تبلیغات

چگونه پرده مناسب منزل خود را انتخاب کنیم؟

زیبایی منزل، از قدیم‌الایام یکی از مهمترین نکاتی بوده است که خانواده‌های ایرانی به آن اهمیت می‌دادند و هنوز هم در فرهنگ ما، جایگاه مخصوص به خودش را دارد. شاید همین مورد سبب شده است تا در طول تاریخ، شاخص‌ترین محصولاتی که ایران را با نام آن می‌شناسند، در دسته‌ی محصولات دکوری قرار بگیرد. فرش و پرده، در این بین شاید از جمله شاخص‌ترین محصولاتی باشند که می‌توانند به زیبایی منزل کمک شایانی داشته باشند. برای همین است که باید در انتخاب آن‌ها، دقت زیادی به خرج داد. چرا که انتخاب محصول نامناسب، می‌تواند تاثیر زیادی روی کل دکوراسیون شما داشته باشد.
آشنایی با انواع پرده‌ها، قطعا می‌تواند تاثیر زیادی در انتخاب مناسب داشته باشد. در مطلب پیش رو که توسط وبسایت پردکور تهیه شده است، سعی بر این داریم که آشنایی مختصری با پرده‌هایی داشته باشیم که قابلیت نصب شدن در یکی از مهمترین فضاهای منزل، یعنی پذیرایی را دارند.
انتخاب پرده مناسب منزل

انواع مدرن

شاید در گذشته، انتخاب‌های بسیار محدودی برای دکوراسیون و خرید محصولات تزئینی وجود داشت و تنها تفاوت را می‌شد در بین طبقه‌های اجتماعی مختلف با توان‌های مالی گوناگون دید. دلیل این امر هم سختی تجارت و کم بودن تبادلات کالایی بین کشورهای مختلف بود که دسترسی به محصولات گوناگون را سخت می‌کرد و بیشتر استفاده و تقاضا، از طریق محصولات تولید محلی تامین می‌شد. اما با گسترش تجارت‌ها و تبادلات بین فرهنگی، هم سلیقه‌ی مردم تحت تاثیر قرار گرفت و هم این که دسترسی آن‌ها به محصولات متنوع گسترش یافت.
در چنین شرایطی بود که برای مثال، پرده رومن، که شاید در دکوراسیون‌های همین چند دهه‌ی قبل، استفاده از آ‌ن‌ها، تقریبا دیده نمی‌شد، امروزه به یکی از مدل‌های محبوب برای دکوراسیون پذیرایی تبدیل شده است. در کنار این محصولات، می‌توان استفاده از پرده‌های مدرن دیگری را هم دید که در طی سالیان اخیر روی بورس بوده‌اند و توانسته‌اند نظر مثبت بازار را به خود جلب کنند.
انواع پرده مدرن منزل

مدل‌های کلاسیک

مدل‌های کلاسیک هم که از قدیم در بازار حضور داشته‌اند و برای مدتی، به همان دلایلی که در بالا هم به آن اشاره کردیم، یکه‌تاز بازار بودند و مشتریان هم مجبور بودند چه آن‌ها را دوست داشته باشند، چه نه، از آن‌ها برای منزل خود استفاده کنند. اما امروزه هم که پرده‌های مدرن، حضور پررنگی در بازار دکوراسیون منزل دارند و می‌توانید در بسیاری از منازل، به خصوص در منزل جوان‌تر‌ها، استفاده از آن‌ها را مشاهده کنید، هنوز هم مدل‌های کلاسیک پرده، طرفداران خاص خود را دارند.
در همه‌ی بازارهایی که محصولات با مدل‌ها و طراحی‌های مختلفی عرضه می‌شود، می‌توانید دریابید که حس نوستالژی و بازگشت به گذشته، هیچگاه قابل از بین رفتن نیست و در همه‌ی شرایط، مدل‌های قدیمی یا به اصطلاح کلاسیک، سهم قابل توجهی دارند که از نسلی هم به نسل دیگر منتقل می‌شود. برای همین است که پرده‌های کلاسیک، از قدیم‌الایام در بازار حضور داشته‌اند و امروزه هم با یک گشت و گذار ساده در بازار پرده و محصولات دکوراسیون می‌توانید به راحتی مدل‌های مختلف پرده را که در این سبک تولید و به بازار عرضه شده‌اند، پیدا کنید و در صورت پسندیدن، آن‌ها را بخرید.

مدل‌های ترکیبی

اما در زمینه‌ی دکوراسیون، تنها محدودیتی که وجود دارد، تخیل فردی است که دکوراسیون را طراحی می‌کند یا قصد چینش آن را دارد. برخی از مدل‌های پرده هستند که احتمالا به صورت صد در صد در دسته‌های مدرن یا کلاسیک جای نمی‌گیرند و با الهام از هر دو گروه طراحی شده‌اند. برای مثال، می‌توانید پرده زبرا پذیرایی را جزو این دسته حساب کنید. مدل طراحی این پرده‌ها به گونه‌ای است که نه می‌توان آن را به طور کامل پیرو سبک مدرن دانست و نه این که صرفا نشانه‌های طراحی کلاسیک در آن دیده می‌شود. قابلیت جذاب این پرده‌ها، پتانسیل بالای آن‌ها در سفارشی‌سازی است که باعث شده است با سلیقه‌های بسیار زیادی در بازار، سازگار باشند.
مدل ترکیبی پرده منزل
اما یکی دیگر از دلایل محبوبیت این نوع از پرده‌ها، بینابین بودن آن است. مدل‌ها مدرن و مدل‌های کلاسیک، هر دویشان زیبا هستند و نمی‌توان با پسندیدن یکی از این پرده‌ها، چشم بر روی دیگر بست. برای همین است که مدل‌های تلفیقی که نشانه‌هایی از هر دوی این سبک‌های طراحی پرده دارند، می‌توانند نظر مثبت تعداد زیادی از مشتریان را به خود جلب کنند و همین الان هم جزو محصولات پرفروش بازار دسته‌بندی شوند.

اهمیت پذیرایی

پذیرایی، معمولا فضایی از منزل است که بسیاری از مهمانان، زمان زیادی از وقتی را که در منزل شما سپری می‌کنند، در این اتاق هستند. برای همین زیبایی و شیک بودن دکوراسیون پذیرایی، می‌تواند تاثیر زیادی در نظر مهمان‌ها، نسبت به زیبایی کل منزل شما داشته باشند. از آن جایی که معمولا ایرانی‌ها، مهمان‌های زیادی هم دارند، نظر آن‌ها درباره‌ی منزلشان می‌توان مورد مهمی باشد. پرده هم به عنوان یکی از محصولاتی که احتمالا با توجه به حجم و مساحت، خیلی به چشم می‌آید، روی زیبایی دکوراسیون، تاثیر چشمگیری خواهد داشت. برای همین است که آشنایی با مدل‌های مختلف آن، می‌تواند به شما در انتخابی بهتر و چینش دکوراسیونی شیک‌تر، کمک زیادی بکند.
منبع: https://pardecore.com/

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا