تبلیغات

آموزش نصب کاغذ دیواری

دکوراسیون اداری امروزه از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد و یکی از جمله اتفاقاتی که امروزه در دکوراسیون اداری و یا دکوراسیون منزل اتفاق افتاده است ، این است که دیگر فقط دیوارهای سفید و یا دیوارهایی با رنگ ساده طرفدار ندارند . بلکه پوشاندن سطوح مختلف با متریال هایی که رنگ و لعاب و طرح خاصی دارد یک عامل زیبایی محسوب می شود . البته که باید دقت کنید این کار باید توسط یک متخصص در شرکت معماری و دکوراسیون اداری انجام شود تا بتوان نتیجه ای خوب و با کیفیت از آن گرفت . یکی از جمله کارهایی که می توان برای جذاب تر کردن دیوارها در دکوراسیون اداری انجام داد ، استفاده از کاغذ دیواری های مختلف برای پوشاندن سطوح می باشد . باید دقت نمود که کاغذ دیواری ها انواع مختلفی دارند و هر کدام نیز می توانند دارای ویژگی ها و مشخصات مختلفی باشند که برای فضاهای مختلفی نیز مناسب باشند . باید به تمام این موارد برای خریداری و تهیه کاغذ دیواری برای فضای خود آگاهی داشته باشد .

انواع کاغذ دیواری در دکوراسیون اداری :

  • کاغذ دیواری های پی وی سی با روکش های وینیل

این نوع از کاغذ دیواری را می توان جز بادوام ترین و محکم ترین کاغذ دیواری ها دانست . همچنین این قابلیت را دارد که بتوان آن را شست و شو داد و ضد خش نیز می باشد . می توان ادعا نمود که با توجه به ویژگی های این نوع کاغذ دیواری ، نصب آن ها روی دیوار حداقل تا 5 سال دوام می آورد . این کاغذ دیواری ها از ابعاد 5 مترمربعی تا 16 مترمربعی در بازار یافت می شوند . از آنجایی که گفتیم این کاغذ دیواری قابل شستن می باشد می توان برای فضاهایی مانند اتاق کودکان آن ها را مورد استفاده قرار داد .

  • کاغذ دیواری های نانو

یکی دیگر از انواع کاغذهای دیواری مورد پسند شرکت معماری و دکوراسیون اداری هیرادانا ، کاغذ دیواری های نانو می باشند . این کاغذ دیواری ها همانطور که از نامشان پیداست از تکنولوژی روز نانو ساخته می شوند و به هیمن دلیل علاوه بر ویژگی های مثبتی که کاغذ دیواری های پی وی سی دارا بودند ، از ویژگی های دیگری نیز بهره مند می باشند . از آنجایی که از تکنولوژی نانو در آن ها استفاده شده است آن ها ضد کثیفی و آلودگی می باشند ، همچنین آن ها پاره نشده و در برابر آفتاب از خود مقاومت نشان می دهند و عایق گرما و صدا نیز می باشند . باید به این نکته توجه نمود که به دلیل استفاده از تکنولوژی خاص در ساخت آن از قیمت بالایی برخوردار می باشد .

  • کاغذ دیواری های بافت دار

در این نوع از کاغذ دیواری ها که به آن ها مخملی نیز گفته می شود ، نقش هایی مخملی که جنس آن ها از مخمل پارچه و یا حتی پلاستیکی می باشد وجود دارد . زمینه ی اصلی این نوع از کاغذ دیواری ها یا کاغذ دیواری های پی وی سی می باشند و یا پارچه هستند . اما در هر صورت به دلیل آن که دارای نقش و نگارهای مخملی می باشند نمی توان آن ها را شست و شو داد . کاغذ دیواری های مخملی به دلیل بافتی که دارند جلوه ای خاص به دیوار بخشیده و بسیار فضا را زیبا می کنند و به دلیل همین پر کار بودن خود می توان گفت که از قیمت بیشتری نسبت به کاغذ دیواری هایی که ساده می باشند برخوردار است . کاغذ دیواری های بافت دار اصولا دارای نقش و نگاری کلاسیک و تیره می باشند . به همین دلیل برای فضاهایی که دارای دکوراسیون کلاسیک می باشند چه در دکوراسیون داخلی منزل و چه در دکوراسیون اداری ، بسیار توصیه می شود .

  • کاغذ دیواری های سه بعدی

این نوع از کاغذ دیواری را می توان یکی از محبوب ترین نوع های کاغذ دیواری دانست . از جمله مزایای این کاغذ دیواری می توان به قابل شست و شو بودن آن اشاره نمود . این نوع از کاغذ دیواری ها به این دلیل سه بعدی محسوب می شوند . زیرا از فاصله ای برابر با 3 یا 4 متر کاملا به صورت برجسته بنظر می رسند . در واقع این نوع از کاغذ دیواری ها طوری طراحی شده اند که با سایه و … تمامی نقش و نگارهای آن را برجسته ببینیم . اگر این کاغذ دیواری ها طراحی مانند سنگ و … داشته باشند کاملا طبیعی جلوه می دهند .

  • کاغذ دیواری هایی با الیاف طبیعی

کاغذ دیواری هایی که الیاف طبیعی دارند از جمله کاغذ دیواری هایی می باشند که دارای قیمت بالایی می باشند و همچنین بسیار کمیاب می باشند . این نوع از کاغذ دیواری ها از چوب های طبیعی و فنلاندی ساخته شدند و کاملا با وجود طبیعی بودنشان دارای مزیت های دیگر کاغذ دیواری ها می باشند که از جمله ی این مزیت ها می توان به قابلیت شست و شوی آن ها و سازگار با طبیعت بودنشان اشاره نمود . از جمله ویژگی ها و نکته ی جذابیت این نوع از کاغذ دیواری ها چوب و برگ هایی می باشند که در الیاف آن قابل مشاهده است . به همین دلیل یک حس طبیعی بودن و گرما را به محیط می دهد .
• و …

کاغذ دیواری هایی با الیاف طبیعی

روش نصب کاغذهای دیواری توسط شرکت معماری و دکوراسیون اداری هیرادانا :

قدم اول برای نصب کاغذ دیواری بررسی دیوارها می باشد . اگر دیوارهایی که می خواهیم روی آن ها کاغذ دیواری بچسبانیم دارای ترک ، شیار و یا هر ایراد دیگری نیستند می توان خیلی سریع محلول رقیق شده ای از چسب مخصوص کاغذ دیواری و همچنین سیریش آماده نمود و با قلموی بزرگی روی دیوارها زد . این کار سبب می شود تا آلودگی ها و غبار روی دیوار پاک شود . این کار در واقع سبب می شود تا کاغذ دیواری ها بسیار صاف و تمیز و محکم روی دیوار بچسبند . بعد از این که دیوارها را به این وسیله تمیز کردید ، باید روی آن روغنی که روغن پرایمر نام دارد بزنید . پرایمر سبب می شود تا چسب به دیوار سریع نفوذ نکرده و در نتیجه کاغذ های دیواری چسبندگی بیشتری به دیوار داشته باشند . یکی دیگر از ویژگی های مثبتی که پرایمردارد ، این است که باعث می شود زمانی که می خواهید کاغذ دیواری هایی که چسبانده اید را از دیوار بکنید به دیوار آسیب زیادی نرسد و راحت تر کنده شود . اگر دیوار دارای رطوبت باشد شما در ابتدا باید منبع آن را پیدا کرده و برای رفع آن تلاش کنید . چون اگر با آن وضعیت کاغذ دیواری ها را بچسبانید طولی نمی کشد که دچار آسیب می شوند . اگر دارای شیار و یا ترک می باشند نیز با بتونه باید در ابتدا آن ها را پوشانده و دیوار را یکدست کنید . به هر حال در ابتدا حتما باید دیوار را به دیواری سالم تبدیل کنید و زیرساخت مناسب را ایجاد کرده تا بتوانید کاغذ دیواری ها را به خوبی به دیوار بچسبانید . ابزار مورد نیاز را باید تهیه کرده و دقیق باید اندازه ی مورد نیاز را داشته باشد و آن ها را برش دهید . بهتر است که چسباندن آن ها را از گوشه ی دیوار شروع کنید تا با نظم و دقت بیشتری بتوایند این کار را انجام دهید .

کلام آخر

همانطور که در مطالب بالا از شرکت معماری و دکوراسیون اداری هیرادانا مطالعه کردید ، کاغذ دیواری امروزه طرفدار زیادی پیدا کرده است و از طرق های مختلف در فضاهایی با کاربری های گوناگون استفاده می شوند . شما برای آن که بدانید چه نوع کاغذ دیواری ای مناسب فضای شما می باشد و به دکوراسیون کلی منزلتان و یا دکوراسیون اداری شما بیشتر می آید و با آن هماهنگ است بهتر است که خود در ابتدا کمی آگاهی داشته و سپس از یک متخصص که به تمامی زیر و بم های آن آشنا می باشد کمک بگیرید .

نصب کاغذ دیواری

شرکت معماری و دکوراسیون اداری هیرادانا که یکی از شرکت های مطرح در زمینه دکوراسیون داخلی و دکوراسیون اداری درکشور می باشد به کمک متخصصین که دارا می باشد دکوراسیون داخلی منزل و دکوراسیون اداری کار فرمایان عزیز خود را با کم ترین هزینه و بالاترین کیفیت و سرعت به سرانجام خواهد رساند . از طریق شماره 09125754921 با شرکت دکوراسیون اداری هیرادانا در تماس باشید ، تا به دکوراسیون اداری رویایی خود دست یابید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا