اجزای چیدمان و دکوراسیونکفپوش

معرفی بهترین انواع کفپوش برای پذیرایی (شیک، جدید، مدرن)

کفپوش برای پذیرایی یکی از مهم ترین اجزای کاربردی در دکوراسیون آن است که به شدت بر جلوه ظاهری و شیک و منحصر به فرد بودن فضا تاثیرگذار است. اگر به دنبال کفپوش پذیرایی هستید، باید یکی از انواع کفپوش را انتخاب کنید که با فضای منزل شما، سبک دکوراسیون و آب و هوای شهر و منطقه ای که در آن ساکن هستید تناسب داشته باشد. در ادامه انواع کفپوش سالن پذیرایی مدرن، شیک و جدید را به همراه مدل های متنوع معرفی خواهیم کرد.

پارکت؛ بهترین کفپوش برای پذیرایی

اگر در حال بازسازی یا ساخت منزل هستید، یا در حال ساخت منزل جدیدتان هستید با این چالش روبرو خواهید شد که برای پذیرایی چه نوع کفپوش را انتخاب کنیم که طول عمر بالایی داشته باشد و به اندازه کافی به محیط زیبایی تزریق کند. یکی از بهترین گزینه هایی که می توانید انتخاب کنید، کفپوش پارکت چوبی برای پذیرایی است.

این کفپوش به محیط گرمی داده و زیبایی و حس و حال خوب چوب را در قالب انرژی مثبت در محیط پخش کرده و بر روی روحیه ی افرادی تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. از دیگر ویژگی های کفپوش چوبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به آسانی تعمیر می شود.
  • لکه های ایجاد شده بر روی آن را به راحتی می توان تمیز کرد.
  • اگر دچار خراش شود با کمک یک سمباده می توان آن را از بین برد.
  • زیبایی بصری بسیار بالایی دارد.
  • به محیط انرژی و گرما منتقل می کند.

در کنار مزایای گفته شده باید بدانید که این کفپوش سالن پذیرایی در برابر رطوبت مقاومت بالایی نداشته و برای محیط های مرطب مناسب نمی باشد. چنانچه روی پارکت خیس شود باید بلافاصله آن را کاملا خشک کنید.

بهترین رنگ کفپوش برای پذیرایی چیست؟

کفپوش پارکت برای پذیرایی

لمینت؛ کفپوش مدرن پذیرایی

کفپوش لمینت هم از دسته پارکت چوبی محسوب می شود با این تفاوت که لمینت نوعی چوب مصنوعی است که از فشرده شدن چند لایه mdf تولید می شود. این کفپوش نیز برای پذیرایی گزینه ی مناسب است زیرا به اندازه کافی زیبایی دارد. کفپوش لمینت همچنین قیمت مناسب تری نسبت به چوب دارد، تنوع طرح و رنگ بیشتری نسبت به چوب طبیعی داشته و نصب آن بسیار آسان می باشد. زیرا دارای لبه های نر و مادگی بوده و در زمان نصب کافیست این شیارها را در کنار یکدیگر قرار دهید و با فشار کمی آنها را به هم متصل کنید.
از دیگر دلایل گرایش زیاد در انتخاب کفپوش لمینت برای سالن پذیرایی می توان به تعمیر آسان اشاره کرد. در صورتی که قطعه ای از پانل های لمینت دچار آسیب شود به راحتی می توان را با قطعه ای سالم جایگزین کنید. از دیگر مزیت هایی که این کفپوش دارد، لایه لمینتی و محافظی است که روی آن را گرفته و سطح را در برابر نفوذ آب مقاوم کرده است. به دلیل وجود این لایه به راحتی می توان با تی نمناک سطح را نظافت کرد.

لمینت برای پذیرایی

معرفی بهترین انواع کفپوش آشپزخانه

کفپوش ترمووود برای پذیرایی

یکی دیگر از چوب های مصنوعی که می توانید به عنوان کفپوش برای پذیرایی انتخاب کنید، ترمووود می باشد. این کفپوش مناسب ترین کفپوش چوبی برای محیط های مرطوب است؛ زیرا با انجام فرآیند حرارت دهی به بالاتری مقاومت در برابر رطوبت رسیده است. این کفپوش به دلیل زیبایی که دارد برای محیط های داخلی منزل از جمله پذیرایی مناسب می باشد.

کفپوش ترمووود از مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردار بوده، در برابر نور خورشید مقاوم است و دچار رنگ پریدگی نمی شود. از دیگر مزایای این کفپوش می توان به قیمت مناسب و قابلیت نصب مجدد آن اشاره کرد. با توجه به این قابلیت شما به راحتی می توانید آن را جمع کرده و در محیط دیگری نصب کنید، این گزینه برای منازل یا مکان های استیجاری مناسب می باشد.

کفپوش ترموود پذیرایی

بهترین انواع کفپوش پله و راه پله

بامبو؛ کفپوش پذیرایی شیک

اگر حس و حال چوب را دوست دارید و در محیطی زندگی می کنید که رطوبت ندارد، کفپوش بامبو گزینه ای مناسب برای پذیرایی می باشد. این کفپوش بسیار زیبا بوده و دارای تنوع در طرح به دلیل رگه های موجود در بافتش بوده و طیف رنگی گسترده ای دارد.

بامبو کف پذیرایی

بهترین رنگ پارکت برای خانه های کوچک

کفپوش سنگی برای پذیرایی

اگر به دنبال گزینه هایی با طول عمر بسیار بالا هستید، انواع سنگ های طبیعی و مصنوعی را به شما پیشنهاد می دهیم. سنگ ها به راحتی تمیز می شوند و قابلیت شستشو دارند. برای نظافت آنها می توان از شوینده های سبک خانگی نیز استفاده کرد. این کفپوش که در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد، از طول عمر نزدیک به 50 سال نیز برخوردار است. به همین دلیل گزینه ای مناسب به عنوان کفپوش سالن پذیرایی لوکس و مجلل محسوب می شود.

کفپوش سنگی برای سالن پذیرایی

بهترین کفپوش برای خانه های کوچک

کفپوش بتنی، مقاوم و زیبا برای پذیرایی

از دیگر گزینه های کفپوش مناسب برای پذیرایی با مقاومت بالا در برابر ضربه و رطوبت می توان به کفپوش بتنی اشاره کرد. این کفپوش قابلیت رنگ آمیزی با رنگ های اکرلیک و اسیدی را دارد. این کفپوش با سبک های مختلفی از دکوراسیون از جمله سبک دکوراسیون مینیمال، مدرن، هنری و کلاسیک همخوانی دارد. از این کفپوش همچنین برای دیگر قسمت های منزل و حتی مکان های اداری و تجاری می توان استفاده کرد.

بتن کف پذیرایی

کفپوش سرامیکی برای پذیرایی

یکی از پرسابقه ترین کفپوش هایی که می توان برای پذیرایی انتخاب کرد، کفپوش سرامیکی می باشد. سرامیک از مقاومت خوبی در برابر ضربه برخوردار است، اما نه در حد سنگ و بتن! کفپوش سرامیکی دارای تنوع بسیار بالایی در طرح و رنگ بوده و شما می توانید متناسب با سبک دکوراسیون و رنگ های به کار رفته در دیگر اجزا، گزینه مناسب را انتخاب کنید.

این کفپوش صیقلی دارای مقاومت در برابر نفوذ آب بوده و به راحتی می توان آن را شستشو داد. از جمله معدود معایبی که کفپوش سرامیکی دارد این است که سطح آن در فصل های سرد، بسیار سرد بوده و این دما را به پاهای شما انتقال خواهد داد، این مشکل با پوشیدن کفش و پاپوش به راحتی قابل رفع است.

سرامیک کف پذیرایی

پی وی سی؛ رایج ترین کفپوش برای پذیرایی

وینیل یا کفپوش پی وی سی به دلیل قیمت مناسب، تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ و همچنین نظافت آسان از طرفداران زیادی برخوردار است. نصب این کفپوش بسیار آسان بوده و زمان کمی را برای نصب نیاز خواهید داشت. کفپوش پی وی سی همچنین در برابر نور خورشید دارای مقاومت بوده و دچار رنگ پریدگی نمی شود. اگر قسمتی از تایل های پی وی سی نصب شده در کف پذیرایی دچار آسیب شود می توانید همان قسمت را جدا کرده و قطعه ای سالم را به جای آن نصب کنید.

کفپوش پی وی سی برای سالن پذیرایی

بهترین کفپوش برای سیستم گرمایش از کف چیست؟

سالن پذیرایی شیک با کفپوش اپوکسی

اگر به دنبال محیطی منحصر به فرد با طرحی جذاب در سالن پذیرایی هستید، کفپوش اپوکسی می تواند یکی از گزینه های ایده ال باشد. پوشش اپوکسی بدون درز اجرا شده و محدودیتی در رنگ بندی ندارند. به همین دلیل می توانند کف پذیرایی را شیک و براق کنند.

علاوه بر طرح های ساده، اپوکسی را می توان به صورت کفپوش سه بعدی اجرا کرد. کفپوش سه بعدی برای سالن پذیرایی حق انتخاب زیادی را در اختیارتان قرار می دهد و می توانید طرح های متنوعی را در آن اجرا کنید.

سالن پذیرایی شیک با کفپوش اپوکسی

کفپوش لینولئوم

برای اینکه بتوانید با هزینه کم برای کف پذیرایی پوشش مناسبی انتخاب کنید، کفپوش لینولئوم را بهتر است از دست ندهید. این پوشش نصب آسانی داشته و قابلیت شستشو دارد. به همین دلیل براحتی می توانید تمام لک و کثیفی های روی آن را تمیز کنید و از ظاهر زیبای کفپوش لذت ببرید.

مدل کفپوش پذیرایی لینولئوم

کفپوش شیشه ای؛ کفپوش مدرن پذیرایی

شیشه یکی دیگر از انواع کفپوش برای پذیرایی است که جلوه ای شیک و مدرن را در محیط بوجود می آورد. کفپوش شیشه ای از شیشه های بسیار مقاوم تولید شده و به صورت ترکیبی با سنگ و سرامیک یا پارکت به کار می رود. در این کفپوش ها می توان از شیشه های طرح دار و رنگی استفاده کرد.

کفپوش شیشه ای؛ کفپوش مدرن پذیرایی

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

  1. بامبو برای پذیرایی خیلی خوبه. چند ساله از این کفپوش استفاده میکنیم و خیلی راضی هستم ازش. شیک و ساده س

  2. پذیرایی ما دو تا فرش ۱۲ متری میخوره و کناره ها خالیه. قبلا موکت بود اما میخوام کفپوش بهتری بجاش نصب کنم. بنظرتون پی وی سی بهتره یا پارکت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا