اجزای چیدمان و دکوراسیوندیوارپوش

معرفی بهترین دیوارپوش سرویس بهداشتی و حمام (انواع دیوارپوش ضد آب)

بهترین دیوارپوش سرویس بهداشتی یعنی دیوارپوشی که در شرایط مرطوب و نوسانات دمایی حمام و سرویس بهداشتی مقاومت بالایی داشته باشد. در رطوبت حمام احتمال رشد قارچ و کپک بالا بوده از این رو باید یکی از انواع دیوارپوش را  انتخاب کرد که جای نفوذ برای میکروارگانیسم ها نداشته و در دکوراسیون سرویس بهداشتی نیز تاثیر خوبی داشته باشد. در حالت کلی انتخاب دیوارپوش ضد آب برای حمام و سرویس بهداشتی مناسب می باشد و خوشبختانه تنوع بالایی در آنها وجود دارد. در ادامه به چند مورد از بهترین پوشش ها برای دیوار حمام و توالت و سرویس بهداشتی اشاره خواهیم داشت. با دکونیوز همراه باشید.

انواع دیوارپوش سرویس بهداشتی و حمام

راهنمای انتخاب بهترین دیوارپوش سرویس بهداشتی و حمام

برای اینکه از بین دیوارپوش های متعدد انتخابی درست داشته باشیم، باید ابتدا تمامی خصوصیات آنها را مورد بررسی قرار دهیم. دیوارپوش سرویس بهداشتی و توالت علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط باید دارای چند ویژگی مهم دیگر باشد تا بعد از تماس با رطوبت دچار آسیب نشود. بر همین اساس چند ویژگی مهم در دیوارپوش انتخابی تان وجد داشته باشد که عبارتند از:

  • ضد ضربه و ضد خش باشد
  • به نوسانات دمایی مقاومت داشته باشد
  • نظافت و شستشوی آسان داشته باشد
  • در تماس با شوینده ها دچار فرسایش نشود
  • آنتی باکتریال باشد و شرایط رشد قارچ و کپک ها در آن صفر باشد

انواع دیوارپوش سرویس بهداشتی

دیوارپوش ضد آب حمام و سرویس بهداشتی را باید مورد بررسی کامل قرار داد تا بعد از نصب با مشکل مواجه نشوید. در ادامه بهترین انواع دیوارپوش سرویس بهداشتی و حمام و ویژگی های آنها را مورد بررسی قرار می دهیم:

دیوارپوش پی وی سی حمام

دیوارپوش پی وی سی pvc برای سرویس بهداشتی یک پیشنهاد بسیار عالی می باشد. این دیوارپوش قیمت پایینی داشته و تنوع در طرح و رنگ آن بالاست. مهم ترین ویژگی مثبت پوشش پی وی سی، عبور ندادن نم و رطوبت می باشد و به همین دلیل قارچ و کپک در آن رشد نکرده و سطح دیوار نیز نفوذ نمی کند. رطوبت را از خود عبور نداده و مانع رسیدن نم حمام به لایه های زیرین خود می شود. قابلیت شستشوی آسان، ماندگاری و طول عمر بالا، عدم رشد و نفوذ حشرات به دیوار اصلی از دیگر ویژگی های ان به شمار می رود.

دیوارپوش پی وی سی حمام

دیوارپوش اتاق خواب چی بخریم؟

کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک از کاربردترین انواع دیوارپوش سرویس بهداشتی و حمام هستند. این دیوارپوش مقاومت بسیار بالایی نسبت به رطوبت داشته و کاملا ضد آب هستند. دیوارپوش کاشی و سرامیک علاوه بر اینکه مانع نفوذ رطوبت به لایه های زیرین می شود، دارای تنوع بسیار زیادی در طرح، رنگ و ابعاد می باشد. این دیوارپوش به نوسانات دمایی مقاوم بوده و به سختی دچار فرسودگی می شود.

دیوارپوش کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی و حمام

دیوارپوش سنگی سرویس بهداشتی

دیوارپوش سنگی ( مصنوعی و طبیعی ) به خاطر مقاومت بالایی که در برابر نوسانات دمایی، رطوبت و مواد شوینده دارد، یکی از بهترین گزینه ها برای حمام و سرویس بهداشتی می باشد. این دیوارپوش دارای طرح و رنگ های متفاوت بوده و جلوه و جذابیت خاصی به محیط می دهد.

نفوذ حشرات و قارچ ها در این دیوارپوش امکان پذیر نمی باشد و متریال مصنوعی قیمت مناسب تری نسبت به سنگ طبیعی داشته اما زیبایی و مقاومت بیشتری دارد. سنگ به عنوان یک عنصر از طبیعت علاوه بر زیبایی حس و انرژی خوبی را به محیط تزریق می کند.

دیوارپوش سنگی سرویس بهداشتی

برای آشنایی با انواع دیوارپوش پذیرایی کلیک کنید

دیوارپوش شیشه ای حمام

دیوارپوش شیشه ای برای سرویس بهداشتی بیشتر از شیشه های طرحدار، مات و رنگی استفاده می شود. این دیوارپوش شستشوی راحتی داشته و در معرض شوینده ها دچار آسیب نمی شود. علاوه براین، در برابر رطوبت و دمای محیط حمام مقاوم بوده و فرسوده نمی شود. دیوارپوش شیشه ای با انعکاس نور، می تواند فضای حمام و توالت و سرویس بهداشتی را بزرگتر و درخشان و روشن نشان دهد.
این دیوارپوش بهداشتی و آنتی باکتریال بوده و نفوذ حشرات و قارچ ها در آن غیر ممکن می باشد. دیوارپوش های مات و رنگی به عنوان دیوارهای جدا کننده در سرویس بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. این دیوارها برای حفظ حریم شخصی نصب می شوند.

دیوارپوش شیشه ای حمام

دیوارپوش بتنی حمام و توالت

همان طور که گفتیم دیوارپوش سرویس بهداشتی باید نسبت به نوسانات دما و رطوبت بالای سرویس بهداشتی مقاومت خوبی داشته باشد. دیوارپوش بتنی این مقاومت را داشته و همچنین به محیط جذابیت و اصالت را تزریق می کند. از دیگر ویژگی های بتن می توان به مقاومت بالا در برابر ضربه و نصب آسان آنها اشاره کرد.
دیوارپوش بتنی قابلیت جابجایی دارد و چنانچه به هر دلیل تصمیم به جا به جایی آن داشتید به راحتی می توانید پنل های بتن را از دیوار جدا کرده و به مکان جدید انتقال داده و نصب نمایید.

دیوارپوش بتنی برای حمام و توالت

دیوارپوش راه پله چی خوبه؟

دیوارپوش لمینت

دیوارپوش لمینت یک گزینه ی عالی برای سرویس بهداشتی می باشد. این دیوارپوش کاملا ضد آب بوده و برای محیط حمام که رطوبت بالایی دارد، بسیار مناسب می باشد. دیوارپوش لمینتی دارای تنوع در طرح و رنگ بوده و جلوه بسیار خوبی دارد. دیوارپوش لمینتی به سرویس بهداشتی زیبایی منحصر به فردی داده و مناسب سبک مدرن می باشد.

دیوارپوش لمینت برای سرویس بهداشتی

دیوارپوش فلزی

دیوارپوش فلزی که شامل دیوارپوش آلومینیومی و استیل می شود، مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته و دچار خوردگی نمی شوند. به همین دلیل برای حمام و سرویس بهداشتی نیز مناسب می باشد. شستشوی این دیوارپوش ها آسان بوده و به راحتی می توان آنها را براق کرد. باید دقت داشت که برخی شوینده ها باعث کدر شدن سطح فلز می شود.

دیوارپوش فلزی سرویس بهداشتی و حمام

معرفی کامل انواع دیوارپوش آشپزخانه

دیوارپوش اکریلیک

یکی از پرکاربردترین انواع دیوارپوش برای سرویس بهداشتی پانل های اکریلیک می باشند. این دیوارپوش نصب آسانی داشته و به سرعت می توان سطح مورد نظر را آن پوشاند. دیوارپوش اکریلیکی در زیبایی هم تاثیر بی نظیری دارد، زیرا دارای تنوع در طرح و رنگ بوده و مورد توجه سلیقه های زیاد و متفاوتی قرار می گیرد.
دیوارپوش اکریلیک آلودگی را جذب نکرده و نیاز به نظافت مداوم ندارد. مقاومت در برابر رطوبت و قابلیت شستشو از دیگر دلایل برای انتخاب آکریلیک برای پوشش دیوار حمام و سرویس بهداشتی به شمار می رود.

دیوارپوش آکریلیک برای سرویس بهداشتی

دیوارپوش آینه ای حمام

برای سرویس بهداشتی کوچک و تاریک، دیوارپوش آینه ای یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود. این دیوارپوش با انعکاس نور، فضا و ابعاد سرویس بهداشتی را بزرگتر از واقعیت نشان داده و روشنایی را در محیط چند برابر کرده و باعث می شود محیط حمام زیبا و درخشان شود. شستشوی این دیوارپوش خیلی راحت بوده و در برابر رطوبت آسیبی به آن وارد نمی شود. دیوارپوش آینه ای حمام و توالت درجه یک نسبت به نوسانات دما نیز دارای مقاومت عالی بوده و دچار فرسودگی و ترک نمی شود.

دیوارپوش آینه ای حمام و توالت

دیوارپوش سه بعدی برای سرویس بهداشتی

از بین دیوارپوش های سه بعدی، گزینه هایی که دارای جنس پی وی سی و سنگی هستند برای سرویس بهداشتی مناسب می باشند. این دیوارپوش های فضایی زیبا و بزرگ بوجود می آورند. دارای تنوع در طرح و رنگ بوده و در برابر رطوبت بالای سرویس بهداشتی کاملا مقاوم می باشند. شستشوی دیوارپوش سه بعدی سنگی و پی وی سی حمام و سرویس بهداشتی آسان بوده و شوینده ها نمی توانند باعث فرسایش آنها شوند.

دیوارپوش سه بعدی برای سرویس بهداشتی

دیوارپوش تاپشیت سرویس بهداشتی

دیوارپوش سنگ مصنوعی که به نام های ماربل شیت، استون شیت، استونیت و تاپشیت نیز شناخته می شود را می توان برای سرویس بهداشتی در نظر گرفت. این دیوارپوش کاملا ضد آب بوده و به صورت قطعات یک تکه و بزرگ استفاده میشود. یک تکه بودن این دیوارپوش به معنای حذف درزها می باشد. درزها بین قطعات دیوارپوش هایی مثل کاشی مکانی برای رشد قارچ ها بوده و دیوارپوش تاپشیت این مشکل را برطرف کرده است.
دیوارپوش سنگ مصنوعی خود اطفا حریق بوده و در برابر ضربه و خراش مقاومت داشته و نوسانات دمایی داخل حمام و سرویس بهداشتی به آنها آسیب وارد نمی کند.

دیوارپوش چوبی برای سرویس بهداشتی

دیوارپوش چوبی که برای سرویس بهداشتی مناسب می باشد، ترمووود نام دارد. دیوارپوش ترمووود که به آن چوب ترمو نیز گفته می شود، نوعی چوب بوده که به وسیله ی حرارت و روش های خاص فرآوری می شود. ترمووود تنها چوبی است که می توان از آن برای مکان های مرطوب استفاده کرد. این دیوارپوش علاوه بر زیبایی به دلایلی که در ادامه به آن اشاره می کنیم، برای سرویس بهداشتی مناسب می باشد:

  • حفظ رطوبت محیط در حد استاندارد برای انسان
  • ضد آب بودن
  • دوام در برابر پوسیدگی
  • مقاوم در برابر تاب برداشتن و تغییر شکل دادن
  • نرمال کردن تغییرات ناگهانی دما از گرم به سرد و بالعکس
  • غیر قابل نفوذ برای ورود حشرات
  • مقاوم نسبت به رشد کپک و قارچ ها
  • عایق صوت

دیوارپوش فومی سرویس بهداشتی

دیوارپوش فومی ضد آب به خاطر داشتن تنوع بالا در طرح و رنگ زیبایی سرویس بهداشتی را تضمین می کند. این دیوارپوش ضخامت بیشتری نسبت به بقیه دیوارپوش های فومی داشته و دارای طرح های سه بعدی می باشد. دیوارپوش فومی ضد آب، پشت چسبدار بوده و در زمان نصب باید کاغذ روغنی روی چسب را برداشته و دیوارپوش را بر روی سطح صاف و صیقلی نصب کرد. این دیوارپوش قابل شستشو است و در برابر نفوذ حشرات و گرمای حمام مقاوم بوده و دچار آسیب نمی شود.

منبع: آمازون

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

    1. خیر. شیشه های به کار رفته به عنوان دیوارپوش حمام نشکن بوده و استحکام بسیار زیادی دارند

    1. سلام. از هر دوی این دیوارپوش ها می توان برای سرویس بهداشتی استفاده کرد اما ماربل شیت به خاطر تنوع در طرح و رنگ جایگاه ویژه ای دارد و از لحاظ طول عمر هم از چوب بالاتر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا