تبلیغات

تاریخچه کابینت آشپزخانه و کابینت سازی

کابینت آشپزخانه اصلی ترین رکن هر خانه ای محسوب می شود و اکثر خانواده ها زمان چشم گیری از روز را در آشپزخانه سپری می کنند در نتیجه نوع کابینت آشپزخانه اهمیت ویژه ای دارد. البته همیشه این چنین نبوده و در گذشته کابینت ها به شکل امروزی نبوده اند. در واقع کابینت کلمه فرانسوی به معنی قفسه بندی می باشد. خواستگاه و منشا اصلی کابینت ها، کمد و کشوها در قاره اروپا بوده است. در گذشته به جای کابینت از گنجه یا قفسه استفاده می شد البته در همان زمان کابینت های چوبی به شکل سنتی وجود داشته اند اما به جهت هزینه بالا در کمتر خانه ای دیده می شدند. با گذر زمان کابینت های فلزی وارد بازار شدند و به مرور در همه خانه ها کابینت فلزی استفاده می کردند. با پیشرفت تکنولوژی و وارد شدن ورق های ام دی اف به ایران کابینت های ام دی اف مد شدند.

کابینت های ام دی اف ابتدا تنوع چندانی نداشتند یا حداقل در کشور ما بدین شکل بود در همان زمان کابینت های چوبی در خانه های لوکس مورد استفاده بود. در دو دهه گذشته با تکمیل رنگ ها در کابینت های مدرن و تنوعی که در کارهای کلاسیک توسط دستگاه سی ان سی ایجاد شده باعث شده تا کابینت های فلزی تقریبا منسوخ شده محسوب شوند. در ادامه این مطلب قصد دارم نکاتی درباره انواع کابینت آشپزخانه، قیمت انواع کابینت های امروزی رو با شما در میان بگذارم از شما دعوت می کنم با ما همراه باشید.

  صفحه کابینت های گلاس طرح سنگ

انواع کابینت آشپزخانه

انواع کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه امروزه در سه سبک (کلاسیک، مدرن و نئو کلاسیک) تولید می شوند و هر کدام از این سبک ها شامل مدل های مختلفی هستند که نگاهی گذرا به اسامی آنها خواهیم داشت. کابینت کلاسیک شامل سه مدل به نام های کابینت چوب، کابینت طرح چوب و کابینت ممبران می باشد. همچنین کابینت مدرن شامل کابینت هایگلاس، کابینت فوق برجسته و کابینت ملامینه می باشد. کابینت نئو کلاسیک که جدید ترین سبک کابینت به شمار می آید شامل دو مدل به نام های کابینت پولیشی و کابینت انزو می شود.

طراحی کابینت ها

طراحی کابینت‌ها با توجه به تنوع مدل دکوراسیون آشپزخانه از نظر شکل طراحی که می‌تواند به صورت یو شکل، ال شکل، خطی، شبه جزیره ای و حتی جزیره‌ای صورت می‌پذیرد. در هر حال دانستن این نکته برای رعایت مثلث آشپزخانه و جهت باز شدن درب کابینت امروزه اهمیت ویژه ای دارد.

نمایشگاه کابینت نوین کابین

نوین کابین به جهت رفاه حال مشتریان خود اقدام به برپایی نمایشگاه دائمی کابینت آشپزخانه در محل کارخانه نموده تا بازدید کنندگان از نزدیک انواع کابینت از نظر متریال و سبک را مشاهده و لمس کنند، بازدید از این نمایشگاه رایگان و برای عموم آزاد است و تنها کافیست قبل از حضور با شماره تلفنهای نوین کابین تماس برقرار کرده و زمان بازدید را مشخص نمایید.

در این نمایشگاه نمونه هایی از جدیدترین طراحی کابینت های کلاسیک (چوب، طرح چوب، ممبران) و مدرن (های گلاس، ملامینه، های گلاس فرامید) و کلاسیک (پولیشی و انزو) و همچنین هود، سینک و گاز مناسب هر سبک به نمایش گذاشته شده و کارشناسان نوین کابین در هنگام بازدید شما را با تفاوتها و مزایای استفاده از هر کدام از این متریال ها آشنا می کنند. همچنین با سبک های طراحی کابینت آشپزخانه آشنا می شوید و می توانید بهترین تصمیم گیری را در انتخاب دکوراسیون مناسب آشپزخانه خود داشته باشید.

  انواع هود و بهترین آن برای خرید کدامند؟

جهت مشاهده نمونه کارهای اجرا شده شرکت نوین کابین کلیک کنید

قیمت کابینت آشپزخانه و نحوه محاسبه متراژ

قیمت کابینت آشپزخانه و روش صحیح قیمت گذاری به عواملی همچون جنس ام دی اف و درب ها، لولا ها و حتی دستگیره و پایه بستگی دارد و اجرت ساخت و نصب نیز با توجه به میزان کار و زمانی که صرف می شود و نوع طراحی متفاوت است. نوین کابین قیمت پایه ساخت انواع کابینت را آماده کرده تا خریداران محترم با قیمت حدودی انواع کابینت آشنا شوند.

روش صحیح قیمت گذاری کابینت طبق قوانین اتحادیه

در نوین کابین محاسبه قیمت کابینت با توجه به طرح مورد نظر مشخص می شود کار از چند لایه و چند رنگ تشکیل شده و نیاز به سی ان سی دارد یا خیر، همچنین استفاده از دستگیره مخفی، لولا و جک خاص و طرح روی درب ها و حتی پایه کابینت قیمت ساخت کابینت محاسبه می شود.

نحوه محاسبه کابینت بر مبنای متر طول می باشد البته با ابعاد استاندارد . ارتفاع استاندارد کابینت زمینی با صفحه و پایه ۹۰ سانتی متر می باشد و عمق صفحه آن ۶۰ سانتی متر می باشد . ارتفاع استاندارد کابینت دیواری ( هوایی ) ۷۰ سانتی متر و عمق آن ۳۰ سانتی متر میباشد , ۶۰ درصد از قیمت کل کابینت مربوط به کابینت زمینی و ۴۰ درصد مربوط به کابینت دیواری ( ارتفاع ۷۰ سانتی متر ) است . مبنای محاسبه کابینت کمدی , کابینت ویترینی , کابینت ارتفاع ۹۰ و … از همین استاندارد ها ضریب می گیرد.

قیمت کابینت آشپزخانه

سخن آخر

امیدواریم از مطالبی که ارائه شد نهایت بهره را برده باشید. شرکت نوین کابین مزایایی برای مشتریان خود در نظر دارد که شامل گارانتی دوازده ماهه محصولات در کنار خدمات پس از فروش را برای شما عزیزان در نظر دارد، همچنین شما هزینه ای جهت از بازدید از نمایشگاه یا هزینه طراحی سه بعدی پرداخت نخواهید کرد و می توانید از مشاوره با کارشناسان زبده شرکت نوین کابین بهره مند شوید. هدف ما ایجاد یک رابطه ی بلند مدت با شما مشتریان عزیز است. و به دلیل ارائه ی متریال با کیفیت عالی؛ همان طور که گفته شد ضمانت دوازده ماهه را برای تمام خدماتی که ارائه می دهیم در نظر داریم. پس می توانید با خیال آسوده همین الان طرح پیشنهادی محل موردنظرتان را با گرفتن شماره 02177005467 – 02177005481 مشاهده کنید.

  موتور ساید 300 با قیمت مناسب از کجا بخرم؟

** متن تبلیغاتی بوده و تیم تحریریه مجله دکوراسیون دکونیوز در تهیه آن نقشی نداشته و سلب اختیار میکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا