مبلمان و سرویس چوب

60 مدل پاف مبل یا صندلی عثمانی (انواع پوف pouf مبل)

پاف مبل که با نام های مختلفی از قبیل صندلی عثمانی و پوف pouf نیز شناخته شده می باشد، یکی از متعلقات بسیار کاربردی در سرویس مبلمان و خواب بوده و تنوع زیادی نیز در آنها وجود دارد. علیرغم کاربرد زیاد پوف مبل، برای بسیاری از افراد هنوز این سوال وجود دارد که پاف مبل چیست و چه کاربری دارد؟ مجله دکوراسیون داخلی دکونیوز در ادامه به این سوال پاسخ خواهد داد و به معرفی کاربردها و انواع مدل پاف مبل صندوق دار، سنتی، فانتزی، حصیری، تریکوبافی و مدرن و چرم خواهد پرداخت.

پاف مبل جوجه ای فانتزی

پاف مبل چیست؟

در پاسخ به این سوال که پاف مبل چیست اینطور می توان بیان کرد که نوعی صندلی بدون تکیه گاه می باشد که اغلب از جنس تمام پارچه بوده و دارای پایه های کوتاهی است. با توجه به اینکه این نوع صندلی در دوره عثمانی ها کاربرد زیادی داشته و از قرن هجدهم میلادی به انگلستان و سپس فرانسه راه پیدا نموده است، به صندلی عثمان  یا ottoman نیز معروف می باشد. در فرهنگ عثمانی از پاف مبل در سراسر و گرداگرد منازل استفاده میشد و نقش مبلمان را ایفا می کردند که به مرور اندازه آنها کوچک و کوچکتر شده و در دنیای امروز گاهی اوقات به اندازه یک کوسن طراحی میشوند. در حال حاضر صندلی های عثمانی یکی از اجزای مهم در دکوراسیون منزل به شمار می روند.

پوف مبل pouf

کاربرد پاف مبل

صندلی های عثمانی دارای انواع مختلفی می باشند و برخی دارای پایه های کوتاه و برخی بلند و تعداد زیادی از آنها بدون پایه می باشند. با توجه به طرح کلی که در این نوع صندلی وجود دارد می توان از آنها استفاده های متعددی داشت که شامل موارد زیر می باشند:

استفاده از پاف به عنوان جلومبلی

یکی از اصلی ترین کاربردهای صندلی پاف، استفاده از آنها به عنوان میز جلومبلی می باشد. پاف های گرد و مستطیل تمام پارچه و بدون پایه بیشترین کاربرد را به عنوان میزهای جلومبلی داشته و می توان وسایل پذیرایی را روی آنها قرار داد. علاوه بر میز اصلی و بزرگ سرویس مبلمان، از پاف با ابعاد کوچکتر نیز می توان به عنوان میز عسلی نیز استفاده نمود که شرایط ایده آلی را برای پذیرایی از مهمانان فراهم خواهد کرد.

  راهنمای خرید پارچه رومبلی و انتخاب پارچه مبل

پاف جلومبلی

استفاده از صندلی عثمانی به عنوان زیرپایی

اصلی ترین کاربرد صندلی عثمانی از گذشته تا امروز، استفاده از آن به عنوان زیر پایی می باشد. در واقع با قرار دادن این میزها جلوی مبل می توان شرایط ایده آلی را برای دراز کردن پاها و استراحت فراهم کرد. البته توجه داشته باشید که بهتر است از پاف های چرمی و قابل شستشو با ارتفاع متناسب با نشیمنگاه مبل برای این منظور استفاده شود.

پاف خزدار زیر پایی

نگهداری از وسایل کوچک با پاف مبل

از دیگر کاربردهایی که برای برخی از پاف ها می توان در نظر گرفت، استفاده از آنها برای نگهداری از وسایل کوچک می باشد. پاف های صندوق دار یا صندلی عثمانی صندوقی از پرطرفدارترین انواع صندلی می باشد که قسمت رویی آنها برداشته میشود و از فضای داخلی می توان برای نگهداری از وسایل کوچک از قبیل لوازم پذیرایی و حتی کتاب و ویایل بازی بچه ها نیز استفاده نمود.

پاف صندوق دار

استفاده از پاف مبل به عنوان میز چایخوری

برخی از مدل های پاف مبل دارای پایه های کوتاهی بوده و به دلیل نوع متریال به کار رفته برای بدنه آنها از استقامت خوبی برای قرار دادن میز چای و قهوه برخوردار می باشند. در واقع با انتخاب این مبل پاف مبل می توان با یک تیر دو نشان زد و همزمان صندلی و میز را خریداری خواهید کرد.

پاف چای خوری مبل

استراحت کوتاه با پوف مبل

علاوه بر موارد فوق، می توان از پاف های بالشتی که تمام پارچه ای بوده و بدون پایه چوبی یا فلزی می باشند به عنوان بالشت برای استراحت کوتاه میان روز استفاده نمود. پاف های مخملی یکی از گزینه های مناسب در این شرایط خواهد بود که لطافت خوبی دارند و تنوع در رنگ آنها نیز بسیار زیاد می باشد.

پوف مبل بالشتی

پاف بالشتی مخمل

تفاوت بین بگ و پوف

از دیگر سوالاتی که ممکن است در کنار پاف مبل چیست پرسیده شود این است که تفاوت بین بگ و پاف چیست؟ آیا این دو معنای یکسانی دارند یا خیر؟ بین بگ یا مبل های شنی کاربردی کاملا متفاوت با پاف داشته و بیشتر به عنوان صندلی راحتی استفاده میشود و نمی توان از آنها به عنوان جلومبلی و عسلی استفاده نمود. مواد داخل این مبل ها از نوع خاصی الیاف مصنوعی می باشد که تاثیر زیادی بر نرم بودن آن خواهد داشت. در مقابل، صندلی های عثمانی ساختار کاملا مرتبی داشته و براحتی می توان از آنها به عنوان میز نیز استفاده کرد.

  مبل طوسی با چه رنگ فرشی ست میشه؟ (15 ست رنگ مبل طوسی و فرش)

انواع صندلی عثمانی یا پاف مبل چیست

با توجه به کاربرد بسیار زیاد پوف pouf مبل در دکوراسیون داخلی، مدل های متنوعی از نظر جنس روکش و همچنین طرح و ساختار کلی آنها به چشم میخورد. در ادامه به معرفی چند مدل کاربردی و خلاقانه از پاف ها اشاره خواهیم داشت.

پاف صندوقدار

همان طور که از نام این صندلی عثمانی مشخص است، از آن می توان همزمان به عنوان صندوق نیز استفاده نمود. پاف های صندوقی یکی از گزینه های بسیار کاربردی برای منازلی می باشد که با مشکل و محدودیت فضا مواجه هستند و براحتی می توان نظم خوبی را در محیط با آنها ایجاد نمود. اغلب طراحان دکوراسیون پیشنهاد می کنند که در یک گوشه از این صندلی ها از شال مبل با رنگ مناسب استفاده شود. در ادامه چند عکس پوف مبل صندوقدار را مشاهده خواهید کرد.

عکس پاف صندوق دار مبل

مدل صندلی عثمانی صندوق دار

پاف صندوق دار

پوف مبل صندوقی

پاف مبل صندوقی

پیشنهاد می کنیم ویدئو آموزش ساخت پاف مبل با لاستیک ماشین را از دست ندهید

پاف حصیری مبل

جنس به کار رفته برای بدنه پاف ها با هم متفاوت می باشد؛ به طوریکه برخی تمام پارچه بوده و نوع خاصی از آنها از حصیر تولید میشود. پاف حصیری یکی از گزینه های بسیار مناسب برای دکوراسیون منزل با سبک کلاسیک می باشد که به دلیل رنگ حصیر سازگاری خوبی با سایر وسایل موجود در محیط دارند. از دیگر ویژگی های مثبت پاف مبل حصیری می توان به استقامت بالای آنها در برابر وزن اشاره نمود و به همین دلیل است که اغلب به عنوان میز جلومبلی و میز عسلی کاربرد دارند. در ادامه عکس و مدل پاف حصیری را مشاهده می کنید.

مدل پاف حصیری

پاف مبل حصیری

عکس صندلی عثمانی حصیری

پوف مبل حصیری

پاف سنتی

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در دکوراسیون باید به آن اشاره داشت، ایجاد تناسب در میان تمام وسایل موجود در محیط می باشد. به عبارت دیگر، اگر از میان سبک های دکوراسیون داخلی نوع سنتی را انتخاب می کنید، استفاده از پاف سنتی می تواند جلوه بسیار زیبایی داشته باشد. پارچه های به کار رفته برای پاف مبل سنتی اغلب از پارچه های گلدوزی شده و سنتی و سوزن دوزی می باشند که به خوبی با دکوراسیون منازل ایرانی تناسب دارند.

مدل پاف سنتی

مدل پاف مبل سنتی

پاف چرم

با توجه به اینکه از صندلی های عثمانی به عنوان زیرپایی نیز استفاده میشود، لذا بهتر است بدنه آنها براحتی قابل شستشو بوده و همچنین احتمال خراش و پاره شدن نیز در آنها پایین باشد. پاف مبل چرمی از جمله گزینه های مناسب در این شرایط می باشد که با ایجاد طرح های زیبا می توان از آنها در سبک های مختلف دکوراسیون استفاده نمود.

  بالش بالستر Bolster چیست و چه کاربردی دارد؟ + 20 مدل

مدل پاف چرمی

پوف مبل چرمی

عکس پاف مبل چرم

پاف مبل چرمی صندوق دار

پاف خز دار

یکی از لوکس ترین انواع پاف مبلمان، صندلی هایی هستند که روکش آنها از پارچه های خز می باشد. علاوه بر نرمی و لطفات بسیار بالایی که این صندلی ها دارند، پاف خزدار با خزهای بلند در کنار پایه های فلزی طلایی و چوبی می تواند گزینه ای مناسب برای منازلی باشد که دکوراسیون مدرن و شیکی در آنها اجرا شده است.

پاف مبل خزدار

پاف مبل خزدار صندوقی

صندلی عثمانی خزدار

پاف مبل خزی

پوف مبل لوکس خزدار

پاف مبل خزدار شیک

پاف عروسکی

پاف را می توان در اتاق کودکان نیز استفاده نمود و بدون شک طرح هایی که برای آنها انتخاب میشود باید با روحیات کودکان نیز سازگار باشد. در ادامه چند مدل پوف مبل عروسکی و فانتزی را مشاهده می کنید که نه تنها جنبه زیبایی دارند، بلکه نوع صندوق دار آنها می تواند نظم خوبی را در اتاق کودکان بوجود آورد.

پاف مبل عروسکی

پاف مبل کودکانه

عکس پاف عروسکی

مدل پاف فانتزی

پاف چرمی عروسکی

پاف خز دار عروسکی

پاف فانتزی مبل

پاف مبل صندوق دار عروسکی

پاف تریکو بافی

پاف تریکو بافی و پاف های بافتنی از دیگر نمونه های رایج و کاربردی می باشند که ساخت آنها نیز آسان بوده و می توان با کمی خلاقیت نمونه های منحصر به فردی را طراحی و ساخت. پاف بافتنی و تریکو بافی را می توان در انواع مختلف گرد و مستطیل و حتی پایه دار و بدون پایه طراحی کرد و به دلیل حجم مناسبی که روکش آنها دارند گزینه ای مناسب به عنوان زیرپایی خواهد بود. عکس های پاف مبل تریکو بافی و بافتنی را در ادامه می توانید مشاهده کنید. نحوه ساخت این پاف ها را در ویدئوهای دکوراسیون دکونیوز می توانید ببینید و ایده های خلاقانه را با آنها اجرا نمایید.

پاف مبل بافتنی

پاف تریکوبافی مبل

پوف مبل تریکو بافیپپاف مبل تریکوبافی شیک

پاف تخت

نوع دیگر صندلی های عثمانی را می توان در کنار تخت خواب قرار داد. این نوع پاف در قسمت انتهایی تخت قرار گرفته و به آن تکیه داده میشود و گزینه های مناسب برای استراحت و قرار دادن پاها خواهد بود. البته نوع صندوق دار آنها نیز می تواند محل مناسبی برای قرار دادن وسایل کوچک اطراف تخت خواب به شمار رود.

پاف تخت خواب

پاف تخت صندوق دار

پاف جلومبلی

این نوع پاف به عنوان میز اصلی در سرویس چوب کاربرد داشته و در اغلب مواقع بدون پایه هستند. انواع پاف های ریشه دار و پولکی، فانتزی، گلدوزی شده، مخملی و سنتی که دارای بدنه مستطیل و مربع یا گرد می باشند را به عنوان جلو مبلی استفاده نمود. البته برخی از مدل های این صندلی بیضی شکل هستند که برای اتاق هایی که با مشکل کمبود فضا مواجه نمی باشند کاملا سازگار خواهد بود.

پاف جلومبلی

مدل پاف جلومبلی

جدیدترین مدل های انواع پاف مبل و صندلی عثمانی

مدل صندلی عثمانی

پاف مبل مدرن

پاف فانتزی مبل

پوف مبل مدرن

پاف مبل شیک

مدل پاف مبل مدرن و شیک

پاف بافتنی شیک

پاف گرد پارچه ای

پاف مبل ساده

مدل پاف شیک مدرن

پاف چرم مدرن

پاف مبل رنگی

مدل پاف چرمی مبل مدرن

عکس پاف مبل

پاف جلومبلی ساده شیک

عکس پوف مبل خزدار مدرن

پاف صندوق دار کوچک

عکس پاف مدرن لوکس

عکس پاف مبل تریکو

 

صندلی عثمانی صندوقی کوچک

پاف بافتنی ساده

پاف مخمل مبل

 

نوشته های مشابه

‫12 نظرها

    1. ممنون از ثبت نظرتون
      سازنده های پاف زیاد هستن و میتونین مدل های مورد نظرتون رو سفارش بدین برای ساخت

      1. سلام برای سفارش انواع پاف در خدمتتون هستیم ما رو به دوستانتون معرفی کنید تولیدی پاف هالیدی 09369485720 شماره تماس جهت هماهنگی

  1. پاف خیلی برای خونه کاربرد داره مخصوصا نوع بدون پایه که میشه به عنوان کوسن هم استفاده کرد

  2. همه مدلا عالی و پاف صندوقدار برای آپارتمان های کوچیک خیلی کاربرد داره. میشه تمام وسایل کوچک و خرد و ریز رو داخلش قرار داد و خونه مرتب میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا