دکوراسیون اتاق خوابطراحی دکوراسیون داخلی

25 ایده و مدل دکوراسیون اتاق خواب با میز تحریر

ایده های دکوراسیون اتاق خواب با میز تحریر یک راه عملی و کاربردی برای ایجاد فضای کار یا دفتر کار خانگی در فاصله کمی از محل استراحتتان است. با توجه به اینکه در چند سال اخیر اغلب افراد از فضای خانه به کار مشغول هستند، در نتیجه باید محیطی را با طراحی استاندارد ایجاد کرد که به کارایی آنها لطمه وارد نشود. رعایت نکردن اصول و استانداردها چالش های زیادی را در گنجاندن میز تحریر در اتاق خواب به همراه دارد. در این بخش از مطالب دکوراسیون اتاق خواب دکونیوز اصول و ایده و مدل چیدمان اتاق خواب با میز تحریر را ارائه می دهیم.

دکور اتاق خواب با میز تحریر

انتخاب میز تحریر در ابعاد مناسب

یکی از نکات بسیار مهم در چیدمان اتاق خواب با میز تحریر، انتخاب وسایل متناسب با متراژ اتاق است. چون فضای شلوغ نه تنها مانع از استراحت شما می شود، بلکه ذهن نیز تمرکز کافی را ندارد و کارایی شما را کاهش می دهد. به همین دلیل بهتر است ابتدا بر اساس ابعاد تخت و متراژ اتاق میز تحریر را انتخاب کنید.

چیدمان اتاق خواب کوچک با میز تحریر

اگر اتاق خوابتان کوچک است، میز تحریرهای تاشو و چند منظوره انتخاب ایده الی هستند. برای اتاق های بزرگ با محدودیت کمتری در انتخاب ابعاد میز مواجه خواهید بود.

مدل چیدمان اتاق خواب با میز مطالعه

20 ایده دکوراسیون اتاق خواب با گل و گیاه

منطقه بندی اتاق خواب

اگر به فکر استفاده از اتاق خواب به عنوان فضای اداری هستید، بهتر است تا حد امکان میز تحریر را از تخت دور کنید. کارشناسان معتفدند که میز تحریر باید روبروی تخت و در فاصله زیادی از آن قرار داشته باشد. در این صورت تشخیص زمان کار از استراحت بهتر انجام می شود و حد و مرز تعیین می کنید. علاوه براین، طراحانی از قبیل ساریت مارکس پیشنهاد می دهند که میز را به دیواری به جز دیوار تخت خوابتان تکیه دهید.

چیدمان اتاق خواب با میز تحریر

شلف و کمد استفاده کنید

تفاوتی ندارد که اتاق خوابتان بزرگ است یا کوچک، در هر صورت بهتر است تا حد امکان از شلف و کمد استفاده کنید. در کمدها می توانید وسایل کار را قرار دهید و از شلوغی محیط استراحت و کار جلوگیری می شود. کمد نباید فاصله زیادی با میز تحریر داشته باشد تا دسترسی به وسایل داخل آن در حین کار و مطالعه آسان باشد.

ایده دکور اتاق خواب با میز تحریر

50 مدل دکوراسیون اتاق خواب پسرانه بزرگسال

دکوراسیون اتاق خواب با میز تحریر مقابل پنجره

نور یکی از مهم ترین الزامات در دکوراسیون داخلی و چیدمان فضای کار و مطالعه است. بنابراین، هنگام چیدمان اتاق خواب می توانید میز تحریر را مقابل پنجره قرار دهید. اگر این شانس را دارید که اتاق خوابتان بزرگ و دارای پنجره است، میز تحریر را مقابل آن قرار دهید. علاوه براین، با پرده های کرکره ای می توانید میزان نور را در حین کار و مطالعه تنظیم کنید تا چشم ها خسته نشوند.

دکوراسیون اتاق خواب با میز تحریر مقابل پنجره

از میز تحریر باریک استفاده کنید

این ایده برای دکوراسیون اتاق خواب با میز تحریر که فضای بسیار کمی دارد می تواند مناسب باشد. در این شرایط می توانید طول میز را بیشتر انتخاب یا بالای میز را شلف بندی کنید. در این صورت از فضای بالای میز می توانید برای چیدمان وسایل استفاده کنید.

میز تحریر باریک در اتاق خواب

میز تحریر را در کلوزت مخفی کنید!

یکی از بهترین راهکارها برای چیدمان اتاق خواب با میز تحریر، قرار دادن میز تحریر در کلوزت یا کمد دیواری است. برای استفاده از میز تحریر کافیست درب کلوزت را باز کنید و در سایر مواقع آن را ببندید. با این انتخاب اتاق خوابتان نظم بسیار خوبی خواهد داشت. البته توجه داشته باشید که با چند لامپ کوچک در کلوزت نور کافی برای مطالعه و کار روی میز باید فراهم شود.

میز تحریر در کلوزت اتاق خواب

میز تحریر در کلوزت اتاق خواب

میز تحریر در کلوزت اتاق خواب

طراحی میز تحریر مخفی زیر پنجره

فضای خالی زیر پنجره را در چیدمان اتاق خواب نباید دست کم گرفت. از این فضا می توان به عنوان میز تحریر و کار استفاده کرد. در تصاویر زیر می توانید مدل میز تحریر زیر پنجره را مشاهده کنید که نظم خوبی به فضای اتاق خواب داده اند.

میز تحریر زیر پنجره در دکور اتاق خواب

مدل دکوراسیون اتاق خواب با میز تحریر

ایده اتاق خواب با میز تحریر

ایده چیدمان اتاق خواب با میز تحریر

مدل دکوراسیون اتاق خواب با میز تحریر

ایده میز تحریر در اتاق خواب

مز تحریر جلوی پنجره در اتاق خواب

عکس دکوراسیون اتاق خواب با میز تحریرعکس دکوراسیون اتاق خواب با میز کارمیز کار در اتاق خوابچیدمان اتاق خواب با میز کارایده چیدمان اتاق خواب با میز مطالعهدکور اتاق خواب با میز کارعکس دکوراسیون اتاق خواب با میز تحریرمدل ساده دکور اتاق خواب با میز تحریر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا