تبلیغات

راهنمای خرید و سفارش بهترین ساندویچ پانل آلومینیوم

اگر به دنبال خرید ساندویچ پانل آلومینیومی هستید، در انتخاب مواد سازنده باید با دقت و حساسیت عمل کنید. انتخاب مواد نامناسب می‌تواند به مشکلاتی مانند عدم پایداری ساختمان، نشتی آب، یا کاهش عمر مفید سازه منجر شود. از این رو بهتر است از ساندویچ پانل‌های آلومینیومی با کیفیت بالا استفاده کنید.

ساندویچ پانل آلومینیوم یک پانل از دو پوسته آلومینیومی است که به یک هسته اکسترود شده از پلی اتیلن یا پلی پروپیلن یا پشم سنگ متصل شده است. روی ورقه‌های آلومینیومی که در دو طرف این پنل دیده می‌شوند، یک لایه پرایمر و رنگ پلی استر قرار می‌گیرد تا مقاومت در برابر تابش و خوردگی، بالا رود.

خرید این نوع مصالح مدرن به دلیل وزن کم، مقاومت بالا، داشتن خصوصیت عایق حرارتی و مقاومت در برابر آتش یک انتخاب هوشمند و جایگزین مصالح سنتی است. از طرفی برای انتخاب بهترین ساندویچ پنل آلومینیومی باید ابتدا با نحوه تشخیص مشخصات فنی این پانل آشنا شوید. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

ساندویچ پانل آلومینیوم

انواع ساندویچ پانل آلومینیوم

ساندویچ پانل دو رو آلومینیوم در انواع مختلفی ارائه می‌شوند که شامل موارد زیر هستند:

  • ساندویچ پانل دیواری آلومینیوم: برای ساخت دیوار سازه استفاده می‌شوند. این پانل‌ها می‌توانند به دو صورت عمودی و افقی نصب شود.
  • ساندویچ پانل سقفی آلومینیومی: برای ساخت سقف کاربرد دارند. پانل‌های سقفی را روی سقف‌هایی با حداقل شیب 5٪ نصب می‌کنند وقتی نحوه نصب به صورت افقی نصب شوند. زمانی که پانل ها از نظر طول به هم متصل می شوند، باید با حداقل شیب 9٪ سقف ساخته شود.
  • ساندویچ پانل سردخانه‌ای آلومینیومی: به دلیل خصوصیت عایق حرارتی این پانل در ساخت سردخانه یا کانکس سردخانه‌ای استفاده می‌شود.

در هر سه نوع از ضخامت‌ و رنگ‌های متفاوت برای تأمین نیازهای متنوع استفاده می‌شود.

ساندویچ پانل های آلومینیومی از لحاظ شکل ورقه‌های آلومینیوم نیز به دسته‌های زیر تقسیم بندی شده است. البته دقت داشته باشید که ورقه داخلی معمولا به شکل خطی است و ورقه خارجی می‌تواند شامل دسته‌های زیر باشد.

  • خطی
  • مایکروویو
  • ریزخطی
  • ذوزنقه ای (فقط برای پانل های سقف)

این پنل‌ها با تعبیه شیار برای آسانی نصب و گزینه‌های اضافی برای جلوگیری از نفوذ گاز و افزایش محافظت آب‌بندی تولید می‌شوند.

ساندویچ پانل آلومینیومی چیست؟

مشخصات فنی ساندویچ پنل آلومینیوم

ساندویچ پانل آلومینیوم یک مصالح ساختمانی مدرن است که از دو صفحه‌ ورق‌ آلومینیومی تشکیل شده است. مابین این دو ورق یک هسته‌ عایق میانی از فوم سخت (PUR/PIR) یا مواد معدنی یا EPS قرار دارد. این پنل‌ها عایق حرارتی و محافظتی در برابر شرایط جوی ارائه می‌دهند.

ساندویچ پانل دو رو آلومینیوم بسیار سبک، سفت و سخت هستند. این پنل‌ها عملکرد استاتیکی مشابه با آلومینیوم جامد را دارند اما تا 80 درصد سبک‌تر هستند. پنل‌ها حفاظت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارند، به این دلیل که تمام ورق‌های آلومینیومی با یک پرایمر پیش تصفیه شده‌اند.

برای خرید ساندویچ پانل آلومینیومی باید با موارد زیر را با پارامترهای فنی پروژه ساختمان مقایسه کنید. هر گزینه که با موارد زیر مطابقت داشته باشد، انتخاب مناسبی است:

  • نوع پانل (دیوار، سقف، سردخانه‌ای)
  • استحکام مکانیکی: این ساندویچ پنل مقاومت خمشی بالایی دارد. ضخامت 0.2 تا 30 میلیمتری دارد.
  • خاصیت ضد خوردگی روکش
  • نوع روکش: روکش شده با PVDF یا روکش پلی استر
  • ویژگی های عایق حرارتی (Uc): پانل‌هایی که از عایق حرارتی از نوع پلی یورتان (PUR) یا پلی یزوسیانورات (PIR) استفاده می‌کنند، ضریب حرارتی بالا و عملکرد خوبی در حفظ دما دارند. پنل‌های عایق بندی شده با مواد معدنی عملکرد مناسبی دارند.
  • پارامترهای مقاومت در برابر آتش (EI، عدم گسترش آتش، برف)
  • رنگ: رنگ پنل وقتی در معرض اشعه‌های خورشید است، روی فاکتور گرم‌شوندگی سطحی تأثیر می‌گذارد. این انبساط حرارتی برای زمانی‌که پنل در معرض اشعه‌های خورشید است، مهم است.
  • ماژول‌های نصب

دقت داشته باشید که از پانل‌های دیواری با رنگ تیره در سیستم‌های چند دهانه استفاده نشود، زیرا این پانل‌ها ممکن است در دوره‌های تابش زیاد تغییر شکل‌های موضعی را تجربه کنند.

ویژگی‌های ساندویچ پنل آلومینیومی

وقتی به مصالح ساختمانی فکر می‌کنیم، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد، دوام آنها است. هیچ‌کس نمی‌تواند هر چند سال یک بار ساختمان را بازسازی کند. بنابراین انتخاب موادی که برای سال‌های آینده پایدار باشند، بسیار اهمیت دارد. ساندویچ پانل‌های آلومینیومی این ویژگی را به شکل بی‌نظیری دارند که برای هر پروژه‌ای اساسی است.

هر چند دوام برای مصالح ساختمانی امری ضروری است، اما برای گزینه‌های بیشتر باید انعطاف‌پذیری را نیز در نظر گرفت. ویژگی‌های ساختاری پانل‌های آلومینیومی، این امکان را به آنها می‌دهد که انعطافی فراوان را به کاربران ارائه دهند، چیزی که در مواد ساختمانی دیگر به این اندازه مشهود نیست. بنابراین بدون در نظر گرفتن شکل و اندازه پروژه، همیشه می‌توانید به ساندویچ پانل‌های آلومینیومی برای روکش و دکوراسیون داخلی اعتماد کنید.

در پروژه‌های ساختمانی، عایق حرارتی و صوتی نقش بسزایی دارد. استفاده از پنل‌های آلومینیومی اطمینان می‌دهد که هیچ صدایی به ساختمان نفوذ نمی‌کند و حرارتی از آن خارج نمی‌شود. با استفاده از این پنل‌ها در کنار پنجره‌های دو جداره، می‌توانید اثر خواص عایق را دو برابر کنید و محیطی آرام و مطبوع را برای ساختمان خود ایجاد کنید.

کاربرد ساندویچ پانل های آلومینیومی

کاربرد ساندویچ پانل های آلومینیومی

به دلیل کارایی بالا، خرید ساندویچ پانل آلومینیومی در صنایع زیادی کاربرد دارد. از کاربردهای اصلی این پانل‌ها، پوشش دیوارها و سقف‌های ساختمان‌ها است. به دلیل وزن سبک و مقاومت بالا برای ساختمان‌های مرتفع مناسب هستند. این پانل‌ها برای ایجاد پارتیشن‌ بندی در داخل ساختمان‌ نیز استفاده می‌شوند.

ساندویچ پانل‌های آلومینیومی به عنوان پوشش‌های خارجی مانند پوشش نماها، نمای سایدینگ نیز استفاده می‌شوند. این پانل‌ها به دلیل مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی، بهترین گزینه برای زیبایی و محافظت از ساختمان‌ها هستند.

علاوه بر کاربردهای ساختمانی، پانل‌های آلومینیومی در صنایع دیگری مانند صنعت حمل و نقل و صنعت هواپیما مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور خلاصه بخشی از کاربردهای این ساندویچ پنل در ادامه ذکر شده است:

  • سالن های تولید صنعتی، تجاری و انبار
  • مجتمع های اداری و خدماتی
  • کانتینرها و کانکس‌ها
  • تاسیسات کشاورزی و صنایع غذایی
  • سردخانه ها و فریزرها

مزایای خرید ساندویچ پانل آلومینیوم

به طور خلاصه مزایای خرید ساندویچ پانل آلومینیوم شامل موارد زیر است:

  • استحکام مکانیکی بالا
  • خواص عایق حرارتی عالی
  • اتصالات دیوار و پانل سقف در برابر باران شدید مقاوم است.
  • اتصالات دیوار و پانل سقف در برابر هوا و بخار مستحکم است.
  • نصب آسان و سریع
  • هزینه کم خرید نسبت روش های کلاسیک ساختمان سازی
  • زیبایی
  • تنوع رنگ ها و روکش

عایق حرارتی و صوتی نقش بسزایی در پروژه های ما دارد. با استفاده از پنل های ACM می توانید مطمئن شوید که هیچ صدایی وارد ساختمان شما نمی شود و حرارتی از آن خارج نمی شود. از پانل های ACM با پنجره های دو جداره استفاده کنید تا اثر خواص عایق را دو برابر کنید.

قیمت ساندویچ پانل آلومینیوم

همان‌طور که بودجه یکی از مهم‌ترین عوامل برای خرید ساندویچ پانل آلومینیوم است، طول عمر سازه، کیفیت و کارایی پنل هزینه‌های خرید را توجیه می‌کند. در نتیجه بهتر است به کاهش هزینه‌های نگهداری نیز توجه شود.

فاکتورهای متعددی بر قیمت ساندویچ پانل آلومینیوم تأثیر دارند. این شامل موارد زیر می‌شود:

  • ضخامت ورق ساندویچ پانل آلومینیوم در تعیین قیمت موثر است. پوسته‌های ضخیم‌تر عموماً هزینه بیشتری دارند زیرا مواد بیشتری مصرف شده و مقاومت بالاتر در برابر ضربه و فشار دارند.
  • نوع و کیفیت هسته عایق به دلیل قدرت نگهداری دما و کیفیت مواد روی بازه قیمت موثر است.
  • پانل‌های بزرگتر معمولاً قیمت بالاتری دارند.
  • نوع پوشش پانل به دلیل خاصیت ضد خوردگی و ضریب انبساط حرارتی سطحی و تفاوت در مقاومت هر کدام، روی قیمت اثرگذار است.
  • عواملی مانند تقاضا و عرضه در بازار و نرخ تورم نیز می‌توانند بر قیمت ساندویچ پانل‌ها تأثیر بگذارند.

وجه تمایز ساندویچ پنل آلومینیومی با سایر پانل‌ها

با خرید ساندویچ پانل آلومینیومی از ویژگی‌ها و مزایایی منحصر به فرد آن برای بسیاری از پروژه‌های ساختمانی استفاده کنید. این ویژگی‌های مهم شامل وزن کم و مقاومت بالا، عایق حرارتی مناسب، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی، امکان بازیافت آن است.

پانل‌های آلومینیومی به دلیل ساختار سبک و همچنین مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه، به‌ویژه برای کاربردهایی که نیاز به وزن کم و همچنین استحکام بالا دارند، بسیار مناسب هستند. این پنل‌ها با استفاده از عایق‌های حرارتی موثر مانند پلی یورتان (PUR) یا پلی‌یزوسیانورات (PIR)، عملکرد عالی در حفظ دما در داخل ساختمان دارند.

آلومینیوم به عنوان یک ماده غیرقابل زنگ، مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی، خوردگی و فرسایش دارد. به همین یک گزینه ایده‌آل برای کاربردهای خارجی در مواجهه با عوامل جوی مختلف است.

به دلیل ماهیت قابل بازیافت آلومینیوم، پانل‌های آلومینیومی به یک گزینه پایدار و محیط‌ زیستی تبدیل شده‌اند. این جنس پنل به کاهش مصرف منابع طبیعی و تولید زباله‌های جامد کمک می‌کنند. پانل‌های آلومینیومی اغلب با طراحی مدرن ارائه می‌شوند. این ویژگی زیبایی و استایل ساختمان را افزایش می‌دهند.

به طور کلی خرید ساندویچ پانل‌های آلومینیومی به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد، یک انتخاب هوشمند است. در ادامه جدول مقایسه تفاوت ساندویچ پنل آلومینیومی با فلزی را مشاهده می‌کنید:

ویژگی ها ساندویچ پانل آلومینیومیساندویچ پانل فلزی
وزنسبکمتوسط
عایق حرارتیعالیخوب
مقاومت به زنگ زدگیبالاپایین
استحکامبالامتوسط
زیبایی و طراحی
مدرن و جذاب
متوسط
بازیافت
قابل بازیافت
قابل بازیافت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا