مبلمان و سرویس چوب

آموزش تعمیر مبل چرم در منزل

آموزش تعمیر مبل چرم در منزل را می توان از آموزش های پر تقاضا در مورد تعمیر لوازم خانگی دانست. با افزایش قیمت ها و هزینه خمات تعمیرات مبل چرم بسیاری از افراد تصمیم می گیرند تا خود دست به کار شوند و اقدام به تعمیر مبل کنند. البته بعضی از انواع تعمیرات مبل بسیار ساده و قابل انجام در منزل است. فراموش نکنید که هر چقدر مبل چرمی شما کیفیت بهتری داشته باشد، باز هم ممکن است دچار مشکلاتی مثل کثیف شدن، پارگی، سوختگی، سایش، و سوراخ شدن شود. در این بخش از مطالب مبلمان دکونیوز قصد داریم در مورد تعمیر مبل چرمی در منزل نکاتی را ارایه دهیم. با ما همراه باشید.

آموزش تعمیر مبل چرم پاره شده در منزل

چرا به تعمیر مبل چرمی نیاز پیدا می کنیم؟

مبل چرمی گرچه مشکلات خاص خود را دارد اما همیشه یکی از بهترین و محبوب ترین انواع مبلمان بوده است. چرم در دو نوع طبیعی و مصنوعی به عنوان پارچه رومبلی مورد استفاده قرار می گیرد. حیوانات خانگی یکی از دلایل پارگی روکش چرمی می باشند. پنجه حیوانات می تواند باعث خراش بر سطح چرم، پارگی یا حتی سوراخ شدن مبل شود. گذشت زمان و شرایط دمایی مختلف هم می تواند چرم را به سمت خشک شدن و پوست پوسته شدن ببرد. نور مستقیم خورشید می تواند باعث رنگ پریدگی چرم شود. کودکان نیز با شیطنت های خود ممکن است آسیب هایی به مبل وارد کرده به طوری که تعمیر مبل چرم طبیعی نیاز پیدا کنید.

تعمیر مبل چرم پاره شده

پاره شدن روکش چرمی یا فوم مبل های چرمی یکی از خرابی های رایج می باشد. پارگی مبل بسیار مهم بوده و در صورت عدم توجه به آن ممکن است میزان آسیب بیشتر شده و مبل را بدون استفاده کند. بنابراین بهتر است در صورت مشاهد پارگی، به سرعت مبل را ترمیم کنید تا طول عمر مبلمان خود را افزایش دهید. برای تعمیر مبل چرمی پاره شده قبل از هر اقدامی دو کار باید انجام دهید. اول سطح چرمی و قسمت پاره شده را با دستمال کاملا تمیز کرده و هر گونه گرد و غبار را از آن پاک کنید. دوم یک تکه چرم یا پارچه جین در اندازه محل آسیب دیده برای ترمیم مبل خریداری کنید.

  1. تکه پارچه جین یا چرم را در زیر قسمت پاره شده قرار دهید. سعی کنید کاملا تمام پاره شدگی را پوشش دهد. اگر نخ کش شدگی در محل وجود دارد آن را با قیچی بچینید.
  2. چسب مخصوص چرم را تهیه کرده و با یک گوش پاک کن به پشت محل پاره شده بکشید و سپس دو لبه پاره شده را طوری بکشید که درز پاره شدگی دیده نشود.
  3. ابتدا محلی که چسب زده اید را خوب فشار دهید. می توانید این کار را با یک کتاب یا کف دو دست خود انجام دید. برای خشک شدن چسب از سشوار هم می توانید استفاده کنید.
  4. از رنگ یا پر کننده مخصوص چرم استفاد کنید با کاملا هم شکل و هم رنگ سایر قسمت های مبل شود.
  معرفی 24 نوع پارچه رومبلی طبیعی و مصنوعی (ویژگی ها، مزایا و معایب رومبلی چرم، مازراتی و ..)

آموزش تعمیر مبل پاره شده در خانه

تعمیر مبل چرم ساییده شده در منزل

از دیگر مشکلاتی که ممکن است برای مبل های چرمی پیش بیاید، می توان به خراش و ساییدگی پوسته ی چرمی مبل اشاره کرد. این اتفاق در اثر اصطحکاک زیاد یا تماس اجسام تیز با روکش چرمی مبل اتفاق می افتد. معمولا خانواده هایی ک دارای حیوانات خانگی و بچه های کوچک در منزل خود هستند، بیشتر با این مشکل مواجه می شوند. برای تعمیر مبل چرم طبیعی ساییده شده در منزل مراحل زیر را طی کنید.

  1. ابتدا مبل را با دستمالی مرطوب به خوبی تمیز کنید و گرد و خاک را از آن بگیرید.
  2. سپس با استفاده از یک پارچه آغشته به سرکه سیب چند بار محل خراش یا ساییدگی را بکشید.
  3. پولیش یا رنگ چرم متناسب با با روکش چرمی مبل را خریداری کرد و آن را بر روی سطح ساییدگی و خراش بکشید. برای تعمیر مبل چرمی انتخاب رنگ متناسب با رنگ چرم مبل بسیار مهم است.

تعمیر مبل چرم پوسته پوسته شده

این موضوع نیز از دیگر مشکلات مبلمان چرم می باشد که بیشتر برای چرم مصنوعی اتفاق می افتد. اگر با پوسته شدن سطح روکش چرمی مبل خود روبرو شدید، تعلل نکنید و سریعا اقدامات لازم را انجام دهید، در غیر اینصورت پوسته شدن به همه جای مبل سرایت می کند. روش هایی وجود دارد که شما می توانید از پوسته شدن مبل خود جلوگیری کرده و به تعمیرات مبل چرمی در منزل خود بردازید. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • در قدم اول پوسته های مزاحم را از مبل جدا کنید و پس از آن با چسب مخصوص لبه چرم را به سطح مبل بچسبانید.
  • بخش هایی که پوست چرمی اش برداشته شده است را با رنگ متناسب با رنگ چرم مبل خود رنگ کنید. اگر پس از خشک شدن رنگ متوجه عدم رنگ آمیزی مناسب شدید، دوباره آن را رنگ کنید.
  • پس از رنگ آمیزی نوبت به استفاده از براق کننده می رسد. می توانید از براق کننده های موجود در بازار استفاده کرده یا با ترکب روغن زیتون و سرکه، یک براق کننده خانگی تهیه کنید.
  جذاب ترین روش چیدمان مبل چستر هفت، 8 و 9 نفره در خانه کوچک و بزرگ

آموزش تعمیر مبل چرمی پوسته شده

نکات مهم در تعمیر مبل چرمی در منزل

  • در هنگام تعمیر پارگی مبل چرم اگر امکان خرید چرم برای شما وجود ندارد، به جای آن می توانید از یک تکه پارچه جین استفاده کنید.
  • استفاده از آب و صابون و تمز کننده هایی که حاوی آمونیاک هستند می تواند به رنگ مبل چرمی شما آسیب وارد کند.
  • برای افزایش طول عمر مبل چرمی، آن را نزدیک شومینه یا بخاری، نور مستقیم خورشید و سیستم تهویه منزل قرار ندهید.
  • برای جلوگیری از خشکی چرم از نرم کننده های مخصوص این کار استفاده نمایید.
  • اگر لکه های جوهری بر روی مبل ایجاد شد، آن را با الکل و پارچه کتانی تمیز کنید.
  • اگر در نگهداری مبل چرم مشکل دارید می توانید تعمیر مبل چرم با پارچه را انجام دهید.
  • برای تعمیر چرم مبل می توانید از کیت های تعمیرات چرم موجود در بازار نیز استفاده کنید.
  • برای براق شدن مبل چرم می توان علاوه بر محلول دست ساز معرفی شده از واکس چرم نیز استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا