طراحی دکوراسیون فروشگاهطراحی دکوراسیون محیط کار

20 ایده دکوراسیون مغازه جواهرفروشی؛ مدل ویترین طلافروشی

دکوراسیون مغازه جواهرفروشی با توجه به داد و ستدی که در آن انجام می شود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. نکته مهم این است که هر چه دکوراسیون جذاب تر و دلرباتر باشد، مشتریان بیشتری به حضور در مغازه و خرید راغب می شوند. بنابراین رعایت نکات بسیار ریز و کوچک می تواند باعث تغییرات چشمگیر در دکوراسیون جواهر فروشی ها شود. اما چه دکوراسیونی برای طلافروشی توصیه می شود؟ چه نکاتی در طراحی داخلی طلا فروشی باید مد نظر قرار بگیرد؟ بهترین رنگ برای ویترین مغازه طلافروشی چیست؟ اصول مهم در دکور طلا فروشی کلاسیک و مدرن چیست؟ در ادامه این مطلب از طراحی دکوراسیون محیط کار دکونیوز همراه باشید تا پاسخ این سوالات را بیابید و جدیدترین عکس مغازه جواهرفروشی و طلا فروشی لوکس و کلاسیک را مشاهده کنید.

عکس دکوراسیون طلا فروشی

چرا طراحی دکوراسیون مغازه جواهرفروشی مهم است؟

طراحی دکوراسیون جواهر فروشی از این جهت حائز اهمیت است که در این فروشگاه کالایی گران قیمت و لوکس به فروش می رسد. بنابراین بهتر است طراحی داخلی آن نیز متناسب با این محصول اجرا شود. از طرف دیگر برای سود بیشتر باید طراحی جذب کننده باشد تا افراد بیشتری به داخل مغازه و خرید ترغیب شوند. اما باید به نکته ای خاص نیز توجه داشت جواهر فروشی ها به دلیل اینکه از طلا نگهداری کرده و به فروش می رسانند باید از امنیت بالایی در طراحی برخوردار باشند.

اصول طراحی دکوراسیون طلا فروشی

در معرفی اصول طراحی دکوراسیون جواهرفروشی رعایت برخی از موضوعات بسیار مهم و تاثیرگذار است. در ادامه اصول انتخاب رنگ و متریال برای طلافروشی و همچنین ایده ها و نکات مختلف در این مورد را مورد بررسی قرار می دهیم.

انتخاب رنگ در دکوراسیون مغازه جواهر فروشی

شکی نیست که انتخاب رنگ برای طراحی دکوراسیون هر مکانی از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع در مورد مغازه جواهر فروشی دو چندان مهم است. دلیل نیز به تاثیرگذاری بیشتر بر خریداران بر می گردد. شما می توانید از رنگ های مختلفی برای طراحی داخلی طلافروشی و دکور آن استفاده کنید. اما بهترین رنگ برای دکوراسیون مغازه طلا فروشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ طلایی: رنگ طلایی برای استفاده از جواهر فروشی جذاب است. اما توجه کنید که در استفاده از آن زیاده روش نکنید چرا که این رنگ باید مثل خود طلا کمیاب باشد!

دکوراسیون طلایی جواهر فروشی

  • رنگ سفید: اگر دکوراسیونی مینیمال برای جواهر فروشی در نظر گرفته اید، سفید رنگی است که نباید از آن غافل شد. این رنگ به روشنایی و درخشش بیشتر طلا کمک می کند.

دکوراسیون سفد مغازه جواهرفروشی

  • رنگ مشکی: مشکی رنگی است خاص که می تواند به افزایش کنتراست طلا با محیط اطراف کمک شایانی کند.

دکوراسیون مشکی جواهر فروشی

  • طوسی و قهوه ای: رنگ های طوسی و قهوه ای در تکمیل رنگ هایی مثل طلایی و سفید می تواند دکوراسیون را خاص تر کند. استفاده از رنگ قهوه ای را می توانید در قالب چوب یا چرم قهوه ای نیز در نظر داشته باشید.

دکوراسیون طوسی قهوه ای مغازه طلا فروشی

اصول طراحی دکوراسیون بوتیک زنانه

بهترین رنگ برای ویترین مغازه طلا فروشی

ویترین اولین بخش از مغازه طلا فروشی است و تاثیر زیادی بر جذب مشتری دارد. به همین دلیل کارهای شیک و لوکس روی مانکن و کف چین قرار میگیرد تا جلوه خوبی داشته باشند. برای زیباتر شدن ویترین ابتدا باید رنگ مناسب برای مانکن و کف چین ویترین را انتخاب کنید. بهترین رنگ برای ویترین طلا فروشی رنگی است که جذابیت داشته باشد و محیط را لوکس و شیک نشان دهد. بر همین اساس می توان موارد زیر را بهترین رنگ ویترین جواهر فروشی در نظر گرفت:

  • سفید: جلوه بهتر طلا روی رنگ سفید و بزرگ نشان دادن محیط از دلایل انتخاب این رنگ برای ویترین است. علاوه براین این رنگ قدیمی نمی شود و همیشه جلوه زیبا و خاص خودش را خواهد داشت.
  • مشکی: اگر به دنبال ویترین شبک و لوکس برای طلا فروشی هستید، شک نکنید مه مشکی یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود. چیدمان طلا روی مانکن های مشکی جلوه بسیار زیبایی دارد. مشکی باعث میشود نگاه مشتری ناخودآگاه به طلای روی آن جذب شود و به همین دلیل تاثیر زیادی روی فروش خواهد داشت.
  • آبی کلاسیک: برای دکوراسیون طلافروشی مدرن و کلاسیک می توانید از این رنگ برای ویترین استفاده کنید. آبی کلاسیک لوکس و لاکچری است و اعتماد به نفس و قدرت را به خوبی نشان می دهد. علاوه براین، این رنگ منحصر به فرد است و در میان مغازه های اطراف با ویترین های همرنگ قطعا این رنگ جلوه بهتری دارد.

دقت داشته باشید که این رنگ ها بیشترین کاربرد را دارند و متناسب با سبک چیدمان مغازه می توانید از روکش با رنگ های مورد نظر برای مانکن ویترین استفاده کنید. مهم این است که رنگ جذاب، لوکس، شیک و منحصر به فرد بوده و با شرایط مغازه تناسب داشته باشد.

انتخاب متریال در دکوراسیون مغازه جواهر فروشی

همانطور که رنگ مهم است متریال نیز بسیار مهم است. استفاده از متریال های متفاوت در‫ دکور طلا فروشی کلاسیک‬‎ یا مدرن حس خوبی را به مشتریان القا می کند. در طراحی طلا فروشی می توانید از متریال هایی مثل فلزات، چوب، شیشه، سنگ های قیمتی یا چرم استفاده کنید. ‬
فلزاتی مثل نقره، برنچ، استیل در تناسب کامل با فلزی مثل طلا هستند و به زیبایی طلافروشی بسیار کمک کننده اند.
چوب از متریال هایی است که حس طبیعت را طبیعی بودن فضا را منتقل می کند و استفاده از آن در ویترین و دکور طلافروشی ها بسیار مرسوم است.
شیشه شفاف و براق بوده و به درخشش طلا کمک می کند. به همین دلایل شیشه گزینه مناسبی برای طراحی دکوراسیون جواهرفروشی است.
استفاده از سنگ های قیمتی نیز فضای طلا و جواهر فروشی را خاص و گران قیمت تر به نمایش می گذارد. بد نیست از سنگ طلا نیز برای تزئین طلافروشی استفادده شود.

دکور طلا فروشی

ویترین طلا فروشی لوکس

ویترین جواهر فروشی از مهم ترین بخش های آن است و به شدت در جذب مشتری موثر می باشد. استفاده از رنگ های مناسب، انتخاب کف چین ویترین طلا فروشی، نحوه چیدمان طلاها همگی در اهمیت زیادی دارند. برای ویترین طلا فروشی از شیشه های ضدگلوله استفاده میشود تا امنیت آن تامین گردد. سپس با نورپردازی و آینه کاری درخشش طلا و جواهرات در آن چند برابر میشود. بهتر است تا حد امکان در ویترین شلوغی را کنار گذاشته و بهترین مدل های طلا را در آن قرار داد. در مغازه های لوکس و کلاسیک طلافروشی از سنگ های آنتیک برای چیدمان طلا استفاده میشود.

عکس ویترین مغازه طلا فروشی کلاسیک، مدرن و لوکس را در ادامه می توانید مشاهده کنید.

مدل ویترین طلا فروشی

عکس ویترین طلا فروشی

ویترین طلا فروشی لوکس

ایده های جذاب برای طراحی دکوراسیون بوتیک مردانه

دکور طلا فروشی کلاسیک

در طلا فروشی هدف نشان دادن لوکس و شیک و تجملاتی بودن محیط کار است. به همین دلیل بیشتر از سبک های کلاسیک در چیدمان آن استفاده میشود. ویترین های چوبی، استفاده از سنگ های آنتیک در ویترین و سایر بخش های مغازه از ویژگی های طلا فروشی کلاسیک شبک است. در ادامه چند عکس مغازه طلا فروشی کلاسیک را می توانید مشاهده کنید:

عکس دکوراسیون طلا فروشی کلاسیک شیک

دکوراسیون طلا فروشی کلاسیک

ایده برای طراحی داخلی مغازه جواهرفروشی

توضیحاتی که تاکنون در مورد طراحی داخلی جواهرفروشی ارایه شد به شکل کلی بسیار مهم است. اما بهتر است در ادامه به طور خاص چند ایده برای طلا فروشی و دکوراسیون آن ارایه کنیم.

ایجاد مکانی با آزادی عمل برای مشتریان

یکی از راه های افزایش تاثیر بر مشتری و بالاتر بردن احتمال خرید، لمس محصول توسط مشتری است. برای انجام این کار می توانید گوشه ای از مغازه طلافروشی را به یک میز و صندلی لوکس و همچنین آینه ای بزرگ و شیک مجهز کنید تا مشتری با خیال راحت به آزمایش و بررسی طلا و جواهر مورد نظر خود بپردازد.

عکس دکوراسیون جواهر فروشی جدید

ایده چیدمان مغازه طلا فروشی

ایده های جذاب طراحی دکوراسیون مغازه اسباب بازی فروشی

استفاده از آینه در زیباترین ویترین طلا فروشی ها

چه در ویترین طلا فروشی و چه در در طراحی داخلی آن استفاده از آینه ها می تواند به زیبایی و درخشش بیشتر طلا و جواهر کمک شایانی کند. سعی کنید در چند بخش از طلافروشی خود آینه هایی نسبتا بزرگ نصب کنید. اینه حس اشرافیت، درخشش، نورانی بودن و وسعت را منتقل می کند.

آینه کاری دکوراسیون جواهر فروشی

دکور مغازه طلا فروشی لوکس

خلاقیت در قفسه ها و ویترین طلاها

از هر گونه خلاقیت در طراحی ویترین طلافروشی و قفسه ها نترسید! البته توجه داشته باشید که این خلاقیت باید همسو با طلا و ویژگی هایش باشد. یکی از این خلاقیت ها استفاه از ویترین هایی است که به شکل فرو رفته در دیوار ساخته شده اند. یا در ایده دیگر می توانید ویترین گرد و مدوری در وسط طلا فروشی طراحی کنید و فضای بین آن را برای بازدید و رفت و آمد مشتریان باز بگذارید.

ایده دکور جواهر فروشی شیک

نور پردازی متمرکز و خلاقانه

یکی از موضوعات مهم در طراحی داخلی جواهر فروشی توجه به موضوع نور است. هر چند بهتر است طلافروشی براق و نورانی باشد اما بیش از اندازه نورانی کردن محیط ممکن است چشم را بزند و تاثیر جذابیت طلا را در چشم مخاطب کاهش دهد. نور پردازی متعادل همراه با تمرکز بر روی طلا گزینه ای ایده ال است. استفاده از لوسترهای کریستالی براق در طلا فروشی های بزرگ و همچنین نور زرد رنگ در ترکیب با نور سفید بسیار توصیه می گردد.

نورپردازی دکور طلا فروشی

نورپردازی طلا فروشی

استفاده از چوب و چرم در دکوراسیون جواهر فروشی

همانطور که گفته شد رنگ قهوه ای یکی از انواع بهترین رنگ برای ویترین طلا فروشی ها محسوب می شود. حس گرمای این رنگ را می توانید با کاربرد چوب و چرم به مشتری القا کنید. برای مثال می توانید تکه های طلا را بر روی پایه های چوب طبیعی قرار دهید.

برخی نکات مهم در طراحی دکوراسیون مغازه جواهرفروشی

  • ‫کف چین ویترین طلا فروشی‬‎ بهتر است از سنگ های گرانیت باشد تا لوکس تر به نظر برسد. ‬
  • هر چند در برخی از مواقع ممکن است استفاده از شیشه مات، طلا را در مرکز توجه قرار دهد اما معمولا برای درخشش بیشتر از شیشه شفاف استفاده می شود.
  • اگر قصد استفاده از شیشه و آینه برای طراحی داخلی جواهر فروشی را دارید توجه کنید که باید همیشه شفاف و تمیز باشند.
  • افراط در استفاده از هر رنگ، متریال و یا الگویی می تواند اثر عکس بر مخاطب ویترین طلافروشی بگذارد.
  • اگر قصد دارید از سبک های کلاسیک استفاده کنید رنگ های قهوه ای، مشکی، طوسی و متریال های چوب و چرم را برای دکوراسیون طلا فروشی فراموش نکنید.
  • با توجه به اینکه بیشتر خریداران طلا بانوان یا زوج های جوان هستند، حتما به برخی نکات ظریف و مهم شخصیتی این قشر در طراحی مغازه طلا فروشی توجه ویژه داشته باشید.
  • یکی از مهمترین نکات در معماری داخلی طلا فروشی بحث توجه به امنیت است.
  • در ویترین جواهر فروشی حتما از شیشه های سکوریت یا لمینت ضد سرقت استفاده کنید.
  • سعی کنید ایده ها، رنگ ها و الگو ها در یک هماهنگی و نظم در کنار یکدیگر قرار گرفته و هیچ کدام وجود دیگری را نقض نکرده و در تضاد با آن نباشد.
  • استفاده از برخی گیاهان تزئینی ساده مثل کاکتوس، سانسوریا و… با گلدانی از جنس سنگ و البته به طور محدود در فضای داخلی جواهر فروشی توصیه می شود.
  • در نورپردازی استفاده از چراغ های ال ای دی کوچک نیز به جذابیت مغازه و ویترین کمک می کند.
  • استفاده از پوسترهای زیبا از جواهرات در کنار پخش یک موسیقی ملایم از دیگر نکات مهم معماری داخلی یک طلافروشی جذاب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا