طراحی دکوراسیون اتاق کودکطراحی دکوراسیون داخلی

30 ایده و مدل دکوراسیون اتاق پسرانه نوجوان شیک با وسایل ساده

دکوراسیون اتاق پسرانه نوجوان باید با اصول و قواعد متعددی طراحی شود تا نتیجه مطلوبی را از آن دریافت کنید. نحوه ی چیدمان، رنگ و عناصری که در دیزاین اتاق به کار می برید، همگی باید کاملا با دقت انتخاب شود؛ زیرا از نظر روانشناسی این موارد بر روی شخصیت و خلق  و خوی او تاثیر دارند. در انتخاب سبک دکور اتاق پسرانه نوجوان باید بدانید که به دنبال چه نتیجه ای هستید. صرفا زیبایی ملاک شماست؟ یا اینکه نوجوان پرخاشگرتان را آرامش داده و یا نوجوان منزوی را شاد و پر نشاط ببینید؟ در ادامه نکات و ایده های کاربردی در چیدمان اتاق نوجوان پسرانه شیک و مدرن با وسایل ساده ارائه خواهیم داد. با دکونیوز همراه باشید.

مدل اتاق ساده پسرانه نوجوان

انتخاب رنگ مناسب در دکوراسیون اتاق پسرانه نوجوان

از نظر روانشناسی بسیاری از مشکلات رفتاری در نوجوانان را می توان به وسیله ی رنگ ها از بین برد یا متعادل سازی نمود. استفاده از رنگ های سرد به تنهایی در ابتدا برای طراحی دکوراسیون داخلی ممکن است به نوجوان آرامش را القا کند، اما بعد از مدتی باعث بروز افسردگی و بی تفاوتی خواهد شد. در کنار رنگ های سرد حتما باید از رنگ های گرم مکمل نیز استفاده کنید تا نتیجه خوبی ببینید.

استفاده از رنگ مناسب در دکور اتاق پسر نوجوان

رنگ زرد ذهن نوجوان را باز کرده و در کنار آبی باعث شادی و تعادل می شود. رنگ های گرم احساسات نوجوان اعم از خوشحالی یا عصبانیت را زیاد می کند. مثلا رنگ قرمز که محرک اعصاب می باشد، باید در کنار رنگ های سفید، آبی یا سبز روشن استفاده شود تا تاثیر خوبی روی نوجوان پسر داشته باشد.

دکور سفید قرمز اتاق نوجوان پسردکوراسیون اتاق پسر نوجوان با رنگ گرم

بهترین رنگ اتاق کودک از نظر روانشناسی چیست؟

استفاده از کاغذدیواری در دکوراسیون اتاق پسرانه نوجوان

برای اجزاء اتاق پسران نوجوان می توان با توجه به علاقه و سلیقه ی او انتخاب های جذابی داشت. لازم است بدانید که بعضی از تولید کننده های کاغذ دیواری، طرح های سفارشی انجام می دهند و کار شما را در انتخاب بسیار راحت تر می کنند. کاغذ دیواری هایی با طرح دسته کنسول بازی، دایناسور، زیگزاگی و راه راه برای دکوراسیون اتاق پسرانه نوجوان انتخاب های خوبی هستند. دیوار و نوع پوشش به کار رفته در آن در دکوراسیون اتاق کودک نیز اهمیت زیادی دارد و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

استفاده از کاغذدیواری در دکوراسیون اتاق نوجوان پسر

تخت خواب اتاق پسر نوجوان

تخت نوجوان پسر بهتر است از تخت های عریض و 120 سانتی متری باشد. نوجوانان در سن رشد هستند و به سرعت بزرگ می شوند و به جای بزرگتری برای خواب احتیاج دارند. تخت با جنس و متریال های درجه یک انتخاب کرده تا مدت بیشتری از آن استفاده شود.

تخت اتاق نوجوان پسرانهتخت برای پسر نوجوان

علاوه بر ابعاد استاندارد تخت، بهتر است به مدل آن نیز توجه داشته باشید. با توجه به شرایط روحی و سنی، در چیدمان اتاق پسرانه نوجوان بهتر است از مدل های ساده استفاده کنید. در نهایت با روتختی های جذاب و طرح دار و زیگزاکی می توان زیبایی اتاق آنها را چند برابر کرد.

تخت مد رن در اتاق نوجوان پسرانه

85 مدل ر وتختی پسرانه را از دست ندهید!

دقت در انتخاب محل قرارگیری تخت

از نظر فنگشویی تخت باید در قسمتی از اتاق قرار گیرد که از یک طرف به دیوار چسبیده باشد. علاوه براین، باید از پنجره دور بوده و در مقابل درب ورودی قرار نداشته باشد.

محل مناسب تخت در دکور اتاق پسر نوجوان

از صندلی راحتی، مبل و مبل شنی استفاده کنید

نوجوانان یک اتاق کامل و مستقل را دوست دارند. اتاقی که دارای قسمت های مجزا برای استراحت، مطالعه و معاشرت با دوستان یا خانواده داشته باشد، محبوب نوجوانان خواهد بود. قسمتی که برای معاشرت در نظر گرفته می شود را به مبل های شنی و صندلی های راحتی مجهز کنید.

صندلی شنی در اتاق پسرانه نوجوان
از آنجا که در این دوران استقلال طلبی بیشتر است، داشتن اتاقی که مثل یک آپارتمان کوچک بوده و تجهیزات کامل داشته و تمام پیش بینی ها در آن صورت گرفته، او را راضی تر خواهد کرد. صندلی که برای میز تحریر انتخاب می کنید باید کاملا استاندارد و راحت باشد تا در زمان استفاده از آن احساس خوشایندی داشته باشد و در کمال آرامش و حواس جمع به انجام تکالیفش بپردازد.

گوشه ی دنج اتاق نوجوان پسر

برای جای استراحت و یا گوشه ی دنج نیز می توانید به تهیه نیمکت فکر کنید. نیمکت هایی که در قسمت پایین فضایی برای ذخیره سازی و نگهداری وسایل دارند بهترین گزینه می باشند. این نیمکت ها می توانند برای نظم دادن به اتاق نیز مورد استفاده قرار گیرند و جایی برای قرار دادن کتاب های نوجوان باشند. اگر اتاق نوجوان دارای پنجره می باشد می توان جلوی پنجری را به وسیله ی یک نیمکت به شاه نشین تبدیل کرده و گوشه ی دنج بی نظیری ساخت.

گوشه دنج اتاق پسر

روتختی و بالش را جدی بگیرید!

نوجوانان به پارچه های نرم علاقه داشته و طرح های مورد پسندشان نیز بستگی به روحیه شان دارد، که والدین می توانند با نظر خواهی از او ملحفه ای را برای تخت انتخاب کنند. رنگی متناسب با بقیه اجزا اتاق و جنسی نرم و بافت و طرحی زیبا می توانند اتاق نوجوان را به جایی دلخواه و امن برای او تبدیل کرده و باعث شود زمان بیشتری را در این مکان بگذراند.

روتختی اتاق نوجوان پسر

استفاده از فرش مناسب در دکوراسیون اتاق نوجوان پسرانه

اتاق نوجوان پسر حتما باید فرش داشته باشد، زیرا نوجوانان پر سروصدا هستند و فرش از انعکاس صدای آنها در فضا کم کرده و مثل عایق صدا عمل می کند. برای انتخاب فرش اتاق نوجوان باید به سبک دکوراسیون، سلیقه و انتخاب شخصی او و هارمونی رنگ توجه کنید. فرش های نرم و پرز بلند برای اتاق نوجوان انتخاب خوبی هستند. فرش های اسپرت و یا طرح های دلخواه آنان می توانند فضای اتاق را زیباتر کنند.

دکور اتاق پسر نوجوان با فرش

از میز مطالعه یا تحریر استفاده کنید

در چیدمان اتاق نوجوان پسرانه میز تحریر و استاندارد بودن سایز آن اهمیت زیادی دارد. نوجوانان در سن رشد بوده و میز تحریر باید در ابعادی انتخاب شود که در هنگام استفاده از آن اذیت نشوند. این قسمت از اتاق باید فضایی برای قرار دادن کتاب داشته باشد. میز تحریر باید مرتب و جذاب باشد تا نوجوان تمایل زیادی به استفاده از آن داشته و زمان بیشتری را به درس خواندن اختصاص دهد.

میز مطالعه در دیزاین اتاق نوجوان پسرانه

کمد و قفسه ها در دکوراسیون اتاق پسر نوجوان

دوران نوجوانی زمانی است که شخصیت یک فرد ساخته می شود. یکی از کارهایی که در این سن باید به او آموزش داده شود رعایت نظم و ترتیب می باشد. قرار دادن کمد و قفسه ها در اتاق نوجوان باعث می شود که او توجه بیشتری به نظم اتاقش داشته باشد و هر وسیله ای را در جایی از کمد و کشوها قرار دهد.

عکس اتاق نوجوان پسرانه مدرن

دیزاین دیوار اتاق پسر نوجوان

برای تزیین دیوارهای اتاق نوجوان می توانید از وسایل شخصی او استفاده کنید. روی یک دیوار کلکسیونی از کلاه های او بسازید. روی دیوارها طبقات و شلف هایی نصب کرده و وسایل بازی کودکی او را روی طبقات قرار داد. استفاده از کاغذ دیواری و انواع دیوارپوش، رنگ های روشن با نقاشی هایی از اشکال هندسی و منظره هایی زیبا، استفاده از استیکرهای مورد علاقه نوجوانان همگی می توانند در دیزاین دیوار اتاق پسر نوجوان مورد استفاده قرار گیرند.

دیزاین دیوار اتاق پسر نوجوان

تزئین دیوار اتاق پسر نوجوان

تزئین دیوار اتاق پسر نوجوان

استفاده از تم چوبی برای اتاق نوجوان پسر

اتاقی که تم و رنگ چوب دارد بسیار شیک می باشد. گرمی و صمیمیت در فضای این اتاق مناسب روحیات نوجوانان بوده و از منزوی شدن آنها جلوگیری می کند. دکوراسیون چوب با رنگ های زیادی قابل ست شدن می باشد و همیشه طرفداران زیادی داشته و دارد.

دکوراسیون اتاق نوجوان پسرانه با تم چوب

دکوراسیون اتاق نوجوان پسرانه چوبی

اتاق پسرانه نوجوان شیک با با تم راه راه

یکی از مدل های جذاب برای دیوار اتاق خواب نوجوان مدل راه راه می باشد که در فضای اتاق ایجاد تعادل و آرامش می کند. کاغذ دیواری های راه راه می توانند برای رسیدن به این هدف عالی باشند و جذابیت را به اتاق تزریق کنند. برای این طراحی همچنین می توان از چند رنگ زیبا و آرام بخش استفاده کرده و قسمتی از اتاق را به صورت راه راه رنگ آمیزی کرد.

اتاق نوجوان پسرانه شیک با با تم راه راه

اتاق پسرانه نوجوان شیک با با تم راه راه

تزیین اتاق نوجوان پسر با وسایل ساده

تزیین اتاق نوجوان پسر با وسایل ساده

دیزاین اتاق نوجوان پسر با وسایل ساده

دکور ساده و شیک اتاق پسرانه نوجوان

مدل ساده اتاق پسر

دکوراسیون اتاق خواب نوجوان پسرانه مدرن

 

مدل مدرن اتاق پسر نوجواندکوراسیون اتاق خواب نوجوان پسرانه مدرن

عکس اتاق شیک نوجوان پسر

اتاق نوجوان پسرانه مدرن

 

اتاق خواب نوجوان پسرانه مدرن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا