تبلیغات

طراحی خانه اسکاندیناوی

برای طراحی یک آشپزخانه به سبک اسکاندیناوی مینیمال بهتر است از چه وسایلی استفاده کنیم؟

اگر به دنبال طراحی آشپزخانه به سبک های جدید و مدرن هستید، احتمالا نام طراحی اسکاندیناوی به گوشتان خورده است. سبک اسکاندیناوی وام گرفته از سبک مینیمال است. این دوسبک شباهتی هایی دارند.

خبرگزاری عصر ایران، استفاده از فر و گاز توکار در آشپزخانه های مینیمال را از شباهت های آن با سبک اسکاندیناوری دانسته است و اعتقاد دارد از نقاط مشترک این دو سبک این است که از حداقل وسایل با حداکثر کاربرد استفاده کنیم. استفاده از گاز رومیزی یکی از اصلی‌ترین مواردیست که با کمرین حجم، بیشترین کاربرد را برایمان به ارمغان می‌آورد. صندلی‌های آشپزخانه باید تک رنگ و ساده باشند، که باعث آرامش ذهن گردد. همچنین نصب کردن فر توکار برای بهره گیری بیشتر از فضا و همچنین آوردن بوی کیک های تازه و خوشمزه به آشپزخانه از اصول طراحی یک آشپزخانه به سبک مینیمال است.

خانه اسکاندیناوی

دیگر اصولی مینیمالیستی که در طراحی اسکندیناوی نیز استفاده می‌شود به قرار زیر است:

  • استفاده از خطوط صاف
  • استفاده ا اشکال غیر فانتزی
  • استفاده از وسایل تک رنگ برای تمرکز ذهن
  • عدم استفاده از طرح های شلوغ
  • تاکید بر سادگی فضا

اصول سبک اسکاندیناوی

در اینجا ما به اصول سبک اسکاندیناوی می‌پردازیم. اما در مقاله برنایوز تفاوت اصلی این دو سبک نیز شرح داده شده است که برای اطلاع کامل از آن می‌توانید به آن مقاله مراجعه کنید.

1-سفید بودن بک گراند آشپزخانه و کنتراست رنگ مشکی

در سبک اسکاندیناوی، بک گراند اصلی اشپزخانه یعنی دیوار ها و کابینت ها باید یک رنگ سفید یکدست باشند. و در جلوی آن از کنتراست رنگ سفید با مشکی استفاده شود. مثلا استفاده از یک فر مشکی یا یک یخچال مشکی در جلوی رنگ سفید، از اصول طراحی اسکاندیناوی است.

  درب ضد سرقت در تهران

2-استفاده از هود استیل یا یخچال استیل

یکی دیگر از اصولی که برای طراحی آشپزخانه‌تان به سبک اسکاندیناوی پیشنهاد شده است این است که از این کنتراست های رنگی در ارتفاع های مختلف اشپزخانه استفاده کنید. این کار مخصوص آشپزخانه های کوچک است. با این کار می‌توانید حس بزرگتر بودن آشپزخانه را القا کنید. برای این کار از هود یا یخچال بلند استیل استفاده کنید. استفاده از هود یا لامپ های خاص مشکی نیز همین کاربرد را دارد.

3-استفاده از چوب

استفاده از چوب در خانه اسکاندیناوی

عنصر مشترک دیگر در میان اشپزخانه های اسکاندیناوی، متریال چوب است. قرار گرفتن چوب های روشن یا تیره در کنار رنگ غالب سفید جلوه خاصی به آشپزخانه شما می‌بخشد.

عناصر چوبی ای که می‌توانید در آشپزخانه استفاده کنید عبارتند از:

  • کفپوش چوبی
  • قفسه چوبی
  • میز و صندلی چوبی
  • رو کابینتی چوبی
  • درب کابینت های چوبی
  • گلدان های چوبی

4- استفاده از وسایل هنری

استفاده از وسایل هنری قدیمی یا نقاشی و یا چاپ در آشپزخانه شاید کمی عجیب باشد. ولی در کنار عناصر اصلی طراحی اسکاندیناوی می‌تواند جلوه جدیدی به آشپزخانه شما بدهد. پس توصیه می‌کنم حتما آن را امتحان کنید. به خصوص استفاده از وسایل آشپزخانه مدرن و دیجیتال، مثل یخچال و فر برقی و گاز صفحه ای در کنار استفاده از یک وسیله هنری سنتی مثل دیوار کوب برنج جذابیت ویژه ای دارد.

می‌توانید یک پرتره، یک نقاشی چاپی یا حتی یکی از نقاشی های آبرنگ خودتان را بر بک گراند سفید آشپزخانه تان نصب کنید تا یک آشپزخانه اسکاندیناوی کامل داشته باشید.

در این مقاله با اصول طراحی آشپزخانه به سبک اسکاندیناوی آشنا شدیم. برای کسب اطلاع از خرید محصولات آشپزخانه مدرن به وبسایت مطبخ شاپ مراجعه کنید. برای اطلاع از قیمت ها و خرید اینترنتی محصولات داتیس شامل گاز رومیزی هود و فر توکار می‌توانید به فروشگاه مطبخ شاپ مراجعه کنید.

  دانستنی‌هایی از پارتیشن اداری

** متن تبلیغاتی بوده و تیم تحریریه مجله دکوراسیون دکونیوز در تهیه آن نقشی نداشته و سلب اختیار میکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا