طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمامطراحی دکوراسیون داخلی

13 اصل فنگ شویی سرویس بهداشتی و دستشویی و حمام

فنگ شویی سرویس بهداشتی و حمام به دلیل تاثیر بسیار زیادی که بر میزان انرژی مثبت در محیط زندگی دارد، به شدت در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است. فنگ شویی از نظر لغتی دارای دو بخش فنگ به معنای باد و شویی به معنای آب است و دارای پنج عنصر آب، خاک، آتش، فلز و چوب است. فنگشویی در ساده ترین تعریف علمی است که به شما می آموزد با رعایت یک سری از اصول، فضای زندگی و کار خود را تبدیل به محیطی سرشار از انرژی مثبت و دلچسب کنید. سرویس بهداشتی نیز می تواند با رعایت این اصول که شامل چیدمان، استفاده از رنگ ها و گیاهان مناسب برای آن است، تبدیل به یک فضای سرشار از انرژی مثبت شود و کانون انرژی در منزل شما باشد. در این بخش از مطالب دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام دکونیوز به اصول و قوانین فنگشویی در دستشویی و حمام و توالت مواردی از قبیل جهت، رنگ، نقش گیاهان و غیره در آن اشاره خواهیم داشت.

فنگشویی در دستشویی

1- جهت سرویس بهداشتی در فنگ شویی

  • یکی از عناصر مهم در فنگشویی، عنصر آب است و از آنجا که حمام و توالت مرکز این عنصر هستند باید از لحاظ مکانی در جای درستی واقع شوند. از نظر این علم بهترین مکان برای ساخت حمام و توالت، قسمت پشتی و عقبی منزل می باشد. بهتر است سرویس بهداشتی توسط یک راهرو از بقیه قسمتها جدا شود و همچنین توالت نیز از حمام جدا باشد.
  • بر اساس فنگشویی سرویس بهداشتی، این نقطه از هر ساختمان نباید در کنار یا روبروی درب های ورودی، وسط هال و همچنین کنار آشپزخانه قرار گرفته باشد. زیرا درب های ورودی کانال ورود انرژی مثبت هستند و اگر حمام و دستشویی در روبرو یا کنار آنها قرار گیرند باعث هدایت انرژی به بیرون از خانه می شود. با توجه به اینکه تغییر مکان و جهت سرویس بهداشتی در یک منزل بعد از ساخت امکان پذیر نیست، می توانیم با قرار دادن پاراوان و پارتیشن ها در مقابل درب های سرویس بهداشتی آنها را از فضای خانه جدا کنیم و اجازه بدهیم انرژی مثبت وارد شده از ورودی ها در منزل باقی بماند. با انتخاب پارتیشن مناسب می توان تاثیر خوبی بر طراحی دکوراسیون داخلی ایجاد کرد و همزمان شرایط را برای رشد انرژی مثبت فراهم نمود.
  • قرار دادن سرویس بهداشتی در اتاق خواب هم از اشتباهات رایج می باشد! کانال خروج آب در سرویس بهداشتی به راحتی انرژی های مثبت را همراه آب به بیرون هدایت کرده و حمام را تبدیل به مرکز انرژی های منفی می کند و به مرور زمان تاثیر خود را بر روی روحیه ی افراد خانواده خواهد گذاشت.
  • علاوه بر موارد فوق، از نظر فنگشویی، درب سرویس بهداشتی باید همیشه بسته باشد تا انرژی های منفی آن به بیرون نفوذ نکند. بعد از هر بار استفاده و شستشوی کامل محیط باید درپوش کانالهای خروجی آب و توالت فرنگی بسته شود.

جهت سرویس بهداشتی در فنگشویی

2- بهداشت در فنگشویی سرویسهای بهداشتی

در فنگ شویی نظافت از اهمیت بالایی برخوردار است و حرف اول را می زند. این اصل در مورد سرویس بهداشتی باید بیشتر رعایت شود. با شستشوی روزانه توالت و همچنین شستشوی حمام بعد از هربار استفاده، یک سرویس بهداشتی پاکیزه و درخشان خواهید داشت. حوله ها باید مرتبا شسته شده و یا تعویض شوند.

بهداشت در فنگشویی سرویسهای بهداشتی

3- رعایت نظم و ترتیب در فنگشویی حمام

چیدمان و نظم اصلی مهم در این علم محسوب می شود. ایجاد نظم در بین اجزاء موجود در حمام و توالت به محیط آرامش القا کرده و همچنین از نظر زیبایی جلوه فوق العاده ای در آن بوجود می آورد. برای این کار با قرار دادن شلف و نظم دهنده ها شما می توانید نظم و ترتیب را در این فضا ایجاد کنید.

نظم در فنگشویی سرویس بهداشتی و حمام

4- تهویه در فنگ شویی حمام

بخاطر شرایط و شستشوی مداوم و استفاده از شوینده ها، سرویس بهداشتی و حمام دارای میزان بالایی از رطوبت و بو می باشد. به همین دلیل می تواند باعث آلودگی و انتشار بوی نامطبوع و رشد میکروارگانیسم ها شود. در نهایت حس بدی را در اشخاص ایجاد می کند. باید توجه داشت اگر سرویس بهداشتی شما مجهز به پنجره است، با باز گذاشتن آن جریان هوای تمیز را برقرار کرده در غیر این صورت از دستگاههای تهویه استفاده و مرتبا هوای سرویس بهداشتی را به خارج هدایت کنید. در واقع پنجره ها و تهویه ها نقش عنصر باد در فنگشویی را دارند. استفاده از بوگیرها و خوشبو کننده ها را نیز فراموش نکنید.

5- رنگ دستشویی در فنگ شویی

رنگ های مورد تایید فنگشویی بسیار ملایم و گرم هستند. در سرویس بهداشتی باید از کاشی هایی با رنگ های سفید، سبز یا صورتی استفاده کنید. اگر کاشی های شما رنگ نامناسبی دارند، می توانید از رنگ های مناسب برای حوله ، وسایل بهداشتی و شستشو و اکسسوری ها استفاده کنید.

رنگ دستشویی در فنگ شویی

6- اشکال هندسی در فنگ شویی دستشویی

در اصول فنگ شویی شکل هندسی اجسام باید به گونه ای باشد که دارای انحنا و قوس باشند. شاید برایتان جالب باشد که بر اساس این علم، استفاده از اشکال هندسی که دارای گوشه های تیز و یا مثلثی هستند باید تا حد امکان کاهش یابند.

7- نقش آینه در فنگ شویی حمام و دستشویی

در فنگ شویی استفاده از آینه ها در سرویس بهداشتی تاکید و تایید می شود زیرا مانع هدر رفتن انرژ ی مثبت می شوند. علاوه بر این فضای شما را بزرگتر و روشن تر کرده و با این عمل حس خوبی به شما منتقل می کنند.

نقش آینه در فنگ شویی حمام و دستشویی

8- تاثیر جهت خطوط در دستشویی

از موارد بسیار مهمی که نباید فنگشویی دستشویی از آن غافل شد، جهت خطوط می باشد. در حالت کلی برای اینکه احساس ورود انرژی را در این فضا ایجاد کنید، بهتر است روی دیوارها خطوط رو به بالا و عمودی استفاده شوند. دلیل این انتخاب این است که در تخلیه آب حمام که انرژی مثبت را از بین می برد، جهت حرکت به سمت پایین است. به همین دلیل باید خطوط را در جهت خلاف تخلیه آب در نظر بگیرید.

تاثیر جهت خطوط در دستشویی

9- هنر در فنگشویی سرویس بهداشتی

فنگ شویی می گوید از آثار هنری غافل نشده و بر روی دیوارهای سرویس بهداشتی تابلویی از طبیعت نصب کنید و شاهد معجزه ی انرژی مثبت در منزلتان شوید. بهترین تصاویر برای سرویس بهداشتی عکس هایی از آبشار و رودخانه و تصاویری از آب روان و در جریان است.

هنر در فنگشویی سرویس بهداشتی

10- گیاهان؛ قوی ترین درمانگر در فنگ شویی دستشویی

گیاهان سبز رنگ در از بین بردن انرژی منفی محیط اثر بسیار زیادی دارند و می توانند محیط را از سموم پاکسازی کنند. گیاهان در فنگشویی عنصر چوب محسوب شده و در سرویس بهداشتی چون در کنار عنصر آب قرار می گیرند می توانند نقش بسیار پررنگی در از بین بردن انرژی های منفی داشته باشند. گیاهان مناسب سرویس بهداشتی شامل بامبو، سانسورا، پتوس و… می باشد که در مطالب قبل به طور کامل آنها را معرفی کرده ایم. دقت داشته باشید که قوی ترین درمانگر در فنگ شویی سرویس بهداشتی گیاهان سبز و طبیعی هستند.

نقش گیاهان در فنگ شویی دستشویی

11- نقش شمع و اکسسوری در سرویس بهداشتی

استفاده از شمع، عود، خوشبو کننده ها برای فنگ شویی سرویس بهداشتی و حمام دارای اهمیت بسیاری هستند. همچنین به عنوان اکسسوری شما می توانید از گذاشتن سنگ نمک در کنار پنجره های سرویس بهداشتی بهره برده و این محیط را ازانرژی های منفی پاکسازی کنید. در چیدمان این نقطه از منزل سعی کنید از کمترین اکسسوری ها استفاده کرده و محیط را خلوت نگه دارید زیرا انباشتگی و شلوغی در فنگ شویی جایگاهی نداشته و همچنین به علت رطوبت بالای محیط، فضا برای رشد میکروب ها کمتر است. همچنین به راحتی می توان یک سرویس بهداشتی خلوت را ضدعفونی و شستشو کرد.

نقش شمع و اکسسوری در سرویس بهداشتی

12- درمانگر دستشویی در فنگ شویی

درمانگر سرویس بهداشتی در فنگ شویی به وسایل و عناصری گفته میشود که به کمک آنها می توان انرژی منفی را از محیط خارج کرد. به عنوان مثال، گیاه بابمو، شمع، سنگ آمیتیسیت و نمک، عود و تخته سنگ از جمله مواردی هستند که به عنوان درمانگر عمل می کنند. در بخش های مختلف دستشویی و حمام می توان از این درمانگرها استفاده کنید و تاثیر فوق العاده آنها را احساس کنید.

درمانگر دستشویی در فنگ شویی

13- استفاده از فلزات در دستشویی

از دیگر اصول و قوانین فنگ شویی دستشویی می توان به استفاده از فلزات اشاره نمود. فلزات ضد زنگ با رنگ های طلایی و گرم را می توانید در اطراف آینه و سایر اکسسوری ها به کار ببرید. دقت کنید که فلزاتی که دچار زنگ زدگی میشوند، منبع انرژی منفی خواهند بود و باید از سرویس بهداشتی حذف گردند.

استفاده از فلزات در دستشویی
همان طور که در طول متن اشاره شد، در حالت کلی فنگشویی سرویس بهداشتی و توالت و حمام تاکید زیادی بر نظم، زیبایی، نظافت دارند که همگی تاثیر بسزایی بر جلوه ظاهری فضا خواهند داشت. چقدر در چیدمان بخش های مختلف منزل و حمام و توالت به این اصول پایبند هستید؟ تابحال تاثیر این علم را در افزایش انرژی مثبت محیط زندگیتان احساس کرده اید؟

سوالات متداول

در فنگ شویی قوی ترین درمانگر چیست؟

گیاهان سبز طبیعی قوی ترین درمانگر در فنگ شویی سرویس بهداشتی هستند. بامبو، سانسورا، پتوس از بهترین درمانگرها به شمار می روند.

بهترین مکان برای سرویس بهداشتی از نظر فنگشویی کجاست؟

این نقطه از هر ساختمان نباید در کنار یا روبروی درب های ورودی، وسط هال و همچنین کنار آشپزخانه قرار گرفته باشد. زیرا درب های ورودی کانال ورود انرژی مثبت هستند و اگر حمام و دستشویی در روبرو یا کنار آنها قرار گیرند باعث هدایت انرژی به بیرون از خانه می شود.

 

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

  1. مطلب بسیار عالی بود مرسی از این راهنمایی و عکس هایی که گذاشتید کلی ایده گرفتم. ممنون دکونیوز

  2. بسیار زیبا و خاص. مطلب بسیار مفیدی بود امیدوارم همه به اصول فنگ شویی دقت کنن و ازش استفاده کنن و تاثیرشو ببینن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا