تبلیغات

بدترین رنگ ها برای نقاشی فضاهای کوچک ساختمان کدام اند؟

برای بزرگ تر نشان دادن فضای کوچک فقط لازم نیست آن را به رنگ سفید رنگ کنید. برای رنگ آمیزی فضاهای کوچک تنها به رنگ های روشن محدود نمی شوید، بلکه می توانید از بین تمام رنگ ها رنگ مناسب را انتخاب کنید.
اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید هزینه نقاشی ساختمان را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن نقاش ساختمان در تهران باشید می‌توانید سفارش برای نقاشی ساختمان ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

1.سفید

شاید رنگ سفید بهترین رنگ برای یک اتاق کوچک به نظر برسد، چون گوشه ها را روشن تر نشان داده و نور را منعکس می کند. خوشبختانه این تصور قدیمی که فضای کوچک تنها با رنگ سفید بزرگ تر می شود قدیمی شده است.
رنگ سفید در اتاق کوچک آن را محدودتر می کند. در حالی که سفید باید اتاق را بزرگ و روشن کند، اگر سایه و گوشه تاریک را نشان دهد برعکس عمل خواهد کرد. با این حال سفید هنوز هم در اتاق کوچک قابل استفاده است، اما به عنوان رنگ یک دیوار. به جای آن، می توانید از رنگ خاکستری استفاده کنید. در نقاشی ساختمان خاکستری براق در کنار رنگ سفید فضای شیک و روشنی به وجد می آورد.

2.رنگ های مات خنثی

بدترین رنگ برای نقاشی ساختمان

رنگ های خنثی برای اتاق های کوچک عالی هستند. گرچه به انتخاب رنگ های خنثی محدود نیستید، اما رنگ خنثی به دلیل سادگی اش یک اتاق کوچک را دلبازتر نشان دهد پس آن را در نقاشی ساختمان به کار ببرید.
تصور نکنید که تمام رنگ های خنثی برای اتاق کوچک شما مناسب است. رنگ خنثی و مات می تواند اتاق کوچک شما را کوچک و تاریک نشان دهد. به دنبال رنگ های خنثی و گرم باشید تا نور را منعکس کرده و آن را با رنگ اصلی روشن تکمیل کنید. در نتیجه خانه را بزرگتر نشان می دهد. یک تکنیک برای بزرگتر نشان دادن خانه این است که از پرده، مبل و لوازم به رنگ خنثی استفاده کنید.

3. رنگی که دوست ندارید

دانستن بهترین رنگ برای بزرگ نشان دادن فضای کوچک تازه شروع کار است. فقط به این دلیل که یک رنگ فضا را بزرگ نشان می دهد آن را انتخاب نکنید. باید رنگی را انتخاب کنید که فضا را زیبا می کند. در هنگام انتخاب رنگ این مهم ترین گام ممکن است.
شاید رنگ مورد علاقه شما برای بزرگ تر نشان دادن فضا مناسب نباشد، اما اگر از رنگ خانه هیجان زده نباشید بزرگ تر به نظر رسیدن آن چه فایده ای دارد؟ اگر رنگی مد نظرتان است می توانید درباره نحوه استفاده از آن در فضای کوچک خود فکر کنید، نه اینکه آن را کاملا کنار بگذارید. اگر برای استفاده از رنگ مورد علاقه خود هیچ راهی نمی بینید، رنگ مورد علاقه خود را در دیوارهای خنثی به کار ببرید و دیوار اصلی را به رنگ دیگر درآورید.

4.رنگ آمیزی با طیف رنگ های اشتباه

در هنگام رنگ آمیزی یک اتاق کوچک، هر گوشه و کنار آن اهمیت دارد. در این فضای کوچک نمی توان رنگ اشتباه را پنهان کرد چون هر جا باشید دیوارها به شما نزدیک هستند.
طیف رنگی درست و اشتباه را از هم تشخیص دهید. باید به رنگ انتخابی خود خوب توجه کنید چون یک رنگ خنثی با ته رنگ صورتی یا سبز در یک فضای کوچک کاملا مشخص است. رنگ های خنثی این طیف خود را بیشتر نشان می دهند. رنگ فروشی ها در این باره کمک تان می کنند اما بهترین راه این است که نمونه رنگ ها را به خانه آورده و خودتان آن ها را امتحان کنید تا متوجه شوید بهترین طیف رنگی مورد علاقه شما چیست.

5.قرمز

رنگ قرمز برای نقاشی ساختمان

قرمز یک رنگ زیباست و سالهاست که برای رنگ آمیزی نشیمن استفاده می شود. راستش طیف های رنگ قرمز برای فضاهای کوچک مناسب نیستند. انرژی و گرمای قرمز می تواند در یک اتاق کوچک زیادی باشد و فرد را ناراحت و عصبی کند. بهتر است رنگ قرمز را تنها برای یک دیوار به کار ببرید. اگر می خواهید خانه خود را به رنگ قرمز درآورید بهتر است از وسایل یا عناصر قرمز استفاده کنید. در این صورت گرما و انرژی رنگ قرمز را حفظ کرده اید بدون اینکه یک اتاق کوچک عصبی کننده ایجاد کرده باشید.

6.رنگ های روشن

رنگ روشن برای رنگ آمیزی فضاهای کوچک

قبل از انتخاب رنگ جدید خود، اطمینان حاصل کنید که رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کرده باشید. یک رنگ جدید و جالب را فقط به دلیل مد بودن آن انتخاب نکنید. می توانید طیف مشابه آن را انتخاب کنید، رنگی که بتوانید در ان محیط زندگی کنید.
رنگ های روشن و زننده، مانند طرح های شلوغ، پس از مدتی تکراری و خسته کننده می شوند. دیوارهای اصلی، لوازم رنگ آمیزی شده و اسباب خانه را می توان به رنگ های روشن انتخاب کرد چون می توان پس از مدتی روکش یا رنگ آن ها را تغییر داد و بنابراین ظاهر فضای خانه تان نیز تغییر می یابد. پس در انتخاب رنگ برای نقاشی ساختمان خوب دقت کنید.

** متن تبلیغاتی بوده و تیم تحریریه مجله دکوراسیون دکونیوز در تهیه آن نقشی نداشته و سلب اختیار میکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا