طراحی دکوراسیون اتاق کودکطراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون اتاق کودک دختر ایرانی (جدیدترین عکس و مدل)

دکوراسیون اتاق کودک دختر ایرانی با توجه به اینکه اغلب منازل با کمبود فضا مواجه هستند و برخی از والدین ترجیح می دهند اکسسوری و وسایل تزئین بر اساس فرهنگ مان انتخاب شود، ممکن است کمی پیچیده باشد. کودکان زمان زیادی از شبانه روز را در اتاق خود می گذرانند و رنگ ها و چیدمان اتاق بر روحیه آنها تاثیر به سزایی دارد. برای اینکه این آثار مثبت باشد، باید در زمان دیزاین تمام کارها را اصولی و با مطالعه انجام دهید. اگر به دنبال فضایی عالی و متناسب با فرهنگ ایرانی برای کودکانتان هستید، در ادامه با ما همراه باشید. عکس، مدل و اصول چیدمان و تزیین اتاق کودک  ایرانی را در این بخش از مطالب دکوراسیون اتاق کودک دکونیوز ارائه خواهیم داد.

دکوراسیون اتاق کودک دختر ایرانی

رنگ در اتاق کودک دختر ایرانی

رنگ ارتباط مستقیم با احساسات، آرامش و میزان تمرکز کودکان دارد و به همین دلیل در دکوراسیون داخلی به آن توجه ویژه ای شده است. در زمان انتخاب رنگ باید به روحیات کودک دقت شود، تا با استفاده از آن بعضی از خلقیات آن متعادل یا تقویت گردد. به عنوان مثال، اگر کودک پرخاشگر می باشد، استفاده از رنگ های آبی و سبز می تواند به آرامش او کمک کند. برای اینکه رنگ های اتاق کودک را کامل و به طور اصولی شناخته و انتخاب درستی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم بهترین رنگ اتاق کودک از نظر روانشناسی را مطالعه کنید.

اتاق کودک دختر ایرانی صورتی

دیوارها خالی نماند!

در دکوراسیون اتاق کودک ایرانی، هنر جایگاه ویژه ای دارد. به همین دلیل می توانید از تابلوهای نقاشی یا تصاویری از مناظر زیبای طبیعت استفاده کنید. اگر فرزند شما به نقاشی علاقه دارد حتما تعدادی از نقاشی هایش را روی دیوار اتاق نصب کنید تا برای پیشرفت در این زمینه ترغیب شود.

  جذاب ترین ترند و مدل دکوراسیون اتاق خواب 2023

تزئین دیوار اتاق کودک دختر ایرانی

تخت و روتختی اتاق دختر ایرانی

روتختی و بالش ها را می توانید از طرح های بسیار زیبای گل دار انتخاب کنید تا حس حضور در طبیعت به کودک بدهد. طرح های فانتزی بسیار زیادی نیز در بازار موجود هستند که می توانید با توجه به علاقه کودک آنها را تهیه کنید. اما توجه داشته باشید که طرح ها در کودک ایجاد وحشت نکند زیرا آنها بسیار خیال پرداز می باشند و از تصاویر برداشت های عجیبی و غریبی می کنند. اگر دکوراسیون اتاق کودک بدون تخت در نظر دارید، بهتر است از روتختی های بافت استفاده کنید.

تخت اتاق کودک دختر ایرانی

روتختی اتاق دختر ایرانی

فضاهای ذخیره سازی و نظم دهنده ها

برای اینکه اتاق کودک دارای نظم باشد، کمد و قفسه هایی را تهیه کنید که جادار باشند. قفسه ها در گوشه های دیوار و جاهای خالی اتاق باعث استفاده بهینه از محیط شده و همچنین برای نگهداری و نظم وسایل کودک مناسب می باشند. برخی از وسایل را می توان در کمد و کشوها قرار داد. برای زیبایی و دیزاین از طبقات و شلف ها استفاده کنید. طبقات می توانند جایی برای کتاب ها باشند و کودک صاحب کتابخانه شخصی شود. وجود کتابخانه در اتاق باعث میشود ناخودآگاه فرزندتان به سمت کتاب و مطالعه گرایش پیدا کند. این نظم دهنده ها کاربرد بسیار زیادی در دکوراسیون اتاق دخترانه دوقلو دارد.

نظم دهی اتاق دخترانه ایرانی

توجه به فرش در دکوراسیون اتاق کودک دختر ایرانی

فرش در فرهنگ ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و به همین دلیل در تمام اتاق ها این کفپوش بیشترین کاربرد را دارد. در حالت کلی اگر تاکید زیادی به تناسب کامل چیدمان اتاق کودک دختر و پسر با سبک ایرانی دارید، بهتر است تمام اتاق فرش شود. اما اگر ترجیح می دهید ترکیبی از سبک های مدرن و ایرانی را در اتاق پیاده سازی کنید، می توانید از قالیچه یا یک فرش کوچک در وسط اتاق استفاده نمایید.

فرش در اتاق دخترانه ایرانی

از پرده اتاق کودک ایرانی غافل نشوید!

پرده های حریر به فضای اطراف لطافت و آرامش را تزریق می کنند. برای اینکه این حس در روحیه کودک نیز تاثیر گذار می باشد، می توان پرده های حریر با رنگ های ملیح و طرح های زیبا را به عنوان اولین گزینه در نظر گرفت. البته برخلاف گذشته در حال حاضر تنها تاکید بر استفاده از پرده های پارچه ای نیست، بلکه می توانید انواع کرکره های چوبی و پرده زبرا و شید را برای اتاق کودک به سبک ایرانی استفاده کنید.

  چطور با قفسه بندی انبار خود را بهینه کنیم؟

پرده اتاق کودک ایرانی

اکسسوری اتاق کودک دختر ایرانی

در زمان تهیه اکسسوری برای اتاق کودک ایرانی می توان عروسک هایی با لباس های محلی شهرهای مختلف تهیه کرده و در دکور اتاق قرار داد. آثار هنری و صنایع دستی علاوه بر زیبایی روحیه هنری را در کودک زنده می کند و باعث اشتیاق به یادگیری آن هنر می شود.

تزئین اتاق کودک ایرانی

دیزاین اتاق کودک ایرانی

گوشه ی دنج در اتاق کودک دختر

دختران از همان کودکی علاقه ی زیادی به یک فضای دنج و خصوصی دارند، این فضا می تواند جایی برای مطالعه، نقاشی، سرگرمی باشد و حتی ممکن است کودک از این مکان برای معاشرت و بازی با دوستانش استفاده کند. برای این گوشه دنج می توانید از کوسن های رنگی استفاده کنید اما اگر می خواهید فرهنگ ایرانی جایی در این قسمت نیز داشته باشد می توانید از بالش های گرد و کوچک تهیه کرده یا خودتان در خانه آنها را بدوزید.

طراحی اتاق کودک ایرانی

وسایل بازی اتاق دختر ایرانی

علاوه بر انواع عروسک و وسایل کمک آموزشی، استفاده از وسایل پذیرایی کودکانه در اتاق می تواند حس خوشایندی را در آنها ایجاد کند. ظروف با طرح گل های سرخ و یا سینس و کاسه های مسی در سایز کوچک که کاربرد اسباب بازی دارند، می توانند حس زندگی واقعی را در بازی کودکان زنده کنند.

چیدمات اتاق کودک ایرانی

استفاده از گیاهان

طبیعت آرامش را به محیط القا می کند و نباید از آن غافل شد. متاسفانه منازل آپارتمانی و کوچک امروزی حیاط ، باغچه و درخت ندارد و باید با تهیه گلدان این کمبود جبران شود. اگر اتاق کودک پنجره دارد می توان به فکر تهیه یک گلدان برای او بود. گلدان به عنوان یک موجود زنده در محیط، یک دوست نیز تلقی می شود و با قرار دادن آن در اتاق ، دوستی با طبیعت و مراقبت کردن از محیط زیست به کودک آموزش داده می شود.

  25 ایده و مدل دکوراسیون اتاق خواب با میز تحریر

گل در اتاق کودکانه ایرانی

نور در دکوراسیون اتاق کودک دختر ایرانی

نور یکی از مهم ترین عناصر طبیعی می باشد که بر روی رشد و سلامت کودکان تاثیر مثبت می گذارد. برای اینکه کودک از این نعمت برخوردار باشد و با استفاده از آن انرژی مثبت دریافت کند، باید اتاقی را برای آن در نظر گرفت که نور خوبی داشته باشد. در طول روز پرده ها را کنار زده تا نور خورشید در اتاق تابیده و انرژی و روشنایی در فضا جریان پیدا کند.

نور در اتاق ایرانی کودکانه

آینه و میز آرایش برای اتاق کودک دختر

آینه یکی از وسایلی است که در فنگ شویی اتاق کودک مورد تایید می باشد. آینه ها انرژی را در اتاق بالا برده و نور و روشنایی را به محیط می افزایند. قرار دادن آنها در کنار یک میز آرایش متناسب با قد کودک می تواند زیبایی بیشتری به اتاق میدهد.

استفاده از آینه در اتاق کودک ایرانی دختر

مبل و پاف برای اتاق کودک ایرانی

اگر در اتاق کودک جای خالی دارید می توانید از مبل های کوچک بچگانه تهیه کرده و یا یک پاف با طرح زیبا را در این قسمت از اتاق قرار دهید. صندلی های تابی نیز مورد علاقه کودکان می باشند و اتاق کودک را بسیارجذاب خواهند کرد. علاوه براین، پاف با پارچه های سنتی می توانند تناسب خوبی با اتاق بچه های ایرانی داشته باشند. آموزش ساخت پاف با لاستیک ماشین را پیشنهاد می کنیم از دست ندهید و با کمی خلاقیت در انتخاب پارچه روکش شک نکنید که نتیجه فوق العاده ای دریافت می کنید.

استفاده از پاق در اتاق دختر ایرانی

سقف اتاق چگونه باشد؟

کودک در زمان استراحت می تواند یک کهکشان را در اتاق خود تماشا کند و به آرامش برسد. با استفاده از کاغذهای شبرنگی ماه و ستاره ها و تصاویری از سیارات را درست کرده و روی سقف بچسبانید. این طراحی روی سقف برای نوزادان نیز می تواند سرگرم کننده باشد و نگاه نوزاد را به سمت خود جذب کند.

تزیین سقف اتاق خواب کودک ایرانی

عکس و مدل دکوراسیون اتاق کودک دختر ایرانی

مدل دیزاین اتاق کودک ایرانی

مدل چیدمان اتاق کودک دختر ایرانی

مدل طراحی اتاق خواب کودک ایرانی

مدل دکوراسیون اتاق خواب کودک دختر ایرانی

عکس اتاق خواب کودک ایرانی

عکس اتاق خواب کودک دختر ایرانی

اتاق کودک خواب دخترانه ایرانی

چیدمان اتاق ایرانی دخترانه

اتاق دختر بچه ایرانی

اتاق بچه ایرانی

اتاق دخترانه ایرانی کودک

اتاق خواب ایرانی کودکانه ساده

ایده چیدمان اتاق کودک ایرانی

ایده تزیین اتاق دخترانه ایرانی

اتاق خواب دختر ایرانی شیک

مدل اتاق شیک دختر بچه ایرانی

اتاق لوکس دخترانه

دیزاین اتاق دخترانه

مدل اتاق بچه ایرانی ساده

مدل اتاق لوکس دختر بچه ایرانی

اتاق شیک ایرانی دخترانه

اتاق دختر کودکانه ایرانی

نوشته های مشابه

‫6 نظرها

  1. بسیار زیبا وعالی بود این مطلب. و چقدر خوبه که خانواده ها از فرش ایرانی و تابلوهای نقاشی ایرانی برای تزیین اتاق بچه هاشون استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا