طراحی دکوراسیون آشپزخانهطراحی دکوراسیون داخلی

بهترین رنگ سرامیک برای آشپزخانه (جدیدترین رنگ کاشی مناسب آشپزخانه)

انتخاب بهترین رنگ سرامیک‌ برای آشپزخانه، با توجه به نقش مهم این فضا برای دورهمی های خانوادگی یکی از گام های اصلی در دکوراسیون به شمار می رود. رنگ سرامیک علاوه بر اینکه ظاهر زیبایی به آشپزخانه می‌بخشد، پختن و صرف غذا را نیز برای شما دلچسب‌تر خواهد کرد. امروزه در صنعت کاشی و سرامیک، انواع مختلفی از سرامیک‌ در سبک‌ها و متراژهای گوناگون طراحی شده که متناسب با سلیقه و بودجه خود می‌توانید زیباترین آن‌ها را برای آشپزخانه منزل انتخاب کنید. در این بخش از دکوراسیون آشپزخانه دکونیوز پیشنهادهای گوناگون برای انتخاب بهترین و جدیدترین رنگ کاشی آشپزخانه و سرامیک کف آشپزخانه، همراه شما خواهیم بود تا یک فضای دلنشین و منحصربه‌فردی را برای خود خلق کنید.

در انتخاب بهترین رنگ سرامیک برای آشپزخانه، چه عواملی تأثیرگذار هستند؟

با وجود این‌که، سلیقه شخصی در انتخاب بهترین رنگ سرامیک برای آشپزخانه حرف اول را می‌زند، اما توجه به مواردی هم، باعث می‌شود انتخاب آگاهانه‌تری متناسب با فضای آشپزخانه داشته باشید. برای مثال، مساحت و ابعاد آشپزخانه، میزان نورگیری فضا، ست‌کردن با سایر لوازم محیط، همگی در انتخاب نهایی رنگ سرامیک تأثیرگذار هستند. در ادامه به توضیح هر کدام از این عوامل می‌پردازیم.

تناسب رنگ سرامیک کف آشپزخانه با متراژ

حتماً شنیده‌اید که می‌گویند، رنگ‌های روشن، محیط منزل را بزرگتر و رنگ‌های تیره، فضا را کوچکتر جلوه می‌دهند. این موضوع در رابطه با فضای آشپزخانه هم صدق می‌کند. می‌توان با متراژ محدود، باز هم آشپزخانه‌ای داشت که بشود آن را باشکوه و جذاب نامید. تنها لازم است، کمی ترفند‌های هوشمندانه به کار ببرید یا کمی خلاقیت به خرج بدهید.
اگر آشپزخانه کوچک و نقلی دارید، استفاده از رنگ‌های روشن سرامیک مانند سفید، کرم، آبی روشن و طوسی روشن بهترین پیشنهاد است. با این ترفند به ظاهر ساده، احساس می‌کنید آشپزخانه شما چند برابر بزرگ شده است. از طرف دیگر، آشپزخانه‌هایی که فضای بزرگتری دارند، به خوبی با رنگ‌های تیره سرامیک مانند قهوه‌ای، زغالی یا آبی تیره هماهنگ می‌شوند. با این حساب، شانس به شما رو کرده است، چرا که به راحتی می‌توانید هر آنچه دوست دارید را با رنگ سرامیک آشپزخانه ست کنید.

تناسب رنگ سرامیک کف آشپزخانه با متراژ

نورپردازی

اگر آشپزخانه منزل شما در مکانی واقع شده که نور کافی ندارد، لازم نیست هزینه زیادی بپردازید تا این مشکل را برطرف کنید. برای این‌ که این فضای تاریک و کم نور، جلوه‌ روشن و در عین‌حال شیکی داشته باشد، استفاده از سرامیک‌های روشن‌تر مثل سفید و کرم پیشنهاد مناسبی است. با این ترفند خلاقانه، سرامیک‌ها، نور بیشتری را انعکاس می‌دهند و آشپزخانه روشن‌تر به نظر می‌آید.
از معجزه سرامیک‌های براق نیز در فضای آشپزخانه غافل نشوید. عملکرد این دسته از مصالح خصوصاً نوع سرامیک پولیش، انعکاس نور را به مراتب بیشتر می‌کند و فضای درخشانی از آشپزخانه را برایتان به ارمغان می‌آورد. در مقابل برای آشپزخانه‌هایی که از نورگیری خوب و مناسبی برخوردارند، دست شما برای انتخاب هر نوع سرامیک با هر رنگ و طرحی باز است.

انتخاب رنگ سرامیک آشپزخانه متناسب با سبک کابینت‌ها

برای ایجاد دکوراسیون شیک آشپزخانه، رنگ سرامیکی که انتخاب می‌کنید، می‌تواند به مدل کابینت‌ها هم بستگی داشته باشد. در این میان، بهتر است بدانید که کابینت‌های کلاسیک با طیفی از رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای وکرم با سرامیک‌های سفید و طوسی هماهنگی دارند. بعید است که در این میان از سرامیک‌های طرح‌دار و شلوغ خوشتان بیاید.
هر چقدر رنگ کابینت‌ها به رنگ‌ سرامیک کف آشپزخانه، نزدیکی بیشتری داشته باشند، جذابیت فضای منزل نیز بیشتر خواهد شد. این روش ست‌کردن بیشتر برای آشپزخانه‌های کوچک و جمع‌وجور مناسب است که موجب می‌شوند، فضای آشپزخانه بزرگتر به چشم بیاید.

انتخاب رنگ سرامیک آشپزخانه متناسب با سبک کابینت‌ها

هماهنگی با دکوراسیون منزل

همان‌طور که می‌دانید، آشپزخانه‌های امروزی به مانند گذشته فضای جداگانه‌ای ندارند. در حقیقت، این بخش از منزل در امتداد پذیرایی ساخته شده که توسط جزیره آشپزخانه، اپن یا پارتیشن از دیگر بخش‌های خانه مجزا می‌شود. نکته مهمی که در این‌جا حائز اهمیت است، رنگ و طرح کاشی آشپزخانه است که بهتر است با دکوراسیون داخلی منزل هماهنگ یا نزدیک به آن باشد تا فضای یکپارچه‌ و زیبایی در سراسر منزل ایجاد کند.
برای مثال اگر در سالن یا پذیرایی منزل از سرامیک‌های کرم یا قهوه‌ای رنگ کار شده است، استفاده از سرامیک طوسی رنگ برای آشپزخانه شاید زیاد جذاب نباشد.

کاشی و سرامیک آشپزخانه‌ چه رنگی خوبه؟

برای داشتن یک آشپزخانه زیبا و شیک، رنگ‌های متنوعی از سرامیک در بازار موجود است که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. هیچ رنگ واحدی را نمی‌توان به عنوان بهترین رنگ سرامیک برای آشپزخانه در نظر گرفت. سلیقه شما در کنار المان‌های مختلفی مانند متراژ، نورپردازی و سبک دکوراسیون که در بخش قبلی به همگی آن‌ها اشاره کردیم، در واقع، تعیین‌ می‌کند که بهترین رنگ سرامیک برای آشپزخانه شما چه رنگی خواهد بود؟
همان‌طور که شنیده‌اید، گاهی باید قواعد و قوانین را شناخت تا بتوان آگاهانه از آن‌ها استفاده کرد. از این رو، برای شروع از راهنمایی‌های متخصصان طراحی دکوراسیون، استفاده کنید که پیشنهادهای جذابی برای شما دارند. استفاده از طیفی از رنگ‌های گرم و روشن در کنار رنگ‌های متضاد، همچنین رنگ‌هایی که به مرور زمان از مد نیفتند و بتوان آن‌ها را به سادگی با دیگر لوازم آشپزخانه ست کرد، پیشنهاد این گروه متخصص است.

سرامیک‌‌ رنگ روشن مناسب آشپزخانه

هیچ رنگی را نمی‌توان پیدا کرد که برای سرامیک آشپزخانه مناسب نباشد. اما، رنگ‌های روشن همیشه انتخاب‌های خوب و پرطرفداری برای دکوراسیون منزل به ویژه آشپزخانه هستند و با هر نوع رنگ دیگری نیز هماهنگی دارند. فرقی نمی‌کند، دکوراسیون کلاسیک مدنظر شما باشد یا مدرن، سرامیک‌های رنگ روشن مکمل زیبایی آشپزخانه شما خواهند بود.
این دسته از سرامیک‌ها، مزایای متعددی نیز دارند. اما، بزرگنمایی فضا و تطبیق‌پذیری با دیگر دکوراسیون از جمله مهمترین مزیت‌های استفاده از رنگ‌های روشن سرامیک برای آشپزخانه به شمار می‌روند.

چرا سرامیک سفید؟

سرامیک‌های سفید، انتخاب اول هر بانوی خانه‌داری است. تصور کنید، صبحانه خود را در محیطی صرف کنید که غرق در نور و روشنی است. نور خورشید از پنجره آشپزخانه به داخل تابیده و بر روی سرامیک‌ها منعکس شود، چه حسی به شما دست می‌دهد؟ مطمئناً تا پایان روز، سرزنده و شاداب خواهید بود.
اگر در دکوراسیون آشپزخانه از رنگ‌های تیره یا کدر استفاده کرده‌اید، رنگ سفید سرامیک، انتخاب ایده‌آلی برای کف یا دیواره‌های آن است. این تضاد و دوگانگی، باعث می‌شود رنگ‌های تیره آشپزخانه کانون توجه افراد قرار بگیرند و آشپزخانه شما، جلوه خاصی به خود بگیرد.
مزایای رنگ سفید سرامیک برای آشپزخانه به همین‌جا ختم نمی‌شود، این رنگ، نظافت آسانی هم دارد، از همین رو برای خانم‌های خانه‌دار گزینه بسیار مناسبی هستند. هر آلودگی روی سرامیک‌های روشن به ویژه سفید، به وضوح دیده می‌شود و از این بابت به راحتی و با صرف زمان اندکی می‌توان آن‌ها را پاک کرد.

سرامیک‌‌ رنگ روشن مناسب آشپزخانه

سرامیک کرم‌رنگ آشپزخانه

استفاده از رنگ سفید سرامیک برای آشپزخانه ممکن است به مرور زمان خسته‌کننده شود. حال آنکه هیچ کدام از ما دوست نداریم در آشپزخانه‌ای بی‌روح و کسالت‌بار وقت بگذرانیم. اما با استفاده از رنگ کرمی که یکی دو درجه تیره‌تر از رنگ سفید است، به آسانی می‌توان این حس را به حس نو و شادابی تبدیل کرد و روح تازه‌ای در فضای منزل به وجود آورد.

سرامیک کرم‌رنگ آشپزخانه
رنگ کرم، به خصوص با کابینت‌های سفید، طوسی، کرم یا رنگ چوب، به خوبی قابل ست است و ترکیب چشم‌نوازی را خلق می‌کند. اگر بعد از مدتی این رنگ نیز دلتان را زد، از چوب، سنگ یا فلز هم می‌توانید برای جلوگیری از یکنواختی دکوراسیون بهره ببرید.
اگر می‌خواهید رنگ کرمی سرامیک در آشپزخانه بیشتر به چشم بیاید و جلوه زیبای خود را به نمایش بگذارد، نورپردازی‌های نقطه‌ای، لوستر و چراغ‌های زیر کابینتی هم ایده‌های جالبی به حساب می‌آیند.

سرامیک‌ تیره رنگ برای آشپزخانه

نوع دیگری از سرامیک‌ها، سرامیک‌های خنثی یا تیره‌رنگ هستند که از قدیم در بین بسیاری از افراد رایج بوده است. این دسته از سرامیک‌ها، طیف رنگی محدودی دارند و بیشتر رنگ‌هایی مانند خاکستری، سفید، کرم و قهوه‌ای روشن و بژ را شامل می‌شوند.

سرامیک‌ تیره رنگ برای آشپزخانه
اگر بخواهیم دلیل محبویبیت کاشی و سرامیک های تیره رنگ دکوراسیون آشپزخانه را ذکر کنیم، سادگی و ظرافت ذاتی این رنگ‌هاست که به راحتی با هر نوع رنگ و طرحی ست می‌شوند. به عنوان مثال، اگر سینک ظرفشویی، کابینت، یخچال یا فر آشپزخانه شما رنگ روشنی داشته باشد، بهترین رنگ سرامیک برای دیواره‌ها یا کف آشپزخانه، قطعاً رنگ‌های تیره خواهند بود.
اگر رفت‌وآمد به آشپزخانه منزل شما بسیار زیاد است و نگران تمیزی و نظافت سرامیک‌ها هستید، رنگ‌‌های تیره سرامیک، انتخاب‌ شایسته‌ای هستند. این طیف از رنگ‌ها، لکه‌ها و کثیفی‌ سرامیک را از دید عموم پنهان می‌کنند. پس لازم نیست، وسواس زیادی به خرج بدهید.

سرامیک آبی

اگر تصور می‌کنید، رنگ آبی مختص اتاق خواب‌ است، وقت آن رسیده که دیدگاه خود را تغییر دهید! سرامیک‌های آبی در فضاهای مختلف آشپزخانه کاربرد دارند. برای این‌که ظاهر چشمگیرتری داشته باشند، ترکیب‌کردن آن‌ها با رنگ‌های سفید و خاکستری ایده‌ فوق‌العاده‌ای است. به جرأت می‌توان گفت این ترکیب، کلید خلق فضای آرامش‌بخش در منزل است که هر چشمی را به خود خیره می‌کند.

سرامیک‌ آبی رنگ برای آشپزخانه

۳ ویژگی جذاب سرامیک‌های آبی برای کف آشپزخانه:

  1. به لطف مقاومت و کیفیت بالای این کاشی‌ها، نیاز به تعمیرات و یا تعویض زودهنگام ندارند.
  2. آبی به راحتی با رنگ‌های مختلف، به خصوص سفید، خاکستری، چوبی و زرد ست می‌شود.
  3. کاشی‌های آبی از نظر حرارت، رطوبت و حتی خط‌وخش بسیار مقاوم هستند. به این معنی که بدون هیچ نگرانی، می‌توانید آن‌ها را در پرترافیک‌ترین قسمت‌های آشپزخانه، مانند پشت اجاق گاز یا بین کابینت‌ها استفاده کنید.

جالب است بدانید:
برخی مطالعات نشان داده‌اند که رنگ آبی در فضای آشپزخانه اشتها را تحریک کرده و به هضم غذا کمک می‌کند. این رنگ، اثر آرامش‌بخشی بر سیستم عصبی و گوارشی بدن انسان دارد که در صورت استفاده از آن در آشپزخانه، زمینه برای هضم بهتر غذا و افزایش اشتها فراهم می‌شود.

سرامیک طوسی؛ جدیدترین رنگ سرامیک برای آشپزخانه

در این بخش قصد داریم شما را با پادشاه رنگ‌ها آشنا کنیم. درست حدس زده‌اید، طوسی همان رنگ خنثی و خاصی است که در میان تمام فضاهای منزل، سلطنت می‌کند. اوج این سلطنت و شکوه در آشپزخانه به اوج خود می‌رسد. اخیراً از این رنگ سرامیک به ویژه برای کف آشپزخانه استفاده شده است.
رنگ طوسی، به دلیل خطوط صاف و براقی که دارد، بدون تردید هارمونی بی‌نظیری را در آشپزخانه هر فردی ایجاد کرده، به علاوه فرآیند تمیزکردن را هم بسیار آسان می‌کند. سرامیک‌های طوسی رنگ، در مکان‌هایی که سایه‌های روشنی دارند، نور را به خوبی منعکس می‌کنند و فضای دلباز و پرنوری را به وجود می‌آورند.

سرامیک طوسی؛ جدیدترین رنگ سرامیک برای آشپزخانه

سرامیک قهوه‌ای برای آشپزخانه

برخی افراد ترجیح می‌دهند برای دکوراسیون آشپزخانه از سرامیک قهوه‌ای در فضاهای مختلف استفاده کنند. این رنگ شامل طیفی از رنگ‌های بژ، شکلاتی و گردویی می‌شود که هر کدام به تنهایی می‌توانند با دیگر اکسسوری‌های آشپزخانه ست شوند. این رنگ به آسانی با زرد یا کرم ست می‌شود.

سرامیک قهوه‌ای برای آشپزخانه
اگر دوست دارید طبیعت را به یکباره به منزل بیاورید و از بودن آن در آشپزخانه لذت ببرید، ترکیب رنگ سرامیک قهوه‌ای همراه سبز را در نظر داشته باشید. برای این‌که به این علاقه، جان تازه‌ای بدهید، سرامیک‌های قهوه‌ای با طرح چوب برای کفپوش آشپزخانه و سرامیک‌های سبز طرح برگ، برای قسمت کف و یا حاشیه‌ها، پیشنهاد ما به شماست.

نکات مهم برای انتخاب بهترین رنگ سرامیک‌ آشپزخانه

برای انتخاب بهترین رنگ سرامیک آشپزخانه، علاوه بر قواعد دکوراسیون داخلی، سلیقه شخصی نیز بسیار مهم است و به مراتب بااهمیت‌تر از مورد اولی است.
این شما هستید که هر روز پا به آشپزخانه می‌گذارید، پس طبیعتاً رنگی را باید انتخاب کنید که حس خوشایندی رار در شما به وجود آورد. از این جهت، تأثیر رنگ‌ها بر احساسات انسان را نمی‌توان نادیده گرفت. برای مثال، رنگ‌های گرم مانند زرد، قرمز، کرم و نارنجی حکم انرژی‌زا دارند، در حالی که رنگ‌های سرد مانند آبی و سبز به مراتب، حسی از آرامش به فرد می‌دهند.

  • اگر از سرامیک به عنوان کفپوش استفاده می‌کنید، به رنگ سرامیک دیوارها نیز باید دقت داشته باشید.
  • همه چیز در زیبایی خلاصه نمی‌شود. کیفیت و جنس سرامیک نیز بسیار مهم است.
  • خیلی از افراد در آشپزخانه از دمپایی استفاده نمی‌کنند، به همین علت سرامیکی باید استفاده شود که ضد لغزش باشد.
  • سرامیک کف آشپزخانه بهتر است، شاد و در عین حال بهداشتی باشد.

سخن پایانی

آشپزخانه قلب خانه شما است، پس رنگی را انتخاب کنید که به شما آرامش و حس خوبی می‌دهد و از آشپزی در آن فضا لذت می‌برید. در نهایت، بهترین رنگ سرامیک برای آشپزخانه، رنگی خواهد بود که شما آن را پسند کرده باشید و با سلیقه و سبک دکوراسیون آشپزخانه همخوانی داشته باشد.

علیرضا تبلانی

به نام عشق می‌نویسم🌱 علیرضا تبلانی هستم. با انگشتام میلیون‌ها کیلومتر اسکرول کردم تا به جایی که هستم برسم؛ همچنان این داستان ادامه داره...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا