تبلیغات

کاربردهای جذاب شیشه سکوریت در نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی

بسیاری از ما شیشه سکوریت آشنا هستیم و نام آن در ساختمان های مختلف به گوش می رسد، اما شاید همه ما نسبت به ویژگی ها و کارایی شیشه آگاه نباشیم. یکی از مهم ترین تفاوت های شیشه سکوریت با شیشه های معمولی تفاوت در شیوه ساخت آن ها است چرا که سکوریت با گرم کردن (انجام عملیات حرارتی) و سپس خنک کردن سریع مواد تولید می شود. شیشه سکوریت در صورت شکسته شدن خرد و تکه تکه نخواهد شد و فقط به حالت پودری درآمده که لبه های تیز و برنده ندارد و بنابراین به عنوان شیشه ایمن شناخته می شود. یکی از کاربردهای جذاب شیشه سکوریت استفاده از آن ها برای دکوراسیون داخلی و اتاق های شیشه ای در شرکت ها و اداره ها می باشد.

شرکت نوآران شیشه سپنتا بزرگ ترین تولید کننده شیشه سکوریت در کشور است که محصولاتی متنوع با کیفیت بالا و با بهره مندی از ماشین آلات پیشرفته روز دنیا، تولید نموده و علاوه بر ارائه محصول در زمینه اجرای نمای شیشه ای نیز به طور حرفه ای و گسترده فعالیت دارد. بر همین اساس سفارش متقاضیان متناسب با درخواست آن ها و نوع سازه دریافت شده و سپنتا شیشه با در نظر گرفتن تمامی استانداردهای داخلی و بین المللی به اجرای نماهای شیشه ای سازه می پردازد.

راه های ارتباطی با دفتر و کارخانه شیشه سپنتا

02188102398

www.sepantaglass.com

کاربردهای شیشه سکوریت

شیشه سکوریت یا شیشه نشکن دارای کاربردهای متنوعی است و در انواع دوجداره نیز ساخته می شود که شیشه سکوریت دوجداره برای محیط های نیازمند امنیت بالا مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از کاربردهای مهم آن استفاده از شیشه جلویی خودرو است تا در صورت بروز تصادف شیشه خرد و تکه تکه نشود. شیشه سکوریت برای ساختمان مسکونی نیز قابل به کارگیری است و به دلیل آن که نسبت به حرارت مقاومت بالایی دارد برای اشیای مجاور حرارت مانند اجاق گاز، فر، مایکروفر و آشپزخانه های صنعتی، کوره های صنعتی و مشابه آن به کار می رود. به طور کلی شیشه دوجداره را می توان در هر مکانی که مقاومت بالا در برابر ضربه، سایش یا دمای زیاد مد نظر است، استفاده نمود و یک راهکار ایده آل برای جلوگیری از آسیب هایی مانند شکستگی به شمار می آید.

انواع شیشه سکوریت

شرکت سپنتا شیشه با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه تولید شیشه و اجرای نمیا شیشه ای ، شیشه سکوریت را نیز به صورت سفارشی و در ابعاد گوناگون با ضخامت های مختلف متناسب با نوع کاربرد و محیط، تولید می کند؛ همچنین شیشه سکوریت به صورت شیشه لمینت ، شیشه رنگی ، شیشه سکوریت دوجداره و … ساخته می شود و علاوه بر آن برای ساخت نمای شیشه ای اسپایدر ، نمای کرتین وال و سایر نماهای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. شیشه سکوریت دوجداره به دلیل برخورداری از مقاومت و استحکام بسیار بالا در اماکن پرخطر به کار رفته و امنیت محیط را تضمین می کند.

تولیدکننده شیشه سکوریت

مراحل ساخت شیشه نشکن

شیشه نشکن با سپری کردن چند مرحله تولید می گردد که مهم ترین آن ها عبارت اند از:

حرارت دهی : در این مرحله شیشه درون یک کوره با حرارت بسیار بالا نزدیک به 700 درجه سانتی گراد قرار می گیرد.

خنک سازی : پس از این که شیشه به اندازه کافی گرم شد، دمای شیشه کاهش می یابد. این مرحله به سرعت اتفاق می افتد و شیشه طی چند ثانیه خنک می شود. در این مرحله است که سکوریت استحکام پیدا می کند و این شوک سبب می گردد که لبه های شیشه فشرده شده و در نتیجه شیشه تا چندین برابر مقاوم گردد.

شیشه ها به انواع شکل های هندسی یعنی لوزی، مربع، مستطیل و … قابل ساخت هستند و براساس خواسته مشتری در رنگ های متنوع نیز تولید می گردند.

مزایای شیشه سکوریت نسبت به شیشه خام معمولی

شیشه های خام معمولی قابل رقابت با شیشه های سکوریت نشکن نیستند و آسیب پذیری شیشه معمولی در برابر ضربه، هوای سرد و گرم یک نقص است. از جمله مزایایی که شیشه سکوریت را از یک شیشه خام متمایز می سازد، عبارت اند از :

  • جا به جایی آسان تر شیشه میرال به دلیل مقاومت در برابر ضربه
  • عدم ایجاد خرده های تیز و برنده هنگام شکسته شدن
  • مقاومت بالا در برابر عوامل جوی سخت مانند تگرگ، توفان و …
  • تحمل دمایی بسیار بالا
  • دارای زیبایی و جذابیت
  • دارای کاربردهای متنوع به دور از محدودیت
  • امکان ساخت سفارشی برای مشتریان
  • برخورداری از شفافیت بیشتر
  • دارای وزن سبک تر
  • مناسب سازه های عظیم و ساختمان های شیک و مدرن

خرید شیشه سکوریت و شیشه دوجداره

خرید شیشه سکوریت

جهت استفاده از شیشه در ساختمان ها و برخی لوازم، باید همه استانداردهای لازم و ضروری رعایت گردد و علاوه بر آن خرید شیشه سکوریت باید از تولیدکنندگان یا نمایندگی های معتبر تهیه شود. کارخانه شیشه سپنتا با رعایت تمامی اصول و استانداردها توانسته تمامی نیازها را پاسخگو باشد. هنگام خرید شیشه نشکن باید توجه نمود که :

  • لبه ها دایموند تخت و براق داشته باشند.
  • هیچ موجی بر روی شیشه نباشد.
  • برای جا به جایی از چوب پنبه چسب دار استفاده شود.
  • دور شیشه لب پر نشده باشد.
  • هیچ گونه سوراخ، بریدگی، موج و … در سطح شیشه وجود نداشته باشد.

هر چه میزان قطر یا ضخامت شیشه سکوریت بیشتر باشد، مقاومت آن نیز افزایش خواهد یافت. شیشه هایی که برای پنجره و بالکن مورد استفاده قرار می گیرند دارای ضخامت های استاندارد هستند و ضخامت های خیلی بالا برای موارد استثنایی به کار می رود. مواد به کار رفته در تولید و همچنین تکنولوژی های ساخت شیشه بر قیمت محصول اثر می گذارد و با افزایش کیفیت، ضخامت و تعداد فرآیندهای انجام شده بر روی شیشه قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. برای دریافت قیمت شیشه سکوریت ، شیشه سکوریت دوجداره ، شیشه لمینت ، شیشه ضد گلوله و سایر محصولات می توانید با شرکت سپنتا گلس در تماس باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا