طراحی دکوراسیون داخلی

معرفی کامل 47 تا از محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی

سبک های دکوراسیون داخلی با توجه به شرایط جغرافیایی و موقعیت مکانی و روحیات و فرهنگ مردم مناطق مختلف تعریف و شکل گرفته اند. به همین خاطر در طراحی فضای داخلی منزل با تنوع بسیار بالا در انواع سبک ها مواجه هستیم که هر یک از نظر رنگ بندی، چیدمان و استفاده از وسایل مختلف با اشکال هندسی خاص با هم تفاوت دارند. آشنایی با انواع سبک دکوراسیون منزل در نهایت باعث میشود تا چیدمان بهتر و هوشمندانه تری را با توجه به روحیات و سلایق مختلف داشته باشید. دکونیوز در ادامه مطالب طراحی دکوراسیون منزل معروف ترین و کاربردی ترین . پرطرفدارترین سبک های طراحی دکوراسیون داخلی خانه را معرفی خواهد کرد. با ما همراه باشید.

سبک های دکوراسیون داخلی خانه

آنچه در این مطلب خواهید آموخت:

انواع سبک های دکوراسیون داخلی

انواع سبک دکوراسیون داخلی منزل به مرور و با گذر زمان ایجاد و برخی با تغییر و تحول زیادی مواجه شده اند. سوال مهم این است که چه عواملی باعث شکل گیری این سبک ها شده اند و این تفاوت در نوع چیدمان خانه از چه چیزی سرچشمه میگیرد. یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در این زمینه تاثیر بسیار زیادی دارند، فرهنگ هر منطقه و کشور می باشد. قطعا برای شما نیز شرایطی بوجود آمده است که با نگاه کردن به تصویر یک خانه ناخودآگاه به یاد کشور خاصی افتاده اید. فرهنگ، سبک زندگی و میزان پیشرفته یا سنتی بودن و روحیات مردم هر منطقه همگی می توانند در تعریف و ایجاد استایل دکوراسیون داخلی خانه نقش داشته باشند.

از دیگر عواملی که در این زمینه می توانند موثر باشند، شرایط جغرافیایی و آب و هوایی است. رنگبندی به کار رفته در وسایل از جمله فاکتورهایی هستند که به شدت تحت تاثیر شرایط آب و هوایی قرار میگیرند و در نهایت منجر به شکل گیری انواع سبک دکوراسیون منزل می گردد.

طراحی دکوراسیون منزل

محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی منزل

در هر گوشه از دنیا کشورهایی با شرایط مختلف از نظر فرهنگی و اقلیم آب و هوایی وجود دارند و هر یک سبک و شیوه ای خاص را برای زندگی انتخاب می کنند؛ برخی زندگی تجملاتی و پر از زرق و برق را می پسندند و عده ای سادگی را ترجیح می دهند. بر همین اساس می توان تمام سبک های دکوراسیون داخلی را به صورت زیر معرفی کرد:

1- مدرن؛ پرطرفدارترین انواع سبک دکوراسیون داخلی

یکی از معروف ترین سبک های به کار رفته در دکوراسیون و چیدمان خانه، سبک مدرن می باشد که چند ویژگی مهم در آنها کاملا واضح و نمایان است. از مهم ترین این ویژگی های می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سادگی و دوری از هرگونه تجملات
  • استفاده از رنگ های سفید و روشن
  • کاربرد المان هایی با اشکال دایره و چهارگوش
  • استفاده از خطوط صاف و منظم در ترکیب بندی کلی طرح
  • کاربرد مبلمان و وسایل تزئینی صاف و صیقلی و براق

نکته بسیار مهم در این سبک دکوراسیون داخلی منزل وجود دارد این است که نباید آن را با سبک های امروزی هم معنا بدانید. این دو کاملا با هم فرق دارند و با مطالعه ادامه مطلب متوجه این تفاوت ها خواهید شد.

سبک دکوراسیون داخلی مدرن

2- سبک دکوراسیون کلاسیک

دکوراسیون داخلی که نوعی حس و حال صمیمیت و قدیمی بودن را به همراه دارند را کلاسیک می گویند. ویژگی بسیار مهم در این سبک استفاده از مبلمان، پرده و گچ بری و سایر وسایل تزئیناتی با رنگ بندی کرم، قهوه ای و طلایی می باشد. دکوراسیون داخلی کلاسیک همان طور که از نامش مشخص است باید اصالت و قدیمی بودن را به خوبی نمایان کند.

دکوراسیون داخلی کلاسیک

3- سبک دکوراسیون امروزی

همان طور که قبلا اشاره کردیم، سبک مدرن و امروزی با هم تفاوت دارند و اصلی ترین تضاد بین این دو شیوه، پیروی نکردن از قانون و نظم در سبک های امروزی می باشد. به عبارت دیگر، در خانه هایی که در آنها هیچ قانون خاصی در نظر گرفته نشده است و اشکال و المان های منحنی در آنها زیاد استفاده میشود و صمیمیت بیشتری به چشم میخورد، طراحان از سبک های امروزی استفاده کرده اند.

دکوراسیون داخلی سبک امروزی

4- مینیمال؛ بهترین سبک طراحی دکوراسیون منزل

در چند سال اخیر طراحی های مینیمال در بسیاری از جوانب زندگی دیده میشوند و با استقبال بسیار زیادی مواجه شده اند. مینیمال در لغت به معنای سادگی می باشد و استفاده از تعداد اندک رنگ و حذف تجملات و پیچیدگی از مهم ترین ویژگی های آن می باشد. در سبک دکوراسیون مینیمال بیشتر از دو رنگ متضاد مانند سفید و سیاه استفاده شده و وسایل براق و صیقلی در آن به کار برده نمیشود.

سبک دکوراسیون داخلی مینیمال

5- سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

این سبک دکوراسیون داخلی بیشتر در کشورهای اروپایی مرسوم می باشد و سادگی در آن به خوبی احساس میشود. مهم ترین ویژگی این سبک دکوراسیون اسکاندیناوی، ترکیب رنگ سفید و سادگی و استفاده از وسایل چوبی در آن می باشد.

دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی

6- طراحی دکوراسیون فرانسوی

فرانسه از جمله کشورهایی می باشد که به تجملات در نوع وسایل و تزئینات خانه توجه زیادی داشته و به همین خاطر ترکیب رنگ قرمز و زرد را می توان در خانه های آنها مشاهده کرد. علاوه براین، استفاده از تابلو با قاب های طلایی و همچنین سنگ های براق و گرانیتی نیز در بخش های مختلف خانه در سبک دکوراسیون فرانسوی رواج زیادی دارد.

دکوراسیون داخلی فرانسوی

7- سبک دکوراسیون بوهمیان

اگر از آن دسته افراد هستید که ترجیح می دهید در چیدمان خانه خود از سبک های کمی شلوغ استفاده کنید، بدون شک سبک بوهو در دکوراسیون می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. بوهمیان در قرن بیستم در جنوب جمهوری چک زندگی می کرده اند و علاقه خاصی به استفاده از وسایل دکوراتیو که نشان دهنده فرهنگ های مختلف می باشند داشته اند. به همین دلیل است که مبلمان های قدیمی، پرده های گلدار و رنگارنگ، تابلوهای چوبی با طرح های عجیب و غریب، کوسن و رومیزی های قلاب بافی و مکرومه بافی شده و شاخه های بلند نی خیزران و ترکیب رنگ سفید و کرم و قهوه ای از مهم ترین ویژگی های این سبک دکوراسیون محبوب به شمار می رود.

پیشنهاد میکنیم ویدئو ساخت وسایل دکوراسیون به سبک بوهو را ببینید.

سبک دکوراسیون بوهمیان

8- سبک دکوراسیون گلم

از پرطرفدارترین سبک های مورد استفاده برای فضای داخلی ساختمان در کشورهای اروپایی می توان به سبک دکوراسیون گلِم glam اشاره نمود. اصلی ترین ویژگی این سبک استفاده از وسایل لوکس و شیک با رنگ طلایی می باشد. به عنوان مثال، در این سبک از میز بار و مبلمان های مخمل با پایه های طلایی، میزهای لاکچری و وسایل دکوراتیو و آینه های قاب طلایی به وفور استفاده میشود.

سبک دکوراسیون گلم

9- سبک دکوراسیون داخلی روستیک

در دنیای امروز علیرغم مزایا و زیبایی هایی که زندگی مدرن به همراه دارد، بسیاری از افراد به سمت خانه های روستایی گرایش پیدا نموده و آرامش را در آنها جستجو می کنند. سبک دکوراسیون روستیک rustic یا روستایی از نوع چیدمان کلبه های چوبی آسیای مرکزی و آفریقایی و حتی اروپا نشات گرفته است. در این سبک تنه درخت و پوست طبیعی گوسفندان، الوارهای پهن در سرویس بهداشتی و حمام و دیوارها، شومینه های سنگی و هر آنچه که طبیعت را به خانه دعوت کند استفاده میشود. از دیگر نشانه های این سبک طراحی دکوراسیون می توان به استفاده از رنگ های کاملا طبیعی و ترکیب سنگ و چوب در کف و دیوار و سقف اشاره نمود که نتیجه ای فوق العاده را در برخواهد داشت.

سبک دکوراسیون داخلی روستیک

10- سبک دکوراسیون داخلی سنتی خاورمیانه

یکی از محبوب ترین سبک های چیدمان دکوراسیون داخلی منزل استفاده از ترکیب رنگی های گرم و فرش و گلیم می باشد. این نوع دکوراسیون را در خانه های ایرانی ها و سایر کشورهای خاورمیانه می توان به راحتی مشاهده کرد. دلیل استقبال از این شیوه طراحی، آرامش و صمیمیتی می باشد که در آن ها احساس می گردد.

دکوراسیون داخلی خاورمیانه

11- سبک دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

یکی دیگر از سبک های پرطرفدار دکوراسیون داخلی در دنیای امروز می توان به سبک دکوراسیون نئوکلاسیک اشاره نمود که در سال 1750 برای اولین بار معرفی شد. در این سبک تلاش میشود تا زیبایی های سبک کلاسیک و مدرن با هم تلفیق شوند و در نهایت چهره ای امروزی را به خود بگیرند. از مهم ترین ویژگی های نئوکلاسیک می توان به حذف رنگ های روشن و براق و وسایل دکوراتیو شلوغ و آویز از سبک کلاسیک اشاره نمود. در مقابل، ویژگی هایی همچون سقف های بلند، استفاده از تابلو و وسایل دکوراتیو با اشکال مدرن و هندسی، آینه های قدی و بزرگ با قاب های چوبی، شومینه و گچبری هایی که اطراف در و پنجره قرار گرفته و حذف وسایل غیر ضروری در این سبک به چشم میخورد. از رنگ های قالب در نئوکلاسیک می توان به سبز، طلایی، خاکستری، نقره ای و سفید اشاره نمود.

سبک دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

12- سبک دکوراسیون مونوکروم

سلیقه افراد در انتخاب سبک و شیوه چیدمان و انتخاب وسایل منزل با هم تفاوت زیادی دارد و شاید برایتان جالب باشد که افراد زیادی ترجیح می دهند در محیط های تک رنگ زندگی کنند. سبک دکوراسیون مونوکروم یکی از سبک های پرطرفدار در دنیای امروز می باشد که از مهم ترین ویژگی های آن می توان به یک تن رنگ خاص پایه و سایه های آن اشاره نمود. در این سبک یک رنگ پایه بر حسب علاقه و سلیقه انتخاب شده و رنگ سایر وسایل و بخش های اتاق به صورت روشن و تیره همان رنگ در نظر گرفته میشود. البته می توان در این سبک از یک رنگ متضاد با رنگ پایه به صورت اندک نیز استفاده نمود. لازم به ذکر است که در انتخاب این سبک کمی جسارت و شجاعت لازم است!

سبک دکوراسیون مونوکروم

13- سبک دکوراسیون داخلی شابی شیک

در دهه 1980 به منزله فاصله گرفتن از زندگی تجملاتی کشورهای اروپایی، سبک دکوراسیون شابی شیک shabby chic ریچل آشو معرفی شد. از مهم ترین ویژگی های این سبک می توان به استفاده از رنگ های سفید و کرم در کنار خاکستری اشاره نمود که در کنار هم و حفظ تعادل استفاده میشوند. علاوه براین، کاغذ دیواری و پرده های راه راه و گلدار، مبلمان های آنتیک، روتختی های نخی و کتان با طرح های گلدار و کاملا زنانه و وسایل دکوراتیو قدیمی یا طرح قدیم از قبیل گرامافون در این سبک به وفور به چشم میخورند.

سبک دکوراسیون شابی شیک

14- سبک دکوراسیون گیک شیک geek chic

یکی از متفاوت ترین و منحصر به فردترین استایل های دکوراسیون گیک شیک می باشد که مهم ترین نشانه آن تیره و کم نور بودن فضا می باشد. در این سبک از مبلمان های چرم با رنگ های تیره و قهوه ای، دیوار و کفپوش های نسبتا تیره استفاده میشود تا اتاقی شبیه به سینما طراحی کنید. در نهایت نورپردازی از کف و سقف به صورت ملایم انجام شده و با پوستر فیلم های مورد علاقه تان می تواند فضایی فوق العاده را برای زندگی ایجاد نمایید.

سبک دکوراسیون گیک شیک

15- سبک دکوراسیون آرت دکو

از گران ترین انواع سبک های دکوراسیون داخلی می توان به سبک دکوراسیون آرت دکو art deco اشاره نمود که متعلق به کشور فرانسه می باشد. تمرکز اصلی در سبک دکوراسیون آرت دکو استفاده از وسایل تزئینی، تابلوهای با عکس های برهنه، میزهایی با اشکال هندسی، وسایل دکوراتیو با شکل های زیگزاک و ذوذنقه، رنگ های آبی، کرم، سیاه و نقره ای و بژ و سفید و خاکستری اشاره نمود. علاوه براین، در این سبک از مبلمان های بزرگ و کفپوش پارکت و دیوارهایی با طرح های خطوط مستقیم یا اشکال هندسی به وفور استفاده میشود.

سبک دکوراسیون آرت دکو

16- سبک دکوراسیون وینتیج

یکی از منحصر به فردترین سبک های دکوراسیون داخلی می باشد که بعد از رکود اقتصادی جنگ جهانی دوم به وجود آمد. در این دوران مردم گرایش زیادی به استفاده از وسایل قدیمی پیدا کردند. بعد از مدتها این کار مورد توجه طراحان قرار گرفته و با نام سبک دکوراسیون وینتیج به یکی از بهترین سبک های دکوراسیون داخلی تبدیل شد. در این سبک وسایلی مانند میزهای چوبی قدیمی، ظروف استفاده شده، پرده های گلدار و کاغذ دیواری های طرح دار کاربرد گسترده ای دارند. وسایل قدیمی و خاطره انگیز که حس نوستالژیکی داشته مانند فرش های قدیمی نخ نما شده و مبل های چرمی و چوبی حس آرامش و حال و هوای خوبی را منتقل می کنند. این سبک مورد تایید افرادی است که به نوستالژی علاقه مند هستند.

سبک دکوراسیون وینتیج

انواع سبک های دکوراسیون داخلی از سراسر دنیا

علاوه بر پرطرفدارترین انواع سبک های دکوراسیون داخلی که در بالا به آن اشاره شد، در کشورهای مختلف سراسر دنیا سبک های متنوعی در این زمینه وجود دارد. این سبک ها طرفداران خاص خودشان را دارند و عبارتند از:

17- طراحی دکوراسیون سنتی غربی

در این سبک از طراحی دکوراسیون استفاده از مبلمان های با روکش مخمل و سرویس چوب با رنگ های تیره کاربرد زیادی دارد.

18- طراحی دکوراسیون ژاپن و کشورهای شرق دور

این سبک دکوراسیون داخلی که بیشتر در ژاپن، چین و سایر کشورهای شرق دور کاربرد دارد، دارای چند ویژگی مهم می باشد که عبارتند از:

  • استفاده از میزهای مربع و پایه کوتاه
  • کاربرد رنگ های گرم در دکوراسیون
  • سادگی و دوری از پیچیدگی

سبک طراحی دکوراسیون خانه

19- سبک دکوراسیون ترنزیشنال

از دیگر محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی منزل ترنزینشال یا انتقالی می باشد. در این سبک سادگی و استفاده از وسایل و تزئینات استیل و براق در کنار استفاده از مبلمان های بزرگ و مجلل ترکیب شده اند. تلفیق این دو سبک با هم باعث شده است تا زیبایی های هر دو در کنار هم قرار گیرند و در نهایت  با خلق سبک جدید طرفداران بسیار زیادی پیدا کند.

دکوراسیون داخلی سبک ترنزیشنال

20- طراحی دکوراسیون داخلی هندی

اگر کمی با سبک زندگی مردم هند آشنا باشید، قطعا متوجه خواهید شد که به شدت به تزئینات و استفاده از مجسمه ها و تابلوهای رنگی علاقه مند هستند. به همین خاطر در سبک های طراحی دکوراسیون خانه هندی می توان رنگ های قرمز و گرم و مجسمه های با طرح های فیل و تابلوهای نقاشی را مشاهده نمایید.

دکوراسیون داخلی هندی

21- سبک دکوراسیون داخلی گوتیک

از اصلی ترین ویژگی های به کار رفته در این سبک دکوراسیون منزل می توان به تاریک بودن و استفاده بسیار کم از نور در فضا اشاره کرد. برخلاف سبک های مدرن که اغلب روشن و سفید می باشند، در سبک گوتیک فضای بسیار کم نور با پنجره های بلند دیده میشود.

دکوراسیون داخلی گوتیک

22- طراحی دکوراسیون داخلی سبک مراقبه ای

مراقبه و به آرامش رساندن روح نیاز به مکانی دارد که نوعی امنیت و صلح در آن احساس گردد. برای این منظور می توان از سبک خاصی در دکوراسیون منزل استفاده کرد که به سبک ذن یا مراقبه معروف می باشد. رنگ بندی و نحوه چیدمان وسایل بر اساس اصول خاصی صورت میگیرد و به تمام جزئیات اتاق باید توجه ویژه ای داشت.

دکوراسیون داخلی سبک ذن

23- سبک دکوراسیون رترو

تغییر و تحول در سبک زندگی و رنگهای به کار رفته در فضای داخلی منازل در قرن بیستم میلادی به شدت به چشم میخورد. به طوریکه در دهه 50 تا 70 میلادی در قرن بیستم ترکیبی از سبک های مختلف را می توان در سبک دکوراسیون رترو مشاهده نمود. در واقع در این سبک نشانه هایی از ترکیب سایر سبک ها را می توان مشاهده نمود که در نهایت خروجی زیبایی را به همراه داشته است. استفاده از رنگ های تند و روشن در کنار یا رنگ های بسیار ملایم همراه با مبلمان های روکش مخمل، زمین هایی با کفپوش های سنگی، چوبی و مرمر و حتی پلاستیکی و مبلمان های بزرگ و کتابخانه های پر از قفسه در این سبک به راحتی به چشم میخورد. به طور خلاصه می تون گفت، در این سبک می توانید تلفیق و ترکیبی از سایر سبک های مورد علاقه را بر حسب علاقه خود ایجاد کنید.

سبک دکوراسیون رترو

24- سبک دکوراسیون پالم بیچ palm beach

اگر از آن دسته افراد هستید که علاقه خاصی به ترکیب رنگ صورتی و آبی فیروزه ای دارید، باید بدانید که سبک دکوراسیون پالم بیچ می تواند از انتخاب های منحصر به فرد برای شما باشد. در این سبک رنگ غالب صورتی در نظر گرفته شده و در کنار آن به مقدار کم از آبی و فیروزه ای در سایر وسایل استفاده میشود. علاوه براین، در این سبک نظم خاصی برای چیدمان وسایل دکوراتیو و تابلوهای روی دیوار وجود نداشته و می توانید کاملا نامرتب دیوارها را طراحی کنید.

سبک دکوراسیون پالم بیچ palm beach

25- سبک دکوراسیون ویکتوریایی

سبک دکوراسیون ویکتوریایی یکی از تجملاتی ترین استایل ها برای چیدمان وسایل در منزل می باشد که از سبک زندگی کاخ و قصرهای انگلیسی در سال های 1820 نشات گرفته شده است. در این سبک زنگ های زرشکی و قرمز، طلایی و سبز در پرده و روکش مبلمان ها به خوبی به چشم میخورد. علاوه براین، استفاده از مجسمه های متعدد، کاغذ دیواری های کاملا مجلل و طرح دار با رنگ های نسبتا تیره، مبلمان های بزرگ، تابلوهای تزئینی متعدد روی دیوار و گران قیمت از مهم ترین ویژگی های سبک ویکتوریایی به شمار می رود.

سبک دکوراسیون ویکتوریایی

26- سبک مدرن اواسط قرن بیستم

در اواسط قرن بیستم میلادی نشانه هایی از سبک های مدرن در دکوراسیون به مرور جلوه گری کردند که از معماری باوهاوس نشات گرفته بود. از مهم ترین ویژگی های سبک مدرن اواسط قرن بیستم می توان به استفاده از رنگ های خنثی در کنار رنگ های زنده اشاره نمود. البته در این سبک رنگ غالب خنثی و تیره بوده و کاملا جسورانه رنگ های زنده به مقدار کم در آن استفاده میشود. حذف مبلمان های لوکس و وسایل دکوراتیو فلزی و عدم استفاده از وسایل و تزئیات طبیعی، آباژورهای ایستاده و تابلوهایب با طرح های ارگانیک با خطوط صاف و موازی از دیگر نشانه های این سبک به شمار می روند.

سبک مدرن اواسط قرن بیستم

27- سبک دکوراسیون داخلی گلچین

از دیگر سبک های ترکیبی می توان به سبک دکوراسیون گلچین electic اشاره نمود. در این سبک دست شما برای تلفیق سایر سبک ها در کنار هم کاملا باز می باشد، اما در نهایت باید بتوانید انسجام را در خروجی کار به خوبی ایجاد کنید. به عبارت دیگر، مهم نیست که به ترکیبی شلوغ دست پیدا کرده اید یا خلوت، مهم این است که انسجام و هارمونی خوبی در کنار هم بوجود آمده باشد.

سبک دکوراسیون گلچین

28- سبک دکوراسیون همپتونز یا ساحلی

در سبک ساحلی یا هیتونز تلاش میشود تا محیط خانه یا اتاق استراحت را به ویلایی بسیار زیبا و آرام با حال و هوای خنک تبدیل کنید. به همین دلیل در این سبک دیوارهای سفید با کاغذ دیواری های روشن، گلدان های پر از گل ها طبیعی در گوشه و کنار اتاق و روی میزها، استفاده از درب های شیشه ای، کفپوش های چوبی از جمله ویژگی های این سبک به شمار می رود. البته لازم به ذکر است که سبک ساحلی دارای زیرمجموعه های مختلفی از جمله ساحلی آمریکایی، استوایی می باشد که تفاوت هایی در آنها به چشم میخورد. به عنوان مثال، در سبک استوایی می توان به استفاده از وسایل تزئینی طبیعی از قبیل صدف های ریز و درشت اشاره نمود.

سبک دکوراسیون همپتونز یا ساحلی

29- سبک دکوراسیون یونان باستان

در ساختمان هایی که دارای سقف های بلند می باشند، یکی از انتخاب های مناسب سبک دکوراسیون یونان باستان می باشد. در این سبک ستون های گچ کاری شده در کنار سقف بلند، کفپوش های مرمر و سرامیک، مجسمه های بزرگ، گچ بری های ساده روی دیوار و لوسترهای بزرگ و آویز و استفاده از رنگ های کاملا طبیعی از قبیل سفید و ابی و زرد کم رنگ و دوری از رنگ های طلایی از جمله ویژگی های این سبک به شمار می روند.

سبک دکوراسیون یونان باستان

30- سبک دکوراسیون ایران باستان

یکی از مجلل ترین انواع سبک های دکوراسیون داخلی را می توان در کاخ و قصرهای به جای مانده از گذشتگان در ایران مشاهده نمود. در سبک دکوراسیون ایران باستان اولین ویژگی که به چشم میخورد، تجملات بوده که از لوسترهای بزرگ و آویز، آینه کاری های روی سقف و دیوارها، گچبری های هنرمندانه، مبلمان های سلطنتی با کنده کاری های ظریف و زیاد، پرده های والن دار، فرش های ایرانی، گلدان و وسایل تزئینی کاملا مجلل از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی های این سبک می باشند.

سبک دکوراسیون ایران باستان

31- سبک دکوراسیون هالیوودی

سبک دکوراسیون هالیوودی یکی از لوکس ترین استایل ها متعلق به کشورهای غربی می باشد که زرق و برق و تجملات به خوبی در آن به چشم میخورد. در این سبک از مبلمان هایی با خطوط صاف و روکش مخملی و چرم و ساتن در کنار میزهای پایه طلایی، گلدان های بزرگ و آینه هایی با قاب های چوبی و رنگ طلایی استفاده میشود. علاوه براین، در انتخاب وسایل و کاغذ دیواری و فرش و کفپوش تلاش میشود تا از رنگ هایی همچون آبی، سبز، طلایی، قرمز، زرد و سفید و سیاه استفاده شود.

سبک دکوراسیون هالیوودی

32- سبک دکوراسیون داخلی کانتری

سبک کانتری در واقع تلفیقی از خانه های روستایی با مدرن و شهری می باشد که در نهایت فضایی کاملا گرم و صمیمی را بوجود خواهد آورد. گلدان های پر از گل های رنگارنگ، وسایل دکوراتیو و مبلمان و پرده و کاغذ دیواری هایی با رنگ های سفید، سبز، آبی و قرمز، کوسن های بزرگ گلدار و نخی، مبلمان های پتینه کاری شده از نشانه های سبک کانتری می باشند.

سبک دکوراسیون کانتری

33- آبستره یا ابسترکت

سبک آبستره یا هنر انتزاعی نوعی از سبک دکوراسیون می باشد که با ایجاد یک نقطه کانونی به محیط عمق می دهند. هدف اصلی در این سبک استفاده کامل از هنر و دور شدن از واقعیت است. انتخاب جسورانه رنگ ها و استفاده از قرمز، نارنجی و رنگ های متالیک در این سبک رواج دارد. این سبک که نوعی مدرن گرایی فردی است، استفاده از هندسه به طور خاص مشاهده می شود. یکی از ویژگی های سب آبستره استفاده از خطوط در هم پیچیده که به صورت رویایی و خاص می باشد که در پایه ی میزها، صندلی ها و تابلوها مشاهده می شود.

سبک دکوراسیون آبستره

34- سبک دکوراسیون کولونیال یا استعمار آمریکایی

یکی از سبک های دکوراسیون قدیمی آمریکایی که دارای المان های چوبی کنده کاری شده از چوب افرا و کاج می باشد، سبک دکوراسیون کولونیال است. رنگ های روشن مخصوصا سفید، کفپوش چوبی و استفاده از فرش های کوچک، کاغذ دیواری، پرده و پارچه های کتانی، فاونس های برنجی و مسی دست ساز و متریال برنج در دستگیره های کابینت و قفسه ها از دیگر نشانه های سبک کولونیال یا استعمار آمریکایی می باشد.

سبک دکوراسیون کولونیال

35- سبک دکوراسیون آمیش

سبک دکوراسیون آمیش، سبک خانه های آمریکای شمالی بین قرن های 18 و 19 می باشد. فضای سبز در این سبک دارای اهمیت بالایی بوده و از آنجا که فرهنگ مزرعه داری در این سبک رواج دارد، استفاده از طرح هایی مانند مرغ وخروس و حیوانات اهلی در پرده و کاغذ دیواری مشاهده می شود. استفاده از عکس های قدیمی، لوازم آنتیک باغبانی و خانه های پرندگان در قفسه به عنوان تزئینات و اکسسوری از دیگر ویژگی های سبک آمیش به شمار می روند. دلیل زیبایی این سبک سادگی و کارآمدی آن می باشد. نورپردازی در سبک دکوراسیون داخلی آمیش توسط وسایل روشنایی گازی انجام شده و رنگ های مورد تایید آن رنگ های خنثی مانند خاکستری، سیاه، قهوه ای و سفید می باشند.

سبک دکوراسیون آمیش

36- سبک دکوراسیون عربی

سبک دکوراسیون عربی به داشتن زمینه ای با رنگ های خنثی و حذف کامل رنگ های سنگین شناخته شده است. تمام قسمت های منازلی با دکوراسیون عربی دارای دیوارپوش و کف پوش در طرح های هماهنگ و متناسب با هم می باشد. مبلمان های لوکس ومجلل، پرده های سلطنتی و اکسسوری های گران قیمت از دیگر مشخصه های سبک دکوراسیون عربی می باشند. برای بهتر دیده شدن تجملات در این سبک نیاز به یک نورپردازی اصولی می باشد.

سبک دکوراسیون عربی

37- سبک دکوراسیون ویلیام و مری

این سبک با تأکید بر خطوط مستقیم و منحنی ها، و دارای کنده کاری دقیق و چوب گردانی، یکی از اولین سبک هایی بود که از عناصر طراحی آسیایی مانند ژاپنی سازی تقلید کرد. سبک ویلیام و مری، سبکی از هنرهای تزئینی است که در زمان سلطنت (1689–1702) ویلیام سوم و مری دوم انگلستان به این نام خوانده شد. گردو در این دوره جایگزین استفاده از بلوط به عنوان چوب اصلی کابینت انگلیسی شد و تعدادی از چوب های عجیب و غریب مانند اقاقیا و زیتون که از طریق مسیرهای تجاری جدید شرق به غرب به کشور می رسید. از ویژگی های سبک ویلیام و مری می توان به پوسته گوش ماهی، طومارهای C و S و برگ آکانتوس سنت کلاسیک اشاره کرد.

سبک دکوراسیون ویلیام و مری

38- سبک دکوراسیون داخلی یونانی

یکی دیگر از سبک های دکوراسیون داخلی، سبک یونانی می باشد که ترکیبی از عناصر قدیمی و مدرنیته، سادگی در آن به چشم میخورد. سقف های بلند، نقاشی های دیواری، استفاده حداقلی از پرده و رنگ طلایی، ستون های گچ کاری شده از معرفه های این سبک می باشد. رنگ های طبیعی مانند سفید، زرد لیمویی، سایه های آبی و سبز در سبک یونانی کاربرد دارد. مبل های چرمی و صندلی های ساده و کفپوش سنگ مرمر از دیگر مشخصه های مورد تایید سبک یونانی می باشد.

سبک دکوراسیون داخلی یونانی

39- سبک دکوراسیون ذن استایل

مفهوم این کلمه از تعلیمات بودایی بوده که از هند شروع شده و در دکوراسیون داخلی نام یک سبک شده که سراسر آرامش می باشد. در این سبک پنجره های بزرگ و سرتاسری، از کف تا سقف به منظور استفاده حداکثری از نور طبیعی نصب شده و رنگ های خاکی، سفید و خاکستری روشن مورد استفاده قرار می گیرد. کفپوش مورد تایید این سبک چوب می باشد و مبل های ساده و با رنگ روشن از طیف کرم بیشترین کاربرد را دارند. استفاده از مواد ارگانیک مانند سنگ و چوب حس خوب طبیعت و آرامش را به فضا انتقال می دهد. ذن یکی از بهترین سبک های دکوراسیون داخلی در کشورهای آسیایی به شمار می رود.

سبک دکوراسیون ذن استایل

40- سبک رنسانس هلندی

سنگ و آهن فرفورژه از عناصر مهم دکوراسیون به سبک رنسانس هلند می باشد. در این سبک تخت و میزهای غذاخوری بزرگ از چوب بلوط سنگین دارای خطوط منحنی با پایه های گرد یا مارپیچی مورد استفاده قرار می گیرد. کابینت و بوفه های منبت کاری شده و در مجموع فضایی الهام گرفته از هنر نو و رنگ های تیره و عمیق در کنار رنگ سفید را در سبک رنسانس هلندی می توانید مشاهده کنید.

سبک رنسانس هلندی

41- سبک دکوراسیون آرتیزان یا صنعتگر

دکوراسیون داخلی به سبک صنعتگر یا آرتیزان یک بافت روستایی با رنگ های گرم دارد. طرح روی فرش، ملحفه و پرده ها دارای الگوی گل دار و نقوش انتزاعی می باشد. نورپردازی توسط لوسترهای آویزی انجام می شود که دست ساز می باشند. استفاده از برنز، چوب های گرانبها و استفاده از کارهای هنری و دستی و چراغ های رومیزی در این سبک رواج دارد.

سبک دکوراسیون آرتیزان یا صنعتگر

42- سبک دکوراسیون داخلی باوهاوس

سبک دکوراسیون باوهاوس ترکیبی از جذابیت و سادگی می باشد که در آن اثری از تجملات، قوس ها و کنده کاری دیده نمی شود. سقف های مسطح و اشکال مکعبی با گوشه و زایه دار، خطوط کاملا مشخص و طرح های مینیمالیستی، تاکید بر سادگی و راحتی در این سبک دارند. مبلمان ها در سبک باوهاوس ساده و تک رنگ می باشد، میز و صندلی های تاشو ضمن توجه به عملکردگرایی سبب صرفه جویی در فضاها شده و این سبک را برای مکان های کوچک نیز مناسب می سازد.

در کنار دکوراسیون با طرح و رنگ های خنثی که در این سبک می بینید استفاده از فرش هایی که دارای طرح های هندسی بوده و چاپ رنگی دارند مشاهده می شود. استفاده از پرده و روتختی های رنگی یا ساده کاملا سلیقه ای بوده و هر دو در این سبک مشاهده می شوند اما اولویت سادگی و تک رنگی می باشد.

سبک دکوراسیون داخلی باوهاوس

43- سبک دکوراسیون مدیترانه

در سبک دکوراسیون داخلی مدیترانه ای رنگ های با تن روشن و گرم مورد استفاده قرار گرفته و طرح های ساده و رمانتیک کشورهای اروپای جنوبی نیز در آن مشاهده می شود. عناصر طبیعی مانند چوب، سنگ و الیاف پنبه ای، رنگ های الهام گرفته از خورشید، استفاده از پرده های حریر، مبلمان و اکسسوری های چوبی، سنگی و شیشه ای، ارتفاع بلند سقف، دوری از تجملات و شلوغی، مجموعه ای کاشی های کوچک و آینه ها و استفاده حداکثری از نور طبیعی از نشانه های اصلی این سبک می باشند.

سبک دکوراسیون مدیترانه

44- سبک دکوراسیون کاستال

کاستل یکی دیگر از سبک های دکوراسیون داخلی می باشد که در آن محیطی آرامش بخش، ساده و بدون بهم ریختگی را برای شما به وجود می آورد. ترکیبی از رنگ های آبی و سفید که قدم زدن بر روی ماسه های ساحل را برایتان تداعی خواهد کرد از مهم ترین نشانه های این سبک هستند. متریال پرطرفدار در این سبک چوب، کتان و پنبه می باشد که علاوه بر زیبایی به خاطر طبیعی بودنشان سبب بروز انرژی مثبت می شوند. رنگ های مرجانی، کله غازی، شنی در کنار سفید، آبی و طلایی از رنگ های غالب در این سبک بوده و برای مبلمان رنگ خاکستری یا قهوه ای کاربرد زیادی دارد.

سبک دکوراسیون کاستال

45- سبک دکوراسیون توسکانی

یکی از زیباترین و جذاب ترین سبک های دکوراسیون داخلی، سبک توسکانی می باشد. شادابی و راحتی در این سبک به واسطه ی استفاده از رنگ های خاکی، گرم و روشن مانند سبز زیتونی، قهوه ای و قرمز تیره و نور طبیعی موج می زند. کفپوش های سنگی و فرش های زیبا، پنجره های بدون پرده، جاشمعی های آویزی و دیوارهای تزیین شده با گل از دیگر ویژگی های این سبک دکوراسیون هستند.

سبک دکوراسیون توسکانی

46- مزرعه ای یا فارم هاوس

سبک دکوراسیون فارم هاوس یا خانه ی مزرعه ای یک سبک دکوراسیون داخلی کاملا شیک روستایی است که فضایی دنج و راحت را برای منزل شما به ارمغان خواهد آورد. این سبک دارای یک تعادل عالی بین دنیای قدیم و جدید می باشد و در آن عناصر چوبی، رنگ های خنثی، اشیائ آنتیک و مبلمان های قدیمی جایگاه ویژه ای دارند. سبک مزرعه ای قابل ترکیب با سبک مینیمال و مدرن نیز بوده و به راحتی با دیگر سبک های رایج امروزی ادغام پذیر است.

سبک مزرعه ای یا فارم هاوس

47- سبک دکوراسیون ارگانیک

در سبک دکوراسیون داخلی ارگانیک مصالح از سنگ و چوب بوده و از این دو یا ترکیب هر دو برای کفپوش و دیوارپوش استفاده می شود. برای قسمت هایی مانند شومینه یا سرویس بهداشتی از سنگ های طبیعی استفاده می کنند. استفاده از صندلی های تنه درختی در این سبک و میزهای چوبی و المان های کاملا طبیعی به وفور مشاهده می شود و مناسب برای خانه هایی است که در محیط های کوهستانی قرار دارند.

سبک دکوراسیون ارگانیک

جمع بندی

سبک های دکوراسیون داخلی منزل با توجه به کشور و شیوه های مختلف زندگی از تنوع بسیار بالایی برخوردار می باشند. در این مطلب به معروف ترین و پرطرفدارترین سبک ها در این زمینه اشاره کردیم. در دنیای دکوراسیون داخلی هیچ محدودیتی برای ایده پردازی وجود ندارد و می توانید متناسب با شرایط ویژگی های سبک های مختلف را با هم ترکیب کنید.

نوشته های مشابه

‫31 نظرها

    1. سلام مهسای عزیز
      ممنون از ثبت نظرتون. بله سلیقه افراد در انتخاب سبک دکوراسیون متفاوت هست و به همین خاطر تنوع بسیار زیادی در استایل ها وجود داره

  1. سلام. ممنون از توضیحاتتون
    کاش یه مقدار بیشتر در مورد هر سبک توضیح میدادین. اینکه برای هر استایل دکوراسیون منزل چه وسایلی لازمه استفاده بشه و رنگ و ..

    1. سلام دوست عزیز. ممنون از شما
      هر کدوم از سبکها به صورت جدا در مجله دکونیوز توضیح داده میشن. میتونین از قسمت دکوراسیون داخلی مطالعه کنین

  2. چند سبک جدید دکوراسیون رو میشه معرفی کنین؟ این مواردی که بهش اشاره کردین همه جدید نیستن و مثلا ایران باستان دیگه کاربرد نداره، مخصوصا برای خونه های کوچیک امروزی.

    1. سلام
      سبک های مدرن تنوع زیادی دارن و در طول متن بهشون اشاره شد. مینیمال، گلم، هالیوودی، امروزی از جمله نمونه هایی هستن که میشه برای خونه های کوچیک و آپارتمانی اجرا کرد

    1. سلام
      بله صد در صد میشه با در نظر گرفتن رنگ های مناسب و حفظ فاصله بین مبل و پشتی به ترکیب خوبی دست پیدا کنین

    1. سلام دوست عزیز
      یکی از سبکای اروپایی هست که بیشتر روی استفاده از پارچه های نخی و گلدار و کاغذ دیواری های با رنگ های آبی و صورتی و گلدار تاکید داره. بیشتر میشه گفت نقطه مقابل سبکای تجملاتی اروپایی هست.

    1. ممنون از شما دوست عزیز
      بله تنوع در سبک و استایل دکوراسیون منزل بسیار زیاد هست و به مرور سبکای دیگه به متن اضافه میشن

  3. سلام. فوق العاده بود
    ببخشید شما خودتون طراحی سبک و استایل های مختلف رو برای خونه یا دفتر کار انجام میدین؟

  4. سلام
    بنظر من مهم تر از انتخاب سبک، نحوه اجرای اون هست چون کار سختیه تمام وسایل و رنگهارو متناسب با یه سبک خاص انتخاب کرد

    1. سلام ستاره عزیز
      بله صد در صد نظر شما درسته و اجرا و رعایت استانداردها بر اساس شرایط محیط اهمیت خیلی زیاد داره

  5. سلام خیلی جالبن سبک هایی که معرفی کردین، سوال من اینه که آیا برای آشپزخانه هم سبک دکوراسیون وجود داره؟

    1. سلام
      بله تمام انواع سبک های دکوراسیون که در متن اشاره شد در آشپزخانه و سایر بخش ها قابل اجرا هستن

  6. سلام. مرسی بابت مطلب خوبتون سبک شناسی در دکوراسیون داخلی رو به طور کامل نوشته بودید. 31 سبک عااالیه و کامل و جامع

  7. چقدر تنوع…. واقعا نمیشه شیک ترین دکوراسیون داخلی منزل رو براحتی انتخاب کرد تقریبا همه عاالی هستن اگه اجرا مناسب باشه

  8. سلام عالی و کامل است. یک مطلب کامل در انواع سبک های دکوراسیون و معماری داخلی که به صورت مختصر و مفید ویژگی های هر کدوم رو گفته فوق العاده س

    1. سلام دوست عزیز. ممنون از لطف شما. برای منزل عروس تمام سبک ها کاربرد دارند و به فرهنگ و سلیفه افراد بستگی دارد. در حال حاضر اغلب زوج های جوان به سبک های وینتیج، مدرن، مینیمال و نئوکلاسیک و گلم گرایش دارند. چون در عین شیک بودن، ساده هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا