طراحی دکوراسیون داخلی

مکمل رنگ شامپاینی در دکوراسیون؛ لوکس ترین رنگ خنثی

آیا تا به حال رنگ شامپاینی در دکوراسیون به گوشتان خورده است؟ آیا از رنگ‌هایی که با آن ست می‌شوند، خبر دارید؟ رنگ شامپاینی در واقع رنگی شبیه به طلایی درخشان و کهربایی ملایم است که در انواع دکوراسیون از کلاسیک تا مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو، آشنایی با مکمل رنگ شامپاینی در دکوراسیون اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. اگر به دنبال ترکیب رنگ‌های شامپاینی و ایده‌های استفاده از آن‌‌ها برای دکوراسیون داخلی مورد نظر خود هستید، ادامه مقاله را از دست ندهید!

مکمل رنگ شامپاینی در دکوراسیون

رنگ‌های مکمل رنگ شامپاینی

رنگ شامپاینی با ته‌رنگ‌های طلایی و کهربایی، در گروه رنگ‌های خنثی قرار گرفته است. بنابراین با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها نظیر سبز، آبی، خاکستری، قهوه‌ای و سفید به راحتی ست می‌شود. به طور کلی، شامپاینی، رنگ لوکس و باشکوهی است که در ترکیب با رنگ‌های دیگر باشکوه‌تر خواهد شد. در این بین و با توجه به چرخه رنگ، سبز یکی از بهترین مکمل‌های رنگ شامپاینی است که با استفاده از آن، دکوراسیون جذابی فراهم می‌شود. تمام رنگ‌های دیگری که می‌توانند به عنوان مکمل رنگ شامپاینی در دکوراسیون مورد توجه قرار گیرند شامل موارد زیر می‌شوند:

نقره‌ای؛ مکمل رنگ شامپاینی در دکوراسیون

ترکیب نقره‌ای با شامپاینی، یکی از بهترین ترکیب‌ها برای ایجاد یک فضای لوکس و مجلل است. برای آن که این ترکیب رنگ، جذابیت بیشتری داشته باشد، می‌بایست از دو طیف رنگ روشن‌ترو تیره‌تر استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید برای قسمت پذیرایی از رنگ نقره‌ای روشن و در عوض برای اکسسوری‌ها از رنگ شامپاینی یکی دو درجه تیره‌تر استفاده کنید. کاربرد این دو رنگ با هم، جذابیت فضای دکوراسیون را دوچندان می‌کند.

نقره‌ای؛ مکمل رنگ شامپاینی در دکوراسیون

بهترین رنگ در دکوراسیون داخلی

شامپاینی و بژ؛ هارمونی بی‌نظیری از صمیمیت

در همان ابتدای مقاله اشاره کردیم که رنگ شامپاینی رنگی خنثی است. اما از جهاتی با دیگر رنگ‌های خنثی مانند سفید، سیاه، بژ و خاکستری متفاوت است. رنگ بژ نیز برخلاف دیگر رنگ‌های خنثی، رنگ سردی نیست. رنگ بژ در واقع در دسته رنگ‌های گرم قرار می‌گیرد و به همین دلیل می‌تواند فضای گرم و ملایمی را به وجود آورد.

شامپاینی و بژ؛ هارمونی بی‌نظیری از صمیمیت
طیف‌های روشن رنگ شامپاینی برای اتاق خواب، پذیرایی و اتاق نشیمن مناسب هستند. این ویژگی به خصوص در فضاهای محدود و کم‌نور بیشتر اهمیت پیدا می‌کند و فضا را بزرگتر جلوه می‌دهد.
اگر خوب به رنگ بژ دقت کنیم، می‌بینیم که طیف‌های مختلفی از بژ روشن و کرمی گرفته تا بژ تیره و قهوه‌ای سوخته دارد. کنار هم قرارگرفتن شامپاینی و بژ، برای دکوراسیون کلاسیک بیشتر کاربرد دارد.، بنابراین ترکیب این دو رنگ در دفتر کار و کتابخانه که بیشتر حالت رسمی دارد، مناسب‌تر است.

مکمل رنگ کرم در دکوراسیون

ترکیب شامپاینی و مشکی؛ ترکیبی متضاد و جذاب

ترکیب رنگ شامپاینی و مشکی، یکی از ترکیب‌ رنگ‌های پرطرفدار در دکوراسیون است. این ترکیب بر خلاف ترکیب مشکی با طلایی، فضای مجللی را به وجود می‌آورد. هر چقدر رنگ مشکی کمتر استفاده شود، شامپاینی بیشتر به چشم می‌آید. علاوه بر آن، استفاده از نورپردازی‌ها نیز، جذابیت بیشتری از رنگ شامپاینی و مشکی به نمایش می‌گذارد.

ترکیب شامپاینی و مشکی؛ ترکیبی متضاد و جذاب
بهتر است همیشه میزانی از تعادل در استفاده از رنگ مشکی و شامپاینی حفظ شود. به این معنی که اگر رنگ پایه، مشکی است، مثلاً مبلمان مشکی انتخاب کرده‌اید، انتخاب اکسسوری‌های شامپاینی رنگ، تعادل خاصی به وجود می‌آورد.
پا را فراتر بگذاریم و جزئیات را نیز به این ترکیب رنگ شامپاینی بیفزاییم. اگر مشکی رنگ غالب دکوراسیون باشد، رنگ جزییاتی مانند کوسن، پرده و دیگر اکسسوری‌ها بی‌نهایت بر جذابیت فضا تأثیر می‌گذارند.

9 قانون انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی

رنگ سفید؛ سادگی در عین آرامش

رنگ سفید از مشهورترین رنگ‌های روشن و خنثی است که به راحتی با شامپاینی ترکیب می‌شود. این ترکیب رنگی به نوبه خود فضا را آرام، روشن و دلباز نشان می‌دهد. رنگ سفید فاقد هر رنگ به خصوصی است، بنابراین در ترکیب با رنگ شامپاینی، سکوت اختیار می‌کند و اجازه می‌دهد شامپاینی بیشتر خودنمایی کند. ترکیب رنگ سفید با شامپاینی، برای فضاهایی است که به آرامش بیشتری نیاز دارند. مثل اتاق خواب و اتاق مطالعه.
از آنجا که رنگ سفید، خود رنگ ساده و آرامی است، در دکوراسیون ساده و مینیمال نقش رنگ شامپاینی را برجسته‌تر می‌کند. از ایده‌‌های مختلف رنگ سفید و شامپاینی می‌توانید برای بخش‌های مختلف دکوراسیون بهره ببرید. برای مثال، مبلمان‌‌های سفید با دیوارهای شامپاینی یا بالعکس.

ترکیب سفید و شامپاینی در دکوراسیون داخلی

بهترین رنگ برای دیوار خانه های کوچک

رنگ سبز؛ بهترین مکمل رنگ شامپاینی

رنگ سبز، بهترین و اصلی‌ترین رنگی است که به سادگی با شامپاینی ست می‌شود. از آنجا که رنگ سبز طیف وسیعی از رنگ‌های روشن تا تیره را به خود اختصاص داده است، بیشتر به سلیقه شخصی شما بستگی دارد که برای چه دکوری از چه ترکیب رنگ سبز استفاده کنید.

رنگ سبز؛ بهترین مکمل رنگ شامپاینی
اگر فضای ساده و پر از لطافت منظور شما برای انتخاب دکوراسیون است، ترکیب رنگ شامپاینی با سبز روشن گزینه عالی است. در دکوراسیونی که با رنگ شامپاینی تزیین شده، انتخاب رنگ سبز روشن مانند سبز نعنایی یا لیمویی، فضای لطیف و آرامی را به وجود می‌آورد.
در مقابل برای فضاهایی که شاداب و پرنشاط است، طیفی از سبز تیره مانند رنگ‌های زمردی، سبز جنگلی و غیره ایده‌آل مناسب برای هر سبک دکوراسیونی با پایه رنگ شامپاینی است.

رنگ آبی؛ شادی محض

آبی یک رنگ معروفی است که بسیاری برای طراحی دکوراسیون از آن استفاده می‌کنند و چه ترکیب رنگی بهتر از شامپاینی. می‌توانید از رنگ آبی برای طراحی مبلمان یا دیگر لوازم دکوراتیو استفاده کنید. انتخاب شامپاینی به عنوان رنگ پایه و اصلی و آبی برای رنگ اکسسوری‌ها، بهترین ترکیب رنگ برای ایجاد فضایی لوکس، آرام و در عین حال شیک است.

رنگ آبی؛ شادی محض
ترکیب آبی و شامپاینی بیشتر برای فضاهایی همچون اتاق خواب یا اتاق مطالعه که به آرامش بیشتری نیاز دارند، بسیار مناسب است. اگر این ترکیب رنگ را برای پذیرایی و آشپزخانه قرار است اجرا کنید، توصیه ما استفاده از طیف رنگی تیره‌تر است تا فضای شاداب و پرتحرکی ایجاد کند. در عین اینکه، به تعادل هارمونی‌ها هم توجه کنید.
برای مثال، اگر از رنگ آبی تیره برای دیوارها استفاده می‌شود، شامپاینی روشن برای مبلمان‌ها گزینه بهتری خواهد بود. اما در هر حال بهتر است تعادل رنگی در دکوراسیون حفظ شود تا نتیجه مطلوبی حاصل گردد.

رنگ خاکستری؛ محبوب‌ترین مکمل شامپاینی در دکوراسیون

شامپاین و خاکستری، ترکیبی از رنگ‌های گرم و سرد هستند که فضای متعادلی ایجاد می‌کنند. هر چقدر تضاد رنگی در این ترکیب بیشتر باشد، توجه و جذابیت نیز بیشتر خواهد شد.
رنگ خاکستری چون رنگ خنثی است، به خوبی با رنگ‌های دیگر کنتراست ایجاد می‌کند و ست می‌شود. اگر خاکستری با شامپاینی که رنگ گرمی است، ترکیب شود، هارمونی خاصی به وجود می‌آید.

رنگ خاکستری؛ محبوب‌ترین مکمل شامپاینی در دکوراسیون
برای اینکه دکوراسیونی که با این دو رنگ طراحی می‌شود، شیک و زیبا به چشم آید، لازم است رنگ زمینه را شامپاینی انتخاب کرده و در عوض، خاکستری مکمل رنگ قوی به شمار آید. به عنوان مثال، رنگ شامپاینی در دیوارها، مبلمان و کفپوش استفاده شود و از رنگ خاکستری در خوب‌جلوه‌دادن اکسسوری‌های نظیر پرده، کوسن و ..بهره ببرید.

رنگ صورتی؛ مکملی رمانتیک برای رنگ شامپاینی

فرقی نمی‌کند صورتی روشن باشد یا تیره، در هر حال هنگامی که با شامپاینی ترکیب شود، فضای زنانه و رمانتیکی را خلق می‌کند. کسانی که به دکورهای رمانتیک علاقه دارند، بیشتر از رنگ صورتی به خصوص در اتاق خواب‌ها استفاده می‌کنند. ترکیب این رنگ در کنار شامپاینی، ظاهر جذاب و زنانه‌ای به فضا می‌دهد.

رنگ صورتی؛ مکملی رمانتیک برای رنگ شامپاینی
بهتر است ترکیب رنگ‌های شامپاینی و صورتی را در بخش‌هایی از دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید. چنانچه، قصد دارید این جو رمانتیک‌گونه و احساسی را در پذیرایی حاکم کنید، می‌توانید دیوارها را رنگ شامپاینی و در مقابل از روکش مبلمانی با طرح‌های قلبی صورتی استفاده کنید.
ایده دیگر، استفاده از آباژور یا آیینه به رنگ شامپاینی روشن و کفپوش و پرده‌ها به همراه اکسسوری‌های روی تخت به رنگ صورتی است. برای اینکه این فضا بیشتر حالت رمانتیکی به خود بگیرد، ایده شمع‌آرایی با نورپردازی‌های ملایم را فراموش نکنید.

شامپاینی و رنگ قرمز؛ ترکیبی پرانرژی و جذاب

رنگ قرمز از رنگ‌های گرم و گیرای دکوراسیون است که در ترکیب با رنگ شامپاینی، جذابیت و پویایی بیشتری را به ارمغان می‌آورد. ناگفته نماند، این ترکیب رنگی بیشتر در دکوراسیون مدرن و شیک کاربرد دارد. این رنگ را می‌توان با انواع پارچه‌ها، رومیزی‌ها و کمدها ست کرد. برای مثال، کوسن‌های قرمز را برای مبلمان شامپاینی رنگ به کار ببرید. با این ایده، فضای آرام و صمیمی به وجود می‌آید.

شامپاینی و رنگ قرمز؛ ترکیبی پرانرژی و جذاب
ایده دیگر برای ترکیب رنگ شامپاینی با قرمز، استفاده از پرده‌های قرمز رنگ برای پنجره‌هاست تا حس صمیمیت در فضا چند برابر شود. روتختی‌های قرمز نیز برای تخت خواب، ایده جالب ترکیب شامپاینی با قرمز است.
در دکوراسیون مدرن استفاده از رومیزی‌های قرمز برای میز ناهارخوری، ایده جالب دیگر برای استفاده از رنگ قرمز به عنوان مکمل رنگ شامپاینی در دکوراسیون است.

شامپاینی و بنفش؛ ترکیبی از تضاد و ظرافت

یافتن مکمل رنگ شامپاینی در دکوراسیون، در خلق فضایی بی‌نظیر و جذاب کمک شایانی می‌کند. خنثی‌بودن این رنگ، دلیل خوبی برای ست‌شدن با رنگ‌های دیگر از جمله بنفش است. رنگ شامپاینی به عنوان رنگ پایه در دکوراسیون قرار می‌گیرد و در نهایت ترکیب شیک و مدرن به دست می‌آید.

شامپاینی و بنفش؛ ترکیبی از تضاد و ظرافت
یکی از ایده‌ها برای ترکیب بنفش با شامپاینی، بالش‌های بنفش تیره و پرده‌های شامپاینی است که ظاهر تازه و مدرنی خلق می‌کند. این ترکیب همانند ترکیب با صورتی، فضای احساسی و رمانتیکی به وجود خواهد آورد که برای استفاده در اتاق خواب، گزینه بسیار مناسبی هستند. اگر رنگ بنفش به عنوان مکمل رنگ شامپاینی در دکوراسیون، در لوازم دکوراتیوی مانند چراغ‌ها و پارچه‌های موجود در اتاق نیز به کار رفته باشد، جذابیتش دو چندین برابر می‌شود.

ترکیب قهوه‌ای و شامپاینی

رنگ قهوه‌ای تیره و شامپاینی در طیف رنگی متضاد یکدیگر قرار می‌گیرند، اما این تضاد لزوماً به معنای ناسازگاری آنها نیست. در واقع، ترکیب این دو رنگ در کنار یکدیگر هارمونی ظریف و جذابی ایجاد می‌کنند، به شرطی که بدانید چگونه به کار ببرید.

شامپاینی و رنگ قرمز؛ ترکیبی پرانرژی و جذاب
طیف‌های مختلفی از رنگ قهوه‌ای سوخته تا شکلاتی تیره با شامپاینی، هارمونی ایجاد می‌کنند. اما این را هم بدانید که استفاده از رنگ قهوه‌ای تیره با تناژ سرد مانند قهوه‌ای مایل به خاکستری ممکن است فضای دکوراسیون شما را سرد و بی‌روح جلوه دهد.
رنگ شامپاینی با قهوه‌ای یا ترکیب شامپاینی با برنز و مسی که ته‌رنگ قرمز و نارنجی دارند، دکوراسیون درخشان و شادابی به شما تحویل می‌دهد.

جمع‌بندی

رنگ شامپاینی، رنگ گرم و آرامشبخشی است که با هر رنگ و طرحی عجین می‌شود. اگر قصد دارید فضای دکوراسیون را جذاب و دیدنی کنید، لازم است مکمل‌های مناسب این رنگ را بشناسید. مکمل رنگ شامپاینی در دکوراسیون، همان رنگی است که به آن عمق می‌بخشد و زیبایی آن را دوچندان می‌کند. در این مقاله بهترین ایده‌های ترکیب رنگ شامپاینی در دکوراسیون را به شما معرفی کردیم.

علیرضا تبلانی

به نام عشق می‌نویسم🌱 علیرضا تبلانی هستم. با انگشتام میلیون‌ها کیلومتر اسکرول کردم تا به جایی که هستم برسم؛ همچنان این داستان ادامه داره...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا