تبلیغات

آشنایی با ابعاد و سایز تخت دو نفره

بعد از یک روز طولانی خواب مرهمی است که باعث ایجاد آرامش می‌شود و انرژی دوباره‌ای به افراد می‌بخشد. بی‌شک داشتن یک خواب مفید تاثیر فوق‌العاده‌ای در سلامت انسان دارد. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که کمک می‌کند افراد خواب باکیفیت و راحتی داشته باشند، برخورداری از یک بستر مناسب است. اطلاع از ابعاد استاندارد تخت خواب باعث می‌شود که انتخاب خوب و ایده‌آل و خواب راحتی داشته باشید. در این مقاله ابعاد تخت دو نفره را بررسی خواهیم کرد. اگر برای شما نیز سوال است که ابعاد و سایز استاندارد تخت دو نفره چقدر است، ادامه این مطلب راهنمای خوبی برایتان خواهد بود.

ابعاد تخت دو نفره

آشنایی با انواع سایز تخت خواب دو نفره

 ابعاد اتاق و دکوراسیون اتاق خواب از جمله مواردی هستند که بر انتخاب ابعاد تخت خواب دو نفره تاثیر می‌گذارند. اگر در یک خانه کوچک سکونت دارید، فراموش نکنید برای استفاده بهینه از فضا باید تختی متناسب با فضایی که دارید، تهیه کنید.
برای پاسخگویی متناسب با نیاز کاربران تخت دو نفره در ابعاد و سایزهای مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. به‌طورکلی عرض تخت یک و نیم نفره یا تخت دو نفره کوچک، 140 سانتی‌متر است. تخت دو نفره کویین در ابعاد 160 در 200 و 180 در 200 سانتی‌متر ساخته می‌شود. ابعاد تخت دو نفره سلطنتی نیز 200 در 210 سانتی‌متر است. نوعی دیگری از تخت دو نفره نیز وجود دارد که به آن تخت سوپر کینگ می‌گویند. این تخت‌ها معمولا به‌صورت سفارشی و در ابعاد 220 در 220 سانتی‌متر ساخته می‌شوند.
توجه داشته باشید که تخت‌های کینگ و سوپر کینگ با‌توجه‌به ابعاد بزرگی که دارند برای مستر روم‌ها مناسب هستند. همچنین در بعضی مواقع برای تخت‌های کینگ یک پاف نیز ساخته می‌شود. این موضوع به طول تخت اضافه می‌کند. در نتیجه استفاده از این تخت‌ها برای اتاق‌های کوچک به‌هیچ عنوان مناسب نیست.

آشنایی با انواع سایز تخت خواب دو نفره

بررسی ارتفاع استاندارد تخت خواب دو نفره با تشک

 به‌طورکلی ارتفاع استاندارد تخت دو نفره بین 45 تا 50 سانتی‌متر است. بخشی از این ارتفاع به تخت و بخشی دیگر به ارتفاع تشک ارتباط دارد. ارتفاع استاندارد تشک برای سرویس خواب دو نفره بین 29 تا 39 سانتی‌متر و ارتفاع تخت بین 25 تا 30 سانتی‌متر است؛ بنابراین ارتفاع استاندارد تخت خواب دو نفره با تشک را باید تقریبا 50 سانتی‌متر در نظر گرفت.

بررسی ابعاد استاندارد تخت دو نفره سلطنتی

 تخت خواب دو نفره سلطنتی در دو سایز مختلف تحت عنوان تخت خواب کوئین به عرض 180 سانتی‌متر و تخت کینگ به عرض 200 سانتی‌متر در بازار وجود دارد. بخشی از ارتفاع این تخت را تاج تشکیل می‌دهد. ارتفاع تاج‌های بزرگ بین 120 تا 140 و ارتفاع کوچک بین 30 تا 40 سانتی‌متر است. باتوجه‌به ابعاد، طراحی و نوع متریال قیمت تخت خواب یک نفره با تخت‌خواب دو نفره متفاوت خواهد بود.

ابعاد تخت دو نفره ام دی اف؛ بررسی ابعاد استاندارد تخت‌های کلاسیک

همان‌طور که از نام این تخت‌ها مشخص است، تخت‌های کلاسیک ظاهر ساده‌تری نسبت به تخت‌های سلطنتی و کویین دارند. از نظر اندازه نیز ابعاد استاندارد این تخت‌ها متفاوت است. تخت دو نفره کلاسیک در عرض‌های 160 و 180 سانتی‌متر طراحی و تولید می‌شوند. ارتفاع تاج تخت کلاسیک نیز به نسبت تاج تخت‌های سلطنتی کوتاه‌تر است. معمولا تاج تخت کلاسیک در ابعاد 90 تا 110 سانتی‌متر طراحی می‌شود. این ابعاد باتوجه‌به نوع طراحی تخت متغیر خواهد بود. از نظر طول، اندازه این تخت با تخت سلطنتی یکسان و 190 تا 200 سانتی‌متر است.

بررسی سایز استاندارد تخت خواب دو نفره مدرن

تخت‌های دو نفره مدرن یک تفاوت اصلی با تخت‌های ام دی اف و فلزی دارند. این تفاوت مربوط به متریال اولیه‌ای است که در ساخت این تخت‌ها استفاده می‌شود. باتوجه‌به اینکه یک بخش پارچه‌ای دور تا دور تخت‌های مدرن وجود دارد، اندازه بیرونی این تخت‌ها نسبت‌ به تخت‌های چوبی و فلزی بزرگ‌تر خواهد بود. ارتفاع تاج تخت‌های مدرن 79 سانتی‌متر، ابعاد تشک 160 در 200 و ابعاد تخت 180 در 237 سانتی‌متر است.

بررسی ابعاد استاندارد تخت‌های تمام پارچه پشت بلند

نوع دیگری از تخت‌خواب‌های دو نفره با طراحی متفاوت از تخت‌های کلاسیک، تخت خواب تمام پارچه است. این تخت‌ها که در سال‌های اخیر مورد استقبال مشتریان قرار گرفته‌اند. به‌دلیل نوع طراحی و موادی که در ساخت آن‌ها به‌کار می‌رود، ابعاد بزرگتری نسبت به تخت‌های کلاسیک دارند. ابعاد تخت پارچه‌ای 170 در 218 و ارتفاع پشتی بلند تخت‌ حدودا 180 سانتی‌متر است. همچنین ابعاد تشک برای تخت‌های پارچه‌ای 160 در 200 در نظر گرفته می‌شود.

ابعاد استاندارد تخت‌های تمام پارچه پشت بلند

فروشگاه بلج مرجعی مناسب برای خرید تخت دو نفره با ابعاد استاندارد

در این مقاله به بررسی ابعاد تخت دو نفره پرداختیم. تخت‌های دو نفره باتوجه‌به نوع، طراحی و متریال اولیه‌ای که در ساخت آن‌ها به کار رفته است، ابعاد مختلفی دارند. با اطلاع از این موارد می‌توانید بهترین سایز تخت دو نفره را با‌توجه‌به ابعاد و دکوراسیون اتاق خوابتان تهیه کنید. همچنین در انتخاب ابعاد تخت خواب دو نفره‌ به عادات خوابتان نیز توجه داشته باشید. بعضی افراد هنگام استراحت برای داشتن یک خواب با‌کیفیت به‌فضای باز بیشتری نیاز دارند. همچنین اگر بچه کوچک دارید، تخت‌های دو نفره سلطنتی از نوع کینگ و کویین یا حتی سوپر کینگ انتخاب مناسب‌تری برای شما هستند.
فراموش نکنید که مهم‌ترین فاکتور در انتخاب تخت‌‌خواب کیفیت آن است. انتخاب لوازم باکیفیت و شیک می‌تواند هزینه‌های تعمیر و خرید مجدد را به حداقل رسانده و خواب آرام و با‌کیفیت برای شما به ارمغان بیاورد. برای خرید تخت خواب دو نفره در سایزهای مختلف، بلج همیشه همراه شما است. برای مشاهده محصولات به سایت bolej.ir سر بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا