دکوراسیون اتاق خوابطراحی دکوراسیون داخلی

اتاق خواب مستر چیست؟ + مزایا، معایب، 60 مدل حمام مستر

اتاق خواب مستر یا حمام مستر چیست؟ شاید این سوال برای شما نیز بوجود آمده باشد و به دنبال پاسخی برای آن باشید. مستر یکی از اتاق های خانه های امروزی است که با سایر بخش ها متفاوت بوده و ترکیبی از اتاق خواب و حمام به شمار می رود. طراحی دکوراسیون اتاق خواب این اتاق های یک یا دو نفره دارای ویژگی هایی است که آن را از سایر بخش ها متمایز می کند. دکونیوز در ادامه ویژگی ها، مزایا، معایب، نکات و ایده های طراحی، متراژ و مدل و عکس های جدید و معنی اتاق خواب مستر master room دخترانه، شیشه ای، لوکس، ساده و مدرن را ارائه خواهد داد. به طور خلاصه در این مطلب می خواهیم بگوییم اتاق مستر دار یعنی چه و به چه معناست؟

اتاق خواب مستر

اتاق خواب مستر چیست؟

اتاق خواب مستر در واقع اتاقی بزرگ است که دارای بخشی به عنوان حمام یا وان و سرویس بهداشتی است. این تعریف را می توان به عنوان ساده ترین تعریف برای اتاق مستر معرفی کرد. مستر در زبان انگلیسی به معنای رئیس یا ارباب است. معمولا انگیسی زبان ها وقتی از این واژه استفاده می کنند که قرار باشد یک موضوع یا مورد اصلی را معرفی کنند. اگر کلمه مستر بعد از کلمه اتاق یا حمام آورده شود، به معنای یک سرویس حمام اختصاصی برای یک اتاق به شکل مجزا از سایر بخش های منزل است. اتاق مستر به انگلیسی دقیقا به همین صورت معنا میشود و عبارت است از MASTER ROOM!

اتاق مستر چیست؟

حمام مستر چیست؟

حمام مستر نیز یک حمام کامل با تمامی امکانات شناخته می شود. این حمام در بزرگترین اتاق خانه قرار می گیرد؛ اتاقی که معمولا برای زوج ها و والدین طراحی شده است. طراحی دکوراسیون دخلی نیز باید بسیار زیبا، آرامش بخش و خاص باشد. اما فراموش نکنید که یک مستر روم بدون وجود حمامی که دارای دوش یا وان های فانتزی باشد، معنایی ندارد.

حمام مستر چیست؟

اتاق مستر چه امکاناتی دارد؟

با توجه به تعریفی که برای خواب مستر ارائه شد، می توان گفت در این اتاق هر آنچه برای استراحت مورد نیاز است قرار میگیرد. از جمله امکانات اتاق مستر می توان به وان حمام، دوش، سونا، جکوزی، سرویس بهداشتی و همچنین تخت خواب و سرویس خواب، کمد دیواری و آینه نیز اشاره کرد.
البته لازم به ذکر است، با توجه به اندازه و ابعاد و متراژ اختصاص داده شده برای این فضا، نوع امکانات خواب مستر متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، در خواب مسترهای کوچک سونا و جکوزی و وان حذف شده و به جای آن دوش و سرویس بهداشتی در کنار هم قرار میگیرند.

  استفاده از فضای زیر پله + 65 مدل دکور و طراحی زیر پله

مزایا اتاق خواب مستر چیست؟

از مزایای مستر روم می توان به وجود فضایی اختصاصی و مستقل برای صاحبان اتاق اشاره کرد. این اتاق باید بتواند نیاز افراد به داشتن یک اتاق راحت، آرامبخش و بزرگ را برطرف کند. همچنین این اتاق در عین تامین نیازهای صاحبان خود، نباید باعث ایجاد مزاحمت برای سایر اعضای خانواه شود.

مزایا اتاق خواب مستر چیست

از دیگر مزایای حمام مستر در اتاق خواب هم می توان به تامین کامل نیازهای بهداشتی افراد حاضر در اتاق اشاره کرد. یکی دیگر از مزایای اتاق مستر، امکان استفاده از آن برای مهمانان است؛ به طوری که هیچ گونه مزاحمتی برای مهمانان و میزبانان ایجاد نشود. این اتاق می تواند فضایی گرم و دلچسب برای گفتگو، مطالعه وقت گذرانی و خواب به شکل دو نفره فراهم کند.

مزایا اتاق مستر چیست

معایب اتاق مستر چیست؟

همیشه وجود یک خواب مستر در اتاق باعث راحتی و آسایش نمی شود. از آن جا که بنای حمام در داخل یک اتاق جا نمایی می شود، اتاق می تواند در معرض آب و رطوبت قرار بگیرد. در صورت نفوذ رطوبت به فضای اتاق، مشکلات مختلفی به وجود می آید. مشکلاتی که باعث وسایل و ابزار موجود در اتاق شده و باعث فرسایش و کاهش طول عمر مفید ساختمان می شود. با توجه به وجود سرویس بهداشتی و حمام، باید تهویه مناسبی برای حمام موجود در اتاق در نظر گرفته شود در غیر این صورت رطوبت و بوی نامناسب ممکن است حاضران در اتاق را اذیت کند. این موارد می توانند به عنوان معایب اتاق مستر به شمار روند.

معایب اتاق مستر چیست

طراحی این اتاق ظرافت های خاص خودش را دارد؛ نقش اندازه اتاق در طراحی بهینه آن بسیار تاثیرگذار است. اتاق هر چه کوچکتر باشد، محدودیت بیشتری برای طراحی مستر روم خواهید داشت. پارتیشن بندی و جداسازی بخش های مختلف اتاق نیز بسیار سخت و البته مهم است.

معایب حمام مستر چیست

نکات طراحی اتاق خواب مستر چیست؟

در دکوراسیون منزل هر قسمت از خانه باید به نکاتی خاصی که برای همان قسمت از خانه مناسب است توجه شود. رعایت این نکات باعث می شود تا طراحی، هر چه بیشتر به مقصود، هدف و کاربرد بخش های خانه نزدیک شود.

  • در پلان حمام مستر برای دید کمتر، بهتر است حمام را در گوشه اتاق جانمایی کنید.
  • برای محدود کردن دید به اتاق بایستی از شیشه های سند بلاست شده استفاده کرد.
  • تهویه مناسب نیز بسیار با اهمیت است و حتما باید برای گردش هوا در محیط حمام مستر برنامه ریزی کرد.
  • اگر اتاق شما بزرگ است و فضای کافی در اختیار دارید از وان جکوزی دو نفره استفاده کنید.
  • وان سنگ مرمر و شیرآلات لوکس یا هوشمند به زیبایی محیط حمام و لوکس به نظر رسیدن آن کمک می کند.
  • کلوزت روم ها به عنوان جایی برای نگهداری لباس ها، کیف و کفش می باشد که معمولا در اتاق مسترهای بزرگ در نظر گرفته می شود.
  • اگر اتاق برای زوج های جوان طراحی می شود، بهتر است از وسایل دو نفره خصوصا در حمام استفاده شود. برای مثال از ست دوش های دو نفره، وان دو نفره یا روشویی دو نفره می توان با این هدف استفاده کرد.

طراحی اتاق مستر

طراحی حمام مستر

متراژ اتاق خواب مستر چیست؟

متوسط متراژ یک اتاق خواب مستر روم، باید به شکلی باشد که از تمام اتاق های خانه بزرگتر بوده و قابلیت قرارگیری یک حمام در اتاق را داشته باشد. در خانه های بزرگ و ویلایی تلاش می شود تا این اتاق چشم اندازی رو به فضای سبز ویلا یا حیاط منزل و از طرفی به تراس دسترسی داشته باشد. یکی از نکاتی که معماران برای طراحی اتاق های مستر باید در نظر داشته باشند، وجود فضایی برای مانور دادن در اتاق است؛ آن هم در شرایطی که با اضافه شدن حمام ، سرویس های بهداشتی، تخت، کمد ها و… خود به خود از متراژ اتاق کم می شود. در صورت در نظر نگرفتن این موارد ساکنان اتاق با محدودیت های جدی مواجه خواهند شد. اما اگر میخواهید بدانید که اتاق مستر چند متر باید باشد، بهتر است ابعاد آن را برای یک اتاق دو نفره، حداقل ابعاد 4.5 در 4.5 در نظر بگیرید.

  معرفی کامل 47 تا از محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی

متراژ اتاق خواب مستر

متراژ اتاق مستر

اتاق مستر شیشه ای

اتاق مستر شیشه ای بیشتر به اتاق هایی گفته میشود که برای جداسازی سرویس بهداشتی و حمام و اتاق خواب از پارتیشن های شیشه ای استفاده میشود. این شیشه ها بهتر است مات انتخاب شوند تا افراد آسایش بیشتری افراد داشته باشند. علاوه براین، شیشه های رنگی و متناسب با طراحی داخلی و معماری در نظر گرفته شده برای فضا نیز می توانند برای این فضا بسیار مناسب باشند.

اتاق مستر شیشه ای

اتاق خواب مستر

اتاق شیشه ای مستر

مدل اتاق مستر کوچک

در اتاق های مستر کوچک باید حداکثر استفاده را از فضا داشته باشیم. استفاده از پارتیشن های شیشه ای برای جدا کردن محیط حمام و توالت گزینه خوبی است. استفاده از دستگیره های حوله ای به جای حوله و جانمایی آینه های دردار برای قرار دادن اجسام اضافه در داخل آنها فضا را برای شما بزرگتر نشان می دهد.

مدل اتاق مستر کوچک

استفاده از رنگ های روشن باعث انعکاس بیشتر نور شده و فضای اتاق شما را بزرگتر نشان می دهد اگر این ویژگی به همراه پنجره های بزرگ استفاده شود اثربخشی اش افزون تر می شود.

مدل حمام مستر کوچک

اگر بتوانید قسمت های مختلف اتاق را آینه کاری کنید، افراد حاضر در اتاق، درک بزرگتری از فضا خواهند داشت. یک توصیه دیگر حذف جدا کننده ها و یکی کردن فضای حمام با اتاق است. برای مثال وان حمام می تواند در کنار تخت شما جای گیرد. در چند در این مدل از طراحی مستر باید به فکر تهویه مناسب نیز باشید.

مدل اتاق خواب مستر کوچک

استفاده از دکوراسیون مینیمال اتاق مستر با توجه به حذف وسایل اضافی و استفاده از رنگ های روشن فضا را برای شما وسیع تر خواهد کرد. اگر اتاق شما برای قرار گیری وان حمام جای کافی ندارد، از کابین دوش استفاده کنید.

عکس اتاق خواب مستر کوچک

مدل اتاق خواب مستر مدرن

در حالت کلی می توان گفت حمام مستر طراحی کاملا مدرنی داشته و استفاده از المان های کلاسیک و سنتی در آنها کاربرد زیادی ندارد. استفاده از کابین دوش شیشه ای، وان های جدید، پارتیشن بندی با آینه یا چوب همگی می توانند این فضا را مدرن کنند.

در ادامه چند عکس و مدل اتاق خواب مستر بزرگ و کوچک مدرن را می توانید مشاهده کنید.

مدل اتاق مستر مدرن

مدل اتاق خواب مستر مدرن

عکس اتاق خواب مستر مدرن

عکس اتاق مستر مدرن

اتاق مستر دخترانه

برای اتاق دختران در گروه سنی های مختلف نیز می توان از اتاق مستر استفاده کرد. تفاوت زیادی میان خواب مستر دخترانه و بزرگسالان دو نفره نیست. تنها تفاوت در رنگ بندی و نحوه چیدمان است. علاوه براین، در اغلب مواقع خواب مستر دخترانه از نظر اندازه و ابعاد کوچکتر است.

  دکوراسیون قهوه ای و آبی + 30 مدل و عکس

اتاق مستر دخترانه

خواب مستر دخترانه

ایده طراحی دکوراسیون داخلی مستر روم

سبک های طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مستر متفاوت هستند. بسته به سلیقه افراد و البته خلاقیت طراح می توان ایده های مختلفی را برای طراحی این اتاق پیاده کرد. هر چه بیشتر بر روی زیبایی و رضایت افراد از اتاق کار شود، نتیجه لذت بخش تر خواهد بود. حالا چند ایده طراحی دکوراسیون داخلی مستر روم را با هم مرور می کنیم.

اتاق مستر با رنگ های آرامش بخش

فراموش نکنید که امکانات موجود در این اتاق، همگی برای ایجاد یک فضای راحت و دلنشین طراحی شده است. بنابراین رنگ دیوار هم باید بتواند این حس آرامبخش را به افراد حاضر در اتاق منتقل کند. استفاده از رنگ های خنثی و لطیف ایده خوبی برای اتاق مستر خواهد بود. رنگ های خنثی شامل کرم و طیف خاکستری برای رنگ این نوع اتاق پیشنهاد می شود. هر چند رنگ هایی مثل صورتی، آبی، سبز و ترکیب از آنها نیز می تواند گزینه های خوبی باشد.

بهترین رنگ برای اتاق مستر

رنگ اتاق مستر

حمام مستر رو به آفتاب

حس حمام کردن زیر تابش نور آفتاب از آن حس های لذت بخشی است که هر کسی تجربه کردنش را دوست دارد. اگر حمام شما در کنار پنجره ای بزرگ و رو به آفتاب قرار گیرد، تکمیل کننده جذابیت های اتاق مستر خواهد بود. پنجره های بزرگ در کنار حمام به تهویه آن نیز کمک زیادی می کنند. با توجه به اینکه در این طراحی وان حمام نقطه کانونی محسوب می شود، از تجهیزات نظم دهی و کابینت ها برای مخفی کردن وسایل اضافی غافل نشوید.

ایده طراحی اتاق مستر

حمام master با ترکیب سنت و مدرنیته

در این نوع از حمام های مستر تلاش می شود تا از المان های سنتی در کنار ویژگی های مدرن استفاده شود. برای مثال در کنار استفاده از سنگ های مرمر و گرانیت می توانید از یک قالی سنتی استفاده کنید. استفاده از شومینه های قدیمی نیز انتخاب خوبی است.

عکس حمام مستر

سایر ایده ها برای طراحی اتاق خواب مستر

  • ایجاد نور مخفی در دیواره های اصلی اتاق یا دیواری که در پشت تخت قرار دارد.
  • استفاده از نور مخفی در سقف برای جلوگیری از آزار چشم ها
  • اختصاص مکانی برای کلوزت روم و تعویض لباس ها در مستر روم ها
  • استفاده کردن از پارتیشن های شیشه ای مات شده برای سرویس بهداشتی و حمام اتاق مستر
  • ایجاد یک فضای نشیمن کوچک در گوش اتاق
  • استفاده از تلوزیون ای بزرگ یا ویدئو پروژکتور
  • استفاده از آینه برای بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق

ایده طراحی اتاق خواب مستر

پلان اتاق مستر

پلان خواب مستر یا اتاق مستر بر اساس اندازه و ابعاد و متراژ فضا متفاوت است. در ادامه چند نمونه پلان کاربردی در این زمینه ارائه می کنیم. ببینید و ایده بگیرید و بر اساس شرایط محیط مورد نظرتان آن را تغییر دهید. در این پلان ها می توانید متوجه شوید که محل مناسب دستشویی مستر چیست و کجاست؟ تخت خواب کجا باید قرار بگیرد؟ دیوار ی پارتیشن ها در کجا باید قرار بگیرند.

پلان اتاق مستر

پلان خواب مستر

پلان مستر روم

عکس و مدل اتاق خواب مستر جدید

اتاق خواب مستر

عکس اتاق خواب مستر

مدل عکس اتاق خواب مستر

عکس اتاق خواب مستر جدید

عکس اتاق مستر لوکس

عکس حمام مستر لوکس

مدل حمام مستر لوکس

عکس حمام مستر شیک

عکس اتاق مستر شیک

طراحی حمام مستر شیک

طراحی حمام مستر جدید

ایده طراحی حمام مستر شیک

ایده طراحی اتاق مستر شیک

ایده طراحی اتاق خواب مستر شیک

عکس مستر لوکس

عکس مستر مدرن

عکس مستر کوچک

عکس مستر کوچک شیک

مدل مستر کوچک شیک

مدل حمام مستر شیک

عکس اتاق مستر چوب

ایده حمام مستر شیک

اتاق خواب مستر سفید

حمام مستر سفید لوکس

حمام مستر کوچک

اتاق مستر لوکس جدید

حمام مستر سفید بزرگ

اتاق مستر اروپایی

ایده طراحی مستر روم

مدل مستر روم

مدل مستر روم مجلل

عکس مستر روم مدرن

طراحی مستر روم شیک

مدل مستر روم بزرگ

مستر روم ساده

عکس مستر روم شیک

مستر روم چیست

مستر روم شیشه ای

مدل مستر روم شیک

عکس اتاق خواب مستر شیک

منبع: houzz

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

  1. مدلهایی که گذاشتید خیلی قشنگن
    و قشنگی مستر واقعا به همین فانتزی و خاص بودن اجزاش هست اما متاسفانه خیلیا از مستر فقط وجود سرویس بهداشتی رعایت میکنن و هیچ وسیله خاص و زیبایی ندارن نه یک دوش زیبا و خاص نه وان…
    فقط یه سرویس بهداشتی ساده و معمولی گوشه ی اتاق خواب…

  2. اتاق خواب مستر بسیار عالی هست . ولی باید به نظافت و زیباییش خیلی اهمیت داده بشه و بسیار خاص چیدمان بشه با توجه به این مطلبتون میشه یک دکورو طراحی خوب برای حمام های مستر داشت ممنون از مطلب خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا