آن می باشد. با توجه به اینکه آبنما از چه متریالی ساخته شده است ممکن است وزن های سنگینی داشته و یا براحتی قابل جا به جایی می باشد. دقت داشته باشید که از خرید آبنماهای سنگین جدا خودداری کنید، زیرا این نوع آبنما به سختی جا به جا شده و در تغییر دکوراسیون و همچنین اثاث کشی مشکلات زیادی را به همراه دارد.

آبنما با وزن سبک

خرید آبنماهای چوبی و فایبرگلاس یکی از بهترین انتخاب ها می باشد، چون زیبایی را در کنار سبک وزن بودن به خوبی حفظ کرده اند. این نوع آبنما از نظر تنوع رنگ در سطح مطلوبی قرار دارند و به خوبی در طراحی دکوراسیون منزل می توان رنگ آنها را با سایر وسایل منزل متناسب کرد.

آبنما

تعیین شعاع آب با توجه به محل نصب آبنما

همان طور که قبلا اشاره کردیم، میزان بزرگی و ابعاد آبنما را باید با توجه به محیطی که قرار است آبنما در آن نصب گردد تعیین کنید. یکی از ویژگی های مهم آبنماها پاشش آب به اطراف می باشد که در زیبایی آن تاثیر بسیار زیادی دارد. پاشش آب به همان اندازه که زیبا می باشد و می تواند حس خوبی را در محیط بوجود آورد، عدم توجه به آن می تواند منجر به مشکلاتی گردد. به عوان مثال پاشش آب با شعاع زیاد به اطراف باعث رسیدن رطوبت به دیوار و کف می گردد و همچنین ممکن است باعث ایجاد لغزندگی گردد.

شعاع آب را با دقت و با در نظر گرفتن محیط و کاسه آن تعیین کنید تا آب به اطراف آبنما پاشیده نشود.

قبل از طراحی فضای سبز محیط های مسکونی بخوانید

آبنمای ایستاده

انتخاب آبنمای خانگی پیش ساخته

آبنمای خانگی را در بسیاری از مواقع می توان در محل مورد نظر ساخت که این کار توسط افراد حرفه ای در این زمینه انجام میشود. ساخت آبنما با توجه به موقعیت و فضایی که باید در آن نصب شود مزایای زیادی دارد که از مهم ترین آنها می توان به تناسب آن با محل و سلیقه کارفرما اشاره نمود. خرید آبنمای پیش ساخته نقطه مقابل این روش تهیه آبنماها می باشد که از چند نظر بهتر است.

تنوع بسیار بالا در آبنمای خانگی پیش ساخته و قیمت مناسب و ارزان آنها از جمله دلایلی می باشند که باعث میشوند اغلب افراد برای طراحی دکوراسیون محیط کار و منزل از آنها استفاده کنند.

آبنمای خانگی پیش ساخته

آبنمای خانگی را در کجا نصب کنیم؟

با توجه به ابعاد و شکل آبنمایی که خریداری می کنید می توان محل های مختلفی را برای نصب آنها در نظر داشته باشید. در حالت کلی می توان گفت بهترین نقطه برای نصب آبنما ضلع شرقی و جنوب شرقی و بخش های شمالی می باشد. نصب آبنما روی دیوار، زیر راه پله ها، سرویس بهداشتی، نقطه کانونی منزل و در فضای ورودی منزل از جمله موارد پرکاربرد برای زیباسازی محیط می باشند. محل نصب آبنما تا حد زیادی به سلیقه افراد و سبک کلی دکوراسیون داخلی منزل بستگی دارد، اما بهتر است بر اساس قوانین فنگشویی نقطه ای مناسب را برای آنها انتخاب نمایید و از نصب آبنما در اتاق خواب خودداری کنید.

آبنما خانگی مدرن

مدل آبنمای خانگی

آبنمای خانگی

آبنمای خانگی

آبنمای خانگی ایستاده

آبنمای خانگی

آبنمای خانگی دیواری

آبنمای خانگی شیک

آبنمای خانگی

آبنمای خانگی

آبنمای خانگی لاکچری

آبنمای شیک

آبنمای خانگی مدرن

حوض آبنما

آبنمای خانگی

آبنمای خانگی فنگ شویی

آبنمای خانگی

آبنمای خانگی ایستاده لاکچری

آبنمای خانگی

آبنمای خانگی

آبنما خانگی

آبنمای خانگی

آبنما خانگی شیک

آبنمای خانگی

آبنمای خانگی

آبنمای ساده

آبنما با نی خیزران

مدل آبنما سنگی

مدل آبنما ساده

مدل آبنما ساده با نی

آبنما با سنگ قلوه ای

طرح آبنما ساده

طرح آبنما خانگی سنگی

مدل آبنما

ایده آبنما

ایده آبنما با کوزه

ایده طراحی آبنما برای خانه

50 مدل آبنمای خانگی و هرآنچه که باید برای خرید آبنما بدانید

50 مدل آبنمای خانگی و هرآنچه که باید برای خرید آبنما بدانید

مدل آبنما ساده و شیک

آبنما سنگی ساده و شیک

50 مدل آبنمای خانگی و هرآنچه که باید برای خرید آبنما بدانید

در این مطلب نکات مهم در انتخاب آبنمای خانگی و مدل های متنوع آن ارائه شد. در سایر مطالب مجله دکونیوز می توانید آخرین استانداردها و سبک های طراحی دکوراسیون داخلی از قبیل طراحی دکوراسیون اتاق خواب، طراحی فضای سبز، مبلمان، طراحی محیط کار و هر آنچه که به زیباتر شدن محیط اطرافتان در ارتباط است را مشاهده و مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا