طراحی دکوراسیون داخلی

16 رنگ برای اتاق گیمینگ جذاب و پرانرژی (رنگ دیوار اتاق گیمینگ)

 برای انتخاب رنگ برای اتاق گیمینگ چیزی فراتر از زیباتر شدن محیط است و می تواند بر تجربه بازی و میزان تمرکز افراد نیز تاثیرگذار باشد. به همین دلیل باید رنگ هایی را برای دیوار اتاق گیمینگ انتخاب کرد که قدرت تمرکز را افزایش دهد و در عین حال فضا را پویا با انرژی بالا و  دکوراسیون داخلی را زیبا کند. در ادامه بهترین رنگ برای اتاق گیمینگ و دیوارها را معرفی می کنیم.

رنگ دیوار اتاق گیمینگ

بهترین رنگ برای اتاق گیمینگ از نظر روانشناسی

یکی از مهم ترین گام ها برای انتخاب رنگ دیوار اتاق گیم و تجهیزات مورد استفاده در آن، توجه به روانشناسی و قوانین رنگ در دکوراسیون داخلی است. چون هر یک از رنگ ها تاثیر متفاوتی بر احساسات فرد ایجاد می کند و بر نوع هورمون های ترشح شده در مغز را کنترل می کنند.
بر همین اساس می توان گفت، برای اینکه سطح انرژی و هیجانتان افزایش پیدا کند، بهتر است به رنگ های گرم از قبیل قرمز و نارنجی گرایش پیدا کنید. در مقابل، برای ایجاد فضایی با انرژی پایین تر در اتاق بازی، رنگ های سرد مناسب هستند. رنگ های سرد برای دیوار اتاق گیم از قبیل آبی و سبز آرامش را در محیط ایجاد می کند.

بهترین رنگ برای اتاق گیمینگ از نظر روانشناسی

رنگ های طبیعی برای ایجاد تعادل در اتاق گیمینگ

اگر به دنبال ایجاد تعادل از نظر میزان انرژی و هیجان در اتاق بازی هستید، بهترین انتخاب رنگ های طبیعی است. استفاده از این رنگ برای اتاق گیمینگ باعث میشود وسایل و تجهیزات بیشتر در معرض توجه قرار بگیرند و نقطه کانونی را براحتی می توانید ایجاد کنید. برخی از پرطرفدارترین رنگ های طبیعی مناسب برای اتاق گیمینگ عبارتند از:

1- سفید؛ بهترین رنگ برای اتاق گیمینگ کوچک

اگر اتاق بازی کوچکی دارید بهتر است از رنگ های روشن از قبیل سفید برای دیوارها استفاده کنید. در این صورت نور بازتاب شده و فضا بزرگتر جلوه می کند. اتاق بازی با دیوار سفید شرایطی را فراهم می کند تا بتوانید توجه به وسایل گیم را جلب کنید. در نتیجه تعادل بسیار خوبی از نظر بصری در اتاق ایجاد می شود.
علاوه بر سفید کلاسیک می توانید از یک یا دو رنگ به نسبت کم برای دیوار و وسایل تزئینی استفاده کنید تا جلوه بهتری داشته باشد. در کنار سفید می توانید تزئین اتاق گیمینگ با ریسه را با نورهای رنگی متنوع انجام دهید.

سفید؛ بهترین رنگ برای اتاق گیمینگ کوچک

2- اتاق گیم رمز آلود با رنگ مشکی

اگر به دنبال ایجاد فضایی رمزآلوده و در عین حال شیک برای بازی هستید، مشکی را از دست ندهید. رنگ مشکی برای دیوار اتاق گیمینگ فضا را کوچک نشان می دهد، اما باعث افزایش قدرت تمرکزتان خواهد شد. در کنار رنگ سیاه پیشنهاد می کنیم نورپردازی را فراموش نکنید تا از خسته شدن چشم ها جلوگیری کنید.

اتاق گیم رمز آلود با رنگ مشکی

3- اتاق بازی خاکستری

یکی از مشکلات اغلب افراد در حین بازی، فشار زیاد به چشم است که با رنگ آمیزی دیوار اتاق گیمینگ با خاکستری می توان آن را کاهش داد. خاکستری نه تنها تعادل و آرامش را در اتاق ایجاد می کند، بلکه براحتی با رنگ وسایل و تجهیزات بازی نیز ست می شود.

اتاق بازی خاکستری

رنگ های سرد برای افزایش تمرکز در اتاق بازی

رنگ های سرد یادآور عناصر طبیعی هستید و به همین دلیل در افزایش آرامش نقش موثری دارند. علاوه براین، این رنگ ها انتخاب مناسبی برای بالا بردن قدرت تمرکز افراد در حین بازی به شمار می روند. از بهترین انواع رنگ سرد برای اتاق گیمینگ می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

4- رنگ آبی برای دیوار اتاق گیم

آبی یکی از پرطرفدارترین رنگ های سرد است که آرامش، زیبایی و افزایش قدرت تمرکز را با هم دارد. این رنگ گزینه مناسبی برای افرادیست که زمان زیادی را به بازی می پردازند. برای ایجاد جلوه بهتر در اتاق، ترکیبی از رنگ های روشن و تیره آبی را می توانید به کار ببرید.

رنگ آبی برای دیوار اتاق گیم

5- آرامش و طراوت در اتاق گیمینگ با سبز نعنایی

انتخاب پالت سبز برای اتاق بازی چیزی نیست که براحتی بتوان از آن چشم پوشی کرد. این رنگ فضای آرام، با طراوت و سرزنده را ایجاد می کند و از خسته شدن ذهن افراد در حین بازی جلوگیری می کند.

آرامش و طراوت در اتاق گیمینگ با سبز نعنایی

بالا بردن انرژی با رنگ های گرم

بسیاری از گیمرها ترجیح می دهند در فضایی با هیجان و انرژی بالا بازی کنند. برای این قبیل افراد، بهترین رنگ برای اتاق گیمینگ ترکیبی از رنگ های گرم است و پرطرفدارترین آنها عبارتند از:

6- پرتقالی تیره

پرتقالی تیره ترکیبی از نارنجی و قهوه ای است که حس اشتیاق و در عین حال منحصر به فرد بودن را به همراه دارد. اجرای این رنگ برای دیوار اتاق گیمینگ باعث بالا رفتن انرژی و هیجان شده و افراد احساس سرزندگی می کنند.

اتاق بازی پرتقالی

7- اتاق گیمینگ زرد

رنگ زرد برای دیوار اتاق گیم حس روزهای آفتابی را به همراه دارد و به شدت انرژی مثبت را در افراد بالا می برد. با توجه به اینکه زرد احساس شادی را در شما القا می کند، در نتیجه تجربه بهتری از بازی خواهید داشت و در عین حال خلاقیت شما را افزایش می دهد.
اگر طرفدار بازی هایی با بازتاب سریع هستید، شک نکنید رنگ زرد روی دیوارها تاثیر زیادی بر بهبود تمرکز ذهن و ایده پردازی و عکس العمل صحیح و سریع شما دارد.

اتاق گیمینگ زرد

8- قرمز؛ پرطرفدارترین رنگ برای اتاق گیمینگ

طبیعت آتشین رنگ قرمز باعث بالا رفتن هیجان و آدرنالین خون می شود. به همین دلیل اتاق های بازی که با قرمز رنگ آمیزی میشوند انرژی، هیجان و شور و اشتیاق بالایی دارد.

قرمز؛ پرطرفدارترین رنگ برای اتاق گیمینگ

رنگ های منحصر به فرد برای اتاق بازی

بسیاری از افراد ترجیح می دهند فضای اتاق آنها منحصر به فرد باشد و بر اساس شخصیت آنها رنگ آمیزی میشود. از بهترین رنگ های خاص و متفاوت برای اتاق بازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

9- رنگ صورتی برای اتاق گیمینگ دخترانه

صورتی یکی از رنگ های ملایم است که حس سرگرمی و بازیگوشی و آرامش را در اتاق القا می کند. این رنگ تاثیر زیادی بر آرامش ذهن دارد و قدرت تمرکز را افزایش می دهد.

رنگ صورتی برای اتاق گیمینگ دخترانه

10- رنگ آمیزی دیوار اتاق گیمینگ با بنفش

با قرار گرفتن در اتاق بازی به رنگ بنفش حس رمزآلود بودن به شما القا می شود و تجربه متفاوتی در حین گیم خواهید داشت. علاوه براین، این رنگ در بالا بردن قدرت تخیل و خلاقیت نیز نقش مهمی دارد و شما را به قلمرو فانتزی در فضای بازی منتقل می کند.

رنگ آمیزی دیوار اتاق گیمینگ با بنفش

بهترین رنگ های ترکیبی برای اتاق گیمینگ

استفاده از یک رنگ برای دیوار اتاق گیم به مرور ممکن است باعث خستگی ذهن و چشم ها شود. به همین دلیل اغلب طراحان داخلی استفاده از ترکیب رنگ های مختلف را پیشنهاد می دهند. ترکیبی از رنگ های گرم، سرد و خنثی تعادل را در اتاق ایجاد می کنند و ذهن آرامش بیشتری را تجربه می کند.

11- اتاق گیم سفید و سیاه

سیاه و سفی دو رنگ متضاد هستند که با قرار گرفتن در کنار هم فضای بازی را شیک و پیچیده می کنند. این دو رنگ در کنار هم فضایی مدرن و مینیمال را ایجاد می کند که از پرت شدن حواس به خوبی می تواند جلوگیری کند.

اتاق گیم سفید و سیاه

12- اتاق گیمینگ آبی و خاکستری

از دیگر رنگ های ترکیبی مناسب برای اتاق بازی می توان به آبی و خاکستری اشاره کرد. این دو رنگ در کنار هم آرامش، تعادل و بالا رفتن تمرکز را ایجاد می کنند که همگی برای گیمرها ضروری هستند.

اتاق گیمینگ آبی و خاکستری

13- ترکیب سبز و سیاه برای دیوار اتاق گیم

استفاده از ترکیب سبز و سیاه این حس را در شما بوجود می آورد که وارد ماتریکس شده اید! این دو رنگ در کنار هم برای ورود به دنیای مجازی هیجان انگیز از بهترین گزینه ها است و نمی توان از آن دل کند.

ترکیب سبز و سیاه برای دیوار اتاق گیم

14- هیجان رمزآلود با قرمز و مشکی

قرمز رنگ هیجان و انرژی است و مشکی در رمزآلود شده فضا موثر است. علاوه براین، این دو رنگ محرک بصری هستند و تجربه منحصر به فردی از بازی را برایتان به همراه خواهند داشت.

هیجان رمزآلود با قرمز و مشکی

15- ترکیب صورتی و سفید

ترکیب صورتی و سفید در کنار هم باعث بزرگ تر دیده شدن اتاق می شود و بازتاب نور خوبی دارد. این ترکیب بیشتر مورد علاقه دختران است و فضایی رویایی و شاد را برای بازی فراهم می کند.

ترکیب صورتی و سفید

16- اتاق بازی بنفش و سفید

ترکیب بنفش و سفید یکی دیگر از گزینه های مناسب برای رنگ آمیزی اتاق گیمینگ به شمار می رود. این ترکیب حس فریبنده و رمزآلودد بودن را در کنار ظرافت و آرامش در فرد ایجاد می کند. با این رنگ ها می توانید محیط بازی را پیچیده و تخیل برانگیز کنید.

اتاق بازی بنفش و سفید

منبع: nipponpaint

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا