اجزای چیدمان و دکوراسیونجاکفشی

بهترین جای جاکفشی در خانه کجاست؟

برای داشتن خانه‌ای سرشار از آرامش، باید هر وسیله‌ای از جمله جاکفشی را در جای مناسب خود قرار دهیم، تا علاوه بر استفاده حداکثری از خانه و اشغال نکردن فضایی اضافی، در محلی دست و پاگیر قرار نگیرند. شلوغی کفش در جلوی درب خانه و یا در کمد لباس‌ها همیشه مایه دردسر است و نمی‌توان به راحتی کفش‌ها را یافت و هم باعث شلختگی محیط می‌شود. اما با انتخاب بهترین مکان برای جاکفشی می‌توان به این اوضاع سرو سامان داد. در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد که بهترین جای جاکفشی در خانه کجاست و جاکفشی را کجا بگذاریم؟

مکان مناسب برای جاکفشی

انتخاب بهترین جای جاکفشی در خانه با توجه به فضای اطراف

اگر به‌تازگی یک جاکفشی جدید برای نگهداری کفش‌های خود و خانواده‌تان خریداری کرده‌اید، باید بدانید قرار دادن آن در جای درستی از خانه، از نظر استراتژیکی و زیبایی شناختی مهم است. چون می توانید به راحتی به کفش خود دسترسی داشته باشید و در عین حال همه چیز را مرتب و تمیز نگه دارید. جا کفشی جز مبلمانی محسوب می‌شود که می‌توانید تقریباً در هر جایی از خانه خود قرار دهید. می‌توان در اتاق خواب، انباری داخل خانه، راهروها و در ورودی منزل استفاده کرد. برای استفاده حداکثری از این موضوع بهتر است این نکات را برای قرار دادن جاکفشی خود در بهترین مکان در نظر داشته باشید.

بهترین رنگ جاکفشی چیست؟

ورودی خانه، بهترین مکان برای جاکفشی

یکی از محل‌های مناسب برای قرار دادن جاکفشی، در نزدیکی درب ورودی آپارتمان است. اگر بیرون می‌روید، کفش‌هایتان در دسترس هستند تا بتوانید بدون اینکه در کل خانه به دنبال آن‌ها بگردید، آن‌ها را پیدا کرده و بپوشید. به همین ترتیب، هنگامی که وارد خانه می‌شوید، می‌توانید به راحتی کفش‌های خود را جلوی درب در بیاورید و از ریختن گل یا گرد و غبار هنگام انتقال به اتاق یا جای دیگری از خانه جلوگیری کنید. از طرفی گذاشتتن کفش در ورودی آپارتمان جلوه‌ی خوبی ندارد و می‌توان با قرار دادن جاکفشی نزدیکی در، ورودی آپارتمان را مرتب نگه داشت.
اما انتخاب بهترین مکان برای جاکفشی در ورودی خانه اغلب از دید دکوراسیون، همیشه علامت سوالی بزرگ است. گاهی اوقات ما با نحوه توزیع فضا، تزئین آن و اینکه چه چیزی در آنجا قرار دهیم دچار مشکل می‌شویم. ورودی‌ها اغلب فضاهای کوچکتری هستند. کوچکتر بودن به این معنی نیست که اهمیت کمتری دارد. حتی اگر کوچک باشد، باز هم اولین چیزی است که مهمانان ما هنگام ورود به خانه ما می بینند. بنابراین انتخاب این مکان برای قرار دادن جاکفشی مهم است.

بهترین مکان برای قرار دادن جا کفشی

قرار دادن جاکفشی در راهرو خانه

یکی دیگر از بهترین مکان ها برای جاکفشی راهروی ورودی و یا اتاق پذیرایی است. برای قرار دادن جا کفشی در راهرو باید توجه داشت که باید با عرض راهرو تناسب داشته باشد. می توانید علاوه بر نگه داشتن کفش‌های خود، از قسمت رویه آن برای قرار دادن وسایلی که همیشه هنگام خروج از خانه به آن ها نیاز دارید، استفاده کنید. برای مثال،کلیدها و یا شی تزیینی مانند یک گلدان روی آن قرار دهید؛ در واقع به عنوان دکور خانه نیز عمل می‌کند. بزرگترین مزیت این نوع از جاکفشی‌ها این است که علاوه بر این که کفشها را دور از چشم نگه‌ می‌دارد، از جمع شدن گرد و غبار روی کفش جلوگیری می‌کند و همیشه در دسترس است.

قرار دادن جاکفشی در راهرو خانه

اتاق رختشویی و یا انباری درون ساختمان

اگر فکر می‌کنید که درب ورودی برای قرار دادن قفسه‌های کفش‌تان مناسب نیست یا فضای کافی ندارید، گزینه بعدی، اتاق رخت‌شویی یا انباری است. اتاق‌های لباس‌شویی یا انباری‌های داخل ساختمان می‌توانند قفسه‌های کفش را در خود جای دهند و نظم و ترتیب کفش‌ها و دسترسی به آن ها را آسان‌تر کنند. در صورت قرار دادن جا کفشی در این محل‌ها باید اعضای خانه کفش‌های خود را جلوی درب خانه در بیاورند و آ‌نها را تا اتاق رخت‌ شویی یا انباری حمل کنند.

اتاق خواب؛ جای جاکفشی در خانه های کوچک

هنگام لباس پوشیدن ممکن است فکر کنید که احتمالاً ایده خوبی است که جاکفشی را به اتاق خواب خود منتقل کنید تا بتوانید کفش‌های خود را درست هنگام انتخاب لباس ست کنید. اما ایرادی که این مکان برای قرار دادن جا کفشی دارد این است که، هنگام ورود و خروج از خانه باید کفش را تا جلوی در، از اتاق خواب و سالن نشیمن همراه داشته باشید. همچنین کفش‌ها آلوده هستند و می‌توانند این آلودگی را به اتاق خواب بیاورند و باعث ایجاد مشکلات پوستی و تنفسی شوند.

اگر اتاق را برای قرار دادن جا کفشی خود انتخاب کرده‌اید، بهتر است از جا کفشی‌هایی که درب آن‌ها بسته می‌شود استفاده کنید و یا حتما آن‌ها را تمیز و ضد عفونی کرده یا بشویید تا مانع از پخش شدن آلودگی در اتاق شود.

زیر پله؛ رایج ترین مکان برای جاکفشی

اگر در خانه‌ی خود پله‌ دارید از زیر پله می‌توانید به عنوان محلی برای قراردادن جا کفشی استفاده کنید. فضای زیر پله معمولا خالی است. می‌توان با قرار دادن جاکفشی سفارشی سازی شده مناسب فضا، از این فضای اضافی و خالی به بهترین شکل استفاده کنید. در این جا نیز بهتر است از جاکفشی‌های کمد شکل استفاده کنید که درب داشته باشد و کفش‌ها و در دیدرس نباشند و هم گرد و غبار بر روی آن‌ها جمع نشوند. اگر از جاکفشی طبقه‌ای بدون درب استفاده می‌کنید، حتما کفش‌ها را مرتب و تمیز کنید تا ظاهر بهتری داشته باشد؛ از آنجایی که پلکان معمولاً همیشه در وسط خانه قرار دارد، در معرض دید هستند، باید به این نکته توجه داشت.

32 مدل جاکفشی زیر پله را از دست ندهید!

زیر پله؛ رایج ترین مکان برای جاکفشی

قرار دادن جاکفشی داخل کمد لباس

اگر کمد لباس بزرگی دارید می‌توانید جا کفشی خود را در آن قرار دهید. علاوه براین می توانید از جاکفشی سفارشی‌سازی شده استفاده کنید تا کفش های خود را در جایی که لباس‌ها را گذاشته‌اید، قرار دهید. اضافه کردن جاکفشی به کمد لباس به تمام مشکلات مدیریت فضا پایان می‌دهد. کمدهای دارای جاکفشی می‌توانند بهترین گزینه باشند، زیرا به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی کفش‌های خود را پنهان کنید و در عین حال جلوی چشم شما باشند تا در کمترین زمان یک جفت کفش مناسب را انتخاب کنید.

تراس؛ بهترین جای جاکفشی

دور از دید همیشه به معنای دور از ذهن نیست. اگر ایده قرار دادن قفسه کفش نزدیک درب، در اتاق لباسشویی، اتاق خواب و یا داخل کمد لباس مخالف هستید، می‌توانید آن را در دور از چشم‌ترین مکان خانه خود، یعنی تراس قرار دهید. می‌توانید کفش‌هایی که زیاد استفاده نمی‌شوند یا کفش‌هایی که برای موقعیت‌های خاص در نظر گرفته شده‌اند را داخل این جاکفشی قرار دهید. حتما آن را در گوشه‌ای از تراس قرار دهید تا از آسیب آب و آفتاب محافظت شود.

دیوار؛ مکان مناسب برای جاکفشی خانه های کوچک

یکی دیگر از مکان‌های نگه‌داشتن جاکفشی این است که آن را روی دیوار بچسبانید. با این کار این اطمینان حاصل می‌شود که قفسه کفش جلوه زیبایی به فضای داخلی خانه‌‌ی شما می‌بخشد. این ایده برای آپارتمان‌های کوچک که فضای اضافی و یا کمد‌های بزرگ ندارند، بسیار مناسب است.

قرار دادن جاکفشی روی دیوار

کلیک کنید و متنوع ترین مدل جا کفشی کم جا را مشاهده کنید.

جمع‌بندی

کفش‌ها به دلیل نداشتن شکل مناسب برای قرار دادن در هر کجای خانه و وجود آلودگی بر روی آن‌ها، باید در جایی قرار بگیرند که هم مانع شلختگی خانه شوند و از پخش شدن آلودگی و بیماری‌های احتمالی جلوگیری کنند. بهترین گزینه، انتخاب جا کفشی مناسب با فضای خانه می‌باشد. اما جا کفشی می‌تواند یکی از وسائل جاگیر در خانه باشد و تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین مکان برای قرار دادن آن مشکل باشد، از طرفی باید در جایی قرار گیرد که بتوان بهترین بهره را از آن برد. فضای خالی روی دیوار، تراس، راهرورهای ورودی خانه و همچنین اتاق خواب و زیرپله و داخل کمد لباس همگی می توانند بهترین مکان برای جاکفشی باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا