تبلیغات

قیمت تمام شده سقف تیرچه کرومیت؛عوامل تاثیرگذار ونحوه محاسبه قیمت

از جهت این که قیمت تمام شده سقف تیرچه کرومیت بسیار مناسب بوده و کیفیت آن عالی است، استفاده از این محصول به عنوان یکی از بهترین روش‌ها جهت پیاده سازی سقف در ساختمان می‌باشد. موضوعی که برای بسیاری از مهندسین عمران مهم است بررسی قیمت هر متر تیرچه کرومیت بوده که این مورد بستگی به مواد اولیه، مصالح و … دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

قیمت تمام شده سقف تیرچه کرومیت

به طور کلی قیمت تمام شده سقف تیرچه کرومیت(هزینه سقف تیرچه کرومیت)؛ عبارت است از ضرب مساحت سقف در قیمت هر متر مربع تیرچه فلزی کرومیت، تعداد تیرچه کرومیت، طول تیرچه فلزی، مصالحی که استفاده می‌شود و … . قیمت خود تیرچه به صورت متری به عوامل مانند مواد اولیه، هزینه ساخت، ضخامت میلگرد و … بستگی دارد از این جهت انواع تیرچه کرومیت ساخته شده‌اند و هر کدام از آنها قیمت متفاوتی دارند.
به دلیل ساختار ساده تیرچه بلوک قیمت این مصالح از تیرآهن بسیار ارزانتر بوده، چراکه تنها موارد به کار رفته در این مصالح میلگرد و بتن است که نسبت به تیرآهن به مراتب ارزانتر است، برای مشاهده قیمت هر متر تیرچه بتنی به سایت فولاد توفیقی مراجعه نمایید.

عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت سقف کرومیت

عواملی که بر روی قیمت تمام شده سقف کرومیت تاثیر گذار هستند شامل موارد زیر می‌باشند:

  • ابعاد و طول تیرچه فلزی کرومیت؛ طول تیرچه هرچقدر طولانی‌تر باشد سبب می‌شود وزن و قیمت آن افزایش یابد.
  • با توجه به مساحت سقف و تعداد تیرچه‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ با در نظر گرفتن به این که فاصله بین تیرچه‌های فلزی به ابعاد یونولیت(که 70 سانتی‌متر است.)بستگی دارند. (با در نظر گرفتن احتمال اضافه شده یک تیرچه در هنگام تنظیم تیرچه‌ها) ممکن است قیمت نهایی برای سقف بندی با تیرچه کرومیت افزایش یابد.
  • استفاده از میلگرد حرارتی(آرماتور حرارتی)؛ نحوه اجرای آن به این صورت است که در قسمت بالای سقف در دو جهت عمود بر هم قرار می‌گیرد، میلگرد حرارتی باید تقریبا 2 سانتی‌متر از یونولیت فاصله داشته باشد تا از این طریق میگرد بیشتر با بتن درگیر شده و در نتیجه عملکرد بهتری داشته باشد(که برخی استفاده از آن را در ساختمان الزامی می‌دانند).

محاسبه قیمت تمام شده سقف تیرچه کرومیت

در صورتی که تخصص لازمه را دارید می‌توانید قیمت تیرچه کرومیت را محاسبه کنید اما در غیر این صورت جهت محاسبه قیمت هر متر طول تیرچه بلوک با میلگرد دلخواه عبارت ” قیمت تیرچه کرومیت فولاد توفیقی” را در اینترنت سرچ زده و بر روی سایت فولاد توفیقی fouladtofighi.com کلیک کنید.

توضیح کوتاه در مورد سقف کرومیت

کمی از بحث قیمت تمام شده سقف تیرچه کرومیت فاصله بگیریم و در مورد چیستی، مزایا و کاربرد سقف کرومیت بگوییم! سقف کرومیت یکی از انواع مختلف سقف تیرچه بلوک است ، در واقع نوعی سقف با جنس فلزی است که برای ساخت آن از تیرچه فلزی با جان باز استفاده می‌شود، این سقف با تیرچه فلزی کرومیت پوشیده شده است. کرومیت در سازه‌های فولادی به کار می‌رود و از مزیت‌های بیشتری نسبت به دیگر سقف‌ها برخوردار است.

مزیت استفاده از تیرچه کرومیت در سقف

استفاده از کرومیت در قسمت سقف ساختمان به دلیل داشتن مزیت‌های زیر بسیار رواج پیدا کرده است، که عبارت‌اند از:

  • داشتن ظاهر شیک و زیبا
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت
  • مقاومت در برابر آتش و خوردگی
  • مقاومت در برابر تابش شدید نور خورشید مقاوم
  • سبب افزایش استحکام بسیار بالای سقف ساختمان
  • این امکان را می‌دهد تا چند سقف را باهم بتن ریزی کنید(این مورد بسیار مهم بوده و توجه مهندسین را از جهت کاهش هزینه و زمان به خود جلب کرده است.).
  • با توجه به این که قیمت تمام شده سقف تیرچه کرومیت کم هم نیست اما دارای یک مزیت مهم بوده و غیر قابل چشم پوشی بوده که مربوط به نصب سریع و آسان آن است در نتیجه پروژه سریع‌تر انجام می‌شود.
  • استفاده از این محصول وزن سقف را تا حدودی(نسبت به تیرچه بتنی) کاهش می‌دهد.

از سقف کرومیت در کجا استفاده می‌شود؟

از موارد استفاده از سقف‌هایی با تیرچه کرومیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساختمان‌های تجاری؛ به دلیل ظاهر شیک و مدرن از این سقف در فروشگاه‌ها، مرکز خرید و … استفاده می‌شود.
  • ساختمان‌های اداری؛ از سقف کرومیت برای ساخت سالن‌های کنفرانس، آموزشگاه‌ها و … در محیط اداری استفاده می‌شود.
  • ساختمان‌های خدماتی؛ شامل هر ساختمانی که خدمات ارائه می‌دهد اعم از:پزشکی، بیمارستان و …
  • ساختمان‌هایی از نوع صنعتی؛ مانند سوله‌ها، انبارها و …

کاربرد سقف کرومیت

البته کاربرد سقف کرومیت با توجه به نیاز وصلاح مهندسین این حوزه در انواع ساختمان‌های مسکونی هم امکان پذیر است.

اجزای سقف کرومیت(جزئیات سقف تیرچه کرومیت)

برای شرح کامل‌تر موارد، آنها را در جدول زیر شرح داده‌ایم:

اجزای سقف کرومیت

اجزای تیرچه کرومیت

تیرچه کرومیت با سقف کرومیت متفاوت است. تیرچه فلزی کرومیت شامل سه قسمت مهم، فوقانی، میانی و تحتانی می‌باشد. در قسمت بالا یک ورق نرم و پایین ورق فولادی ، میانی از میگلرد زیگزاک تشکیل شده است.

انواع سقف کرومیت

سقف‌هایی که با کرومیت ساخته می‌شوند با توجه به نوع تیرچه، نحوه ساخت و … خود دارای انواع متفاوتی هستند که عبارت‌اند از:
– سقف تیرچه بلوک کرومیت
– سقف پلیمری کرومیت
– سقف ضربی کرومیت
– سقف کامپوزیت کرومیت

انواع سقف کرومیت

در ادامه به صورت کوتاه به شرح هر کدام از گزینه‌های بالا می‌پردازیم:

سقف تیرچه بلوک کرومیت

در اجرای سقف کرومیت تیرچه بلوک از عملیات شمع بندی استفاده نمی‌شود.

سقف پلیمری کرومیت

در مواردی که وزن سقف برای ما از اهمیت بالایی برخوردار باشد از سقف پلیمری کرومیت استفاده می‌شود. در این سقف از بلوک پلی استایرن استفاده می‌شود و همین امر سبب شده میزان استفاده از تیرچه و فولاد کاهش یابد که این مورد بر روی قیمت تمام شده سقف تیرچه کرومیت بی تاثیر نیست.

سقف ضربی کرومیت

در این نوع سقف به جای تیرآهن ساده یا لانه زنبوری از تیرچه‌های جنس فولاد با جان باز استفاده می‌شود و روی آن با دال از جنس بتنی پوشیده می‌شود.

سقف کامپوزیت کرومیت

این نوع سقف بسیار شبیه به سقف تیرجه بلوک کرومیت است و فقط قالب آن متفاوت است.

نحوه خرید و قیمت سقف تیرچه کرومیت

خرید سقف تیرچه کرومیت آن هم بدون واسط و به صورت مستقیم می‌تواند بر روی قیمت تمام شده سقف تیرچه کرومیت موثر باشد. از این رو همیشه پیشنهاد می‌شود از بین مراکز فروش این محصول به تولیدی معتبر مراجعه کنید، تا علاوه بر برخورداری از قیمت ارزان، از یک محصول با کیفیت بالا هم برخوردار شوید.
ما به شما کارخانه تولیدی فولاد توفیقی(https://fouladtofighi.com/) که تولید کننده انواع تیرچه فلزی، سقف تیرچه کرومیت، تیرآهن و … است پیشنهاد می‌کنیم. استاندارد و کیفیت محصولات در این کارخانه در حدی است که سالانه مقدار بسیار زیادی از محصولات آن صادر می‌شوند. در صورتی که می‌خواهید در مورد ثبت سفارش، قیمت سقف تیرچه کرومیت و مشخصات این محصولات اطلاعات بیشتری دریافت کنید به سایت صنایع فولاد توفیقی مراجعه نمایید و با شماره‌های داخل سایت تماس گرفته تا از کارشناسان مشاوره دریافت نمایید.

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. قیمت تیرچه‌ها در ساختمان‌ها به عنوان عنصر اصلی معماری بر اساس انواع و کیفیت‌های مختلف متفاوت است. در خرید تیرچه‌ها، باید به عواملی مانند نوع ساختمان، مقاومت، اندازه و نیازهای سازه توجه کرد. با مطالعه و مشاوره با متخصصان صنعت، بهترین قیمت و انتخاب را خواهید داشت.چند محصول خوب دیگر هم معرفی میکنم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا