اجزای چیدمان و دکوراسیوندیوارپوش

معرفی انواع دیوارپوش حیاط و حیاط خلوت

بهترین دیوارپوش حیاط باید از بین دیوارپوش های مقاوم انتخاب شود. برای داشتن منزلی زیبا نمی توان تنها به نمای داخلی اکتفا کرد و بدون شک اثر محوطه و حیاط و نمای خارجی غیر قابل چشم پوشی است. برخلاف گذشته، در حال حاضر تنوع بسیار زیادی در انواع دیوارپوش و متریال های مورد استفاده برای پوشش دیوار حیاط و حیاط خلوت وجود دارد. به همین دلیل می توان متناسب با معماری و طراحی فضای بیرونی ساختمان گزینه ای کاربردی، مقاوم و زیبا را انتخاب کرد. برای آشنایی با بهترین دیوارپوش برای حیاط خلوت و حیاط در ادامه با ما همراه باشید.

انواع دیوارپوش برای حیاط

بهترین دیوارپوش برای حیاط چیست؟

زمانی که تصمیم می گیرید برای دیوارهای حیاط از دیوارپوش استفاده کنید بهتر است ابتدا به دنبال این باشید که چه ویژگی هایی باید داشته باشد. با توجه به شرایط موجود در حیاط و حیات خلوت، نمی توان هر نوع متریال و پوششی را برای زیباتر شدن دیوارها انتخاب کرد و حتما باید چند ویژگی زیر را داشته باشند:

  • دیوارپوش برای حیاط باید به نور خورشید مقاومت داشته و دچار تغییر رنگ نشود.
  • دیوارپوش حیاطی باید به رطوبت مقاومت نسبی خوبی داشته باشد، تا در اثر بارش و رطوبت هوا به سرعت دچارفرسودگی نگردد.
  • از آنجا که حیاط قسمتی پر تردد از منزل بوده و دیوار آن در معرض برخورد با اشیا مختلف نیز می باشد، پوششی را باید برای آن در نظر بگیرید که مقاوم به ضربه و خراشیدگی باشد.

انواع دیوارپوش حیاط

با توجه به ویژگی های گفته شده انواع دیوارپوش حیاط می توانند شامل موارد زیر باشند:

دیوارپوش گیاه مصنوعی( پلی اتیلن )

دیوارپوش های پلی اتیلن می تواند فضای حیاط را سرسبزتر نشان دهند و فضای گرفته آپارتمان قطعا با آنها زیبا و دلنشین خواهد شد. این دیوارپوش به خاطر مقاومتی که در برابر نور خورشید دارد، طول عمر بالایی داشته و چندین سال می توان از آنها استفاده کرد.
این نوع دیوارپوش در ساخت دیوار سبز کاربرد داشته و وزن سبکی دارند و بار مرده به ساختمان اضافه نمی کنند. مقاومت بالا در برابر رطوبت نوسانات دمایی، سازگاری با محیط زیست به دلیل استفاده از مواد قابل بازیافت در تولید آنها و همچنین نصب آسان می توانند یکی از بهترین انتخاب ها به عنوان دیوارپوش حیاط خلوت و حیاط به شمار روند.

بهترین دیوارپوش برای بالکن و تراس چیست؟

دیوار سبز برای حیاط

بهترین انواع دیوارپوش آشپزخانه چیست؟

کاشی و سرامیک

طرفداران سبک مدیترانه ای می توانند برای دکوراسیون حیاط خلوت از کاشی های براق به عنوان دیوارپوش استفاده کنند. اگر به دنبال دکوری جذاب و متفاوت برای دیوارهای حیاط هستید، استفاده از کاشی هایی با اشکال هندسی و چندضلعی یکی از بهترین گزینه هایی است که شما را به هدفتان می رساند. نکته ی مهمی که در زمان انتخاب این کاشی و سرامیک ها باید در نظر داشته باشید این است که کاشی ها ضد یخ و مقاوم به نوسانات دمایی باشند.

دیوارپوش سرامیک برای حیاط

ایده برای سقف حیاط خلوت

دیوارپوش چوبی برای حیاط

دیوارپوش چوبی برای حیاط دارای تنوع بسیاری می باشد و از پرطرفدارترین آنها می توان به چوب بامبو، چوب های برش خورده از سطح، چوب های مصنوعی، چوب های برش خورده از طول اشاره کرد. این نوع پوشش دیوار حیاط زیبایی وصف نشدنی داشته اما باید بدانید که چوب نیاز به مراقبت دارد و باید از واکس و روغن های مخصوص برای نگهداری از آن استفاده کنید. اگر از حیاط خلوت به عنوان فضایی دنج استفاده می کنید، برای زیبایی بیشتر آن دیوارپوش چوبی یک گزینه ی بی نظیر می باشد.

دیوارپوش چوبی برای حیاط

دیوارپوش برای اتاق خواب چی بخریم؟

دیوارپوش پی وی سی برای حیاط

یکی دیگر از دیوارپوش های مناسب برای حیاط که در برابر تغییرات آب و هوا، دما و همچنین به اشعه ماورابنفش خورشید مقاومت بسیار خوبی دارد، دیوارپوش پی وی سی هستند. این دیوارپوش ها که از قیمت مناسب و زیبایی بسیاری برخوردار هستند طول عمر بالایی داشته و با خصوصیاتی که ذکر شده می توانند گزینه درجه یک برای حیاط به شمار روند. علیرغم تنوع بالا در رنگ و طرح، ترکیب سفید و مشکی برای حیاط هایی که طراحی مینیمال دارند می تواند گزینه مناسب تری محسوب شود.

دیوارپوش پی وی سی برای حیاط

دیوارپوش آجری

برای خانه های سنتی، دیوارپوش آجری مخصوصا رنگ قرمز و دیوارپوش سنگی برای حیاط بسیار مناسب می باشد. آجر و سنگ به علت مقاومت در برابر اشعه ماورابنفش و بارندگی طول عمر بالایی داشته و برای حیاط ادارات، رستوران ها و منازل مورد استفاده قرار میگیرند.

دیوارپوش آجری برای حیاط

دیوارپوش آینه ای برای حیاط

ایده های خاص و منحصر به فرد از جذابیت بسیار بالا و زیبایی وصف نشدنی برخوردار هستند. دیوارپوش آینه ای برای حیاط یکی از گزینه های بی مانند می باشد که زیبایی خیره کننده ای به محیط زندگی می دهند. آینه ها نور را منعکس کرده و سبب روشنی و بزرگنمایی حیاط منزل شما خواهند شد. درخشش و زیبایی نور خورشید و همچنین انعکاسی از فضای سبز منزل بر روی آینه ها در حد غیر قابل توصیف و رویایی زیبایی را به منزل شما هدیه خواهد داد.

دیوارپوش سه بعدی حیاط

اگر دیوارپوش سه بعدی را برای حیاط منزلتان انتخاب کردید، باید بدانید که این دیوارپوش در کنار یک نورپردازی اصولی و عالی می تواند زیبایی بی نظیری داشته باشد. برجستگی های دیوارپوش سه بعدی چوب یا سنگ در زیر نور شب بسیار جذاب و غیرقابل وصف خواهد بود.

دیوارپوش سه بعدی برای حیاط

برای آشنایی با انواع دیوارپوش پذیرایی کلیک کنید

دیوارپوش های ترکیبی

اگر به دنبال یک طراحی هنرمندانه هستید، از ترکیب دو یا چند دیوارپوش در کنار یکدیگر غافل نشوید. دکوراسیون هایی که جسورانه انجام می شوند از زیبایی خاص و وصف نشدنی برخوردار خواهند شد. ترکیب چوب و سنگ یا چوب و آجر، سنگ و آینه و چوب، فلز و چوب و شیشه و… همگی می توانند دیوارهای حیاط را به تابلویی زیبا تبدیل کنند که بسیار هنرمندانه و استادانه زیباسازی شده است. این جذابیت را با ترکیب گزینه های متفاوت می توان به وجود آورد و هیچ محدودیتی از لحاظ قرار دادن متریال های مختلف در کنار یکدیگر قائل نشوید.

دیوارپوش چمن و چوب برای حیاط

دیوارپوش شیشه ای برای حیاط

دیوارپوش شیشه ای دارای تنوع بسیاری می باشند و از بین آنها می توان مدل های رنگی و مات را برای حیاط انتخاب کرد. زیرا این نوع دیوارپوش علاوه بر داشتن مقاومت بالا نسبت به تغییرات دما و ضربه، برای حفظ حریم خصوصی نیز بهتر و مناسب تر می باشند.

دیوارپوش شیشه ای برای حیاط

دیوارپوش آلومینیومی حیاط

دیوارپوش های آلومینیومی دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه بوده و همچنین در معرض هوا دچار اکسید شدگی یا زنگ خوردگی نمی شوند. این دیوارپوش مقاومت خوبی در برابر رطوبت نیز داشته و از این رو می توانند گزینه ای زیبا و مناسب برای پوشاندن دیوارهای حیاط باشند.

دیوارپوش آلومینیومی برای حیاط

دیوارپوش های بتنی مناسب برای حیاط

همان طور که گفتیم دیوارپوش حیاط باید از مقاومت خوبی در برابر نوسانات دمایی و ضربه برخوردار باشد تا بتواند سالها بر روی دیوارها خودنمایی کرده و زیبایی خوبی نیز داشته باشد. دیوارپوش های بتنی تمام گزینه های ذکر شده را با خود به همراه دارند و از نظر زیبایی نیز بسیار عالی هستند. این دیوارپوش جذاب اصالت و گرما را به محیط حیاط تزریق کرده و با مقاومت خوبی که دارد فرسودگی آن بسیار سخت خواهد بود.

دیوارپوش های بتنی مناسب برای حیاط

دیوارپوش حیاط خلوت

امروزه به علت کوچک بوده آپارتمان ها، از قسمت های مختلف ساختمان باید به صورت بهینه استفاده کرد. یکی از قسمت های ساختمان که می تواند به فضایی دنج و مکانی برای دورهمی ها و معاشرت تبدیل شود، حیاط خلوت می باشد. اولین قدم در زیباسازی این فضای دنج انتخاب یک دیوارپوش مناسب است. از جمله دیوارپوش های مناسب برای حیاط خلوت می توان به دیوارپوش های چوبی، آینه ای، شیشه ای، سنگی و چمن مصنوعی اشاره کرد. این دیوارپوش ها علاوه بر زیبایی منحصر به فرد دارای مقاومت خوبی در برابر نور خورشید و نوسانات دمایی هستند. علاوه براین، دارای طول عمر بالایی بوده و مقاومت خوبی در برابر ضربه و خش شدن دارند.

سوالات متداول

بهترین متریال برای دیوارپوش حیاط و حیاط خلوت چیست؟

با توجه به نم و رطوبت موجود در حیاط و تردد زیاد در آن، بهترین متریال ها برای دیوارپوش حیاط و حیاط خلوت بتن، آجر، پی وی سی، سنگ مصنوعی، دیوار سبز با گیاهان طبیعی و مصنوعی و شیشه و آلومینیوم می باشد

دیوارپوش فومی برای حیاط مناسب است؟

خیر فوم دوام و ماندگاری بالایی در تماس با نم و رطوبت نداشته و به مرور کیفیت خود را از دست می دهد

دیوارپوش حیاط برای مناطق مرطوب مثل شهرهای شمال ایران چی بخریم؟

برای شهرهای شمالی به دلیل رطوبت زیاد بهتر است از دیوارپوش های عایق مانند پی وی سی، سنگ مصنوعی و آجری و گیاهان طبیعی و مصنوعی استفاده کنید. چوب و آلومینیوم در این مناطق کاربرد زیادی ندارد

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

  1. یعنی دیوارپوش شیشه ای زمانی که ضربه بهش وارد بشه کاری نمیشه؟ مثلا بارش تگرگ یا باد شدید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا