اجزای چیدمان و دکوراسیوندیوارپوش

بهترین دیوارپوش اتاق کودک+ مزایا، معایب و راهنمای انتخاب

دیوارپوش اتاق کودک باید بسیار جذاب و زیبا باشد، تا تمایل کودک را به ماندن در اتاق بیشتر کند. در دنیای امروز که کودکان به حیاط دسترسی نداشته و به علل مختلف زمان های بیشتری را در منزل به سر می برند باید اتاقی داشته باشند که به اندازه ی کافی جذابیت داشته باشد. یکی از راه هایی که می توان به کمک آن اتاق کودک را تزیین کرد، استفاده از انواع دیوارپوش می باشد. دیوارها به عنوان مهمترین بخش در دکوراسیون اتاق کودک به شمار رفته و زیبایی آنها تاثیر زیادی بر روی بقیه قسمت ها می گذارد. در ادامه به بهترین انواع دیوارپوش اتاق بچه و ویژگی های مهم در آنها اشاره خواهیم داشت.

بهترین دیوارپوش اتاق کودک

ویژگی های بهترین دیوارپوش اتاق کودک چیست؟

برای اتاق کودک دیوار پوشی مناسب است که علاوه بر داشتن جلوه ظاهری، قابل شستشو و تمیز شدن باشد. دیوارپوش باید طوری انتخاب شود که نگرانی والدین از بابت تمیز کردن نقاشی های کودک و هر نوع لک و کثیفی راحت باشد. در حالت کلی از مهم ترین ویژگی های دیوارپوش اتاق خواب کودک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابل شستشو باشد
  • در برابر ضربه و برخورد با اشیا فرسوده نشود
  • گازهای سمی منتشر نکند
  • ماده ی حساسیت زا یا سمی در ترکیب خود نداشته باشد
  • جذاب و زیبا باشد
  • رنگ و طرح هایی که اضطراب و وحشت در کودک ایجاد کند، نداشته باشد
  • کودک نتواند به راحتی دیوارپوش را پاره و خراب کند

دیوارپوش اتاق خواب چی بخریم؟

دیوارپوش برای اتاق کودک

انواع دیوارپوش اتاق کودک کدامند؟

با توجه به ویژگی های مهم در دیوارپوش اتاق بچه می توان چند مورد پرکاربرد و مناسب را برای پوشاندن دیوار اتاق خواب آنها در نظر گرفت که عبارتند از:

دیوارپوش پی وی سی برای اتاق کودک

یکی از بهترین گزینه ها برای اتاق کودک، دیوارپوش پی وی سی می باشد. این دیوارپوش قابل شستشو بوده و جای لک و کثیفی روی آن به خوبی تمیز شده و اثری از آن باقی نمی ماند. این دیوارپوش همچنین دارای تنوع بسیار بالایی در طرح و رنگ بوده و اگر رنگ خاصی را مورد نظر داشته باشید، می توانید از نوع خام آن تهیه کرده و رنگ آمیزی کنید.
پوشش های پی وی سی برای اتاق خواب کودک مناسب ترین انتخاب هستند، زیرا کودک را دچار آلرژی نکرده و هیچگونه مسمومیتی برای آن ثبت نشده است. مقاومت این دیوارپوش در برابر ضربه و خش نیز بالا می باشد. دیوارپوش pvc اتاق کودک دچار حریق و شعله نمی شود و قابل جابجا کردن به مکانی جدید را دارد.

کلیک کنید و با انواع دیوارپوش پذیرایی آشنا شوید

دیوارپوش کاغذی برای اتاق کودک

کاغذ دیواری برای اتاق کودک معمولا از بین طرح های فانتزی، کارتونی و طبیعت انتخاب می شود. طرح هایی برای اتاق کودک مناسب هستند که خیال پردازی آنها را به سمت آرامش برده و ایجاد اضطراب نداشته باشند. دیوارپوش کاغذی وینیلی قابلیت شستشو داشته و در صورت ایجاد کثیفی می توان به راحتی آن را از بین برد. برای این دیوارپوش موردی از ایجاد حساسیت و مسمومیت ثبت نشده و کاملا بهداشتی می باشد.

دیوارپوش کاغذی برای اتاق کودک

دیوارپوش فومی برای اتاق کودک

دیوارپوش فومی بسیار نرم بوده و خیالتان از بابت برخورد کودک با آن راحت باشد زیرا باعث ایجاد جراحت نمی شود. اگر به دنبال دیوارپوش رنگی برای اتاق کودک هستید، می توانید دیوارپوش فومی را انتخاب کنید زیرا دارای تنوع در رنگ می باشد. تایل های فومی با رنگ های مختلف را تهیه کرده و در کنار یکدیگر با رعایت هارمونی قرار دهید تا یک دیوارپوش رنگین کمانی بسازید.
این دیوارپوش در برخورد با اجسام نوک تیز امکان پاره شدن دارد، در نتیجه باید از این لحاظ مراقبت های لازم را داشته باشید. البته که اشیا نوک تیز را نه تنها برای این مورد بلکه برای ایمنی کودک نیز باید از دسترس او دور نگه داشت.

دیوارپوش سه بعدی

دیوارپوش سه بعدی فومی، چرمی، کاغذی و چوبی برای اتاق بچه مناسب می باشند. دیوارپوش سه بعدی جذابیت و زیبایی خاصی داشته و برای سبک لوکس و مدرن مناسب می باشد. دیوارپوش سه بعدی کاغذی طرح های کارتونی و طبیعت بین کودکان از محبوبیت خوبی برخوردار می باشد. این چهار جنس از دیوارپوش سه بعدی قابلیت شستشو داشته و طول عمر بالایی دارند.

دیوارپوش سه بعدی اتاق کودک

دیوارپوش چوبی برای اتاق کودک

برای اتاق کودک می توانید دیوارپوش را نیز چوبی انتخاب کنید. برخی از والدین اتاق کودک را با چوب تزیین می کنند تا از انرژی مثبت و حس خوب چوب استفاده کرده و کودک را تحت تاثیر آن قرار دهند. دیوارپوش چوبی دارای تن های مختلفی از رنگ چوب می باشد که همگی دارای زیبایی و جذابیت بوده و خریداران می توانند با توجه به سلیقه خود انتخابی عالی داشته باشند.

دکوراسیون اتاق کودک چوبی متنوع ترین ایده و مدل

دیوارپوش چوبی برای اتاق کودک
دیوارپوش چوب مصنوعی را به راحتی با یک دستمال مرطوب و کف می توان تمیز کرد زیرا این دیوارپوش در سطح خود یک لایه ی پی وی سی داشته که ضد آب می باشد. تزیین دیوار اتاق کودک با چوب به شدت می تواند بر ایجاد فضایی آرام برای رشد و پرورش بچه ها مناسب باشد.

دیوارپوش چرمی

دیوارپوش چرمی علاوه بر جذابیت و قابل شستشو بودن، بسیار نرم بوده و در صورتی که کودک با آن برخورد داشته باشد دچار آسیب و جراحت نخواهد شد. این دیوارپوش در برابر ضربه مقاوم بوده و دچار فرورفتگی نمی شود، اما به وسیله ی اشیا نوک تیز دچار آسیب و پارگی می شود. دیوارپوش چرمی رنگ روشن برای اتاق کودک مناسب تر از رنگ های تیره می باشد. جای لک روی این دیوارپوش باقی نمی ماند و با یک دستمال مرطوب می توان هرگونه کثیفی را از روی سطح آن برداشت.

بهترین دیوارپوش اتاق کودک

در یک جمع بندی کلی و با توجه شرایط روحی بچه ها، برای زیبا سازی دیوار اتاق آنها می توان از دیوارپوش های متنوعی استفاده کرد. فوم، پی وی سی و چرم و کاغذ در میان سایر انواع پوشش گزینه ایده آل تری به شمار می روند. توجه داشته باشید که دیوارپوش شیشه ای، آینه ای و آجری و سنگی علیرغم اینکه زیبایی منحصر به فردی دارند، برای اتاق بچه ها مناسب نبوده و بهتر است سایر گزینه ها را جایگزین آنها کنید.

منبع: پینترست

 

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

    1. دیوارپوش های پی وی سی قیمت بالاتری دارند اما نسبت به فوم مقاوم تر هستند. به همین دلیل pvc گزینه مناسب تری نسبت به فوم هست

    1. سلام .بله این ترکیب عالی هست و چوب در کنار چرم ایجاد تعادل می کنه اما باید گفت چوب به تنهایی تاثیرات بهتری بر روی روحیه ی کودک می زاره و مناسب تره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا