تبلیغات

پارتیشن پلاستیکی چه معایبی دارد؟

پارتیشن پلاستیکی به دلیل داشتن انعطاف پذیری فراوان و جنس خاص امروزه در دفاتر کار یا حتی منازل به منظور تفکیک سازی به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید برای تهیه و ساخت این پارتیشن‌ها از متریال پلی وینیل کلراید در حجم وسیع استفاده شده و همین موضوع سبب ایجاد این تجهیزات در ضخامت‌ها و اندازه‌های متنوع می‌شود. در کنار استفاده از انواع پارتیشن‌ ام دی اف، شیشه‌ای و فلزی امروزه پارتیشن‌های پلاستیکی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تجهیزات در کنار داشتن مزیت‌های فراوان ممکن است معایبی نیز داشته باشد که در ادامه به توضیح و بررسی دقیق‌تر آنها می‌پردازیم.

پارتیشن پلاستیکی چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به معایب پارتیشن پلاستیکی بپردازیم بهتر است در ابتدا بدانید این تجهیزات چیست؟ همانطور که گفته شد، پلی وینیل کلراید اولین و مهم‌ترین ماده برای ساخت این تجهیزات به حساب می‌آید، اما برای تولید این نوع پارتیشن‌ها می‌توان از مواد دیگری نیز استفاده کرد. مثلاً برخی از این پارتیشن‌ها از پلیمر خالص ساخته شده و در برخی دیگر تنها روکش آنها از پلیمر و پلاستیک است.

معمولاً پارتیشن‌های پلیمری یا پلاستیکی دارای ضخامت بسیار کم هستند به طوری که ضخامت هر لایه آنها 1 اینچ و با استحکام زیاد است. به دلیل اینکه پارتیشن پلاستیکی جزو ارزان‌ترین نوع جدا کننده‌ها در بازار است و به دلیل داشتن وزن کم، در نتیجه میزان تقاضا برای خرید آن نیز بالا است. جالب است بدان PVC موجود در تولید این تجهیزات به راحتی سرهم‌بندی می‌شود و امکان ترمیم آن نیز به آسانی وجود دارد.

پارتیشن پلاستیکی چیست

انواع عملکرد پارتیشن پلاستیکی

برخلاف بسیاری از افراد که فکر می‌کنند پارتیشن پلاستیکی دارای عملکرد ساده‌ای است، این نوع تجهیزات دارای سه نوع عملکرد

  • ثابت
  • آکاردئونی
  • چرخشی

هستند که شما می‌توانید بر اساس نوع محیط و استفاده‌ای که در نظر دارید عملکرد مناسب را انتخاب کنید. موضوعی که امروزه به وضوح در بازار خرید و فروش پارتیشن‌های پلاستیکی دیده می‌شود این است که بسیاری از افراد سوال می‌کنند که آیا این جدا کننده‌ها تنها به صورت ثابت تولید می‌شوند؟ در پاسخ باید بگوییم امروزه انواع پارتیشن پلاستیکی را به صورت آکاردئونی و متحرک نیز تولید می‌کنند که شما می‌توانید به راحتی بر اساس سلیقه خود آنها را انتخاب کنید

معایب پارتیشن پلاستیکی

قبل از خرید انواع پارتیشن پلاستیکی بهتر است با معایب آن نیز آشنا شوید تا انتخاب بهتری برای منزل یا محل کار خود داشته باشید. برخی از مهمترین معایب این پارتیشن‌ها عبارتند از:

1. داشتن استحکام کمتر

یکی از مهمترین معایب پارتیشن پلاستیکی را می‌توانیم استحکام کمتر آن نسبت به دیگر پنل‌های اداری معرفی کنیم. به دلیل اینکه وسط پارتیشن‌هایی که از PVC برای ساخت آنها استفاده شده است شیارهایی ایجاد شده است، در نتیجه از مقاومت کمتری برخوردار بوده و در صورت برخورد جسم سنگینی یا ایجاد فشارهای زیاد ممکن است حالت اولیه آن تغییر کرده و شکل ظاهری خود را از دست بدهند. به همین دلیل امروزه بسیاری از افراد مانند طراحان دکوراسیون داخلی توصیه می‌کنند که از پارتیشن پلاستیکی در مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد استفاده نشود.

2. کمتر بودن تقاضا برای خرید آن‌ها

معمولاً میزان تقاضا برای خرید و سفارش این نوع پارتیشن‌ها نسبت به دیگر جدا کننده‌ها مانند پارتیشن فریم لس شیشه ای کمتر است و اکثر افراد فقط ترجیح می‌دهند از آن در ادارات و سازمان‌ها استفاده کنند. به عبارتی میزان تقاضا برای خرید و نصب پارتیشن‌های پلاستیکی در منزل یا سالن‌های آرایشی بسیار کمتر است.

3. مناسب نبودن برای استفاده در محیط‌های باز

موضوع مهمی که در مورد پارتیشن پلاستیکی باید در نظر داشته باشید این است که قرار گرفتن آنها در معرض اشعه مضر خورشید یا آب و هوای متغیر می‌تواند در کوتاه مدت باعث کاهش کیفیت آنها شود. به همین دلیل بهتر است از آنها برای تفکیک سازی محیط‌های بیرون از ساختمان استفاده نکنید. این تجهیزات معمولاً گزینه نسبتا مناسبی برای استفاده در داخل ساختمان و در محیط‌های خلوت هستند.

4. تاثیر پذیر بودن از اشعه UV

انواع پارتیشن‌های پلاستیکی نسبت به اشعه یو وی بسیار حساس و تاثیرپذیر بوده و قرار گرفتن در مقابل این اشعه می‌تواند باعث تغییر حالت و یا کاهش کیفیت آنها شود.

5. نداشتن تنوع رنگ زیاد

برخلاف پارتیشن‌های چوبی یا شیشه‌ای که دارای طیف گسترده‌ای از رنگ‌های زیبا و جذاب هستند، این جدا کننده‌ها رنگ‌های متنوعی نداشته و فقط می‌توان آنها را در چند رنگ ساده تهیه کرد. البته توجه کنید امکان رنگ آمیزی آنها وجود دارد اما ممکن است پس از گذشت دو الی سه سال نیاز به تمدید رنگ داشته باشند.

6. داشتن ظاهر و جلوه معمولی

یکی دیگر از عیب‌های پارتیشن پلاستیکی را می‌توانیم معمولی و ساده بودن ظاهر آن معرفی کنیم. معمولاً پارتیشن‌های دیگر می‌توانند به خوبی نور را منعکس کرده و به دلیل تلفیق چند متریال، جلوه‌ای جذاب و چشم نواز ایجاد می‌کنند. اما پارتیشن‌های پلاستیکی ظاهری ساده و معمولی داشته و نمی‌توان از آنها انتظارات زیادی داشت.

مقایسه قیمت پارتیشن پلاستیکی با انواع شیشه‌ای چوبی و فلزی

مقایسه قیمت پارتیشن پلاستیکی با انواع شیشه‌ای چوبی و فلزی

یکی از موضوعات مهمی که باید در مورد پارتیشن پلاستیکی بدانید این است که این تجهیزات قیمت بسیار کمتر و اقتصادی‌تری نسبت به پارتیشن‌های شیشه‌ای، فلزی و چوبی دارند. به طوری که شما با صرف کمترین هزینه می‌توانید آن را برای مکان مورد نظر خریداری کنید. این تجهیزات در وزن بسیار کم و مدل‌های ساده و معمولی عرضه می‌شوند و می‌توان با صرف بودجه‌ای کم آن را برای مکان مورد نظر تهیه کرد و مورد استفاده قرار داد. پس در صورتی که قیمت برای شما در اولویت قرار دارد، پارتیشن پلاستیکی می‌تواند یک انتخاب خوب برای شما باشد.

سخن پایانی

در این قسمت برای شما در مورد پارتیشن پلاستیکی و معایب آن صحبت کردیم، در نظر داشته باشید این پارتیشن‌ها دارای مزیت‌های زیاد و گسترده‌ای نیز هستند که استفاده از آنها می‌تواند به خوبی محیط داخلی ساختمان مورد نظر شما را جدا کرده و حریم خصوصی را برای شما و دیگران به همراه بیاورد. توجه داشته باشید قبل از خرید پارتیشن‌های پلاستیکی به خوبی در مورد انواع آنها و ترکیبات به کار رفته در ساخت و تولید آنها تحقیق کرده تا بتوانید محصولی مناسب و ماندگار را خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا