تبلیغات

بهترین رنگ کمد دیواری چیست و چگونه انتخاب کنیم؟

محیطی که در آن زندگی می‎‌کنیم باید به گونه‌ای آماده و مهیا باشد که از گذران زندگی در آن لذت ببریم. پس از ساعت‌ها فعالیت و مشغولیت و کار روزانه وقتی به منزل مراجعه می‌کنیم باید با وارد شدن احساس شادابی کرده و روحیه خسته بیرون از منزل به کلی از بین برود. انتخاب رنگ کمد دیواری و رنگ دیوارها و وسایل منزل در جذابیت منزل برای کلیه اعضای خانواده تأثیرگذار بوده و در ایجاد انگیزه و روحیه نشاط مؤثر است. خانواده‌ها معمولاً با ترکیب رنگ وسایل و دیوارهای منزل با رنگ کمد دیواری و برقراری تناسب بین آن‌ها، محیط منزل را طوری نمایان می‌کنند که جلوه زیبایی در تمام فضای خانه و اتاق‌ها به چشم آمده و لذت شادمانی و نشاط در محیط خانه برقرار می‌شود.

انتخاب رنگ کمد دیواری

اگر بدنبال فراهم ساختن محیط آرامش‌بخشی برای خود و اعضای خانواده هستیم با اندکی سرمایه‌گذاری و انتخاب بهترین رنگ کمد دیواری و متناسب‌سازی آن با رنگ دیوار و وسایل درون منزل، برای همیشه محیط شادی‌آوری خلق شده و همسر و فرزندان از بودن در خانه هیچگاه خسته نخواهند شد. بدست آوردن یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های زندگی یعنی برقراری آرامش و نشاط برای اعضای خانواده با انتخاب رنگ کمد دیواری روحیه‌بخش حاصل خواهد شد تا ارتباط بین اعضا با کمترین کارها، گرم‌تر و صمیمی‌تر باقی بماند. برای انتخاب رنگ کمد دیواری، چند ویژگی‌ها و معیار را باید در نظر داشت که در این نوشتار بنا داریم ضمن معرفی سایت خانه و مجله کافه نقاشی، آن‌ها را برشمرده تا در زیبایی محیط منزل شما سهمی داشته باشیم.

معیارهای انتخاب بهترین رنگ کمد دیواری

همان طوری که عنوان شد شناخت رنگ‌ها در تناسب‌سازی بین آن‌ها جهت استفاده در یک محیط و مخصوصاً محل زندگی و منزل تأثیرگذار بوده و در فراهم ساختن فضایی آرامش‌بخش سهم بسزایی ایفا می‌کند. معیارها و ملاک‌هایی برای این ترکیب و تناسب وجود دارد که با معرفی رنگ‌های پیشنهادی، به برخی از آن‌ها اشاره می‌نماییم. از بیشترین علاقمندی‌ها برای انتخاب رنگ کمد دیواری، بکار بردن پس زمینه سیاه و سفید و یا ترکیب متضاد می‌باشد که تناسب‌سازی آن با رنگ‌های ملایم و شاد، آرامش خاصی را در فضای اتاق ایجاد خواهد نمود. با این اوصاف ترکیب رنگ‌های روشن و ملایم می‌تواند آرامش و راحتی را در فضای اتاق و خانه برای تمامی اعضای خانواده فراهم سازد. همچنین ترکیب رنگ کمد دیواری با رنگ کاغذ دیواری اتاق معیار دیگری است که در شاداب سازی فضای اتاق کمک می‌کند.اما رنگ‌های پرکاربردی که قصد داریم به‌ عنوان پیشنهاد رنگ کمد دیواری معرفی نماییم بشرح ذیل می‌باشند:

  • رنگ سفید: این رنگ بیشتر زمانی کاربرد دارد که هنوز تصمیم قطعی و نهایی برای رنگ‌آمیزی دیوارها و خرید وسایل منزل گرفته نشده است. در این شرایط انتخاب رنگ سفید که به راحتی با هر رنگ دیگری قابلیت همسان‌سازی و ست داشته و به مرور زمان هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود باعث می‌شود که زمانی که قصد طراحی دکوراسیون منزل را داریم به سادگی بتوانیم با رنگ‌های دیگر ترکیب نماییم. البته ویژگی دیگر رنگ سفید برای انتخاب رنگ کمد دیواری این مزیت را نیز دارد که در بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دادن فضای اتاق تأثیرگذار است.

رنگ کمد دیواری

  • رنگ مشکی: رنگ مشکی برای این که فضای اتاق را کوچک نشان می‌دهد معمولاً از استقبال کم‌تری برای انتخاب رنگ کمد دیواری برخوردار است. ولی این رنگ هم تقریباً خاصیت ترکیب‌پذیری با سایر رنگ‌ها را نیز دارد.
  • رنگ‌های خنثی: برخی از رنگ‌ها مانند رنگ‌های طوسی، خاکستری، کرم، دودی، شیری و بژ که در دکوراسیون داخلی منزل معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند، سلیقه برخی را در انتخاب رنگ کمد دیواری به سمت خود کشانده است. شاید در نظر برخی افراد این رنگ‌ها دلگیر به نظر برسند اما خاصیت ترکیب‌پذیری آن‌ها با سایر رنگ‌ها، در طراحی دکوراسیون کلی کمک خواهد نمود.
  • رنگ آبی: اگر رنگ دیوار اتاق آبی یا سفید باشد، بهترین گزینه برای انتخاب رنگ کمد دیواری، آبی می‌تواند باشد. زیرا ترکیب حاصل شده با تجسم رنگ دریا و آسمان و الهام آرامش و نشاط از آن، محیط باطراوت و تازه‌ای را بوجود خواهد آورد.
  • رنگ زرد: این رنگ به‌عنوان نماد انرژی و خلاقیت و همراه با شادی است. با انتخاب رنگ کمد دیواری زرد رنگ و ترکیب آن با رنگ‌هایی مانند مشکی یا سفید در طراحی دکوراسیون اتاق، جذابیت و روشنی فوق‌العاده‌ای به محیط خواهد بخشید.
  • رنگ سبز: از آنجایی که این رنگ تداعی کننده رنگ آرامش‌بخش طبیعت می‌باشد، در انتخاب رنگ کمد دیواری و ترکیب آن با سایر رنگ‌ها و مخصوصاً سفید، حس آرامش و نشاط را در فضای اتاق پراکنده ساخته و به اعضای خانواده نیز منتقل می‌کند.
  • رنگ قهوه‌ای و رنگ چوب: معمولاً اکثر افراد این رنگ را به‌ عنوان رنگ کمد دیواری ترجیح می‌دهند. زیرا اصل رنگ چوب در شیک‌بودن و خاص بودن رنگ اتاق تأثیرگذار خواهد بود.
  • رنگ صورتی و بنفش: از رنگ‌های پرکاربرد برای اتاق‌های فرزندان دختر و پسر محسوب شده و متناسب با فضای کلی اتاق که این رنگ‌ها برایشان جذابیت و شادی همراه دارد، برای رنگ کمد دیواری هم ترجیح داده می‌شوند.
  • رنگ قرمز: انتخاب رنگ قرمز برای رنگ کمد دیواری با ترکیب رنگ محیط اتاق، گرمای خاصی را در فضا پراکنده کرده و جذابیت ویژه‌ای را همراه خواهد داشت. البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که این رنگ به مرور زمان شاید خسته کننده به نظر برسد.

بهترین رنگ کمد دیواری

با توجه به موارد پیشنهادی فوق، برای انتخاب گزینه مناسب برای رنگ کمد دیواری می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان نقاشی سایت کافه نقاشی استفاده کرده و تجربه حاصله بیش از 50 ساله را در زیباسازی و نشاط آور نمودن محیط زندگی خود به کار ببرید. استادکاران ماهر و باتجربه سایت کافه نقاشی برابر درخواست متقاضی، محل مورد نظر را به صورت رایگان بازدید نموده و پیشنهادهای مناسب برابر اصول روانشناسی و رنگ‌شناسی را جهت جذابیت‌سازی محیط ارائه می‌دهند که بهترین و بالاترین کیفیت را با مناسب‌ترین قیمت می‌توانید از ایشان طلب نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا