اجزای چیدمان و دکوراسیونکفپوش

آموزش نصب کفپوش روی موزاییک و سرامیک

آموزش نصب کفپوش روی موزاییک این روزها از اهمیت زیادی برخوردار است. این کار به دلیل مدرن شدن زندگی و زیباتر شدن محیط صورت می گیرد. یکی از کارهایی که در زمان تعمیرات و نوسازی صورت می گیرد استفاده و نصب کفپوش بر روی سطوح مختلف مانند سیمان و موزاییک می باشد. از آنجا که جداسازی موزاییک از کف کار بسیار سخت و هزینه بری می باشد، بهتر است هر یک از انواع کفپوش مورد نظر را بر روی آن نصب کرد. در ادامه مطلب آموزش کامل نحوه چسباندن کفپوش روی موزاییک و سرامیک را ارائه خواهیم داد.

نحوه نصب کفپوش روی موزائیک

مزایای نصب کفپوش روی موزاییک

موزاییک تا چند سال قبل یکی از اصلی ترین متریال های به کار رفته برای کف ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری و غیره محسوب میشد. اما با روی کار آمدن کفپوش های بسیار کاربردی با مزایای متعدد از جمله کفپوش پی وی سی به مرور جای موزاییک را گرفتند. از مهم ترین مزایای نصب کفپوش روی موزاییک می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • زیباتر شدن محیط
  • عایق بوده کفپوش های امروزی در برابر هدر رفتن انرژی از کف
  • عایق بودن در برابر رطوبت
  • کمتر بودن وزن کفپوش های جدید نسبت به موزاییک و تحمیل بار کمتر به ساختمان

مراحل نصب کفپوش روی موزاییک و سرامیک

با توجه به مزایای گفته شده و زیاد شدن بازسازی و تعویض کفپوش در ادامه این مطلب مراحل و آموزش نصب کفپوش روی موزاییک را مورد بررسی قرار می دهیم.

1- زیرساخت را محکم کنید

در اولین مرحله باید بدانید که زیرساخت باید محکم باشد تا بعد از اتصال کفپوش دچار مشکلی نشوید. ممکن است ظاهرا موزاییک ها به هم چسبیده باشند، اما در قسمت زیرین به زمین متصل نباشند یا اتصال آنها به مرور زمان دچار ریزش شده باشد. برای پیدا کردن موزاییک های معلق باید از روش ضربه زدن استفاده کنید. در این روش به هر یک از موزاییک ها ضربه وارد کنید بعد از اینکه صدای خالی بودن را شنیدید اقدام به جدا کردن موزاییک کرده سپس زیر آن را با سیمان پر نموده و موزاییک را در جای خود قرار دهید.

2- تعویض موزاییک های شکسته قبل از نصب کفپوش

برای اینکه تراز کردن زیرساز راحت تر و بهتر انجام شود، باید موزاییک های شکسته را برداشته و تعویض کنید. علاوه بر موزاییک های شکسته، بهتر است مواردی که دارای ترک هستند را نیز جدا کنید. چون به مرور زمان ممکن است ترک آنها بیشتر شده و سطح موزاییک کاملا بشکند.

3- سطح زیرساخت را کاملا صاف و یکدست کنید

پس از انجام محکم کاری زیر موزاییک ها باید سطح را کاملا یکدست و صاف کنید و درز بین موزاییک ها یا قسمت های آسیب دیده را از بین ببرید. برای این کار می توانید از مواد سیمانی استفاده کنید. این مواد به سرعت خشک می شوند و سطح را کاملا صاف و صیقلی می کنند. روی یک سطح صاف نصب بسیار راحت تر انجام شده و از نظر جلوه ی ظاهری نتیجه رضایت بخش خواهد بود.

4- از بین بردن چربی ها و گرد و غبار

قدم بعدی در نصب کفپوش روی موزاییک، از بین بردن تمام آلودگی ها مانند موم، رنگ، درزگیر، مواد چرب و گرد و غبار می باشد. این قسمت بسیار مهم می باشد زیرا اگر ماده ی چربی روی موزاییک ها باشد چسبی که برای برخی از کفپوش ها استفاده می شود روی آن نچسبیده و بعد از گذشت زمان کمی پنل های کفپوش از سطح زمین جدا شده یا دچار فرسودگی می شوند.

5- کفپوش را با چسب روی موزاییک بچسبانید

آخرین مرحله قرار دادن کفپوش ها در کف و به اصطلاح نصب آنها می باشد. برای این کار ابتدا چسب مخصوص را به وسیله ی کاردک روی موزاییک ها کشیده و برای اینکه مقدار چسب بیش از حد زیاد یا کم نباشد باید کاردک را با شیب 45 درجه بر روی زمین قرار داده و چسب روی کف کشیده شود. سپس پنل ها را با ظرافت کامل کنار هم قرار داده و به چسب متصل کنید.

مراحل نصب کفپوش روی موزاییک

آموزش نصب کفپوش روی سیمان

نصب کفپوش پی وی سی روی موزاییک و سرامیک

نصب کفپوش پی وی سی روی موزاییک نیز مانند مراحلی که در بالا به آن اشاره شد است. مراحل نصب کفپوش پی وی سی روی موزاییک به صورت زیر است:

  • تورفتگی و شکستگی های روی موزاییک را با سیمان پر و سطح را صاف و یکدست کنید
  • گرد و غبار روی موزاییک را تمیز کنید.
  • روی موزاییک و پشت کفپوش پی وی سی را کاملا به چسب آغشته کنید.
  • کفپوش را روی موزاییک قرار داده و 24 ساعت صبر کنید تا کاملا به هم بچسبند.

سخن آخر

بعد از آماده سازی زیرساخت و صاف و هموار کردن آن، با توجه به نوع کفپوش ممکن است تفاوت هایی در مرحله آخر وجود داشته باشد. روش های بالا برای نصب کفپوش پلاستیکی و پارکت روی موزاییک کاربرد دارد و لمینت های دارای اتصالات نر و مادگی بدون چسب نصب میشوند. به عبارت دیگر، مهم آماده سازی زیرساخت می باشد و سایر مراحل مشابه نصب سایر کفپوش ها است.

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا