اجزای چیدمان و دکوراسیونکفپوش

بهترین رنگ کفپوش برای پذیرایی چیست؟(بهترین رنگ پارکت پذیرایی)

در زمان انتخاب بهترین رنگ کفپوش برای پذیرایی اولین موردی که باید در نظر گرفته شود، سلیقه و علاقه ساکنین منزل است. استفاده از رنگ مورد علاقه برای انواع کفپوش سبب بالا رفتن میزان رضایت از زیبایی منزل شده و از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. بعد از علاقه باید به این مورد توجه شود که بهترین گزینه، رنگی است که دغدغه ی کمتری داشته باشد. مثلا رنگ های روشن به دلیل نشان دادن سریع لکه ها و گرد و غبار سبب ایجاد مشکلاتی در تمیزکاری و نظافت می شود. رنگ های تیره نیز باعث تاریک نشان دادن فضای منزل و دلگیری آن می شوند. علاوه براین، تناسب رنگ کفپوش با جزئیات پذیرایی نیز نباید نادیده گرفته شود. در ادامه این مطلب با دکونیوز همراه باشید تا به نتیجه ای بهتر در زمینه ی انتخاب بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی برسیم.

انتخاب رنگ کفپوش برای پذیرایی

اهمیت رنگ کفپوش برای پذیرایی

برای اینکه انتخاب درستی در مورد بهترین رنگ کفپوش پذیرایی داشته باشیم باید ابتدا بدانیم رنگ چه اهمیتی دارد و انتخاب آن بر روی چه عواملی تاثیر داشته و درست و غلط بودن انتخابمان چه مواردی را پر رنگ یا کم رنگ می کند. در ادامه رنگ و تاثیرات آن را روی جنبه ها و موارد مختلف موجود در پذیرایی نام برده و تک به تک مورد بررسی قرار می دهیم:

علاقه و سلیقه اولین دلیل برای انتخاب

همان طور که گفته شد، در نظر گرفتن سلیقه و علاقه ساکنین منزل، بهترین دلیل برای انتخاب یک رنگ هستند. انتخاب رنگ چه برای کفپوش پذیرایی و چه برای دیگر موارد باید مورد علاقه و پسند صاحب خانه باشد. هر شخص در مکانی که محل زندگی اوست باید با تمام وجود احساس آرامش داشته و خوشحال و راضی باشد. استفاده از رنگ های دلخواه یکی از موارد ایجاد رضایت از فضا برای افراد است. کفپوشی که به رنگ دلخواه شخص انتخاب شده باشد، سبب انتقال حس و حال خوب و برقراری انرژی مثبت از فضای منزل و پذیرایی می شود.

بهترین انواع کفپوش برای پذیرایی

رنگ کفپوش تیره پذیرایی

بهترین رنگ برای پارکت پذیرایی از نظر نظافت

رنگ کفپوش پذیرایی باید به گونه ای انتخاب شود که لکه های ایجاد شده را به راحتی نشان نداده و اثر گرد و غبار روی آن دیده نشود. بدون شک رنگ های روشن کثیفی و لکه را نمایان کرده و به سرعت در معرض دید قرار می دهند. رنگ های تیره نیز گرد و غبار را به خوبی نشان می دهند.
از بین بردن گرد و غبار نیاز به تمیزکاری روزانه دارد، بنابراین افرادی که دارای مشغله ی کاری زیادی هستند، بهتر است استفاده از رنگ های تیره را نادیده بگیرند. لکه ها طی طولانی مدت بر روی کفپوش ایجاد می شوند، بنابراین با تمیزکاری و نظافت هفتگی و چند روزه هم می توان به تمیزی دلخواه رسید. خانم هایی که شاغل نبوده و زمان زیادی برای رسیدگی به امور منزل دارند، محدودیتی از این بابت نداشته و رنگ مورد علاقه شان را در نظر می گیرند.

چطور کفپوش لمینت را تمیز کنیم؟

تناسب با رنگ محیط اطراف

یکی دیگر از مواردی که بر روی انتخاب رنگ کفپوش پذیرایی باید مورد توجه قرار گیرد، رنگ دکوراسیون داخلی است. رنگ مبلمان، پرده ها، فرش و دیگر اکسسوری ها به شدت با رنگ کفپوش در ارتباط هستند. بهتر است رنگی در تضاد با دکوراسیون داخلی را برای کفپوش در نظر بگیرید، تا فضا را از یکنواختی نجات دهید. یک فضای یکنواخت با رنگ های شبیه یا نزدیک به هم برای بسیاری از سلیقه ها کسالت آور خواهد بود.

9 قانون مهم رنگ در دکوراسیون داخلی

رنگ کفپوش سالن پذیرایی

رنگ کفپوش پذیرایی کوچک و بزرگ

از دیگر مواردی که بر روی انتخاب رنگ تاثیر به سزایی دارد، ابعاد پذیرایی می باشد. رنگ های تیره فضا را کوچکتر از واقعیت نشان داده و برای آپارتمان و پذیرایی کوچک مناسب نیستند. منزل کوچک و بسته را باید با ترکیبی از رنگ های روشن در کفپوش و دکوراسیون داخلی جبران کرده و فضا را بزرگتر نشان داد. گاهی ممکن است فضای پذیرایی به حد قابل قبولی بزرگ باشد، در این زمان انتخاب رنگ های تیره برای کفپوش هیچ مانعی نداشته و با خیال راحت می توان رنگ هایی از قبیل قهوه ای را در نظر گرفت.

رنگ کفپوش پذیرایی کوچک و بزرگ
گاهی یک فضای بزرگ هم به حد کافی برای صاحبخانه قابل قبول نیست، به همین دلیل تصمیم می گیرد با تزریق رنگ های روشن فضا را دلبازتر از واقعیت نشان دهد. در چنین مواقعی نیز می توان برای فضای کاملا باز و بزرگ کفپوش با رنگ روشن را انتخاب کرد.

توجه به ارتفاع سقف

اگر علاقه مند به استفاده از رنگ های تیره برای کفپوش پذیرایی هستید، رنگ سقف را روشن در نظر بگیرید. استفاده از رنگ روشن برای سقف یا نورپردازی اصولی این امکان را به شما می دهد که کفپوش تیره استفاده کرده و نگرانی بابت کوتاه تر دیده شدن سقف نداشته باشید. حتی اگر سقف پذیرایی کوتاه است می توانید با تزریق نور به صورت استاندارد این مشکل را حل کرده و از کفپوش مورد علاقه تان استفاده کنید.

چطور کفپوش پی وی سی را تمیز کنیم؟

تاثیر رنگ پارکت پذیرایی بر روی نور پذیرایی

نور تاثیر زیادی بر روی زیبایی و باز نشان دادن فضا دارد. بعد از نورپردازی استاندارد، استفاده از رنگ های روشن می تواند سبب تزریق بیشتر روشنایی به داخل منزل شود. اگر منزل شما از نور طبیعی کمی برخوردار بوده و تصمیم دارید با رنگ این تاریکی را جبران کنید، باید به فکر استفاده از رنگ روشن باشید. بهترین رنگ کفپوش برای پذیرایی کم نور، کفپوش با رنگ روشن می باشد. رنگ های روشن نور را منعکس کرده و سبب تشدید آن در فضا می شوند.

توجه به رنگ دیوارها

دیوار مهم ترین قسمت در دکوراسیون داخلی بوده و رنگ آنها نیز نقش مهمی در انتخاب رنگ مابقی موارد دارد. اگر دیوارها را با رنگ تیره پوشانده اید، باید برای کفپوش به دنبال رنگ های روشن باشید. تضاد رنگ بین کف و دیوارها سبب عمق بخشیدن به فضا و تعادل در نور و ابعاد می شود. دیوارهای تیره در کنار کفپوش تیره، فضایی کوچک را به شما هدیه خواهند داد، که سبب می شود به سرعت از این فضا خسته شده و به دنبال تغییرات باشید.

رنگ مناسب کفپوش پذیرایی

توجه به سبک دکوراسیون

برای انتخاب بهترین رنگ کفپوش برای پذیرایی، مد نظر گرفتن سبک دکوراسیون را از یاد نبرید. برخی از سبک ها نیازمند استفاده از رنگ روشن بوده و برخی فقط در کنار رنگ های تیره معنا و مفهوم خود را پیدا می کنند. به طور مثال رنگ های طبیعی و رنگ چوب مناسب سبک روستیک بوده یا برای سبک های مدرن استفاده از رنگ های روشن را باید جدی گرفت.

بهترین رنگ برای پذیرایی چیست؟

پرطرفدارترین رنگ کفپوش برای پذیرایی

با توجه به سبک معماری و نحوه طراحی منازل ایرانی، بر خی از رنگ ها از استقبال بالایی برای کفپوش در سالن پذیرایی برخوردار هستند از قبیل:

کفپوش عسلی

رنگ عسلی به دلیل اینکه بیش از اندازه روشن و تیره نیست، گزینه ای عالی برای پذیرایی های کوچک و بزرگ با نور کم و زیاد است. این رنگ را می توان برای سبک های مدرن و کلاسیک براحتی استفاده و با سایر وسایل موجود در محیط ست کرد.

کفپوش عسلی

کفپوش قهوه ای

در منازلی که با سبک کلاسیک دیزاین شده اند، وسایل چوبی با رنگ های قهوه ای تیره نقش مهمی دارند. این رنگ کفپوش گزینه مناسبی برای سالن های پذیرایی بزرگ و روشن محسوب میشود.

کفپوش قهوه ای پذیرایی

کفپوش نسکافه ای

نسکافه ای رنگی فوق العاده جذاب برای کفپوش پذیرایی های مدرن و مینیمال محسوب میشود. این رنگ به اندازه کافی روشن است و به خوبی می تواند کوچک بودن فضا را پنهان کند. اگر پذیرایی ر ا با سبک بوهو دیزاین کرده اید، کفپوش نسکافه ای می تواند یکی از بهترین انتخاب ها به شمار رود.

نسکافه ای بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی

پارکت طوسی برای پذیرایی

طوسی از جمله رنگ های خنثی می باشد که در چند سال اخیر جایگاه ویژه ای در دکوراسیون پیدا کرده است. اگر به دنبال چیدمان مینیمال و مدرن برای پذیرایی های کوچک و بزرگ هستید، کفپوش رنگ طوسی را نباید از دست بدهید. این رنگ به خوبی با انواع فرش و مبلمان و پرده ست میشود و تناسب شگفت انگیزی را در محیط بوجود خواهد آورد.

کفپوش طوسی برای پذیرایی

کفپوش سفید پذیرایی

از دیگر رنگ های بسیار جذاب برای پارکت پذیرایی می توان به سفید اشاره کرد. البته کفپوش های سفید نیاز به مراقبت و نظافت زیادی دارند و به همین دلیل در انتخاب آنها باید دقت بیشتری داشته باشید. از مزایای رنگ سفید می توان به انعکاس نور و روشن نشان دادن محیط اشاره کرد.

کفپوش سفید پذیرایی

جمع بندی

بر اساس آنچه در طول متن اشاره شد، رنگ کفپوش برای پذیرایی تا حد زیادی با توجه به شرایط محیط و همچنین سلیقه افراد انتخاب میشود. برای محیط های بزرگ با نور ایده آل می توان رنگ های تیره را در اولویت قرار داد. در مقابل، برای محیط های کوچک و کم نور بیشتر رنگ های نسکافه ای، طوسی و سفید و عسلی پیشنهاد میشود.

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

  1. سلام برای پذیرایی منزل ایرانی چه رنگ کفپوش خوب میشه؟ پرده ها مخمل سبز و قهوه ای و مبل کلاسیک با چوب قهوه ای و روکش کرم

    1. سلام. با توجه به رنگ مبل و پرده ها می تونین رنگ های قهوه ای و نسکافه ای و حتی سفید رو برای پذیرایی انتخاب کنید

    1. سلام هر دو رنگ مناسب هستند. بهتره به رنگ دیوارها، فرض و مبلمان توجه کنید و بر همین اساس رنگ مناسب رو انتخاب کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا