تبلیغات

بهترین دستگاه اسپرسوساز خانگی 1402

از آخرین باری که قهوه نوشیدید چه‌قدر زمان می‌گذرد؟ سال‌هاست که قهوه خوردن به یک عادت برای ما تبدیل شده؛ حتی برای برخی افراد جایگزین دائمی هر نوع نوشیدنی گرمی شده است. به نظر شما چرا قهوه توانسته جای خود را در زندگی ما باز کند؟ عطر و طعم قهوه می‌تواند اولین دلیلی باشد که هر شخصی مجذوب آن می‌شود. از طرف دیگر، خاصیت انرژی‌زا بودن آن راه‌حلی برای بانشاط و پرانرژی بودن در زمان‌های شلوغ است. هر کدام از این موارد باعث شده‌اند که همگی طرفدار قهوه باشیم و داشتن یک قهوه‌ساز در منزل برایمان ضروری باشد. دم کردن یک قهوه خوش‌طعم در منزل به عوامل متعددی بستگی دارد. کیفیت دانه قهوه یا پودر قهوه‌ای که استفاده می‌کنید اولین چیزی است که باید به آن توجه کنید. در مرحله بعد باید توجه خودتان را روی انتخاب بهترین اسپرسوساز موجود در بازار بگذارید تا بتوانید از طعم یک قهوه خوش‌عطر لذت ببرید. در آخر هم، این مهارت شماست که تعیین‌کننده است؛ اگر می‌توانید قهوه را در منزل تفت دهید و آسیاب کنید نوشیدن یک قهوه اصیل نمی‌تواند دور از انتظارتان باشد. اگر هم وقت یا مهارت کافی برای این کار را ندارید، تهیه بهترین اسپرسوساز دیجیتال می‌تواند کار شما را راحت کند. در حال حاضر لوازم خانگی برقی تکنو و اسپرسوسازهای تکنو اِی اَند وی ازجمله باکیفیت‌ترین محصولاتی هستند که در بازار موجودند و تنوع مدل و کارایی آن‌ها دست مصرف‌کننده را برای خرید باز می‌گذارد. در ادامه معیارهای مهم و ضروری برای انتخاب بهترین اسپرسوساز خانگی را مرور می‌کنیم.

بهترین دستگاه اسپرسوساز خانگی

بررسی انواع مدل‌های اسپرسوساز

خرید اسپرسوساز هم مانند هر دستگاه دیگری نیاز به بررسی دقیق دارد. در این بررسی‌ها شما می‌توانید کارایی هر دستگاه را با در نظر داشتن مهارت‌های خود بسنجید و مدل مناسب و درخور نیازهای خود را انتخاب کنید. دستگاه‌های اسپرسوساز خانگی سه مدل اهرمی، دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک دارند. مدل‌های اهرمی یا نیمه اتوماتیک مناسب افرادی است که تا حدی با دنیای قهوه آشنا هستند و می‌توانند بخشی از کار را خودشان به عهده بگیرند. اما، دستگاه‌های تمام اتوماتیک برای افرادی مناسب است که آشنایی چندانی با ریزه‌کاری‌های قهوه دم کردن ندارند و می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان و با ساده‌ترین روش از قهوه خود لذت ببرند.

خواسته شما از اسپرسوساز مهم است!

شاید برایتان سوال باشد که خواسته ما از اسپرسوساز می‌تواند چه چیزی به جز یک فنجان قهوه گرم و خوشمزه باشد؟ در نگاه اول تنها خواسته‌ای که می‌توان از یک دستگاه اسپرسوساز داشت دم کردن قهوه است؛ اما اگر کمی کنجکاوی کنید و به دنبال ماجراجویی در دنیای قهوه باشید موارد زیر هم برایتان اهمیت پیدا می‌کند.

  • طعم قهوه: طعم مورد علاقه شما در انتخاب اسپرسوساز موثر است. اگر طرفدار طعم تند و تلخ قهوه هستید یا اگر از یک طعم ملایم لذت می‌برید حتما به آن توجه کنید. ذائقه شما می‌تواند در انتخاب دستگاه موثر باشد؛ چون اگر نتوانید نوشیدنی‌تان را با طعم دلخواه‌تان بنوشید، پولتان را دور ریخته‌اید.
  • تهیه نوشیدنی ترکیبی با شیر: با توجه به این که قهوه ذاتاً طعم تلخ و گسی دارد، خیلی‌ها از نوشیدن آن لذت نمی‌برند. از طرفی، طرفدار ترکیبات قهوه مانند کاپوچینو، لاته، ماکیاتو و … هستند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، توجه کنید که بهترین اسپرسوساز برای شما دستگاهی است که قابلیت ساخت فوم شیر داشته باشد.
  • تنظیمات تخصصی: اگر از تغییر در طعم قهوه‌تان خوشتان می‌آید یا دوست دارید طعم‌های جدید را امتحان کنید، حتما دستگاه اسپرسوسازی را انتخاب کنید که بتوانید دمای آب، سایز آسیاب دانه قهوه و مدت زمان دم کردن متفاوت را امتحان کنید و از خلق طعم‌های خاص لذت ببرید.

چگونه بهترین اسپرسوساز خانگی را انتخاب کنیم

ویژگی‌های کاربردی برای انتخاب بهترین اسپرسوساز

پس از این که هدفتان از خرید اسپرسوساز مشخص شد و به یک جمع‌بندی رسیدید، نوبت به ویژگی‌های کاربردی محصول می‌رسد که مرحله‌ی انتخاب نهایی و خرید را برایتان ساده‌تر می‌کند. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • پمپ فشار: محصولی را انتخاب کنید که پمپ فشار کافی را داشته باشد. به‌طور معمول پمپ فشار 9 بار استاندارد است.
  • سیستم جوشش: دستگاه‌های اسپرسوساز دارای دو مدل تک یا دو جوشاننده هستند. محصولاتی که دارای دو سیستم جوشش هستند، همزمان برای دم کردن قهوه و ایجاد بخار مناسب به کار می‌آیند.
  • سهولت در تمیز کردن: اسپرسوسازهایی که قطعات آن‌ها قابل جدا شدن و شست‌وشو هستند گزینه مناسبی برای استفاده در منزل به شمار می‌آیند. البته، این روزها برخی دستگاه‌ها به سیستم تمیز کردن خودکار مجهز شده‌اند که کار را برای مصرف‌کننده بسیار راحت می‌کنند.
  • آسیاب قهوه: هیچ چیز نمی‌تواند جای عطر و طعم دانه قهوه تازه آسیاب‌‌شده را بگیرد. ما پیشنهاد می‌کنیم اسپرسوسازی را تهیه کنید که بتوانید دانه قهوه را تازه آسیاب و مصرف کنید. با این که این ویژگی در محصولات زیادی وجود ندارد اما تکنو اِی اَند وی این قابلیت را در یکی از مدل‌های قهوه‌ساز خود ایجاد کرده است.
  • بودجه خود را در نظر بگیرید.: برای خرید بهترین اسپرسوساز طیف وسیع قیمت‌ها در بازار را بشناسید، کارایی محصولات را با توجه به قیمت آن‌ها مقایسه کنید و در آخر، محصولی را انتخاب کنید که با توجه به کیفیت و قابلیت‌هایش متناسب با بودجه شما باشد.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم شما را با کلیدی‌ترین ویژگی‌ها برای انتخاب و خرید بهترین اسپرسوساز خانگی آشنا کنیم. همان‌طور که گفته شد، اگر قصد خرید اسپرسوساز دارید میزان مهارت، ذائقه و خواسته‌هایتان از یک دستگاه اسپرسوساز را در نظر بگیرید و پس از بررسی برندها و مدل‌های مختلف، مدلی که متناسب شرایط‌تان است را تهیه کنید. خوشبختانه، در بازار امروز ایران برندهای مختلفی دستگاه‌های اسپرسوساز به بازار عرضه کرده‌اند که در بین آن‌ها برند تکنو اِی اَند وی تنوع محصولات بیشتری دارد و انتخاب‌های بیشتری به مصرف‌کننده می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا