تبلیغات

بهترین مدل پله دوبلکس برای خانه های ایرانی چیست؟

زمانی که بخواهید از خانه‌های دوبلکس و نوع طراحی آن استفاده کنید، باید در مورد راه پله دوبلکس نیز اطلاعات خود را افزایش دهید. بسیاری از خانواده‌های ایرانی ترجیح می‌دهند تا در طراحی ساختمان خود از راه‌ پله‌های گرد و مارپیچ استفاده کنند. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل این خواسته، جذابیت این مدل از راه ‌پله‌ها باشد.
در طراحی راه‌ پله، در نظر گرفتن شرایط طراحی ساختمان مهم است. راه پله‌ دوبلکس از انواع مختلفی تشکیل شده که مهم‌ترین آن راه پله مارپیچ، خطی، دوطرفه، سه طرفه و منحنیست. اگر می‌خواهید در مورد انواع پله‌ دوبلکس بیشتر بدانید بهتر است تا پایان مقاله همراه ما باشید.

نقش نرده در استحکام پله

نرده به عنوان یک عنصر کلیدی در طراحی راه پله‌های امروزیست. این عنصر کلیدی می‌تواند به عنوان جنبه زیبایی و استحکام راه پله‌ها مورد استفاده طراحان قرار بگیرد. از نرده‌های قابل استفاده برای طراحی راه پله می‌توان به نرده چوبی، استیل، فرفورژه و غیره اشاره کرد.
نقش اساسی نرده به گونه‌ایست که برای جلوگیری از سقوط افراد کاربردیست و همچنین می‌تواند به عنوان یک اهرم کمک کننده برای بالا رفتن یا پایین آمدن آسان باشد. روش صحیح بالا آمدن از راه پله در پله دوبلکس به نوعی با وجود نرده می‌تواند آسان شود. نرده باعث استحکام زیر ساخت پله‌ها شده و نقش ستون را ایفا می‌نماید.

انواع نرده برای راه پله گرد

استفاده از متریال با کیفیت در طراحی راه پله ساختمان باعث ایجاد یک نمای ظاهری منحصر به فرد در محیط داخلی ساختمان می‌شود. پله دوبلکس با توجه به داشتن مزیت‌های فراوان در سال‌های اخیر مورد توجه خانواده‌های ایرانی قرار دارد. اگر از طراحی راه پله گرد خوشتان می‌آید برای استفاده از انواع نرده می‌توانید از متریال‌های مختلف نظیر فلز، چوب، شیشه، سنگ و بتن استفاده کنید.
هر کدام از متریال‌های بیان شده دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند که باعث آسایش در استفاده خواهند شد. سبک و مدل‌های طراحی انواع راه پله‌ها در حال پیشرفت است و باعث پوشش تمام سلایق خواهد شد. برای این که بتوانید با هر طراحی که دارید راه پله جذابی داشته باشید، کافیست در مورد نحوه نظافت راه پله اطلاعات خود را افزایش دهید.

انواع نرده برای راه پله گرد

تمیز کردن پله دوبلکس و فرش کردن پله باعث می‌شود تا بتوانید زیبایی دکوراسیون داخلی خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید. تمیز کردن اصولی پله شامل چند مرحله ساده است که مهم‌ترین آن انتخاب شوینده مناسب میباشد. شناخت ترتیب تمیزکاری راه پله باعث می‌شود تا با سرعت بیشتری بتوانید به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید.

آیا پله پیش ساخته مناسب است

پله پیش ساخته می‌تواند یکی از کاربردی‌ترین پله دوبلکس باشد. چرا که هزینه ساخت و اجرای این نوع از پله‌ها به نسبت مدل‌های دیگر در پایین‌ترین وضعیت خود قرار دارد. استفاده از طراحی‌های نوین و پیش ساخته در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است چرا که باعث کاهش هزینه نهایی می‌شود. استفاده از پله پیش ساخته دارای دو مزیت کلیدی است که در ادامه به آن اشاره خواهیم داشت:

  • کاهش زمان ساخت و ساز
  • کاهش هزینه نهایی طراحی

استفاده از پله پیش ساخته مزیت‌های زیادی در استفاده دارد که مهم‌ترین آن نصب آسان و سریع است. این پله‌ها برای پروژه‌های مختلف قابل نصب است و با داشتن قابلیت تنظیم ارتفاع و تنوع در رنگ و طرح می‌تواند بهترین انتخاب برای کسانی باشد که قصد دارند تا مدیریت بهتری بر روی هزینه‌های خود داشته باشند.

پله اکسپوز چیست

پله اکسپوز یکی از مدل‌های پله دوبلکس است که با استفاده از مواد و متریال سخت ساخته شده و بدون استفاده از پوشش نهایی قابل بهره‌برداریست. در ساخت این نوع پله‌ دانه‌های منسجم و یک دست استفاده شده و بتن نهایی بدون کوچک‌ترین حفره بر روی سطح ناهمواره قرار می‌گیرد. مدل‌های مختلفی از پله اکسپوز وجود دارد که می‌توان به پله‌های گرد، مستقیم و ترکیبی اشاره کرد. از مزایای این پله می‌توان به سرعت اجرای بالای طرح، قابلیت اجرا به صورت خشک و ملات و طول عمر بالای محصول اشاره کرد.

آشنایی با پله تک محور کنسولی

پله دوبلکس با توجه به نیاز هر خانواده و در نظر گرفتن طراحی محیط داخلی قابل اجراست. پله تک محور کنسولی از یک محور کناری تشکیل شده که اسکلت اصلی پله را شامل می‌شود و با توجه به زیبایی که دارد، می‌توان از آن برای کاربردهای خانگی استفاده کرد. وزن تقریبی این پله حدود 90 کیلوگرم است که دارای دسته بندی مختلف است.

آشنایی با پله تک محور کنسولی

آشنایی با پله دو محور باکسی

پله دوبلکس دو محور باکسی از پله‌های قابل طراحی برای فضاهای بزرگ نظیر رستوران و ساختمان‌های بزرگ است. در دو طرف این پله دو محور باکس استفاده شده که از ورق داخلی و خارجی با ضخامت است. برای طراحی این نوع پله نیاز به طراحی‌های ویژه نظیر اندازه گیری دقیق محیط است. از مزایای این پله می‌توان به عدم لرزش و نرده گذاری راحت اشاره کرد.

پله دو محور ورقی چیست

پله دوبلکس دو محور ورقی یکی از پله‌های با شعاع زیاد است که به پله‌های اقتصادی معروف است. این پله دارای کاربردهای مسکونی بوده و از طراحی خاصی بهره می‌برد. با توجه به نوع محیط داخلی ساختمان و اندازه گیری دقیق می‌توان پله دو محور ورقی را طراحی و اجرا کرد و برای اجرای پله گرد در کرج یا تهران برگزید.

پله زیر محور چیست

پله زیر محور مانند مدل پله گرد آلمانی بسیار شیک و مدرن بوده و مناسب انواع وید‌ها با اندازه‌های مختلف است. پله زیر محور به نوعی پله دکوراتیو نیز محسوب شده و با توجه به تنوع زیادی که دارد مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. با توجه به متراژ محیط داخلی ساختمان می‌توان گفت که وزن تقریبی این پله نسبتا سنگین است.

پله تزئینی چیست و چه کاربردی دارد

یکی از پله‌های کاربردی منازل امروزی پله تزئینی است که به پله دکوراتیو نیز معروف است. این پله به مانند پله دوبلکس می‌تواند ارتباط بین میان دو طبقه از ساختمان را برقرار نماید. تفاوت پله تزئینی با سایر پله‌های موجود در این است که پله دکوراتیو با داشتن زیبایی بصری و طراحی خاص، می‌تواند نقش مهمی در زیباسازی دکوراسیون داخلی منزل داشته باشد.
در اجرای پله تزئینی از طراحی ظاهری زیبا و متریال‌ با کیفیت استفاده می‌شود. امنیت پله دکوراتیو باید به گونه‌ای باشد که در عین زیبایی بتواند استحکام قابل توجهی داشته باشد. از انواع پله دکوراتیو می‌توان به مدل شیشه‌ای، سنگی، چوبی و فلزی اشاره کرد. هر کدام از مدل‌های گفته شده دارای ویژگی‌های مخصوص به خود است که باعث می‌شود تا در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

جمع بندی

باید بدانید که ساختمان‌هایی که دارای پله دوبلکس هستند رو به افزایش اند، از این رو استفاده از پله دوبلکس به عنوان یک پل ارتباطی میان طبقات شناخته می‌شود. در این مقاله به صورت کامل به انواع پله‌های دوبلکس پرداخته شد. اگر بخواهید با توجه به دکوراسیون داخلی ساختمان خود از یک پله مناسب با نرده‌های با کیفیت استفاده کنید، بهترست به دنبال انتخاب یک تیم طراحی مجرب باشید.
انتخاب یک مجموعه کاربلد و حرفه‌ای به شما این امکان را می‌دهد تا ضمن صرفه جویی در هزینه‌های خود بتوانید از خروجی کار نهایت رضایت را داشته باشید. یک تیم مجرب با استفاده از افراد متخصص قادر است تا مشاوره‌های لازم را در زمینه طراحی پله دوبلکس به شما ارائه نماید. تکنومتال برای اجرای انواع پله دوبلکس در کنار شماست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا