اجزای چیدمان و دکوراسیوندیوارپوش

دیوارپوش چوبی چیست؟ مزایا، معایب و کاربرد دیوارپوش دکوراتیو چوبی

دیوارپوش چوبی یکی از زیباترین و پرطرفدارترین انواع دیوارپوش برای زیباسازی دیوارها می باشد. اگر به دنبال بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی باشید متوجه خواهید شد، اولین گزینه ای که تغییرات بر روی آن بسیار موثر است دیوارها هستند. دیوارپوش های چوبی به شما کمک می کنند که تغییری بسیار عالی در محیط کار یا منزلتان ایجاد کنید. برای آشنایی بیشتر با انواع دیوارپوش چوبی ام دی اف، چوب پنبه ای و دیوارپوش های دکوراتیور با چوب طبیعی در ادامه با دکونیوز همراه باشید.

دیوارپوش چوبی

دیوارپوش چوبی چیست؟

دیوارپوش چوبی نوعی پوشش از چوب طبیعی یا مصنوعی می باشد که از نظر مواد اولیه، طرح و کاربرد با هم تفاوت دارند. با توجه به عدم مقاومت چوب طبیعی در برابر نم و رطوبت، چوب های مصنوعی از قبیل ام دی اف، ترمووود و چوب پنبه در این دیوارپوش ها کاربرد بیشتری دارند. زیرا قیمت مناسب تری نسبت به طبیعی داشته و با روکشی که بر روی آنها قرار گرفته تقریبا مقاومت بیشتری در برابر رطوبت دارند.
دیوارپوش دکوراتیور چوبی با نصب بر روی دیوار اصلی، بسیاری از نواقص را پنهان می کند و گزینه ای عالی برای زیباسازی محیط با هزینه کم به شمار می روند.

دیوارپوش با چوب

دیوارپوش فومی چیست؟

مزایای دیوارپوش چوبی

بدون شک زیبایی تنها ملاک برای انتخاب متریال مناسب برای پوشش روی دیوار نمی باشد و باید ماندگاری، طرح و رنگ، قیمت و نحوه نصب نیز مد نظر قرار گیرد. به همین دلیل است که دیوارکوب های چوبی تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته اند. از رایج ترین مزایای دیوارپوش دکوراتیو چوبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چوب عایق حرارت و برودت می باشد

دیوارپوش چوبی عایق برودتی و حرارتی بوده و مانع از تبادل گرما و سرما از طریق دیوارها شده و از هدر رفتن انرژی تا حدود بسیار زیادی جلوگیری می کند.

مقاوم به نور خورشید

یکی از بهترین ویژگی ها در دیوارپوش های چوبی، مقاومت بالا در برابر اشعه ماورابنفش و تابش نور خورشید است. به همین دلیل به مرور رنگ آنها تغییر پیدا نمی کند و تابش نور خورشید منجر به پوسیدگی و فرسودگی نیز نخواهد شد.

دیوارپوش با چوب مقاوم به نور خورشید

مقاوم به نفوذ رطوبت

دیوارپوش های چوبی ام دی اف به دلیل داشتن روکش هایی از جنس پی وی سی، نسبت به چوب طبیعی مقاومت بیشتری در برابر رطوبت دارند. از این رو این دیوارپوش در قسمت هایی از آشپزخانه و در ساخت کابینت نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

نصب آسان

دیوارپوش چوبی نصب آسانی دارد، اما به این معنا نیست که در زمان نصب می توانید به افراد غیر متخصص نیز اعتماد کنید. قطعات این دیوارپوش به راحتی در کنار یکدیگر نصب می شوند و به دلیل بزرگ بودن اندازه و ابعاد پانل ها کار نصب به سرعت پیش می رود.

طول عمر بالا

دیوارپوش چوبی از مقاومت خوبی برخوردار بوده، بنابراین مناسب مکان های پر رفت و آمد می باشد و خیلی دیر دچار فرسودگی می شوند. با توجه به اینکه مدت زمان بیشتری مورد استفاده قرار گرفته و سالم می ماند، قیمت بالای آن توجیه شده است. با مراقب هایی مثل استفاده از واکس و تمیز کردن گرد و غبار به صورت مداوم می توانید این طول عمر را بالاتر ببرید.

طول عمر بالا دیوارپوش دکوراتیو چوبی

تنوع بالا دیوارپوش چوبی در طرح و رنگ

دیوارپوش های چوبی دارای تنوع بالایی از نظر طرح و رنگ هستند و گزینه هایی همچون سفید و خاکستری و قهوه ای بیشترین کاربرد را در این میان دارند. یکی از بهترین طرح ها، دیوارپوش هایی می باشد که مانند چوب طبیعی دارای رگه هستند و آرامش فوق العاده ای را در محیط ایجاد می کنند.

دیوارپوش چوبی؛ مقاوم به ضربه و فشار

دیوارپوش چوبی دارای استحکام بالایی در برابر ضربه و فشار بوده و در برخورد با اجسام دیرتر دچار آسیب و شکستگی می شوند. چنانچه بخشی از دیوارپوش دچار آسیب شود می توان به راحتی آن را برداشته و با قطعه ای سالم جایگزین نمود.

مقاومت در برابر نفوذ حشرات

حشرات قادر به نفوذ در ام دی اف نمی باشند، از این رو محلی برای زندگی آنها نمی شود و خطر رشد و وجود حشرات و میکروارگانیسم ها در این دیوارپوش وجود ندارد.

کاربرد زیاد

دیوارپوش دکوراتیو چوبی اعم از طبیعی و مصنوعی مناسب برای تمام مراکز مسکونی، تجاری، داروخانه، بیمارستان و دفتر کار بوده و محدودیتی از این نظر ندارد.

کلیک کنید و با انواع دیوارپوش سه بعدی آشنا شوید

کاربرد گسترده دیوارپوش دکوراتیو با چوب

نظافت آسان دیوارپوش چوبی

با توجه به شستشو و نظافت آسان، از دیوارپوش های چوبی می توان در محیط های شلوغ و پر رفت و آمد مانند راهروها استفاده کرد. با یک دستمال مرطوب براحتی می توانید گرد و غبار و کثیفی های روی دیوار را تمیز کرد.

مناسب برای محیط های سرد

دیوارپوش های چوبی علاوه بر عایق بودن، حس گرما را نیز القا می کنند. از این رو مناسب مکان های سردسیر بوده و همچنین به دلیل عایق بودن از هدر رفتن گرمای محیط به بیرون جلوگیری می کنند.

دیوارپوش با چوب برای محیط سرد

تنوع بالا در ضخامت و ابعاد

دیوارپوش چوبی قطعاتی با طول، عرض و ضخامت های متنوع بوده، بنابراین می توانند به دلخواه و بر حسب نیاز انتخاب شوند.

عدم نیاز به زیرسازی در زمان نصب

دیواری که قرار است دیوارپوش چوبی بر روی آن نصب شود، نیاز به زیر سازی ندارد و حتی می توان از این دیوارپوش برای رفع نقص دیوارها استفاده کرد. مثلا اگر دیوار از نظر معماری مشکلی داشته و دارای فرورفتگی هایی است که دلخواهتان نیست و یا در معماری جدید جایگاهی ندارد، می توانید با نصب این دیوار پوش مانع دیده شدن آن قسمت ها شوید.

معایب دیوارپوش چوبی

در کنار زیبایی و مزیت های دیوارپوش چوبی متاسفانه معایبی وجود دارد که باعث می شود استفاده از آن محدود شود. از جمله معایب دیوارپوش چوبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متاسفانه روکش و لایه های پی وی سی که بر روی دیوارپوش های چوبی کشیده می شوند، تا حد بسیار کمی می توانند در برابر سوختن مقاومت کنند.
  • در محیط های مرطوب نمی توان از چوب طبیعی استفاده کرد و چوب مصنوعی هم طول عمر کمتری از خود نشان داده و دچار فرسودگی و باد کردن می شود.
  • دیوارپوش چوبی قیمت بالایی دارد.
  • دیوارپوش ام دی اف از چوب طبیعی ارزان تر می باشد، اما به طور کلی از دیگر دیوارپوش ها مانند فوم و پی وی سی گران تر می باشد.
  • دیوارپوش چوبی ( طبیعی و مصنوعی ) را نمی توان مستقیم با آب شستشو داد و فقط با دستمال مرطوب می توان این کار سطح آن را تمیز کرد.

معایب دیوارپوش چوبی

دیوارپوش پی وی سی چیست؟

دیوارپوش چوب مصنوعی

برخی از دیوارپوش های چوبی از چوب مصنوعی ساخته می شوند. چوب مصنوعی از فرآوری و ترکیب چوب طبیعی با چسب، رزین یا موم تحت فشار و حرارت تولید می شود. دیوارپوش های چوب مصنوعی را در ادامه معرفی کرده و ویژگی های آنها را بررسی می کنیم:

دیوارپوش ام دی اف

نوعی از دیوارپوش چوبی می باشد که از چوب های مصنوعی بوده و ترکیبی از چوب های نرم و سخت به همراه رزین و موم که تحت فشار بالا و گرما پرس می شوند و زیر و روی این تخته فیبری را به وسیله ی پی وی سی، لمینت می کنند. این لایه باعث می شود مقاومت این فیبر در برابر رطوبت بالاتر برود. از ام دی اف برای ساخت شلف، کابینت، تختخواب و غیره استفاده می کنند. ام دی اف به عنوان دیوارپوش و دیوارهای جدا کننده نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

دیوارپوش ترمووود

ترمووود یا همان چوب ترمو چوب طبیعی است که تحت حرارت تدریجی رطوبت آن کاملا گرفته می شود. دیوارپوش ترمووود در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی داشته و برای سرویس بهداشتی مناسب می باشد. این دیوارپوش تغییر شکل نداده و اصطلاحا تاب برنمی دارد، دمای محیط را به تدریج تغییر می دهد و رطوبت محیط را در حد مناسب برای انسان حفظ می کند. این دیوارپوش نسبت به تغییرات آب و هوایی مقاوم بوده و در شرایط جوی مختلف سالم می ماند. دیوارپوش ترمو چوب عایق صوت نیز می باشد و برای سالن اجتماعات، سینما و تئاتر مورد استفاده قرار می گیرد.

دیوارپوش چوب پنبه ای

دیوارپوش چوبی بعدی که آن را مورد بررسی قرار می دهیم دیوارپوش چوب پنبه ای می باشد. از دسته چوب های مصنوعی بوده و اغلب در تنه درختان بلوط تولید می شود. این دیوارپوش مقاومت بسیار بالایی نسبت به رطوبت و گازها داشته و از عبور آنها جلوگیری می کند. عایق در برابر صوت و دما می باشد و از پیشرفت آتش سوزی جلوگیری می کند. این دیوارپوش برای سالن های اجتماعات بسیار مناسب است زیرا از تبادل صدا جلوگیری می کند. دیوارپوش چوب پنبه را می توان برای مکان هایی که دارای رطوبت هستند مورد استفاده قرار داد. این دیوارپوش برای نشیمن و پذیرایی و آشپزخانه نیز انتخاب خوبی است زیرا در کنار مزایای گفته شده لطافت و زیبایی خاص خودش را دارد. به دلیل ضد ضربه بودن برای مکان های پرتردد نیز می توان از آن استفاده کرد و نگرانی از بابت فرسودگی آن نداشت.

دیوارپوش چوبی برای پذیرایی

برای پذیرایی می توانید یکی از دیوارها را با دیوارپوش چوبی پوشانده و آن را به نقطه ی کانونی تبدیل کرده و از زیبایی آن لذت ببرید. با توجه به اینکه تنوع در طرح و رنگ در این نوع پوشش زیاد است، در نتیجه با هر سبک دکوراسیون می توان چوب را روی دیوار به کار برد.

دیوارپوش چوبی برای پذیرایی

دیوارپوش چوبی برای راهرو

برای راهروهایی ورودی دیوارپوش چوبی یک گزینه ی به جا می باشد. زیرا با انرژی که دارد باعث می شود در ابتدای ورود، افراد حس مثبت و صمیمیت داشته باشند. چوب نشانی از گرمی و صمیمیت حاکم بر فضای منزل می باشد.

دیوارپوش چوبی برای اتاق خواب

از آنجا که اتاق خواب نیاز به دیوارپوش عایق دارد، دیوارپوش های چوبی گزینه خوبی می باشند. چوب علاوه بر زیبایی خیره کننده، عایق صدا و گرما بوده همچنین آرامش و امنیت را به محیط القا می کند.

دیوارپوش چوبی برای اتاق خواب

دیوارپوش دکوراتیو چوبی برای دفتر کار

دفاتر تجاری و کاری باید جایی لوکس و شیک باشند. چوب یکی از متریال هایی است که فضا را با اصالت و زیبا نشان می دهد. بنابراین گزینه ای درست برای این مکان بوده و می تواند به عنوان یک عایق نیز عمل کرده و مانع از تبادل صدا با اطراف شود.

دیوارپوش دکوراتیو چوبی برای دفتر کار

دیوارپوش چوبی پشت تلویزیون

تی وی وال باید دیواری زیبا و نقطه ای کانونی باشد. یکی از راه های مناسب برای تزئین دیوار پشت تلویزیون با چوب، استفاده از دیوارپوش چوبی با طرح مناسب است. طرح های سه بعدی فضا را فوق العاده زیبا و آرامش بخش می کنند.

دیوارپوش چوبی پشت تلویزیون

مدل دیوارپوش چوبی در دکوراسیون

دیوارپوش دکوراتیو چوبی

دیوارپوش اتاق خواب چوبی

عکس دیوارپوش چوبی

عکس دیوارپوش چوبی آشپزخانه

طرح دیوارپوش چوبی

مدل دیورپوش شیک چوبی

طرح دیوارپوش چوبی

دیوارپوش چوبی ام دی اف

دیوارپوش با چوب طبیعی

 

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

    1. سلام دوست عزیز
      ممنوا ز نظر شما بله حتما به انواع دیوارپوش چوبی در مطلب اشاره خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا