تبلیغات

5 تا از بهترین کلاس‌های آموزش اسکچاپ در ایران (آنلاین/حضوری)

اسکچاپ چیست؟

اگر می‌خواهید ایده‌هایتان را پیاده سازید و آن‌ها را به صورت سه بُعدی مشاهده کنید، نرم افزار طراحی اسکچاپ (Sketch up)، از بهترین گزینه‌ها برای شماست.کار با این نرم افزار طراحی آن قدر آسان است که خیلی زود می‌توانید کار با آن را آغاز، و هر آنچه می‌خواهید را طراحی کنید.علاقمندان و فعالان در زمینه‌های مختلف، از معماری گرفته تا بازی‌های ویدیویی، می‌توانند از این نرم‌افزار استفاده کنند.

کاربرد نرم افزار طراحی اسکچاپ

معمار باشید یا طراح دکوراسیون داخلی، طراح بازی رایانه‌ای باشید یا مهندس مکانیک، هیچ فرقی نمی‌کند، همیشه طرح مورد نظرتان را در ذهن‌تان طراحی می‌کنید و خوب می‌دانید چه می خواهید؛ اما این طرح ذهنی، قبل از عملی شدن، باید به تصویر کشیده شود تا بتوانید جزئیاتِ آن را مشاهده کنید و ایرادهای احتمالی‌اش را برطرف سازید. نرم‌افزار طراحی اسکچاپ نیز دقیقاً به همین منظور طراحی شده است.
اسکچاپ، نرم‌افزار مدلسازی سه بُعدی است که امکان طراحی مدل‌های دو بُعدی و سه بُعدی را برای شما فراهم می‌آورد.

نرم افزار طراحی اسکچاپ به شما اجازه می‌دهد هر آنچه را در ذهن دارید به راحتی طراحی کنید و آن را به صورت سه بعدی و تصویری نزدیک به واقعیت، تماشا کنید. نرم افزار طراحی اسکچاپ در زمینه‌های مختلف، مانند معماری، طراحی دکوراسیون داخلی، مهندسی مکانیک، عمران و طراحی بازی‌های کامپیوتری، کاربرد دارد.
این نرم‌افزار، ابزارهای متعددی دارد که استفاده از آن‌ها آسان است و نتیجۀ کارتان را نیز بهبود خواهد بخشید.

کلاس های آموزش اسکچاپ در ایران

مزایای نرم‌افزار اسکچاپ

نرم‌افزار اسکچاپ مزایای متعددی دارد که به چند نمونه از آن‌ها اشاره کردیم:

  • کار با آن بسیار آسان است و می‌توانید طرح ذهنی‌تان را خیلی راحت و سریع پیاده کنید.
  • با استفاده از نرم‌افزار اسکچاپ می‌توانید به سرعت، مدل سه بُعدی طراحی کنید.
  • دسترسی به اسکچاپ، در مقایسه با دیگر برنامه‌های Auto Desk، مانند Auto Cad و 3D Max، بسیار آسان‌تر است.
  • مدل‌هایی که با نرم‌افزار اسکچاپ طراحی می‌کنید، ظاهری بسیار واقع گرایانه دارند و می‌توانید ظاهر نسبتاً واقعی کارتان را تماشا کنید.
  • نرم‌افزار اسکچاپ، بافت‌های متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد که استفاده از آن‌ها می‌تواند ظاهرِ طرح‌تان را به واقعیت نزدیک‌تر کند.
  • امکان ویرایشِ بافت‌های مختلف با استفاده از اسکچاپ وجود دارد.
  • با استفاده از اسکچاپ می‌توانید مدل خود را در «Google Earth» قرار دهید.
  • اسکچاپ ابزارهای متعددی دارد و استفاده از آن‌ها بسیار آسان است. در ضمن، می‌توانید این ابزارها را به راحتی به ذهن بسپارید.
  • نسخۀ رایگان نرم‌افزار اسکچاپ موجود است و نتایج مطلوبی نیز دارد.
  • در نرم‌افزار اسکچاپ، امکان نورپردازی نیز وجود دارد.
  • نرم‌افزار اسکچاپ هم روی کامپیوتر قابل اجرا است و هم روی گوشی‌های هوشمند و تبلت.
  • در اسکچاپ، امکان طراحی جزئیات نیز وجود دارد.
  • اسکچاپ، امکان تماشا و بررسی مدل طراحی شده از همۀ ابعاد را فراهم می‌سازد.

معایب نرم‌افزار اسکچاپ

اسکچاپ نیز مانند هر نرم‌افزار دیگری، معایب و محدودیت‌هایی دارد. در ادامه، چند نمونه از معایب آن را برخواهیم شمرد:

  • نرم‌افزار اسکچاپ، گزینۀ مناسبی برای مدلسازی‌های پیچیده نیست.
  • در مقایسه با دیگر نرم‌افزارهای سه بُعدی، ابزارهای مدرن کمتری دارد.
  • امکان استفاده از نرم‌افزار اسکچاپ به صورت آفلاین وجود ندارد و برای استفاده از آن، حتماً باید به اینترنت دسترسی داشته باشید.

بهترین کلاس‌های آموزش اسکچاپ

1- آموزشگاه آریا تهران

دوره آموزش اسکچاپ حرفه‌ای در مجتمع فنی آریا تهران برگزار می‌شود، نرم افزار اسکچاپ یک نرم افزار قدرتمند در حوزه مدلسازی سه بعدی برای انجام اموری مثل طراحی داخلی، معماری، و حتی طراحی بازی‌های کامپیوتری و فیلم سازی کاربرد دارد. کلاس‌های آموزشی دوره آموزش نرم‌افزار اسکچاپ به صورت کلاس خصوصی برگزار می‌شود، که خصوصی بودن این دوره آموزشی یکی از مزیت‌های این دوره محسوب می‌شود چرا که در کلاس خصوصی دوره نرم‌افزار اسکچاپ فرصت بیشتری برای تمرین و رفع اشکال وجود دارد.

شما با شرکت در دوره آموزش نرم‌افزار اسکچاپ (Sketchup) با محیط کاربری این نرم‌افزار و ابزارهای کاربردی‌اش که برای کارهای مختلفی مثل انیمیشن سازی از آن‌ها استفاده می‌شود و در نهایت ایجاد طرح‌های خلاقانه به کمک این نرم افزار آشنا خواهید شد.

2- آموزشگاه پویا اندیش

پویا ‌اندیش مجموعه‌ای موفق، خلاق و پیشگام در زمینه آموزش مهارت‌های هنری است. کارنامه درخشان این مجموعه و تجربه‌ای بیش از 30 سال، سبب اعتماد و همراهی هنرمندان و هنرجویان عزیز شده است. در دوره آموزش جامع اسکچاپ پویا اندیش، شما پس از گذراندن جلسات ابتدایی و آشنایی با محیط نرم‌افزار، شناخت و کاربرد ابزارها و … دیگر برای آموزش اسکچاپ بصورت تخصصی آماده خواهید بود. در این مرحله مدل‌سازی را نه بطور معمولی و مبتدی بلکه بصورت کاملا حرفه‌ای یاد می‌گیرید و مدل‌هایی با کیفیت بسیار بالا خواهید ساخت.

3- مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد

تمامی علاقه‌مندان به مدلسازی و انیمیشن سازی می توانند با شرکت در کلاس‌های اسکچاپ در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد از صفر تا صد مهارت‌های این نرم‌افزار را آموزش ببینند. در این دوره‌ها هنرجو با انواع اسکچاپ ۲۰۱۸، اسکچاپ ۲۰۱۹ و اسکچاپ ۲۰۲۰ آشنا خواهند شد. مدرک آموزش جامع اسکچاپ (مدرک بین المللی اسکچاپ) مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می‌باشد.

5 تا از بهترین کلاس‌های آموزش اسکچاپ در ایران (آنلاین/حضوری)

4- دارک آفیس

تیم آموزشی دارک آفیس همه سرفصل‌ها و محتویات آموزشی ارائه شده در پکیج آموزش اسکچاپ، به صورت کاملاً تخصصی و آکادمیک و مطابق با به روزترین متدهای آموزشی بین المللی است که علاوه بر آموزش تئوری، در قالب انجام پروژه‌های عملی هم به شما گفته می‌شود. این محتویات علاوه بر تخصصی و به روز بودن، کاملاً مطابق با نیازهای بازار کاراست. به همین خاطر شرکت در این دوره می‌تواند نردبانی باشد که هنرجویان را از آموزش، به بازار کار و صنعت می‌رساند.

آموزش اسکچاپ در دارک آفیس

5- ویویدویژوال

در آموزش sketchup فرض بر آن است که کاربر هیچ اطلاعات قبلی و یا آشنایی از این نرم‌افزار ندارد. در نتیجه برای شروع در این دوره به آموزش مقدماتی اسکچاپ پرداخته شده و از نصب نرم‌افزار شروع می‌شود و سپس با محیط نرم‌افزار و ابزارهای استاندارد آن آموزش خواهید دید و در ادامه به آموزش تخصصی اسکچاپ برای یادگیری کامل مدلسازی حرفه‌ای و با کیفیت، مجموعه متنوعی از پلاگین‌ها، اسکریپت‌ها و ابزارهای لازم برای رسیدن به این هدف را فرا می‌گیرید بعد از چند جلسه آشنایی اولیه، استفاده از پلاگین‌ها را در قالب پروژه‌ها با فضاهای متنوع فرا خواهید گرفت تا به مباحث تسلط بیشتری پیدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا