اجزای چیدمان و دکوراسیوندیوارپوش

دیوارپوش ماربل شیت چیست؟ ویژگی ها و کاربرد ماربل شیت

دیوارپوش ماربل شیت که با نام های دیگری همچون استونیت، سنگ مصنوعی و سنگ پی وی سی نیز شناخته می باشد، یکی از پرطرفدارترین انواع دیوارپوش محسوب میشود. دیوارپوش استونیت ظاهری شبیه به سنگ طبیعی داشته اما مقاومت بالاتر و قیمت کمتری نسبت به آن دارد. این ورق های سنگ مصنوعی محیطی لوکس و جذاب را بوجود آورده و یک عایق عالی در برابر صدا، دما و رطوبت به شمار میرود. اگر به دنبال این هستید که ورق و دیوارپوش ماربل شیت چیست، ویژگی های ماربل شیت چیست و چه کاربردی دارند، در ادامه با این بخش از مطالب دیوارپوش دکونیوز همراه ما باشید.

دیوارپوش استونیت

دیوارپوش ماربل شیت چیست؟

دیوارپوش ماربل شیت یا همان سنگ مصنوعی ساخته شده از ترکیب پودر سنگ و پی وی سی می باشد. این دیوارپوش از نظر شکل ظاهری شباهت زیادی به سنگ مرمر و گرانیت داشته و تشخیص مصنوعی بودن آنها سخت است.
استفاده از پودر سنگ و مواد پی وی سی باعث شده است تا دیوارپوش سنگ پی وی سی وزن کمی داشته و نصبش برخلاف نصب سنگ های طبیعی نیاز به مصالح و خرابی نداشته باشد. ماربل شیت ها براحتی و تنها با استفاده از چسب پلی اوراتان روی سطوح مورد نظر برای دکوراسیون منزل نصب میشوند. با بررسی ویژگی ها و معایب ماربل شیت در نهایت می توان به این نتیجه رسید که تعداد اندک مشکلات آن قابل چشم پوشی هستند.

سایر نام های ماربل شیت✅ سنگ استونیت، سنگ مصنوعی، سنگ پی وی سی
متریال اصلی✅ پودر سنگ و پی وی سی
مزایا ماربل شیت✅ قابلیت شستشو، عایق صوتی، عایق حرارتی، مقاومت بالا، نصب آسان، تنوع بالا در طرح و رنگ
معایب ماربل شیت✅ قیمت بالا، آسیب پذیری در تماس با مواد اسیدی، غیر قابل ترمیم
کاربرد✅ دیوار پذیرایی، دیوار پشت تلویزیون، راهرو، بین کابینت، سرویس بهداشتی، دفتر کار، مغازه

دیوارپوش ماربل شیت چیست

ویژگی های ماربل شیت چیست؟

با توجه به اینکه در ماربل شیت 30 درصد پودر سنگ و 70 درصد پی وی سی استفاده میشود، چند ویژگی مهم در آنها وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عایق نم و رطوبت: بافت سنگی و مواد پی وی سی موجود در ورق ماربل شیت مانع بزرگی در برابر نفوذ نم و رطوبت است. به همین دلیل بافت داخلی آنها در برابر نم و رطوبت کاملا مقاوم است.
  2. نصب آسان و سریع: تایل های این دیوارپوش ها براحتی و با چسب های مخصوص روی سطوح مختلف متصل میشوند. برای اجرای آنها نیاز به آماده سازی زیرساخت یا نصب سازه های فلزی و اتصالات نیست. کافیست کمی سطح صاف شود و سپس براحتی در کوتاهترین زمان اتصال تایل و ورق ماربل شیت روی آن انجام میشود.
  3. اجرای بدون درز: صاف و یکدست بودن و نبود درز بین تایل ها یکی از مهم ترین ویژگی های ماربل شیت بین کابینتی و دیواری است. چون درز بین تایل ها وجود ندارد، قارچ و کپک نیز روی سطح رشد نمی کند.
  4. قابلیت شستشو: ضد آب بودن و مقاومت در برابر مواد شوینده باعث میشود هرگونه لکه براحتی از روی آنها تمیز شود. البته مواد شوینده نباید اسیدی باشند.
  5. دارای خاصیت آنتی باکتریال: مواد پی وی سی و سنگی و سطح بدون منافذ دیوارپوش ماربل شیت باعث آنتی باکتریال شدن آنها میشود. در نتیجه از این ورق ها برای دیوار داخلی بیمارستان و واحدهای درمانی می توان استفاده کرد.
  6. عایق حرارتی: ماربل شیت یک عایق حرارتی برای دیوارها به شمار رفته و مصرف انرژی را تا حد مطلوبی کاهش می دهد.

آموزش نحوه تمیز کردن ماربل شیت

مزایا دیوارپوش ماربل شیت چیست؟

دیوارپوش استونیت دارای مزایای بسیار زیادی بوده و به همین دلیل در معماری و زیباسازی فضای داخلی ساختمان ها کاربرد گسترده ای پیدا کرده اند. از مهم ترین مزایای دیوارپوش ماربل شیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استونیت عایق صوتی می باشد
  • عایق حرارتی می باشد.
  • در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد.
  • دیوارپوش سنگ پی وی سی آنتی باکتریال می باشد.
  • دیوارپوش سنگ پی وی سی رسوب و جرم به خود نمی گیرد.
  • دارای تنوع بالا در طرح و رنگ می باشد.
  • ضد آب بوده و قابلیت شستشو دارند.
  • قابل نصب در محیط های دارای نم و رطوبت است
  • ظاهری کاملا شبیه به سنگ طبیعی دارد.
  • دیوارپوش استونیت نصب آسان و سریعی دارد.
  • برای نصب این نوع دیوارپوش نیاز به مصالح ساختمانی و تخریب زیرساخت نیست.
  • در تمام مکان ها اعم از مسکونی، اداری، تجاری، بیمارستان و کلینیک ها قابل استفاده می باشند.
  • بر روی تمام سطوح قابل نصب است
  • مواد شوینده صنعتی و خانگی آسیبی به بدنه آنها وارد نمی کند
  • وزن کم و حمل و نقل آسان دارد
  • در مجاورت شعله دچار ریزندگی شده و باعث خود اطفایی آتش سوزی می شود

آموزش نصب دیوارپوش ماربل شیت

کاربرد ماربل شیت

با توجه به مزایای بسیاری که این دیوارپوش دارد می توان گفت برای تمام قسمت های ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی کاربرد دارند. برخی از موارد کاربرد دیوارپوش سنگ مصنوعی عبارتند از:

دیوارپوش ماربل شیت برای پذیرایی

پذیرایی قسمتی از منزل است که به صورت کاملا لوکس دیزاین می شود. زیبایی و جذابیت این قسمت از منزل در گرو سبک چیدمان و نمای دیوارها بوده و به همین دلیل باید در انتخاب دیوارپوش پذیرایی دقت بالایی داشت. دیوارپوش ماربل شیت به عنوان یک متریال لوکس و شیک می تواند زیبایی پذیرایی را تضمین کند. این دیوارپوش را به راحتی با دستمالی خیس و کف می توان کاملا تمیز و براق کرد.

دیوارپوش ماربل شیت برای پذیرایی

ورق ماربل شیت برای آشپزخانه

برای آشپزخانه باید از دیوارپوش هایی استفاده کرد که به حرارت مقاوم بوده و به راحتی مورد شستشو قرار گیرند. سنگ مصنوعی اولین و بهترین گزینه برای انتخاب دیوارپوش آشپزخانه می باشد. این دیوارپوش را می توان با انواع شوینده ها تمیز کرد و نگرانی از بابت نفوذ این مواد به داخل سطح و فرسودگی آن نداشت.

دیوارپوش ماربل شیت برای آشپزخانه
دیوارپوش استونیت (ماربل شیت) برای پشت اجاق گاز به خاطر تحمل دمای بالا مناسب می باشد. این دیوارپوش برای پشت سینک نیز کاربرد دارد، زیرا در برابر رطوبت کاملا مقاوم بوده و نم را از خود عبور نداده و به لایه های زیرین نمی رساند. جذب نکردن رطوبت و عایق بودن در برابر آن احتمال رشد کپک و قارچ ها را بر روی این دیوارپوش به صفر می رساند. تنها موضوعی که می تواند شما را از انتخاب این دیوارپوش برای آشپزخانه منصرف کند، قیمت بالای آن است.

دیوارپوش سنگ مصنوعی برای راهروها

راهروهای منزل، ساختمان های اداری و مدارس همواره پر تردد بوده و در معرض برخورد اشیا و وسایل در زمان جابجایی می باشند. راهروها مرتبا در معرض شستشو با شوینده ها قرار می گیرند. به همین دلیل دیوارپوش راهرو باید در برابر ضربه و خش مقاوم بوده و قابلیت شستشو با شوینده های قوی را داشته باشد. دیوارپوش ماربل شیت همه این ویژگی ها را داشته و علاوه بر آن زیبایی بسیار خوبی به محیط می دهد.

ورق ماربل شیت برای تی وی روم

از دیواررپوش استونیت برای تی وی روم یا همان اتاق تلویزیون می توان استفاده کرد. این دیوارپوش عایق صوت بوده و مانع از تبادل صداهای اطراف و تلویزیون از طریق دیوارها میشود. به این صورت می توان در آرامش از تماشای فیلم لذت برد و مزاحمتی نیز برای کسی نداشت. تنوع رنگ این دیوارپوش و زیبایی آن نیز جلوه ی این اتاق را صد چندان خواهند کرد.

دیوارپوش ماربل شیت برای تی وی روم

دیوارپوش راه پله چی خوبه؟

دیوارپوش استونیت برای تی وی وال

دیوارپشت تلویزیون همواره در معرض دید بوده و باید به زیبایی آن کاملا اهمیت داد. دیوارپوش ماربل شیت می تواند این دیوار را به قسمتی کانونی تبدیل کند و نگاه ها را به سمت خود خیره نگه دارد. این دیوارپوش دارای تنوع در طرح و رنگ بوده و می توان رنگ مناسب و هماهنگ با دکور داخلی منزل را برای این قسمت انتخاب کنید.
تمیز کردن این پوشش دیوار نیز راحت بوده و با یک دستمال خیس مثل روز اول براق و درخشان خواهد شد. استونیت عایق دمایی نیز بوده و از هدر رفتن دمای اتاق به خوبی جلوگیری می کند.

دیوارپوش سنگ مصنوعی برای تی وی وال

ماربل شیت برای سرویس بهداشتی

دیوارپوش سرویس بهداشتی باید در برابر رطوبت عایق بوده و نم را از خود عبور نداده و قابل شستشو باشد. علاوه براین باید در مقابل شوینده ها نیز دارای مقاومت بوده و جایی برای رشد قارچ ها نداشته باشد. دیوارپوش ماربل شیت علاوه بر اینکه با تنوع در طرح و رنگ هایش زیبایی به محیط سرویس بهداشتی می دهد، تمام این انتظارات را نیز برآورده می کند. اما همان طور که اشاره کردیم از نظر قیمت، بالاتر از کاشی و سرامیک بوده و باید این اختلاف را در نظر داشته باشید.

ماربل شیت برای سرویس بهداشتی

دیوارپوش ماربل شیت برای استخر

دیوارپوش ماربل شیت را برای استخر نصب کنید تا زیبایی خیره کننده ای به این محیط بدهید. دیوارپوش سنگ مصنوعی در برابر رطوبت استخر کاملا مقاوم بوده و دچار فرسودگی نمی شود. این دیوارپوش همان طور که اشاره کردیم آنتی باکتریال نیز بوده به همین دلیل مانع رشد قارچ ها شده و آب استخر را دچار هیچگونه آلودگی نخواهد کرد. عایق بوده دیوارپوش استونیت نسبت به دما باعث می شود دمای آب از طریق دیوارها هدر نرفته و در مصرف انرژی صرفه جویی شود.

دیوارپوش ماربل شیت برای مکان های تجاری

سالن های آرایشگاه ها، سوپرمارکت ها، تولیدی های مواد غذایی همگی باید از نظر بهداشتی کاملا استاندارد بوده و دارای دیوارپوش های عایق در برابر رطوبت باشند، تا راحت مورد شستشو قرار گیرند. در این اماکن مخصوصا سالن های تولید مواد غذایی، دیوارپوش باید از نظر بهداشتی دارای ایمنی بوده و مواد سمی وارد محیط نکند. علاوه براین باید آنتی باکتریال بوده و ایمنی در برابر حریق نیز داشته باشند. دیوارپوش ماربل شیت همه ی آنچه که گفته شد را در کنار زیبایی و نصب راحت دارد.

ماربل شیت برای مکان های تجاری

دیوارپوش استونیت برای فروشگاهها

دیوارهای فروشگاهها به خاطر تردد بالا و جابجایی زیاد اشیا همواره در معرض برخورد و ضربه بوده و احتمال خش شدن آنها بسیار بالا می باشد. استفاده از سنگ مصنوعی برای فروشگاهها خیال شما را از این بابت راحت می کند. زیرا این دیوارپوش ضدضربه و ضدخش می باشد. برای رعایت بهداشت نیز می توان این دیوارپوش را مورد شستشو قرار داده و نگرانی بابت فرسودگی بر اثر رطوبت و تماس با شوینده ها نداشت.

طرح دیوارپوش ماربل شیت

دیوارپوش چرمی چیست؟

استونیت برای کلینیک و بیمارستان ها و مطب پزشکان

بیمارستان و کلینیک به خاطر تردد بیماران و همراهان به سرعت دچار آلودگی شده و برای اینکه از شیوع عفونت و بیماری ها جلوگیری شود، دیوارها و کف مرتبا مورد شستشو و ضد عفونی قرار می گیرند. استفاده از شوینده های قوی در این مکان ها باعث فرسودگی دیوارها می شود. بنابراین باید از متریال های مقاوم به رطوبت و شوینده برای دیوارها استفاده شود. دیوارپوش سنگ پی وی سی یا همان ماربل شیت می تواند گزینه ای بی عیب و نقص باشد. این دیوارپوش زیبایی و جذابیت را به محیط تزریق کرده و مقاومت بسیار خوبی دارد و با شستشوهای مداوم فرسوده نخواهد شد.

دیوارپوش ماربل شیت؛ بهترین پوشش برای دیوارهای ساختمان

تنوع بسیار بالا در رنگ و طرح، ماندگاری زیاد، عایق بودن در برابر صوت و حرارت و نصب آسان همگی باعث شده اند تا ماربل شیت به یکی از بهترین و پرطرفدارترین دیوارپوش ها تبدیل شود. اما این پوشش کمی گران بوده و قابل ترمیم نیست و این موضوع می تواند هزینه های زیادی را برایتان به همراه داشته باشد.

مدل دیوارپوش ماربل شیت

سوالات متداول

ورق ماربل شیت چیست؟

ورق ماربل شیت نوعی سنگ مصنوعی تولید شده تا پودر سنگ و پی وی سی است که دارای تنوع رنگ و طرح و مقاومت بالایی بوده و ضد آب است.

کاربرد ماربل شیت چیست؟

ورق ماربل شیت مقاومت بالایی داشته و عایق نم و رطوبت و حرارت و صوت است و به همین دلیل برای دیوار پشت تلویزیون، کف و دیوار سرویس بهداشتی، پذیرایی، دفتر کار استفاده می شود.

منبع: marble sheet

نوشته های مشابه

‫10 نظرها

    1. بله صددرصد این دیوارپوش به عوامل محیطی و آب و هوایی مقاوم هست و اگر از نظر تفاوت قیمت مشکلی برایتان ندارد می توان استفاده کرد.

    1. سلام . بله محدودیتی ندارد. ماربل شیت برای اتاق خواب بهتر است به صورت ترکیبی با آینه و یا چوب مورد استفاده قرار گیرد و یا اینکه بر روی یک دیوار اجرا شود تا در فضا تعادل ایجاد شود.

  1. سلام . از دیوار پوش ماربل شیت برای دیوار داخل کمد دیواری برای جلوگیری از سرما و نم و رطوبت میشه استفاده کرد ؟

    1. سلام بله از این دیوارپوش برای داخل کمد دیواری میتونین استفاده کنید، اما قیمت بالاتری نسبت به سایر دیوارپوش های مقاوم به نم و رطوبت دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا