تبلیغات

سقف کششی سه بعدی چیست و چه کاربرد و مزایایی دارد؟

حتما تا به حال در محیط‌های مختلف مانند خانه، رستوران‌ها‌، مکان‌های ورزشی و یا استخرها، سقف کششی سه بعدی را دیده‌اید ولی شاید با ویژگی‌های آن و چگونگی نصب سقف‌های کشسان که به باریسول معروفند آشنایی چندانی نداشته باشید. این سقف‌ها تنوع زیادی دارند و علاوه بر آن که به محیط شما زیبایی خاصی می‌بخشند، نصب ساده‌ای نیز دارند. ما در ادامه این مطلب ضمن بیان تاریخچه‌ای از تولید و به کارگیری سقف کششی سه بعدی به بررسی مزایای استفاده از آن خواهیم پرداخت. در انتها نیز مجموعه‌ای را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید مدل‌های مختلفی از این سقف‌ها را از این فروشگاه خریداری نمایید.

تاریخچه سقف‌های کششی سه بعدی

سقف کششی Stretched ceiling از نوعی پارچه با جنس pvc درست شده که یکی از ویژگی‌های خاص آن کشسانی بودن آن است و با استفاده از آن می‌توان سقف و یا دیوار را پوشاند. در ادامه بیشتر درباره چگونگی کشسان بودن آن توضیح خواهیم داد. اولین بار شرکت باریسول BARRISOL در کشور سوئد و در سال 1969 بود که از تکنولوژی سقف کششی برای پوشاندن سقف و دیوار استفاده کرد. بعدها که طرح‌ها و نقش‌های سه بعدی روی آن‌ها به کار گرفته شد، این نوع سقف‌ها به سقف کششی سه بعدی معروف شدند. البته هنوز هم سقف‌های کشسان به همین نام باریسول معروفند.

از سقف کششی سه بعدی در چه مواردی می‌توان استفاده کرد؟

در بسیاری از مکان‌ها، زیر سقف اصلی یک سقف دیگری زده می‌شود که به سقف کاذب معروف است و کمک می‌کند تا لوله‌ها و اتصالات و تاسیساتی که زیر سقف اصلی به کار رفته است پوشانده شود و ظاهر زیباتری پیدا کند. در این شرایط شما می‌توانید برای زیباتر کردن ظاهر سقف‌های کاذب از سقف کششی سه بعدی استفاده نمایید. همان طور که پیشتر اشاره کردیم این نوع پوشش‌ها از جنس پی وی سی تولید شده‌اند و می‌توان با استفاده از حرارت تا جایی که نیاز است آن‌ها را کشید و روی سقف و یا دیوار چسباند. همین ویژگی کشدار بودن و کش آمدن است که آن را به سقف کششی سه بعدی معروف کرده است. در حال حاضر در بسیاری از خانه برای پوشش سقف کاذب آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی و همچنین زیباتر ساختن نمای سقف اتاق خواب و سالن پذیرایی می‌توان از سقف کششی سه بعدی استفاده کرد.

سقف کششی را چطور می‌توان نصب نمود؟

برای نصب سقف کششی سه بعدی روی سقف ابتدا لازم است زیرساخت‌های لازم برای نصب آن فراهم شود. چنانچه می‌خواهید در سقف از نورپردازی استفاده کنید، کارهای مرتبط با آن پیش از نصب سقف کشسان باید آماده شده باشد. پس از این باید ابتدا پروفیل‌های آلومینیومی مخصوصی که برای سقف کششی طراحی شده است با یک مقدار فاصله از سقف نصب شود. پس از این مرحله سقف کششی سه بعدی که با ابعاد درست طراحی و چاپ شده است به کمک گیره به پروفیل‌های آلومینیومی نصب خواهند شد. قبلا اشاره کردیم که عملیات نصب سقف‌های کششی با استفاده از حرارت انجام می‌شود. بنابراین پس از اتصال سقف به گیره‌ها با استفاده از هیترهای مخصوص، عملیات گرمادهی آغاز می‌شود.

حرارت باعث می‌شود پارچه تا حدی که لازم است کش بیاید و به خوبی روی پروفیل‌ها بنشیند.

انواع سقف کششی سه بعدی (باریسول)

اگر قصد دارید بخشی از خانه و یا محیط کار خود را با استفاده از سقف‌های کشسان بپوشانید و به آن زیبایی بیشتری ببخشید، باید بدانید که این نوع سقف‌ها دارای مدل‌های متنوعی هستند که با توجه به محیط خود، تناسب و هارمونی با رنگ دیوارها، اثاثیه خانه و محل کار و همچنین بودجه خود می‌توانید یکی از این مدل‌ها را انتخاب نمایید. در ادامه به معرفی چند نمونه از این سقف‌ها خواهیم پرداخت.

سقف کششی سه بعدی باریسول

سقف آینه‌ای : این سبک از سقف کششی سه بعدی به سقف براق معروف است و هنگامی که از این نوع سبک استفاده می‌کنید لازم است به نوری که در فضا به کار می‌برید توجه کنید. برخلاف مدل‌های دیگر سقف‌های کشسان، شما نمی‌توانید عملیات نورپردازی را زیر این مدل سقف انجام دهید.

سقف ستاره‌ای : در این نوع سقف کششی طراحان با استفاده از کریستال و فیبر نوری روی سقف‌های مات و یا آینه‌ای می‌توانند حالتی را ایجاد کنند که شما با یک آسمان پر ستاره که از تلالو زیادی برخوردار است روبرو شوید.

سقف چاپی : برای این نوع سقف‌ کششی سه بعدی می‌توان از طرح‌هایی مانند آسمان، درختان مختلف، شکوفه و گل‌های بهاری، طرح‌های کهکشانی و .. و یا هر طرحی که مدنظر شماست استفاده کرد.

سقف مات یا ساتین : این نوع سقف کشسان ساده است ولی بر خلاف مدل آینه‌ای امکان عبور نور از آن‌ها وجود دارد.

ویژگی‌های سقف کششی سه بعدی

این نوع سقف‌ها ویژگی‌های فراوانی دارند ما در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

می‌توانید هر نوع طرح و رنگی را اعم از طرح و رنگ مات، نیمه شفاف، اطلسی و متالیک و .. برای سقف کششی سه بعدی سفارش دهید.
ضد آب و رطوبت هستند و در محیط‌هایی که به خاطر شرایط جغرافیایی رطوبت زیاد دارند می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده نمایید. به همین دلیل سقف کششی سه بعدی برای زیباسازی استخرها و پارک‌های آبی سرپوشیده کاربرد فراوانی دارند.
این نوع سقف ها ضد اشتعال هستند.
قابلیت شست و شو دارند و می‌توانید در صورت کثیف شدن به راحتی آن‌ها را تمیز کنید.

آشنایی با مجموعه نپواسکای

امروزه سقف‌های کشسان یکی از المان‌های خاص و جدید در طراحی دکوراسیون داخلی و زیبایی بخشی به سقف‌ها به شمار می‌آیند. برای سفارش این محصول لازم است به مجموعه هایی مراجعه کنید که سال‌هاست در این حوزه فعالیت می‌کنند و نمونه کارهایی که ارائه کرده‌اند معرف تخصص و توانایی آن‌ها در تولید و نصب سقف کششی سه بعدی می‌باشد.

سقف کششی نپواسکای

مشتریان می‌توانند برای سفارش سقف کششی سه بعدی مورد نظر خود از متخصصان این مرکز راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند. برای دیدن انواع محصولات نپو اسکای می‌توانید سایت این مجموعه را به آدرس https://www.nepoosky.com ببینید. همچنین مجموعه نپو اسکای از نصابان حرفه‌ای برخوردار است که می‌توانند انواع سقف‌های کشسان را با کیفیت و دقت بالا در هر مکانی نصب نمایند. مجموعه نپو اسکای آماده ارائه کارهای متنوع و نصب در تمامی شهرها می‌باشد.

** متن تبلیغاتی بوده و تیم تحریریه مجله دکوراسیون دکونیوز در تهیه آن نقشی نداشته و سلب اختیار میکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا