طراحی دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون گلم glam چیست؟| 25 مدل دکوراسیون داخلی گلم

سبک دکوراسیون گلم glam به طور خلاصه یکی از بهترین و پرطرفدارترین شیوه ها برای فراهم ساختن محیطی با زرق و برق زیاد و کاملا لوکس می باشد. به عبارت دیگر، در این سبک آویز و لوسترهای کریستالی بزرگ با رشته های بسیار درخشان، شمعدان هایی با پایه های طلایی و مبلمان های مخملی با منگوله های آویز نقش مهمی را ایفا می کنند. برای آشنایی بیشتر با سبک گلِم مدرن و مدل های متنوع و جدید برای اتاق و سالن پذیرایی، اتاق خواب و غیره به این شیوه  و اینکه سبک گلم در دکوراسیون چیست در ادامه با این بخش از مطالب دکوراسیون داخلی دکونیوز همراه باشید.

سبک دکوراسیون glam

سبک دکوراسیون گلم چیست؟

در دنیای دکوراسیون تنوع بسیار زیادی در رنگ ها، المان ها و وسایل تزئینی و نحوه چیدمان آنها وجود دارد و بر همین اساس سبک های دکوراسیون تعریف میشوند. یکی از نمونه های بسیار پرطرفدار که از گذشته تا امروز مخصوصا در کشورهای غربی مورد توجه قرار گرفته است، سبک گلم glam می باشد. در این سبک با حفظ زیبایی و سادگی تلاش میشود تا به خوبی زرق و برق و لوکس و لاکچری بودن در محیط جلوه کند و نام آن نیز از کلمه Glamorous در زبان انگلیسی گرفته شده است.

از مهم ترین ویژگی های سبک دکوراسیون داخلی گلم glam می توان به استفاده از رنگ های طلایی و نقره ای اشاره نمود. در این سبک از فلزات طلایی یا نقره ای، رنگ های خنثی از قبیل سیاه و سفید در کنار صورتی و خاکستری یا سایر رنگ های مد و مورد توجه در زمان مورد نظر استفاده میشود.

کلیک کنید و با محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی آشنا شوید.

دکوراسیون گلم چیست

انواع سبک گلم

دکوراسیون گلم نیز مانند سایر سبک ها در طول تاریخ با تغییراتی مواجه شده است. بر همین اساس می توان انواع این سبک را در گروه های زیر دسته بندی کرد:

  • سبک گلم مدرن: از مهم ترین ویژگی های آن می توان به استفاده از وسایل تزئینی پر از تجملات از قبیل میز بار طلایی، میز و مبل با پایه های طلایی و اینه های قدی قاب دار اشاره کرد.
  • سبک گلم معاصر: در این سبک از وسایل معاصر با اکسسوری های پر از رزق و برق استفاده میشود. به عنوان مثال بر روی مبل راحتی پایه طلایی می توان از شال مبل های خز در کنار فرش های شرقی استفاده کرد.
  • سبک گلم هالیوودی: برای تلفیق زیبایی های سبک های کلاسیک 1930 با جذابیت های گلم می توان از اکسسوری های سنتی و صنایع دستی شیک استفاده کرد.
  • سبک گلم ساحلی: این سبک ترکیبی از سبک ساحلی با گلم است و گزینه ای عالی برای دیزاین کردن ویلا به شمار می رود.

اصلی ترین عناصر در سبک دکوراسیون گلم glam

برای اینکه بتوانید سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن و اتاق خواب را با سبک پر زرق و برق گلم به شیوه ای کاملا مدرن طراحی کنید، لازم است چند المان و عنصر مهم را به کار ببرید که عبارتند از:

میز بار برنجی و طلایی

یکی از اصلی ترین عناصر برای اینکه بتوانید سالن پذیرایی فوق العاده زیبا به سبک گلم مدرن داشته باشید، استفاده از میزهای چرخدار بار می باشد که برای سرو غذا و پذیرایی استفاده میشود. این میزها در قرن بیستم به شدت مورد توجه قرار گرفت و می تواند گزینه ای مناسب برای سرو نوشیدنی و دسر به شمار رود. توجه داشته باشید که پایه های این میزها باید رنگ های طلایی و برنجی داشته باشند تا زرق و برق را به خوبی نمایش دهند.

میز بار طلایی در سبک گلم

سبک بوهو در دکوراسیون چیست؟

پاف و مبل شزلون در دکوراسیون گلم

از دیگر انتخاب های عالی در glam style می توان به پاف مبل یا صندلی عثمانی اشاره نمود که تنوع در آنها بسیار زیاد می باشد. علاوه براین، مبل شزلون یا لاو ست با روکش مخمل و خز می تواند انتخاب خوبی در این زمینه به شمار رود.

مبل شزلون در سبک glam

علاوه بر مبل شزلون می توان از سایر مدل های مبلمان نیز برای این منظور استفاده نمود، اما بهتر است حدالامکان پایه های طلایی یا نقره ای داشته و روکش آنها نیز جلوه خوبی داشته باشد.

مبل مناسب سبک گلم

سبک روستیک در دکوراسیون چیست؟

میزهای آینه ای در سبک glam

میز جلومبلی یا چای خوری و قهوه خوری از دیگر اجزا و عناصر جدایی ناپذیر سبک دکوراسیون گلم می باشند. به عنوان مثال می توان از میزهایی آینه ای یا شیشه ای که با فلز ترکیب شده باشند استفاده نمایید.

میز آینه ای سبک glam

استفاده از فرش شرقی

فرش و کفپوش در اهمیت بسیار زیادی در دکوراسیون برخوردار می باشند و لازم است متناسب با هر سبک گزینه های مناسب را انتخاب نمایید. فرش های شرقی از جمله موارد بسیار پرطرفدار در کشورهای غربی می باشد که می تواند در کنار زرق و برق مبلمان و پرده ها فضایی فوق العاده را بوجود آورد.

فرش مناسب سبک glam

برای آشنایی با دکوراسیون سبک فرانسوی کلیک کنید

لوستر و لامپ طلایی

به جرات می توان گفت، نمیشود استایل glam را در دکوراسیون بدون لوسترهای مشکی یا طلایی تصور کرد. این لوسترها می توانند آویز و بلند با رشته های کریستالی درخشان باشند یا به شیوه ای کاملا مدرن با اشکال هندسی مختلف طراحی شوند.

لوستر برای سبک دکوراسیون گلم

آینه قدی و دیواری جذاب برای سبک گلم

تنوع در مدل آینه بسیار زیاد می باشد و از اصلی ترین اجزا و وسایل مورد نیاز در هر خانه و محیط به شمار می رود. با توجه به تاکید زیاد بر روی لوکس و لاکچری بودن وسایل و عناصر مورد استفاده در سبک glam، بهتر است آینه هایی انتخاب کنید که قاب طلایی یا نقره ای داشته باشند.

آینه قدی سالن پذیرایی سبک گلم

علاوه بر موارد فوق، بهتر است از وسایل تزئینی و دکوراتیو با طرح و رنگ لوکس که کمی طلایی در آنها به چشم میخورد برای تزئین دیوار و شلف ها و کف و سایر بخش های اتاق نیز استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با این سبک، در ادامه چند مدل و ایده برای دکوراسیون گلم ارائه میشود.

سبک دکوراسیون شابی شیک چیست؟

مدل سبک دکوراسیون گلم glam

مدل دکوراسیون گلم

مدل سالن پذیرایی glam

عکس دکوراسیون گلم

مدل اتاق خواب سبک گلم

مدل آینه برای glam style

عکس دکوراسیون گلم

مدل جدید دکور glam

مدل سبک گلم برای خانه

سالن پذیرایی با دکور گلم

مدل اتاق با دکور glam

دکرواسیون گلامور

اتاق خواب گلامور

آینه مناسب دکور گلم

نوشته های مشابه

‫24 نظرها

    1. سبک هالیوودی با گلم کمی تفاوت داره، اما هالیوودی گلم ترکیبی از این دو سبک هست که جلوه خوبی داره و رایجه

  1. glam یه سبک مدرنه؟ بنظر میرسه مدرن باشه،اما فیلمای قدیمی اروپایی از این سبک استفاده می کنن

  2. سلام
    این سبک فقط با پر زرق و برق بودن همراه هست و گرون و تجملاتی؟یا ممکنه پر باشه از وسایل براق اما گرون نباشه؟؟بیشتر کدوم مد نظره گرونی یا وسایل طلایی

    1. سلام
      نه اصلا در این سبک از زرق و برق زیادی استفاده نمیشه و نیاز به استفاده از وسایل گرون قیمت برای گلم استایل نیست. حد اعتدال رو باید در استفاده از رنگ های طلایی در این سبک در نظر بگیرین

    1. سلام دوست عزیز
      با استفاده از رنگ های روشن و طلایی این سبک کاملا مدرن میشه و از اون دسته سبک هاس که قدیمی نمیشه و همیشه کاربرد داره

    1. سلام مهدیس عزیز
      طلایی به کار رفته در این سبک بسیار کم و بیشتر روی پایه مبلمان و میز هست. بیشتر در این سبک رنگ های سفید و روشن با مقدار کم طلایی که تجملات رو نشون بده استفاده میشه. سبک های عربی رنگ قالب و اصلی طلایی هست که روی روکش مبلمان و پرده به مقدار زیاد استفاده میشه

  3. شیک و لاکچری. خیلی عالی هست مبل های مخل خیلی قشنگن و قشنگی خونه رو چند برابر میکنن مخصوصا رنگای بنفش و سبز سورمه ای حرف ندارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا