طراحی فضاهای بیرونی

40 مدل و ایده دکوراسیون حیاط خلوت کوچک و باریک منزل

دکوراسیون حیاط خلوت و تزئین آن نیاز به خلاقیت زیادی دارد، چون در اغلب منازل این بخش متراژ کمی داشته و در انتخاب وسایل محدود هستیم. اما با ایده پردازی می توان از فضای بدون استفاده آن محیطی برای دورهمی های دوستانه، استراحت و بازی بچه ها ایجاد کرد. در این بخش از آموزش طراحی فضاهای بیرونی ایده های ناب برای دکوراسیون، چیدمان و تزئین حیاط خلوت کوچک، باریک و بزرگ در سبک های مختلف ارائه خواهیم داد.

دکوراسیون حیاط خلوت کوچک

ایجاد فضای سبز کوچک در خیاط خلوت

در زندگی شهری طبیعت نقش کمرنگی پیدا کرده و در نهایت تاثیر مستقیم بر روی احساسات و سلامت روان انسان ایجاد کرده است. یکی از راه های مقابله با این مشکل بزرگ، دعوت طبیعت به منزل است. یکی از ایده های دکوراسیون حیاط خلوت، ایجاد فضای سبز در آن است. به عنوان مثال می توانید اطراف حیاط را گلدان بچینید.

تزئین حیاط خلوت با گل و گیاه

دیزاین حیاط خلوت با گیاهان

فضای سبز کوچک در خیاط خلوت
اگر منزلتان استیجاری نیست، می توایند باغچه های باریک کنار دیوار بسازید. از این باغچه ها می توانید برای کاشت گل و درختان و حتی سبزیجات نیز استفاده کنید.

فضای سبز در خیاط خلوت کوچک

دکوراسیون حیاط خلوت باریک با چمن مصنوعی

برای زیباتر شدن محیط پیشنهاد می کنیم از چمن مصنوعی می توان به عنوان کفپوش حیاط خلوت استفاده کنید. با پوشاندن بخش هایی از کف حیاط با چمن کودکان می توانند براحتی در آنجا بازی کنند. علاوه براین، سرسبزی فضا تاثیر زیادی بر روحیه سایر افراد خانواده خواهد داشت.

استفاده از چمن مصنوعی در حیاط خلوت

دکور خیاط خلوت کوچک با چمن مصنوعی

دکوراسیون خیاط خلوت با چمن مصنوعی

دکوراسیون حیاط خلوت باریک و ایجاد کنج دنج

همه ما به فضایی خلوت برای استراحت های کوتاه نیاز داریم تا استرس را از خودمان دور کنیم. در نتیجه پیشنهاد می دهیم در حیاط خلوت برای خودتان کنج دنج ایجاد کنید. قرار دادن میز و صندلی برای خواندن کتاب و گوش دادن موسیقی در کنار چند گلدان یکی از ایده های مناسب در این شرایط است.

کنج دنج حیاط خلوت با سقف چوبی

کنج دنج در حیاط خلوت
همچنین می توانید در حیاط خلوت صندلی تابی و ننو یا همان تخت آویز قرار دهید. دراز کشیدن روی ننو و گوش دادن به موسیقی در فضای ساکت حیاط خلوتی که با گل و گیاه تزئین شده قطعا می تواند خستگی کار و درس و زندگی را کاهش دهد.

تخت تابی در حیاط خلوت

تزئین حیاط خلوت با آبنما

یکی دیگر از راه های مناسب برای کاربردی تر شدن حیاط خلوت، قرار دادن آبنما در آن است. با توجه به متراژ حیاط می توانید مدل آبنما را انتخاب کنید. به عنوان مثال در تصویر زیر ترکیب آبنما و سنگ فرش قلوه ای را می توانید ببینید که در کنار آن گلدان های متنوعی قرار گرفته اند.

تزئین حیاط خلوت با آبنما

تزئین حیاط خلوت با ترموود

چوب یکی از بهترین متریال ها برای دیزاین فضای داخل و خارج از ساختمان است. چون حس امنیت و آرامش را به همراه دارد و در کنار گل و گیاهان ترکیب بسیار جذابی ایجاد می شود. با توجه به اینکه حیاط خلوت ها اغلب روباز هستند، در نتیجه نمی توان از چوب طبیعی برای کفپوش و دیوارها استفاده کرد. به جای آن ترموود که یکی از چوب های صنعتی و مقاوم در برابر نم و رطوبت است استفاده می شود. از بهترین انواع دیوارپوش برای حیاط خلوت می توان به ترموود اشاره کرد.

دیزاین حیاط خلوت با ترموود

تزئین حیاط خلوت با ترموود
با توجه به ابعاد و ساختار حیاط خلوت می توانید بخش هایی از کف و دیوارها را با این چوب پوشش داد. برای جلوه بیشتر ترکیب ترموود و چمن مصنوعی و سنگ برای کف استفاده می شود. نمونه های استفاده از ترموود در دکوراسیون حیاط خلوت را در تصاویر زیر می توانید مشاهده کنید.

دکوراسیون حیاط خلوت با چوب

دکور حیاط خلوت با چوب

نورپردازی حیاط خلوت کوچک و باریک

برای استفاده از حیاط خلوت در شب نباید از نورپردازی آن غافل شوید. نورپردازی علاوه بر تامین روشنایی تاثیر زیادی بر زیبایی و بزرگ دیده شدن حیاط خلوت کوچک دارد. علاوه بر لامپ و چراغ های کف و روی دیوار از ریسه نیز می توانید استفاده کنید.

چیدمان حیاط خلوت ساده و شیک

نورپردازی حیاط خلوت

نورپردازی حیاط خلوت کوچک

ترکیب آشپزخانه و حیاط خلوت

اجرای مطبخ در حیاط خلوت یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای استفاده بهینه از این فضا است. با قرار دادن اجاق گاز و یک یا دو کابینت در کنار میز غذاخوری کوچک در مطبخ فضا بسیار کاربردی می شود.

ترکیب آشپزخانه و حیاط خلوت

توجه به دکوراسیون سقف حیاط خلوت

در حالت کلی بهتر است سقف بخش هایی از خیاط خلوت که قصد دیزاین و چیدن میز و صندلی در آن دارید را بپوشانید. بعد از پوشاندن سقف می توانید گل های رونده را در آن نصب کنید و فضایی بسیار زیبا و روایی با آن بسازید.

دکوراسیون سقف حیاط خلوت

ایده برای سقف حیاط خلوت

از فضای دیوارها غافل نشوید

به دلیل کوچک و باریک بودن حیاط خلوت می توانید از فضای خالی روی دیوارها برای چیدمان گلدان و سایر وسایل تزئینی استفاده کنید. حتی می توانید روی دیوارها شلف نصب کنید و وسایل را در آن بچینید.

تزئین دیوار حیاط خلوت

دکوراسیون دیوار حیاط خلوت

نکات مهم در طراحی حیاط خلوت باریک و کوچک

به دلیل کمبود متراژ داخلی بسیاری از حیاط خلوت ها، طراحی آنها با چالش های زیادی مواجه است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم موارد زیر را در دیزاین حیاط خلوت باریک و کوچک مدنظر داشته باشید:

  • تا حد امکان از میز و صندلی های تاشو و چند منظوره برای حیاط خلوت استفاده کنید.
  • فضای خالی روی دیوار را جدی بگیرید. با نصب شلف و کابینت می توانید از این بخش به طور همزمان به عنوان انباری نیز استفاده کنید.
  • بیش از اندازه گل و گیاه و وسایل تزئینی در حیاط خلوت استفاده نکنید.

مدل دکوراسیون حیاط خلوت آپارتمان و منزل

چیدمان حیاط خلوت با گل

ایده دیزاین حیاط خلوت

مدل حیاط خلوت خیلی کوچک آپارتمان

مدل چیدمان حیاط خلوت

چیدمان حیاط خلوت لوکس

دکوراسیون حیاط خلوت خیلی کوچک

مدل حیاط خلوت شیک کوچک

حیاط خلوت شیک

تزئین حیاط خلوت با چوب و سنگ و گل

دکوراسیون حیاط خلوت منزل

دیزاین حیاط خلوت آپارتمان

مدل دکوراسیون حیاط خلوت کوچک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا