اجزای چیدمان و دکوراسیونکفپوش

بهترین کفپوش سالن بدنسازی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

کفپوش سالن بدنسازی از مهم ترین انواع کفپوش می باشد که قبل از نصب دستگاه ها باید آن را انتخاب و نصب نمود. جلوگیری از آسیب های جدی وارد شده به بدن ورزشکاران، حفظ جلوه ظاهری و زیبایی باشگاه و همچنین ممانعت از خراب شدن دستگاه ها همگی از دلایلی هستند که انتخاب یک کفپوش مناسب برای باشگاه بدنسازی را مهم می کند. در ادامه انواع کفپوش برای باشگاه بدنسازی و ویژگی هایی که باید داشته باشند را معرفی خواهیم کرد. با دکونیوز همراه باشید.

ویژگی های بهترین کفپوش سالن بدنسازی

ویژگی های بهترین کفپوش سالن بدنسازی

بهترین کفپوش برای سالن بدنسازی باید دارای استحکام و انعطاف خوبی باشد. علاوه براین، این کفپوش ها باید در برابر ضربات و سنگینی دستگاهها مقاوم بوده و همچنین از آسیب های احتمالی وارد شده بر ورزشکاران نیز جلوگیری کند. این کفپوش در مورد زیبایی بسیار کم مورد توجه قرار می گیرد، اما می توان با انتخاب رنگ مناسب هیجان و نشاط لازم را به ورزشکاران منتقل کرد. به طور کلی، مهم ترین ویژگی های لازم برای کفپوش باشگاه بدنسازی عبارتند از:

مقاومت بالا؛ مهم ترین ویژگی کفپوش برای سالن بدنسازی

کفپوش سالن بدنسازی باید مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه های وارده از دستگاههای سنگین و وزنه ها داشته باشد. اگر به این مسئله در انتخاب کفپوش دقت نشود، ممکن است کفپوشی انتخاب کنید که از سنگینی دستگاهها و حرکات زیاد ورزشکاران به سرعت دچار فرسودگی شود.

استاندارد DIN در کفپوش باشگاه بدنسازی

یکی از مهم ترین ویژگی های این کفپوش ها، مطابقت کامل با استاندارد DIN می باشد. به عبارت دیگر، باید بتواند نیروی ضربات را به خود جذب کند تا فشار ناشی از حرکات سنگین را از روی مفاصل ورزشکاران بردارد. به این ترتیب مفصل ها دچار آسیب نمی شوند و تمرینات آنها نتیجه ی بهتری خواهد داشت.

جنس کفپوش

کفپوش برای سالن بدنسازی باید از جنسی انتخاب شود که در صورت سقوط ورزشکاران بر روی آن آسیب جدی به شخص وارد نشود. در صورتی که وزنه یا دستگاهی بر روی آن سقوط کرد، به بالا برگشت نخورده و یا دچار ترک و شکستن نشود.
علاوه بر مواد فوق، ویژگی های زیر نیز باید در پوشش کف سالن بدنسازی وجود داشته باشد:

  • کفپوش مناسب باشگاه بدنسازی باید آنتی باکتریال بوده و تاییدیه بهداشتی داشته باشد.
  • جلوه ی ظاهری خوبی داشته و دارای رنگ مورد تایید روانشناسی و زیبایی شناسی باشد.
  • دارای اصطکاک بالایی بوده و از سرخوردن ورزشکاران در حین حرکت جلوگیری کند.
  • حاوی مواد آلرژی زا نبوده و گازهای سمی از آن متصاعد نشود.
  • قابل شستشو بوده و نظافت آن آسان باشد.

چطور کفپوش پلاستیکی را تمیز کنیم؟

کفپوش برای باشگاه بدنسازی

انواع کفپوش سالن بدنسازی

با توجه به ویژگی های گفته شده و لازم برای کفپوش باشگاه بدنسازی، در ادامه کفپوش هایی با این خصوصیات را معرفی کرده و به توضیح مختصری در مورد آنها می پردازیم.

کفپوش گرانولی سالن بدنسازی

به جرات می توان گفت بهترین کفپوش برای سالن بدنسازی، کفپوش گرانولی یا همان کفپوش لاستیکی می باشد. این کفپوش دارای استحکام لازم بوده و در اثر فشارهای ناشی از دستگاههای ورزشی دچار آسیب نمی شود. اگر وسیله یا وزنه ای بر روی این کفپوش سقوط کند، برگشت به بالا ندارد. سقوط اشخاص نیز بر روی این کفپوش آسیب جدی در پی نخواهد داشت.
کفپوش گرانولی سالن بدنسازی دارای انواع مختلف تایلی، رولی و درجاریز بوده و در رنگ های مختلف قابل سفارش می باشد. از نظر بهداشتی نیز تایید شده و رشد کپک و قارچ ها بر روی آن امکان پذیر نمی باشد. این کفپوش برای فضاهای داخلی و بیرونی مناسب می باشد.

کفپوش گرانولی سالن بدنسازی

کفپوش پلی یورتان برای باشگاه بدنسازی

کفپوش پلی یورتان یکی دیگر از کفپوش های مناسب برای باشگاه های بدنسازی می باشد. این کفپوش کاملا یکپارچه بوده و هیچ درزی نداشته و خاصیت جذب ضربه دارد. علاوه بر این، در برابر شوینده ها و اشتعال نیز از مقاومت بالایی برخوردار است.
از دیگر دلایلی که باعث میشود تا پلی اورتان را به عنوان کفپوش مناسب سالن بدنسازی انتخاب کنیم، قابلیت انعطاف بالای آنها می باشد و از وارد شدن آسیب به ورزشکاران جلوگیری می کند. از این کفپوش برای باشگاه های سرپوشیده و روباز می توان استفاده کرد.
پلی یورتان طول عمر بالایی داشته و می تواند سال ها در کف سالن سالم بماند. از این کفپوش می توان برای سالن های فوتسال، بسکتبال، هندبال و بدنسازی استفاده کرد. همچنین لازم به ذکر است، پلی اورتان دارای تنوع در جنس و ضخامت بوده و در قیمت های متنوعی ارائه می گردد.

کفپوش تاتامی

تاتامی یا تاتمی کفپوشی سبک می باشد که دارای حالت اسفنجی است. این ویژگی تاتامی سبب می شود، در زمان سقوط آسیب جدی به ورزشکاران وارد نشود. تاتامی به عنوان کفپوش باشگاه که حرکات نرمشی در آنها انجام میشود، مناسب بوده و برای سالن های بدنسازی نمی تواند جای کفپوش گرانولی را بگیرد. تاتمی فقط مناسب فضاهای سرپوشیده می باشد و از مقاومت کمتری در برابر وزن بالای دستگاهها برخوردار بوده به همین دلیل برای سالن های ورزشی غیر از بدنسازی مناسب می باشد. این کفپوش دارای تنوع بالایی در رنگ می باشد و برای سالن های ورزشی کودکان و سالن ورزش های رزمی استفاده می شود.

بهترین کفپوش سالن بدنسازی

در یک مقایسه و نتیجه گیری کلی می توا گفت، بهترین کفپوش برای سالن بدنسازی، کفپوش های لاستیکی یا گرانولی می باشند که مقاومت، انعطاف پذیری، تنوع رنگ بالا و نصب آسانی دارد. تاتامی در حال حاضر برای بدنسازی کمتر مورد استفاده قرار میگیرد و جای خود را به لاستیکی داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا