طراحی فضای سبزطراحی فضاهای بیرونی

پرطرفدارترین مدل آلاچیق چوبی و نکات مهم در خرید آلاچیق

آلاچیق چوبی یکی از بهترین و پرطرفدارترین انواع آلاچیق می باشد که در فضای باغ و منازل مسکونی کاربرد زیادی دارد. علاوه بر کمک به زیباسازی محیط، خرید آلاچیق چوبی باعث میشود تا فضایی امن برای استراحت و دورهمی های دوستانه و خانوادگی فراهم گردد. البته کاربرد آلاچیق چوبی با توجه به مکان مورد استفاده از آنها با هم متفاوت می باشد و بر همین اساس نیز مدل های مختلفی از آنها را می توان انتخاب نمود. ما در مجله دکونیوز در ادامه نکات مهم در خرید آلاچیق چوبی و پرطرفدارترین مدل آلاچیق چوبی را معرفی خواهیم نمود.

خرید آلاچیق چوبی

آلاچیق چوبی چیست؟

آلاچیق چوبی سازه ای از جنس چوب های مختلف می باشد که در زبان فارسی به تاوم شناخته شده و به کلاه فرنگی نیز شهرت دارند. این سازه های چوبی که از گذشته تا امروز در فرهنگ ایرانی و سایر ملل کاربرد بسیار زیادی داشته است، امروزه در میان ایرانیان به آلاچیق معروف می باشد. لازم است بدانید که آلاچیق واژه ای به زبان ترکمنی می باشد.

با توجه به محلی که از آلاچیق چوبی استفاده میشود، چوب ها و مدل های مختلفی را برای آنها انتخاب می کنند. در حالت کلی از چوب ترمووود ، کاج و سرو برای ساخت این سازه ها استفاده میشود که هر یک دارای ویژگی های خاصی می باشند و بر همین اساس قیمت های متفاوتی دارند.

ساخت آلاچیق چوبی

کاربرد آلاچیق چوبی

برخلاف سال های نه چندان دور که از آلاچیق بیشتر در باغ و حیاط های مسکونی استفاده میشد، امروزه کاربرد این نوع سازه ها افزایش بسیار زیادی پیدا کرده است. با توجه به اینکه انسان امروز به دنبال روش های مختلفی برای دوستی دوباره با طبیعت می باشد، در نتیجه از کوچکترین فضاها برای دعوت طبیعت و باغ و گل و گیاه به زندگی استفاده می کند. روف گاردن و استفاده از فضای پشت بام برای نشست ها و دورهمی ها در مکانی زیبا و سرسبز با چشم انداز فوق العاده عالی از جمله این موراد می باشد. از جمله کاربردهای بسیار گسترده و دلایل خرید آلاچیق چوبی استفاده از آن در روف گاردن، بالکن، حیاط های مسکونی و باغ  و ویلا و همچنین رستوران و کافی شاپ ها و تالارهای عروسی روباز می باشد.

  20 گل و گیاه برای بالکن جنوبی و شمالی مقاوم به سرما و گرما

قیمت ساخت آلاچیق چوبی

انواع آلاچیق چوبی

با توجه به اینکه آلاچیق های چوبی را در چه مکانی و به چه هدفی انتخاب می کنید، انتخاب های گوناگونی خواهید داشت. در حالت کلی آلاچیق ها در دو نوع مسقف و روباز تولید می شوند که هر یک دارای مزیا و معایب خاصی می باشند. اما اغلب افراد خرید آلاچیق چوبی مسقف را ترجیح می دهند، چون در برابر نور آفتاب و بارش باران و برف مقاوم هستند و شرایط بهتری برای استراحت را فراهم می کنند.

آلاچیق چوبی سقف دار

آلاچیق های مسقف با سقف های شیروانی پرطرفدارترین نوع می باشند که بخاطر استفاده از سفال های رنگی در شیروانی آنها زیبایی خوبی دارند. البته استفاده از پوشال و الیاف طبیعی در سقف آلاچیق ها در مناطق گرمسیر باعث میشود تا سیستم خنک سازی هوا کاملا طبیعی ایجاد شود و هوای درون آلاچیق بسیار مطلوب و خنک گردد.

جنس چوب به کار رفته در ساخت آلاچیق از دیگر مواردی می باشد که می توان آنها را بر اساس این فاکتورها تقسیم بندی کرد. از پرطرفدارترین آلاچیق های چوبی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

آلاچیق چوبی مدرن

طراحی دکوراسیون داخلی به مرور با تغییر و تحول زیادی روبرو شده است و این تغییرات را در مدل های آلاچیق های چوبی نیز مشاهده کرد. به طوریکه آلاچیق چوبی مدرن را شاهد هستیم که ترکیبی از چوب و شیشه و سایر متریال ها می باشد. این نوع آلاچیق لوکس ترین و البته گران ترین نوع آلاچیق چوبی محسوب میشود و از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است.

آلاچیق چوبی مدرن

آلاچیق چوبی ترمووود

ترمووود نوع خاصی از چوب می باشد که بعد از انجام فرآیندهای مختلف بخار و گرما کاملا در برابر شرایط آب و هوایی و همچنین حمله حشرات چوب خوار مقاوم میشوند. این نوع چوب به خاطر داشتن مقا.مت بالا در برابر رطوبت و همچنین سرما و گرما برای آلاچیق در باغ و حیاط های مسکونی و همچنین روف گاردن ها بسیار مناسب می باشند. البته لازم به ذکر است که آلاچیق چوبی ترمووود از نظر قیمت کمی گران تر از سایر نمونه های مشابه می باشد.

  ایده تبدیل بالکن به اتاق کودک با وسایل ساده

ترمووود علاوه بر آلاچیق، در ساخت نماهای داخلی و خارجی و همچنین کف پوش ها و سکوهای چوبی نیز کاربرد دارد. مقاومت بالا و همچنین زیبایی ظاهری بسیار عالی از جمله مواردی هستند که باعث شده اند این متریال تا این اندازه کاربرد داشته باشد.

آلاچیق چوبی ترمووود

آلاچیق چوبی با چوب کاج

از دیگر چوب های بسیار پرکاربرد در ساخت مبلمان و سرویس چوب و همچنین آلاچیق می توان به چوب کاج اشاره کرد. این نوع چوب که از نظر کیفیت در اغلب مواقع در سطح خوبی قرار دارد، از مقاومت خوبی برخوردار می باشد. چوب کاج روسی از رایج ترین نوع چوب می باشد که تنوع رنگ در آن بسیار زیاد است و دوام و مقاومت آن کاملا اثبات شده است.

آلاچیق چوبی با چوب سرو

قیمت خرید آلاچیق چوبی برای بسیاری از افراد دارای اهمیت زیادی می باشد و به همین خاطر بیشتر به سمت آلاچیق های ارزان تر گرایش پیدا می کنند. آلاچیق چوبی با چوب سرو از جمله ارزان ترین و البته سبک وزن ترین آلاچیق های موجود در بازار می باشد.

آلاچیق چوبی

آلاچیق چوبی با چوب توسکا

چوب توسکا از دیگر چوب های بسیار پرکاربرد و پرطرفدار در صنایع چوب ایران می باشد که از نظر قیمت در سطح خوبی قرار گرفته است. توسکا در برابر تغییرات دما از مقاومت خوبی برخوردار است و می توان آن را در رنگ های مختلف تهیه کرد. به همین خاطر برای افرادی که به دنبال خرید آلاچیق چوبی ارزان و البته زیبا هستند، این گزینه می تواند انتخاب خوبی باشد.

نکات مهم در خرید آلاچیق چوبی

خرید آلاچیق چوبی با چالش های زیادی روبرو می باشد و عدم توجه به نکات و اصول مهم در انتخاب بهترین گزینه در نهایت منجر به بازخورد منفی می گردد. به عبارت دیگر، قبل از اقدام به خرید آلاچیق های چوبی باید چند نکته را مد نظر داشت:

  46 مورد از گیاهان مناسب برای دیوار سبز بیرونی و داخلی

با توجه به اینکه آلاچیق را در چه محیطی به کار میبرید، مسقف یا بدون سقف بودن آن را به درستی انتخاب کنید. در شهرها و مناطقی که بارندگی زیادی دارند و یا تابش نور آفتاب در بسیاری از روزهای سال کلافه کننده هستند، آلاچیق سقف دار را بخرید.

میزان بزرگ و کوچکی و ابعاد آلاچیق را بدرستی انتخاب کنید. با توجه به نوع کاربرد آلاچیق و همچنین فضایی که قرار است آن را نصب کنید، باید بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. آلاچیق چوبی هشت ضلعی، مربع و مستطیل از جمله نمونه های پرکاربرد می باشند که هر یک در فضاهای خاصی می توانند مفید باشند.

قیمت خرید آلاچیق چوبی

مدل های آلاچیق چوبی

آلاچیق چوبی برای ویلا

آلاچیق چوبی برای باغ

آلاچیق چوبی شیک

آلاچیق چوبی مدرن

آلاچیق چوبی روباز

آلاچیق چوبی برای پارک

آلاچیق چوبی با چوب کاج

آلاچیق چوبی برای رستوران

آلاچیق چوبی برای حیاط مسکونی

آلاچیق چوبی برای روف گاردن

آلاچیق مدرن

در این مطلب با انواع آلاچیق چوبی، آلاچیق چوبی ترمووود و نکات مهم برای خرید آنها آشنا شدید. با روق زدن هر یک از صفحات مجله دکوراسیون دکونیوز می توانید با اصول طراحی دکوراسیون منزل، طراحی فضای سبز و هر آنچه که می تواند زندگی را برایتان زیباتر کند آشنا شوید.

نوشته های مشابه

‫9 نظرها

    1. سلام. دکونیوز در این زمینه خدمات ارائه نمیده. میتونین طرح هارو به کارگاه های ساخت آلاچیق ارائه بدین تا متناسب با شرایط گلخونه از چوب مناسب استفاده کنن

    1. دوست عزیز، این سایت تنها یه مجله اینترنتی می باشد و مدل برای ایده گرفتن ارائه می دهد و فروش ندارد.

    1. ترموود مقاومت بالایی داره و البته از نظر قیمت گرون تر هست. میتونین از سایر انواع چوب های مقاوم برای آلاچیق استفاده کنین

  1. خونه ی من حیاط نداره ولی بالا پشت بومش بزرگه‌.
    فک میکنین اگه آلاچیق درست کنم خوب بشه؟الان چمن مصنوعی گذاشتم ولی جای نشستن راحت نداره.
    نظرتون رو میشه بهم بگین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا