طراحی دکوراسیون فروشگاهطراحی دکوراسیون محیط کار

ایده های جذاب و اصول دکوراسیون مغازه اسباب بازی فروشی

دکوراسیون مغازه اسباب بازی فروشی، طریقه چینش اسباب بازی ها، رنگ بندی قفسه ها و وسایل، برای افزایش میزان سود در این شغل بسیار مهم است. اسباب بازی فروشی یکی از مشاغل جذابی است که در آن با بچه ها و علایق شان سر و کار داریم. بنابراین بهتر است محیط یک اسباب بازی فروشی متناسب با روحیات کودکان باشد. البته خواه ناخواه موضوع کسب درامد در کنار دکوراسیون محل کار نیز بسیار مهم است. هر چه مغازه و ظاهر آن جذابیت بیشتری داشته باشد، طبیعتا میزان فروش نیز بالاتر می رود. با ادامه این مطلب از دکونیوز همراه باشید تا توضیحات بیشتری در این مورد ارائه کنیم.

چرا طراحی دکوراسیون مغازه اسباب بازی فروشی مهم است؟

در مقدمه کمی در مورد لزوم توجه به طراحی دکوراسیون فروشگاه و مغازه هایی که با کودکان ووسایل سرگرمی آنها سروکار دارند صحبت کردیم. توجه داشته باشید که موضوع فقط این نیست که برای جذب کودکان نیاز به دکوراسیونی مخصوص آنها است؛ بلکه به طور کلی دکور باید با فضا و کاربرد محیط تناسب داشته باشد. بنابراین شما نمی توانید دکوراسیون جواهر فروشی را برای یک اسباب بازی فروشی طراحی کنید. اسباب بازی های رنگارنگ باید در دکوری قرار بگیرند که با حال و هوای کودکان همخوانی داشته باشد تا کودک یا حتی والدین بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

طراحی دکوراسیون مغازه اسباب بازی فروشی

طراحی ویترین اسباب بازی فروشی

ویترین جایی است که مغازه و فروش شما از آنجا شروع می شود. یک ویترین جذاب شاید کارایی بالاتر از هر چیز دیگری داشته باشد. سعی کنید خاص ترین و بهترین اسباب بازی ها را در ویترین خود قرار دهید. استفاده از قفسه های نامنظم و چینش اسباب بازی ها بر روی آنها قابل توجه است.

مدل ویترین اسباب بازی فروشی

سعی کنید در ویترین بیشتر از هر رنگی از قرمز استفاده کنید؛ چرا که تجربه ثابت کرده برای کودکان جذاب تر است. پس از آن رنگ های زرد و آبی قرار می گیرند. نور پردازی متمرکز بر روی جذاب ترین اسباب بازی و قرار دادن آن در کانون اسباب بازی های دیگر هم می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

ویترین فروشگاهی اسباب بازی فروشی

نورپردازی در دکوراسیون مغازه اسباب بازی فروشی

یکی از موضوعات مهم در دکوراسیون عروسک فروشی و اسباب بازی توجه به شدت و نوع نور تابیده شده بر روی محصولات و قفسه ها است. متخصصان طراحی اسباب بازی فروشی معتقدند که اگر اسباب بازی ها کوچک بوده و جزئیاتی دقیق دارند، باید از نورپردازی مستقیم و قوی استفاده کرد. اما اگر محصولات بزرگ هستند می توان از یک نورپردازی فراگیر استفاده نمود. بهتر است از نورپردازی شدید و متمرکز در داخل مغازه استفاده نکنید و نوری ملایم و کامل را بر روی اسباب بازی ها تدارک ببینید. بد نیست برای جذابیت بیشتر از لامپ ها یا چراغ های فانتزی نیز استفاده کنید.

نورپردازی مناسب مغازه

رنگ بندی در طراحی مغازه اسباب بازی فروشی

علاوه بر ویترین اسباب بازی فروشی در داخل مغازه نیز باید از رنگ هایی مناسب استفاده کنید. برخی از طراحان ها استفاده از رنگ هایی خنثی مثل سفید یا خاکستری را توصیه می کنند. دلیل این توصیه نیز به رنگارنگ بودن اسباب بازی ها بر می گردد. یعنی در صورت استفاده از رنگ های خنثی برای دیوار، قفسه ها و… اسباب بازی ها جلوه بیشتری خواهند داشت.

رنگبندی مغازه اسباب بازی فروشی
برخی دیگر استفاده از رنگ های جذاب مثل صورتی، قرمز، آبی و زرد را پیشنهاد می کنند. تا در کنار اسباب بازی ها به جذب کودکان کمک کند. این شما هستید که با توجه به نیاز و شرایط مغازه خود در مورد رنگ تصمیم می گیرید.

استفاده از قفسه در مغازه اسباب بازی فروشی

بدون شک برای استفاده از فضا و چینش همه اسباب بازی ها نیاز به قفسه بندی مغازه دارید. شما می توانید از قفسه های شیشه ای، ام دی اف چوبی، قفسه فروشگاهی و قفسه فلزی مشبک یا پیچ و مهره ای استفاده کنید. اما فراموش نکنید که در حال چیدن دکوراسیون مغازه اسباب بازی فروشی هستید. با توجه به خطرات شیشه برای کودکان بهتر است از قفسه های چوبی یا فلزی و حتی پلاستیکی استفاده کنید.

استفاده از قفسه در مغازه اسباب بازی فروشی
اما سوال دیگر این است که چیدمان اسباب بازی ها چگونه باشد؟ جواب بسیار ساده است: پلان آزاد! بیشتر کودکان از حضور در فضای شلوغ چنین مکان هایی لذت می برند. بنابراین حتی روی زمین هم اسباب بازی بچینید!

قفسه بند ی مغازه اسباب بازی فروشی

ایده و اصول مهم در دکوراسیون مغازه برنج فروشی

بخش بندی مغازه

علاوه بر سبک و سیاق خاص چینش اسباب بازی ها، بخش بندی مغازه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. البته همه مغازه ها آنقدر بزرگ نیستند که بتوان فضا را به چند بخش مجزا تقسیم بندی کرد. حداقل کار این است که اسباب بازی های پسرانه را از عروسک و اسباب بازی های دخترانه جدا کنید. همینطور اگر اسباب بازی های مناسب نوجوانان یا بزرگسالان را نیز عرضه می کنید، سعی کنید آن را در بخش جداگانه ای از فروشگاه قرار دهید.

مدل مغازه اسباب بازی فروشی

نکات مهم در دکوراسیون مغازه اسباب بازی فروشی

  • اگر به طور کلی یک تم یا موضوع خاص را برای طراحی و معماری مغازه اسباب بازی فروشی خود در نظر بگیرید بسیار جذاب خواهد بود (برای مثال استفاده از المان های لگو در بخش های مختلف).

عکس مغازه اسباب بازی فروشی

  • حتما صندلی یا محل استراحت برای والدین در نظر بگیرید تا مدت زمان ماندگاری کودکان در مغازه را افزایش دهید.

استفاده از صندلی در مغازه اسباب بازی

  • یک ایده برای چینش اسباب بازی ها، چیدمان به ترتیب رنگ یا سایز است.
  • اگر محصولی از بین اسباب بازی ها به فروش نمی رسد مکان آن را جابه جا کنید.
  • اگر کودکان بتوانند استفاده از برخی وسایل و لوازم را به شکل تعاملی قبل از خرید امتحان کنند، احتمال خرید بالاتر می رود. بس بهتر است مکانی را به این منظور تعبیه کنید.
  • پرفروش ترین و جذاب ترین وسایل و لوازم را در مکان هایی قرار دهید که بیشتر در چشم هستند.
  • اگر بخش هایی از دیوار یا حتی سقف خالی و ساده مانده، بهتر است آن را با پوستر شخصیت های کارتونی تزئین کنید.
  • دنیای کودکان رنگارنگ است. حتی اگر می خواهید از رنگ های خنثی برای پس زمینه استفاده کنید، کاربرد چند رنگ را در دستور کار قرار دهید.

تنوع رنگ در مغازه

  • اگر مغازه آنقدر بزرگ است که می توانید فضا را بخش بندی کنید، حتما راهنماهایی برای دسترسی به قسمت های مختلف نصب کنید (برای مثال تابلو بخش عروسک ها یا بازی های فکری).
  • بهتر است نمایشگری برای نمایش کارتون یا معرفی بازی ها و محصولات موجود در اسباب بازی فروشی نیز در نظر بگیرید.
  • نظافت و تمیزی اقلام، قفسه ها و قسمت های مختلف را همیشه مد نظر داشته باشید.
  • سعی کنید برای کف فروشگاه اسباب بازی فروشی خود از کف پوش های نرم و رنگی استفاده نمایید.
  • تهویه مناسب و استشمام بوی خوش را همیشه برای مشتریان فراهم کنید. توجه داشته باشید که این والدین هستند که کودک خود را وارد مغازه شما می کنند! بنابراین آنها دوست ندارند کودک خود را در مکانی گرم، کثیف، آلوده یا غیر ایمن رها کنند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا