طراحی دکوراسیون داخلی

کلوزت روم یا اتاق لباس چیست + 65 ایده طراحی اتاق کلوزت لاکچری

اتاق لباس یا کلوزت روم که با نام های دیگری از قبیل واک این کلوزت (walk in closet) نیز شناخته شده می باشد، از مهم ترین بخش ها در طراحی داخلی مدرن است که فضایی را برای چیدمان انواع لباس و پوشاک فراهم می کند. طراحی اتاق لباس در خانه نه تنها باعث میشود تا فضای داخلی لاکچری و شیک و مدرن جلوه کند، بلکه تاثیر بسیار بالایی بر نظم خواهد داشت. با توجه به اینکه این اتاق ها هنوز در معماری خانه های ایرانی زیاد رایج نشده اند، به همین دلیل ابهاماتی ممکن است درباره آن وجود داشته باشد. در این بخش از مطالب طراحی دکوراسیون منزل دکونیوز در ادامه به معرفی کلوزت روم (closet room) پرداخته و 65 مدل اتاق لباس در خانه با طرح های لاکچری، مدرن، ساده، دخترانه، کوچک و بزرگ به همراه عکس را ارائه خواهیم داد و معرفی می کنیم که اتاق کلوزت چیست و چه کاربردی دارد؟

مدل اتاق لباس

اتاق لباس یا کلوزت روم چیست؟

در طراحی داخلی ساختمان های مسکونی، علاوه بر در نظر گرفتن فضای مناسب برای اتاق خواب و آشپزخانه و سالن نشیمن، استفاده از کمد دیواری و جاکفشی و آینه قدی و درآور نیز جایگاه بسیار ویژه ای دارد. استفاده از وسایل و کمدها در بخش های مختلفی از منزل می تواند شرایط را برای نگهداری و چیدمان لباس و پوشاک فراهم کند. در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن، تغییرات زیادی به چشم میخورد که از جمله آنها می توان به اختصاص دادن فضای مخصوص برای کمدهای لباس، جاکفشی و آینه و درآور اشاره نمود. اتاق لباس در خانه یا کلوزت روم (closet room) به اتاق یا بخش هایی از خانه گفته میشود که به شیوه های مختلف از قبیل درب های شیشه ای یا دیوار و پارتیشن از سایر بخش ها جدا شده و تجهیزات مورد نیاز برای چیدمان انواع لباس و پوشاک و پوشیدن و در آوردن آنها فراهم شده است.

به عبارت دیگر می توان گفت، واک این کلوزت (walk in closet) مجموعه ای از انواع کمد، جاکفشی، آینه قدی و درآور، میز کنسول و کمدهای مخصوص اکسسوری و کیف و کلاه و کراوات و غیره را در خود جای داده و از سایر بخش های خانه جدا می باشد. این گروه از اتاق ها در سالهای اخیر در طراحی داخلی وارد شده و در معماری مدرن به آن توجه ویژه ای شده است.

کلوزت روم چیست؟

انواع کلوزت روم

در طراحی اتاق لباس با توجه به ابعاد اتاق و تعداد وسایل موجود در آن از روش های متعددی استفاده میشود. در حالت کلی ساختار این اتاق ها و نحوه چیدمان کمد در آنها به مدل های زیر انجام میشود:

  • کلوزت یک طرفه: در این مدل تنها روی یکی از دیوارهای کمدهای لباس نصب شده و گزینه ای ایده آل برای اتاق های کوچک است. عمق استاندارد برای کمدهای نصب شده در این اتاق 120 تا 150 سانتی متر می باشد و می توانید انواع لباس را در فضایی به اندازه 60 سانتی متر قرار دهید.
  • کلوزت دو طرفه: این مدل طراحی از دو دیوار برای چیدمان کمدها استفاده شده و دراور و اینه و غیره در سایر بخش ها چیده میشوند.
  • کلوزت جزیره: علاوه بر کمد در دو طرف دیوارهای اتاق، یک جزیره یا کانتر نیز در وسط اتاق در نظر گرفته میشود. از کشو و قفسه های جزیره می توانید برای چیدمان کفش و کیف استفاده کنید. این مدل برای اتاق های بزرگ کاربرد دارد، چون باید حداقل 90 سانتی متر در اطراف جزیره برای رفت و آمد و دسترسی به کمدها فضای خالی وجود داشته باشد.

در تمام این مدل ها باید به فضای مناسب برای پرو و پوشیدن لباس نیز دقت داشته باشید. در حالت استاندارد اتاق پرو یا فضای لباس و کفش پوشیدن حدود 90 تا 120 سانتی متر باید باشد. اگر اتاق کوچک است، بهتر است تا حد امکان تعداد کمد و درآور و جزیره را کم کنید تا در زمان پوشیدن لباس با مشکل مواجه نشوید.

کاربرد اتاق لباس

تعداد زیاد لباس های تابستانی و زمستان و کیف و کفش و قرار دادن آنها در کمد یک چالش همیشگی می باشد. برای رفع این مشکلات می توان یکی از اتاق ها را به کلوزت تبدیل کرد. در واقع اصلی ترین کاربرد این اتاق ها، ایجاد نظم و آراستگی بیشتر در منزل می باشد. علاوه براین، با قرار گرفتن کیف، کفش و لباس های مختلف در یک فضا شرایط برای ست کردن آنها با هم راحت تر میشود. در کنار لباس ها، می توانید کشو و قفسه هایی را به اکسسوری هایتان اختصاص دهید تا با استایل های مختلف از آنها استفاده کنید.

مدل طراحی اتاق لباس در اتاق خواب

نکات طراحی کلوزت روم در خانه

با توجه به هزینه هایی که برای طراحی اتاق لباس در خانه پرداخت میشود، لازم است در طراحی آن استانداردها رعایت شوند تا در نهایت خروجی و نتیجه مطلوبی از آن دریافت گردد. از مهم ترین مواردی که لازم است برای طراحی کلوزت روم مدرن و لاکچری و حتی کوچک به آن توجه شود می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

1- متراژ و ابعاد کلوزت روم ساده

ابعاد کلوزت روم اهمیت بسیار زیادی دارد و باید متناسب با متراژ کلی ساختمان و همچنین تعداد کمدهای مورد نیاز برای چیدمان لباس و کیف و کفش غیره تعیین گردد. طراحی اتاق لباس کوچک که رفت و آمد در آن سخت بوده و کمدهای آن نیز کم باشد و نتوان لباس ها را در آن براحتی قرار داد قطعا نتیجه خوبی را به همراه ندارد و نبود آن بهتر از بودنش خواهد بود. در حالت استاندارد برای اتاق هایی که فضای کمی دارند، حدود 90 سانتی متر باید برای پرو و پوشیدن لباس اختصاص داده شود. برای کمدهای روی هر یک از دیوارها نیز عمق 90 تا 120 سانتی متر در نظر گرفته میشود. در اتاق هایی که فضای بیشتری دارند این ابعاد می تواند تغییر کند.

2- کمد چند منظوره در اتاق لباس کوچک

همان طور که اشاره شد، متراژ کلوزت روم ساده اهمیت زیادی دارد و در شرایطی که امکان اختصاص دادن فضای زیاد به آن وجود ندارد، بهترین راهکار استفاده از کمدهای چند منظوره می باشد. کمدهای چند منظوره امکان چیدمان لباس ها با اندازه و ابعاد مختلف را در کنار هم فراهم می کند و نظم خوبی را در محیط ایجاد خواهد نمود.

3- مبلمان و پاف را فراموش نکنید!

یکی از موارد بسیار مهمی که در کنار کمدهای دیواری و رگال لباس لازم است در این اتاق ها وجود داشته باشد، پاف یا مبلمان برای نشستن است که شرایط را برای پوشیدن کفش و لباس فراهم می کند. با توجه به اندازه و ابعاد و متراژ کلوزت روم می توان از انواع پاف یا مبل شزلون استفاده نمود.

4- نورپردازی را جدی بگیرید!

نور اهمیت بسیار زیادی در دکوراسیون دارد و نه تنها باعث روشن تر شدن محیط می گردد، بلکه با انجام حرفه ای آن می توان فضای داخلی اتاق را بزرگتر یا کوچکتر جلوه داد. نورپردازی اتاق لباس نیز اهمیت زیادی دارد و باید به گونه ای باشد که شخص براحتی بتواند تصویر خود را در آینه مشاهده کند و همچنین جلوه اتاق نیز بهبود پیدا کند. این مساله مخصوصا برای کلوزت روم های مدرن که دارای درب شیشه ای می باشند اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

5- استفاده از درب شیشه ای در اتاق لباس لاکچری

استفاده از درب های شیشه ای در معماری مدرن رواج زیادی دارد، به طوریکه در طراحی اتاق لباس لاکچری می توان نمونه های بسیار زیبایی از آنها را مشاهده نمود. این دربها کشویی بوده و فضای کمی را در محیط اشغال می کنند. برخی از این درب ها آینه ای می باشند که باعث میشوند تا فضای بیرونی اتاق مدرن و بزرگ تر جلوه کند. این چیدمان برای اتاق مستر کاربرد زیادی دارد، چون این اتاق ها اغلب متراژ بزرگی داشته و لوکس تر از سایر اتاق ها هستند.

6- استفاده از آینه قدی

از دیگر موارد بسیار مهم در اتاق لباس، آینه قدی می باشد. با انتخاب مدل آینه قدی متناسب با اندازه و ابعاد اتاق شرایط را برای پوشیدن و پرو لباس ها فراهم خواهید کرد. با توجه به اینکه اغلب اتاق های اختصاص داده شده برای لباس فاقد پنجره و نور طبیعی می باشند، به همین دلیل بهتر است آینه قدی در جایی از اتاق قرار گیرد که نورپردازی بهتری داشته باشد. توجه داشته باشید که تنوع در آینه های قدی بسیار زیاد بوده و اگر کلوزت روم کوچک می باشد، بهتر است از نوع چند منظوره آنها استفاده کنید.

7– توجه به رنگ بندی اتاق

برای دریافت بهترین نتیجه از طراحی، نباید رنگ بندی را فراموش کنید. برای اتاق هایی که فضا کمی دارند، تا حد امکان سعی کنید رنگ های روشن را برای دیوار و کمدها انتخاب کنید تا نور را بازتاب و فضا را بزرگتر نشان دهند. برای اتاق های بزرگ بهتر است به سبک چیدمان توجه داشته باشید. به عنوان مثال برای اتاق های لوکس و لاکچری رنگ های بژ، شامپاینی و قهوه ای و طلایی همگی انتخاب های ایده آلی هستند.

8- کمد و درب کشویی انتخاب کنید

برای جلوگیری از اشغال فضای زیاد در زمان باز بودن درب اتاق و کمدها، بهترین انتخاب مدل هایی می باشند که به صورت کشویی و ریلی حرکت می کنند. این مدل درب ها در زمان باز و بسته شدن هیچ تاثیر منفی در فضای اتاق ندارند. درب های لولایی برای اتاق های کوچک گزینه مناسبی نمی باشند و بهتر است تا حد امکان آنها را انتخاب نکنید.

9- نظم دهنده استفاده کنید

نظم دهنده ها در اتاق کلوزت نقش بسیار مهمی دارند. چون می توانند فضای مناسبی برای لباس های کوچک، جوراب و اکسسوری ها در کشوی کمد فراهم کنند. علاوه بر نظم، از آسیب وارد شدن به لباس و اکسسوری ها نیز جلوگیری می کنند.

عکس اتاق لباس جدید

مدل اتاق لباس برای خانه

بعد از آشنایی با واکینگ کلوزت و انواع مختلف آن، در ادامه می توانید با ایده هایی برای طراحی مدل های مختلف آن آشنا شوید. انواع مدل اتاق لباس در اتاق خواب ساده، دخترانه و لاکچری و کوچک و غیره همراه با تصاویر متنوع در ادامه ارائه میشوند.

کلوزت روم در اتاق خواب ساده

از رایج ترین انواع اتاق های لباس، نمونه هایی می باشند که در اتاق خواب اجرا میشوند. با توجه به ابعاد اتاق خواب می توان یک طرف از اتاق خواب را به طور کامل به کلوزت روم اختصاص داد یا از فضای پشت تخت خواب برای این منظور استفاده کرد. چند مورد از نمونه های اتاق لباس در اتاق خواب های بزرگ و کوچک را در تصاویر زیر مشاهده می کنید.

اتاق لباس در اتاق خواب

کلوزت روم در اتاق خواب

طراحی کلوزت روم در اتاق خواب

اتاق لباس لاکچری

استفاده از کمدهایی با رنگ های مشکی و طلایی، آینه های قدی با قاب های بسیار زیبا و همچنین درب های کشویی و ریلی شیشه ای یا آینه ای همگی باعث میشوند تا در نهایت کلوزت روم لاکچری داشته باشید. برخلاف تصور اغلب افراد، اتاق لباس لاکچری همیشه به معنای بزرگ بودن فضای اختصاص داده شده به آنها نمی باشد، بلکه نوع وسایل به کار رفته در این اتاق ها و نحوه نورپردازی نقش مهم ترین در این زمینه خواهد داشت.

مدل اتاق لباس لاکچری

مدل اتاق لباس مدرن

طراحی اتاق لباس لاکچری

مدل کلوزت روم مدرن در اتاق خواب

اتاق لباس مدرن در خانه

طراحی اتاق لباس شیک در خانه

مدل طراحی کلوزت روم شیک در اتاق خواب

طرحی اتاق لباس شیک جدید

اتاق لباس کوچک

در اغلب آپارتمان ها با مشکل کمبود فضا مواجه هستیم و به همین دلیل محدودیت هایی در طراحی کلوزت روم خواهیم داشت. در این شریط می توان از فضای پشت تخت خواب، راهروها و زیر شیروانی برای این منظور استفاده نمود. علاوه براین، کمد و آینه های چند منظوره همگی باعث میشوند تا اتاق لباس کوچک اما کاربردی و منظمی داشته باشید.

مدل طراحی اتاق لباس کوچک

کلوزت روم کوچک

طراحی کلوزت روم کوچک

طراحی اتاق لباس کوچک در خانه

اتاق لباس کوچک مدرن

اتاق لباس دخترانه

برای اتاق دختران در هر گروه سنی نیز می توان اتاق لباس دخترانه بسیار شیک و لاکچری طراحی کرد. چند مدل و عکس زیر از کلوزت روم های مناسب برای دختران را ادامه می توانید ببینید.

اتاق لباس دخترانه

مدل کلوزت روم دخترانه

عکس اتاق لباس دخترانه شیک

اتاق کلوزت دخترانه شیک

عکس و مدل جدید اتاق لباس یا کلوزت روم

واک این کلوزت یا اتاق لباس

مدل اتاق لباس جدید

مدل طراحی اتاق لباس جدید

مدل طراحی اتاق لباس کوچک جدید

مدل طراحی کلوزت روم کوچک جدید

مدل طراحی کلوزت روم جدید

مدل طراحی کلوزت روم شیک

مدل کلوزت روم دخترانه

مدل کلوزت روم کوچک مدرن

عکس اتاق لباس کوچک جدید

عکس اتاق لباس بزرگ

عکس کلوزت روم شیک جدید

عکس واک این کلوزت شیک جدید

عکس واک این کلوزت جدید

مدل کلوزت روم زنانه

طراحی کلوزت روم بزرگ

اتاق لباس پوشیدن در خانه

طراحی اتاق لباس پوشیدن در خانه

 

پاف برای اتاق لباسعکس اتاق لباس قشنگ

عکس کلوزت روم قشنگ

مدل اتاق لباس 2021

مدل اکلوزت روم 2021

 

مدل کمد اتاق لباس در خانهمدل طراحی اتاق لباس 2021

نورپردازی اتاق لباس مدل طراحی اتاق لباس 2021

آینه در کلوزت روممدل طراحی اتاق لباس 2021

اتاق لباس با درب شیشه ایمدل طراحی اتاق لباس 2021

مدل طراحی اتاق لباس در خانه 2021

مدل طراحی کلوزت روم در خانه 2021

طراحی کلوزت روم در خانه 2021

اتاق لباس با در شیشه ای

اتاق لباس سفید

مدل کمد اتاق لباس

مدل اتاق لباس دخترانه

کلوزت روم یا واک این کلوزت

کلوزت روم کوچک

عکس کلوزت روم کوچک

 

نوشته های مشابه

‫22 نظرها

    1. سلام دوست عزیز
      محدودیتی در انتخاب کفپوش ها وجود نداره، اما بهتره از پارکت و لمینت یا سرامیک که راحت تر نسبت به موکت و فرش تمیز میشن استفاده کنین تا راحت بتونین کفش ها رو در اتاق لباس پرو کنین

    1. هر دو نوع درب کاربرد داره و البته درب های چوبی مناسب تر هستند. درب های شیشه ای اغلب مات یا سندبلاست هستن تا دید نداشته باشن

    1. سلام
      چون این فضا برای پرو لباس و آماده شدن هست و رنگ روی نحوه ست کردن لباس ها تاثیر زیادی داره، بهتره نورهای رنگ و چشمک زن برای اتاق لباس استفاده نشه

    1. برای خونه های کوچیک میتونین جاکفشی و درآور و کنسول رو از سایر اتاق ها و راهروها جدا کنین و یه فضای کوچیک به عنوان اتاق لباس درست کنین. برای خونه های کوچیک نظم خوبی به محیط میده. مثلا پشت تخت خواب میتونه یه فضای خوب برای این منظور باشه

    1. با استفاده از کمد میتونین داخل اتاق کوچیک اتاق لباس زیبایی رو طراحی کنین. چون کنسول و درآور و حتی جاکفشی از سایر اتاق و بخش های خونه به کلوزت منتقل میشن، برای همین فضای زیادی نمیشه گفت اشغال میشه

    1. بله میتونین فضای پشت تخت رو به اتاق لباس کوچیک تبدیل کنین. چند نمونه داخل مطلب به این سبک قرار گرفته

  1. کارتون حرف نداره، برا اتاق خواب کوچک که نورگیر و پنجره نداره چه طرحی بهتره؟

    1. ممنون از شما
      برای اتاق کوچیک تا حد امکان از کمد دیواری چند منظوره که همزمان به عنوان جاکفشی کاربرد داشته باشه استفاده کنین. برای روشن و بزرگتر دیده شدن اتاق روی درب کمد یا سایر بخش های اتاق از آینه قدی استفاده کنین. نورپردازی روی سقف و دیوار هممیتونه فضا رو بزرگتر نشون بده

  2. واک این کلوزت فقط یعنی همین
    عالی شیک مرتب مفید
    چه ایده های خوبی عالیییین

  3. اشتباهی که بین ما ایرانی ها رایج هست دوست داریم اتاقای زیادی داشته باشیم و بزرگ و به چیدمان و کمد و نظم فکر نمی کنیم اگر یک قسمت از اتاق رو به کلوزت اختصاص بدیم بسیار اتاق و منزل زیباتر و مرتب تری خواهیم داشت

  4. با دیدن این مدلا میشه فهمید که برای طراحی اتاق لباس لاکچری کافیه کمی خلاقیت داشت و نیاز به صرف هزینه های هنگفت نیست

  5. به نظر من خیلی راحت میشه در گوشه ای از اتاق یک کلوزت روم ساده و کوچیک درست کرد و یه اتاق کامل داشت. حتما نیاز به اتاق بزرگ برای کلوزت روم نیست

  6. ایده هاتون عالی بودن. گاهی فک می کنیم برای داشتن اتاق لباس به یک اتاق مجزا و بزرگ احتیاج هست اما خیلی راحت و عالی بود این ایده هایی که در قسمتی از اتاق اجرا بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا