تبلیغات

کدام درب مناسب معماری و دکوراسیون شما است؟

درب از جمله المان هایی است که کمتر به همخوانی آن با معماری و دکوراسیون خانه توجه شده است. کافی است به خانه شخصی و دوستان خود نگاه کنید و ببینید که چقدر درب های استفاده شده از لحاظ رنگ و طرح هماهنگ با وسایل و طراحی خانه ها هستند؟

در اینجا به بررسی انتخاب صحیح درب ورودی و درب های اتاق خواب می پردازیم. مواردی چون نوع سبک و طرح و رنگ را مد نظر قرار می دهیم.

انتخاب درب برای خانه های مدرن

وقتی از یک خانه مدرن صحبت می کنیم بیشتر منظور ما خانه های با طراحی های مینیمال است. از آن جا که فضا در خانه های جدید محدود شده است طراحی مینیمال به کمک ما آمده تا فضای خانه بهترین استفاده را داشته باشیم.

در این طراحی دیگر خبری از مبلمان سلطنتی و وسایل دکوری بزرگ نیست. اکثر وسایل خانه از طراحی ساده و زیبایی برخوردار هستند.

اگر خانه شما یک خانه مدرن است برای درب ورودی می بایست از یک محصول با طراحی ساده و یا طرح های مدرن استفاده کنید. هرگز سمت درب هایی با طراحی منبت کاری شده و یا خیلی سلطنتی نروید. طرح ها و مدل های شلوغ با طراحی مینیمال امروزی همخوانی ندارند.

اگر خانه شما دارای فضای کمی باشد بهتر است از رنگ های روشن برای انتخاب درب استفاده کنید. رنگ سفید برای درب ورودی جاذبه زیادی دارد چرا که اکثر درب ها در کشور ما، رنگ قهوه ای دارند.

درب سفید طلایی در کنار جذابیت خود باعث می شود که خانه شما بزرگتر بنظر برسد. منظور از سفید طلایی این است که دستگیره و یراق آلات طلایی باشند و خود درب سفید باشد.

درب ورودی کلاسیک

انتخاب درب ورودی برای خانه های کلاسیک

خانه های کلاسیک خود معماری ها و سبک های متفاوتی دارند. خوشبختانه طرح های کلاسیک درب بسیار زیاد است و شما می توانید درب هایی کلاسیک منبت کاری شده و یا درب های سلطنتی و یا طرح های رومی را در بازار به سرعت پیدا کنید.

سعی کنید برای زیبایی بیشتر، درب را تهیه کنید که بر روی آن از روکش چوب طبیعی استفاده شده باشد. همیشه چوب طبیعی در کنار دکوراسیون کلاسیک و لوکس دیده می شود. حقیقتا درب های آهنی اصلا زیبایی مدل های چوبی را ندارند.

به خاطر داشته باشید چهار چوب فلزی درب هیچ تناسبی با طرح های لوکس و کلاسیک ندارد، بنابر این حتما از روکوب های چوبی متناسب با معماری کلی خانه استفاده کنید.

انتخاب درب اتاق خواب برای خانه های مدرن

انتخاب درب اتاق خواب برای خانه های مدرن

شاید در گذشته انتخاب زیادی در بخش درب های اتاقی وجود نداشت و اکثر درب ها یک شکل و بسیار ساده بود. اما امروزه تنوع طرح ها آنقدر زیاد است که برای هر نوع معماری داخلی می توان درب مناسب را خریداری کرد.

در بخش درب های مدرن طرح های جدید مانند طرح میلانو سه بعدی نیاز معماران خاص را هم بر آورده کرده اند و دیگر هیچ محدودیتی از نظر تنوع طرح وجود ندارد. برای پیدا کردن این طرح ها کافی است در گوگل کمی جستجو کنید اما یکی از فروشگاه هایی که میتوانید طرح های مدرن مانند میلانو سه بعدی را پیدا کنید فروشگاه سام درب است.

برای خانه های مدرن می توانید از درب های پازلی و طرح های سه بعدی استفاده کنید. البته همیشه درب های بسیار ساده با خطوط هندسی زیبا را می توان برای اکثر خانه ها استفاده کرد. در مورد رنگ نیز مانند درب ورودی اگر متراژ خانه شما کم است، بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید و برای خانه هایی که مساحت زیادی دارند، برای گرمتر بنظر رسیدن خانه می توان از رنگ های تیره استفاده کرد.

انتخاب درب اتاقی برای خانه های کلاسیک

از گذشته طرح های بسیار زیادی برای این نوع معماری وجود داشت که به معروف ترین آن ها یعنی درب های تک قاب، دو قاب و سه قاب می توان اشاره کرد.

در حال حاضر به واسطه دستگاه سی ان سی نقش های مختلفی بر روی این محصول کار می شود. همان طرح های کلاسیک مانند یک قاب با دستگاه سی ان سی کمی مدرن تر و جذاب تر شده اند.

نقش دستگیره در ظاهر درب بسیار با اهمیت است، اگر یک درب کلاسیک انتخاب می کنید. باید دقت داشته باشید که دستگیره مناسب با همان طرح را انتخاب کنید. شاید در برخی موارد در معماری داخلی پارادوکس های المان ها در نهایت به زیبایی ختم شود اما این ریسک ها در معماری داخلی نیاز به تجربه بسیار زیادی دارد.

سخن آخر

در زمان خرید درب سعی کنید به تمام المان ها و وسایل اصلی خانه توجه کنید. از رنگ دیوار ها گرفته تا طرح لوستر و مبلمان، همگی بخشی از هویت دکوراسیون داخلی خانه شما هستند. بنابر این با توجه به این موارد می بایست دست به انتخاب یک درب با طرح و رنگ مناسب بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا