تبلیغات

چند نکته برای انتخاب بهترین سرامیک آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهم­ ترین بخش­های منزل و از دید خانم­ های خانه­دار «قلب خانه» است. زیبایی، نظافت و جذابیت آشپزخانه، تاثیر زیادی در روحیات اعضای خانواده و به طور ویژه خانم­ ها دارد. چون در منازل مدرن و امروزی، آشپزخانه­ ها اغلب اپن هستند و از همه قسمت­های روی آشپزخانه دید دارند، فضای آشپزخانه روی ظاهر کلی منزل تاثیر زیادی می گذارد. بنابراین، انتخاب سرامیک مناسب برای آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است. برای پوشش کف آشپزخانه، انتخاب­ های زیادی پیش­رو دارید؛ از چوب طبیعی گرفته تا کف­ پوش و سرامیک. در این مقاله، تمام نکاتی را که می­ توانند در انتخاب سرامیک آشپزخانه به شما کمک کنند، جمع آوری شده است. پیشنهاد می ­کنیم تا انتهای آن با ما همراه باشید!

وقتی صحبت از آشپزخانه به میان می ­آید، سرامیک پرسلان بهترین گزینه است. سرامیک های پرسلان در طرح­ های بسیار متنوع و متفاوتی طراحی و تولید می ­شوند. در آشپزخانه­ های مدرن یا کلاسیک، می ­توان با استفاده از انواع مختلف سرامیک کف آشپزخانه را زیبا و شکیل کرد.

انتخاب سرامیک آشپزخانه

سرامیک ­ها علاوه بر زیبایی­، دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار و وزن اجسامی هستند که در آشپزخانه بر روی آن ­ها قرار می­گیرند. علاوه بر مقاومت، سرامیک ­ها در برابر نفوذ آب و مایعاتی که بر روی آنها ریخته می ­شود، مقاومت دارند و نفوذ ناپذیرند. مزیت های دیگر سرامیک­  ها این است که لک نمی­شوند، کثیفی را جذب نمی­کنند و اگر کاشی یا سرامیک آشپزخانه شما به دلایل پیش بینی نشده ­ای آسیب ببیند، می توانید سرامیک جدیدی را به راحتی جایگزین آن کنید، بدون این که مجبور باشید تمام کف آشپزخانه را تعویض کنید.

انتخاب کاشی و سرامیک برای آشپزخانه

بعد از کابینت ها، این کاشی و سرامیک آشپزخانه است که به آشپزخانه زیبایی و جلوه می بخشد. انتخاب کاشی و سرامیک آشپزخانه بسته به رنگ، سبک دکور و سلایق افراد متفاوت است. اولین نکته ای که باید در انتخاب کاشی و سرامیک آشپزخانه مورد توجه قرار بگیرد، جایی است که قرار است کاشی در آن محل نصب شود. قرار است از این کاشی و سرامیک در بین کابینت ها استفاده شود یا بالای اجاق گاز و یا کف آشپزخانه؟

برای انتخاب کاشی و سرامیک آشپزخانه، پیشنهاد می کنیم که ابتدا متراژ آشپزخانه و وسایلی را که در آن قرار دارد، اندازه گیری کنید. براساس این متراژ می توانید تصمیم بگیرید که از کاشی های ظریف و گلدار رنگی استفاده کنید یا کاشی های بزرگتر؟ حتی اگر طرفدار تنوع و خلق طرح های جدید هستید و از یکنواختی خسته شده اید، می توانید کاشی های رنگی را با یکدیگر ترکیب کنید. سعی کنید با پرداخت هزینه بیشتر از کاشی های با کیفیت در خانه استفاده کنید، تا با شستن و استفاده از مواد شوینده، جلوه ی آن ها راحت از بین نرود.

انتخاب تم مناسب آشپزخانه

رنگ و طرح کاشی آشپزخانه، در ایجاد محیط های مدرن، کلاسیک یا سنتی مهم است. این انتخاب به سلیقه فرد، نوع و رنگ وسایل و دکور بستگی دارد. به عنوان مثال، تم رنگی آبی و سفید ترکیب کلاسیکی است که فضایی با نشاط را در آشپزخانه ایجاد می کند. در تم های مدرن نیز از انواع سرامیک های به رنگ خنثی و در ابعاد بزرگ و کوچک استفاده می شود که معمولاً طرح ساده ای دارند.

اگر کابینت های شما یا سایر بخش های آشپزخانه تان رنگی است، انتخاب کاشی های با رنگ ملیح و خنثی برای فضای بین کابینت ها، علاوه بر زیبایی که به آشپزخانه تان می بخشد، مانع از شلوغ به نظر رسیدن و آشفتگی بصری آن نیز می شود .

در مقابل، انتخاب کاشی های طرح دار و رنگی، در فضایی که دارای کابینت هایی ساده با رنگ خنثی هستند، به آشپزخانه شادابی خاصی می بخشد و مانع از خسته کننده شدن فضا و بی روح شدن آن می شود.

اگر آشپزخانه شما دارای کانتر یا جزیره است، لازم است که طرح و رنگ دیوارها و کف را با آن هماهنگ کنید. اگر تعداد وسایلی که در آشپزخانه استفاده کرده اید، خیلی زیاد است، سعی کنید از کاشی های شلوغ و طرح دار استفاده نکنید تا محیط آشپزخانه نامنظم و نامرتب به نظر نیاید.

انتخاب کاشی آشپزخانه

نصب کاشی و سرامیک در آشپزخانه

با پیشرفت تکنولوژی و تولید کاشی در اندازه ها و برش های مختلف، دیگر نیازی نیست که تنها به نوع مربعی کاشی ها بسنده کنید. با کمی سلیقه به خرج دادن، مهارت و البته قدرت طراحی داخلی، می توان با استفاده از هر نوع سرامیک، ده ها طرح و ایده برای چیدن بهتر سرامیک ها در کف آشپزخانه طراحی کرد که هر کدام از آن ها می تواند باعث زیباتر شدن دکوراسیون آشپزخانه شود.

در انتخاب سرامیک کف آشپزخانه لازم است به دو نکته مهم توجه کرد:

نکته اول: جنس و کیفیت سرامیک کف آشپزخانه

نکته دوم: ابعاد سرامیک های انتخابی که باید متناسب با متراژ کف آشپزخانه باشد.

از طرفی، چون آشپزخانه محلی است که راه آب و فاضلاب در آن وجود دارد، باید به شیبی که برای راه آب در نظر گرفته می شود، توجه کرد. بنابراین، ابعاد سرامیک باید به صورتی باشد که بتوان شیب بندی را به طور صحیح انجام داد.

بندکشی کاشی و سرامیک در آشپزخانه

اگر از کاشی و سرامیک با طرح های ساده برای دیوار آشپزخانه استفاده می کنید، بهتر است بندکشی آن کمی پهن تر از حالت معمول باشد و از کاشی های شیشه ای استفاده کنید تا ظاهر دیوار از یکنواختی در بیاید. اما اگر از طرح های شلوغ استفاده می کنید می توانید بندکشی را بسیار ظریف و همرنگ با کاشی انجام دهید

انتخاب کاشی و سرامیک آشپزخانه

حرف آخر

در این مقاله، با نکاتی که لازم است در انتخاب کاشی و سرامیک آشپزخانه مورد توجه قرار دهید، آشنا شدید. اگر می خواهید از سرامیک های آشپزخانه مرغوب، زیبا و باکیفیت برای آشپزخانه تان استفاده کنید، محصولات پرسلان کاشی پالاس در لعاب مات و نانو پولیش را به شما پیشنهاد می کنیم که در انتخاب بهترین سرامیک آشپزخانه به شما کمک می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا